Eerste keer keta - geen succes?

Girlysogroovy

Belezen gebruiker
Mijn vriend en ik hadden zondag voor de eerste keer ketamine gekocht om uit te testen.
We hebben ervaring met xtc, coke, pep, 6-APB, ghb en truffels en waren benieuwd naar het effect van keta.

Omdat ik me hier op voorhand goed had ingelezen had ik netjes voor hem en mij 50mg afgewogen. Ik las al dat het meer een drug is waarbij je wat in jezelf gekeerd raakt, maar las ook dat het soms op feestjes wordt gebruikt.

De keta was heel branderig in onze neus en keel, maar we voelden wel snel effect.
Alleen... waar we anders dol zijn op elkaar (ook nuchter he :wink: ) hadden we beiden gelijk het idee van "laat me met rust". Contact voelde allesbehalve fijn aan. Ik wilde vooral liggen, hij gek genoeg rondwandelen.
Nog geen kwartier verder zei hij "dit is geen drugs voor mij". Ik kon het effect ook niet goed plaatsen en weinig appreciëren. Alles leek veel trager te gaan, aanraking voelde niet lekker en ik werd er niet heel happy van. Op het einde begon ik zelfs te huilen omdat ik zo'n afstand tussen ons voelde..

Geen succes dus..
Hadden we iets anders moeten doen? Kleinere beetjes nemen? Of kunnen we na 1 keer al concluderen dat het ons niet ligt?
Buiten de 50mg hebben we niks meer bijgenomen.

OtherShore

Badass junkie
Hmmm… Als ik het goed begrijp was dit jullie eerste ervaring met een dissociative? Ja, dat is een hele andere ervaring dan de psychedelica, entactogenen en uppers en downers die jullie al geprobeerd hebben. Een belangrijk aspect van de ketamine ervaring is idd dat gevoel van afstand of dissociatie van jezelf en je omgeving. 50 mg vind ik meestal een prima dosis, dus daar zit denk ik het probleem niet.

Misschien was het niet helemaal wat jullie verwacht hadden, maar als je nou eens zonder verwachtingen de ervaring tegemoet gaat, dan kan dat gevoel van afstand ook weer heel mooi zijn omdat je juist weer aspecten van jezelf en je omgeving gaat zien waar je je normaal niet bewust van bent. Ik wil je geen ketamine aansmeren, maar het heeft wel iets moois hoor 🙂

Laatst bewerkt:

Ulixes

Wijs gebruiker
Mijn vriend en ik hadden zondag voor de eerste keer ketamine gekocht om uit te testen.
We hebben ervaring met xtc, coke, pep, 6-APB, ghb en truffels en waren benieuwd naar het effect van keta.

Omdat ik me hier op voorhand goed had ingelezen had ik netjes voor hem en mij 50mg afgewogen. Ik las al dat het meer een drug is waarbij je wat in jezelf gekeerd raakt, maar las ook dat het soms op feestjes wordt gebruikt.

De keta was heel branderig in onze neus en keel, maar we voelden wel snel effect.
Alleen... waar we anders dol zijn op elkaar (ook nuchter he :wink: ) hadden we beiden gelijk het idee van "laat me met rust". Contact voelde allesbehalve fijn aan. Ik wilde vooral liggen, hij gek genoeg rondwandelen.
Nog geen kwartier verder zei hij "dit is geen drugs voor mij". Ik kon het effect ook niet goed plaatsen en weinig appreciëren. Alles leek veel trager te gaan, aanraking voelde niet lekker en ik werd er niet heel happy van. Op het einde begon ik zelfs te huilen omdat ik zo'n afstand tussen ons voelde..

Geen succes dus..
Hadden we iets anders moeten doen? Kleinere beetjes nemen? Of kunnen we na 1 keer al concluderen dat het ons niet ligt?
Mijn vriend en ik hadden hier de eerste keren ook last van. Kwestie van wennen, hebben er later wel een laar grappige trips op gehad. Maar nu onder aan de streep vind ik het echt troep, heb het ook echt verpest voor mezelf.

Girlysogroovy

Belezen gebruiker
Mijn vriend en ik hadden hier de eerste keren ook last van. Kwestie van wennen, hebben er later wel een laar grappige trips op gehad. Maar nu onder aan de streep vind ik het echt troep, heb het ook echt verpest voor mezelf.
Oei waarom vind je het nu troep en heb je het verpest dan?

Ja die afstand die we voelden viel me zo zwaar. Ik ging er nochtans in zonder verwachtingen en wist wel dat het anders zou zijn, maar toch. Mijn eerste idee is dat ik meer voor de entactogenen en stims of downers ben.
Truffels deden bij mij ook niet heel veel.

Ulixes

Wijs gebruiker

Ja die afstand die we voelden viel me zo zwaar. Ik ging er nochtans in zonder verwachtingen en wist wel dat het anders zou zijn, maar toch. Mijn eerste idee is dat ik meer voor de entactogenen en stims of downers ben.
Yep ik vond dat ook heel vervelend. Alsof we ineens ruzie hadden. Ik heb het zelf iets te vaak gebruikt, ging het ineens wekelijks doen. Ook doordeweeks. Gelukkig nooit dagelijks. Eigenlijk alleen wanneer ik stress had of alleen was. Toen kreeg ik klachten en wilde ik stoppen. Toen merkte ik dat dat alleen helaas niet lukte. Na een tijdje gestopt te zijn een beetje een haat-liefde verhouding. Ik durf het niet meer te doen in de angst daar terug in te vervallen.

Ulixes

Wijs gebruiker

Yep ik vond dat ook heel vervelend. Alsof we ineens ruzie hadden. Ik heb het zelf iets te vaak gebruikt, ging het ineens wekelijks doen. Ook doordeweeks. Gelukkig nooit dagelijksHet Toen kreeg ik klachten en wilde ik stoppen. Toen merkte ik dat dat alleen helaas niet lukte. Na een tijdje gestopt te zijn een beetje een haat-liefde verhouding. Ik durf het niet meer te doen in de angst daar terug in te vervallen.

Het alleen thuis doen heeft iets moois maar dat is voor veel mensen juist het gevaar.

Neo-Shulginist

Badass junkie

Geen succes dus..
Haha ja ik vind keta meestal ook best naar aanvoelen eigenlijk. Toch doe ik het met enige regelmaat, zeg maar een paar keer per jaar. Meestal doe ik het als ik alleen ben en een vage serie aan het kijken ben ofzo. Afhankelijk van hoeveel je neemt kan je best rare ervaringen hebben. Soms lijkt het net alsof de ruimte niet meer driedimensionaal is, maar een soort rare 2D-wereld met allerlei schuivende vlakken. Een knuffeldrug is het zeker niet.

Casrus

DF-koning
Heb zelf ook maar één keer ketamine gebruikt, maar ander O-PCE en 2D-FCK vond ik wél leuk en heb ik herhaaldelijk aangeschaft. (Hoewel ik op 2D-FCK afknapte).

Die ene keer hole-de ik inderdaad, wat veel teveel was van het goede.

Zou het zelf nu met minder proberen.

Matthew Perry stierf aan een overdosis Ketamine. :pensive:

Hoe weten ze dat hij niet gewoon verdoofd verdronk?

Lemmy

Badass junkie
Heb zelf ook maar één keer ketamine gebruikt, maar ander O-PCE en 2D-FCK vond ik wél leuk en heb ik herhaaldelijk aangeschaft. (Hoewel ik op 2D-FCK afknapte).

Zou het zelf nu met minder proberen.

Hoe weten ze dat hij niet gewoon verdoofd verdronk?

Dat zou ook wel eens kunnen natuurlijk. :thinking:

Nihilist88

Badass junkie
Doe het liever alleen thuis. Snap niet dat mensen het op feestjes/afters gebruiken
Volledig mee eens, zowel Ketamine als 2F-DCK zijn uit eigen ervaring juist een drug/rc, om juist op jezelf te doen en al helemaal niet op feestjes. Zowel bij lagere/medium doseringen met chille alcoholroes als effect, als bij hoge doseringen met intense trips, is echt een home alone sofa-drug😄

Nihilist88

Badass junkie

Is 2D-FCK hetzelfde als 2F-DCK?
Eigenlijk niet zo'n disso fan, eerder stim-fan.
Maar vond 2F-DCK wel steeds de max, kon je lekker stapelen en steeds chille zorgeloze alcoholroes.
Maar 1 x wou ik een ferme dosis (450mg) uit proberen en heb toen de meest intense en outstanding trip ervaren, met kan het ni anders benoemen, soort scheiding lichaam en geest, was toen ook zeer creepy en beangstigend, zeker ook het moment dat u ziel en lichaam terug 1 zijn, maar ge u ni kunt bewegen, u lichaam is nog volledig verdoofd, maar uwe ziel en brein komen wel op aards niveau, dan ligt ge daar lam en zedde ferm aant bekomen van iets waar het menselijk aardse brein ni bij kan.
Dat was zo outstanding en intens, dat ik het daarna bij de alcoholroes-dosering hield. En net de keuze in de sterkte vd roes tot trip, het lekker kunnen stapelen, maakte dit toch een van mn favo's op bepaald moment, maar ondertussen ook al laaang geleden.
Ook 3-MeO en O-PCE gedaan, dat was 1 pil voor vette trip. Maar na een vette trip, heb ik daar langere tijd totaal geen behoefte aan en geen zin in. Dito met magic truffs en LSD. Algemeen ding dat ik heb met stuff uit de disso, psychedelica trip-wereld.

Casrus

DF-koning
Is 2D-FCK hetzelfde als 2F-DCK?
Eigenlijk niet zo'n disso fan, eerder stim-fan.
Maar vond 2F-DCK wel steeds de max, kon je lekker stapelen en steeds chille zorgeloze alcoholroes.
Maar 1 x wou ik een ferme dosis (450mg) uit proberen en heb toen de meest intense en outstanding trip ervaren, met kan het ni anders benoemen, soort scheiding lichaam en geest, was toen ook zeer creepy en beangstigend, zeker ook het moment dat u ziel en lichaam terug 1 zijn, maar ge u ni kunt bewegen, u lichaam is nog volledig verdoofd, maar uwe ziel en brein komen wel op aards niveau, dan ligt ge daar lam en zedde ferm aant bekomen van iets waar het menselijk aardse brein ni bij kan.

Ja, precies... 2-Fuck-A-Duck...

Kan je dat toelichten? Ben wel nieuwsgierig.
Vond zelf 2fdck heel chill als ik niet wilde holen maar gewoon lang vaag wilde zijn, dit werkt namelijk prima in een bommetje.

Na verloop van tijd begon alles me tegen te staan, de smaak, het gevoel.

Kan zijn dat het een soort leer-effect was, waarbij mijn lichaam het middel gaandeweg steeds meer afwees.

Dat was zo outstanding en intens, dat ik het daarna bij de alcoholroes-dosering hield. En net de keuze in de sterkte vd roes tot trip, het lekker kunnen stapelen, maakte dit toch een van mn favo's op bepaald moment, maar ondertussen ook al laaang geleden.
Ook 3-MeO en O-PCE gedaan, dat was 1 pil voor vette trip. Maar na een vette trip, heb ik daar langere tijd totaal geen behoefte aan en geen zin in. Dito met magic truffs en LSD. Algemeen ding dat ik heb met stuff uit de disso, psychedelica trip-wereld.

Rook zelf O-PCE in een glazen pijpje. Leuke ervaring maar 'delusions of sobriety' liggen op de loer.

3-MeO-watprecies?

Bovenaan