Eerste keer ketamine: dronkenschap, platheid, en een witte, mechanische wereld

Discussie in 'Trip reports' gestart door Roze olifant, 24 sep 2017.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Roze olifant

Roze olifant Bewuste gebruiker Tripreporter

Wie? – Ik alleen, vrouw, 30 jaar, 1.80m, ~66kg.
    Wat? – Ketamine, getest op 72-87%, 200 mg verspreid over lijntjes van 40 mg.
    Waar? – Thuis (appartement).
    Ervaring? – Psilocybine, LSD, 2C-B, 2C-B-FLY, MDMA.
    Wanneer? – 22/09/17
    Stemming? – Open minded, benieuwd. Zin in weer een nieuw drugs-experimentje.
    Verwachting? – Ik had weinig benul wat ik van ketamine moest verwachten, ondanks er het nodige over gelezen te hebben. Uit online tripreports kwam het vooral vaag op me over. Dus ja, dat is eigenlijk het enige wat ik verwachtte: vaagheid. En ik had de hoop nog wat van de trip-effecten die ketamine kan hebben mee te krijgen. (Nou, dat is aardig gelukt.)

Voorwoord
    Ketamine stond al een tijdje hoog op mijn to-do lijstje, ook al heb ik me altijd afgevraagd of het verdovende en dissociatieve ervan iets zou zijn wat ik aangenaam zou kunnen vinden. Maar mijn insteek bij het gebruik van drugs is vooral experimenteren, de mogelijkheden van het brein ontdekken. Dus drugs die me niet perse leuk of lekker lijken horen daar ook bij. Zeker als het om tripmiddelen gaat, omdat daar toch wel mijn primaire interesse ligt. Dit is een héél erg aparte ervaring geweest. Er zijn momenten geweest tijdens de roes dat ik heel zeker wist: no way dat ik hier morgen een report over ga schrijven, want dit is zo'n ongelofelijk vage shit dat ik zelf amper kan bevatten wat hier zojuist nu eigenlijk gebeurd is, laat staan dat ik het ooit kan opschrijven. Ik had dit gevoel nu nog vele malen sterker dan bij psychedelica. Maar ik ga het toch proberen.

Volgens de dealer zou dit de wat mildere 'party variant' ketamine zijn (ik zie echt geen party voor me op ketamine nu ik het geprobeerd heb, in ieder geval ga ík dit nooit op een feest doen, haha). Aangezien ze de isomeerverhouding niet testen weet ik niet met zekerheid wat het nu was, racemisch of toch een hogere R-keta verhouding. Maakte me verder ook niet zo veel uit. De ketamine is getest op 72-87%, goed zuiver dus.

Ik had vijf lijntjes gemaakt van ongeveer 40 mg om daarmee te gaan stapelen, dus ik ga dit report ook opdelen in lijntjes, aangezien dat de effecten van de ketamine op verschillende doseringen denk ik het best laat zien. Mijn techniek was zoals aangeraden op dit forum: ik ben begonnen met één lijntje, en heb dan per twintig minuten gekeken hoe ik me voelde en of het heftiger mocht. In totaal heb ik ook daadwerkelijk de vijf lijntjes opgemaakt, dit was voor mij precies genoeg voor een eerste, volwaardige, ervaring.

The first step is the hardest
    Ik heb er wel zo'n drie kwartier over gedaan om die ellendige lijntjes klaar te maken, wat een onderneming zeg. Ik was natuurlijk een complete snuif-noob, en dat handvaardigheid niet mijn sterkste punt is werd me ook weer eens pijnlijk duidelijk. Omdat het m'n eerste keer keta was wilde ik geen risico gaan nemen met sleutelpuntjes. Maar mijn weegschaal dacht 'bekijk het maar, ik heb hier geen zin in vandaag', en gaf bij elk beetje poeder wat ik erop liet vallen drie verschillende waarden aan of bleef op nul staan. (Heb vandaag direct een nieuwe besteld, een betere. Wil geen onveilig gedoe meer met dit soort stofjes, zeker nu als ik leeksnuiver weinig benul heb van wat normale lijntjes zijn.) Uiteindelijk heb ik met veel geduld vijf lijntjes van – ongeveer – 40 mg weten te maken maar dit heeft me dus flink wat kostbare levenstijd gekost. Waarbij ik ook nog mezelf verwond heb bij het doorknippen van een rietje om een zelf-gefabriceerde snuifbuis te maken. :') Wie een junk wil zijn, moet pijn lijden, zoiets.

T+0:00 (22.15 uur) – Eerste lijntje, snuifontgroening
    Om 22.15 uur heb ik het eerste lijntje genomen (thanks SanneBanne voor het bijhouden van de tijden! :kissingsmiling:). Ja ja, mijn snuifontgroening. Gelukkig viel dit enorm mee, het brandde, maar niet zo erg als ik verwacht had, goed te doen. Een paar minuten later begon ik het wel in m'n keel te proeven, bah, smaakte naar ranzige uit elkaar gevallen paracetamol. Kauwgum hielp een beetje als afleiding tegen de viezigheid.

T+0:08 (22.23 uur) – Eerste effecten, wel grappig, niet zo boeiend
    Nog een paar minuten later, rond 22.23 uur, begon ik hem te voelen. Een wat draaierig, dronken gevoel. Dit zou trouwens één van mijn algemene bevindingen worden: ik vind het fysieke aspect van ketamine echt heel erg bezopen aanvoelen. Vergelijkbaar met wanneer je in bed ligt na een flinke hoeveelheid drank en de boel voelt tollen. Maar dit begon dus vrij subtiel met het eerste lijntje, het voelde ook wel wat dromerig/zweverig.

Ik was na dit eerste lijntje wel nog prima helder in m'n hoofd, heb zelfs nog even op de effecten van ketamine zitten googelen om nog even terug te lezen wat ik ongeveer zou moeten voelen op deze dosering. Lezen ging nog erg goed. Ik vond deze eerste lijn niet zo spectaculair, het effect bleef steken op licht draaierig. Achteraf vind ik het jammer dat ik niet íets meer mijn best heb gedaan om er zelf iets interessanters van te maken, door op te staan en te gaan lopen/dansen. Ik had heel erg in mijn hoofd 'met ketamine op moet je blijven liggen, want omvallen', maar dat geldt alleen voor > 50 mg doseringen. De volgende keer dat ik dit doe, ga ik het bewegingsaspect ervan op het eerste lijntje denk ik wat meer verkennen, ik heb dit nu een beetje gemist. Ik herinner me wel dat ik me ergens krabde omdat ik jeuk had, en dat het leek of iemand anders dat deed. Wel grappig, maar dit soort ervaringen heb ik ook vaak met psychedelica, niet heel nieuw dus.

T+0:20 (22.35 uur) – Tweede lijntje, goede fles whisky is beter
    Het tweede lijntje was aan de beurt, in m'n andere neusgat, op de één of andere manier brandde dit een stuk meer. Mijn constatering als recent ontgroende snuiver is dat je bij snuiven drie fases doorloopt: 1) de brandfase, 2) de viesheidsfase (spul druipt achter in je keel en je begint het te proeven), en 3) de het-boeit-allemaal-niet-meer-want-ik-begin-hem-te-voelen-fase.

Dit lijntje voelde ik vijf minuten later, om 22.40 uur. Nog een paar minuten later was het effect nog wat toegenomen. Ik had SanneBanne as usual op Facebook (jaja, sorry mensen, Facebook-tripper ^^ and damn proud of it) maar typen werd lastiger. Ik voelde op dit moment heel duidelijk dat ketamine een downer is en een roes geeft in plaats van een high. Nu geven ook niet alle psychedelica een heel duidelijke 'high' (truffels bijvoorbeeld ook absoluut niet) maar toch was dit hele verdovende nieuwe voor me. Of nou ja, nieuw… het bleef me toch gewoon ook doen denken aan teveel alcohol. Alleen dan zonder misselijkheid, de keren in mijn leven dat ik op het punt van dronkenschap heb gezeten waarop echt alles draaide was ik daar standaard ook misselijk bij. Dat had ik nu helemaal niet.

Na het tweede lijntje miste ik nog steeds wat pit. Er gebeurde gewoon niet zoveel. Ja, ik kon wel wat leuk soepel met mijn armen bewegen en ik voelde me zo gaar als een overreden dronken Saoedi-Arabische woestijnkip, maar tot zover zag ik niet zo heel veel voordelen boven een goede fles whisky. Ik wist ook gewoon niet zo goed waar ik op aan het wachten was, maar wel dat dit 'het' nog niet was. Rond 22.55 uur vond ik het daarom tijd voor het derde lijntje. Ook omdat ik het effect niet meer voelde opbouwen, het leek op één level te blijven steken.

T+0:40 (22.55 uur) – Derde lijntje, rare afstanden en platte kamer
    Hoppa, derde lijntje erin, ik begon me al een doorgewinterde bad ass te voelen :rock: (maar niet heus). Dit lijntje begon al drie minuten later, om 22.58 uur, te werken, ik voelde me toen even héél lekker en dromerig.

Ik begon hier eindelijk ook wat hallucinogene en dissociatieve effecten te merken. Mijn telefoon in mijn handen begon ik heel raar te zien. Afstanden werden vreemd, mijn telefoon werd heel groot. Het leek en voelde alsof iemand anders mijn telefoon vasthield en voor me hield. Spierkracht werd minder en ik kon niet meer typen. Dit is voor mij de eerste drug waarbij typen mentaal en fysiek met vlagen helemaal niet meer mogelijk was. In mijn hoofd kon ik geen woorden meer maken en mijn waren handen niet meer van mij, dus konden ze ook niet meer typen. Niet erg. Ik verwachtte al van tevoren dat ik niet de meest sociale persoon zou gaan worden van ketamine.

Toen gebeurde er iets mafs: alles werd plat. Mijn telefoon voelde plat, mijn handen voelden plat, maar ook mijn omgeving werd plat. Tweedimensionaal. Ik kan dit niet zo goed uitleggen maar het was alsof ik in een glasplaat gevangen zat en alles rondom mij zich ook in die glasplaat bevond. Alles, mijn hele kamer zat in één laag, op één ruimtelijk niveau, er was geen diepte meer.

Ik had op dit forum gelezen dat de kamer met ketamine op vaak groter lijkt, maar bij mij gebeurde dus het tegenovergestelde: mijn kamer werd zo klein dat alles gereduceerd werd tot één platte substantie van hooguit 1 centimeter in dikte. Dit duurde maar heel kort, maar was wel een hele scheve en vreemde ervaring. En heel uniek, dit is iets wat ik op eerdere tripmiddelen nooit heb ervaren.

Rond 23.10 uur ebden deze bevreemdende effecten weer wat weg. Oké, mijn interesse was nu toch wel gewekt. Ik voelde me wattig. Ik kon weer typen en zei tegen Sanne: 'Ik heb het idee dat ik een doos watten woon, en één van die watten ben.' Dat voelde erg prettig, maar ook dit prettige gevoel verdween snel. Ik merkte toch een soort teleurstelling dat het allemaal zo kortdurend en matig in intensiteit was. Het nam wel toe met ieder lijntje, maar ik had nog steeds het gevoel dat het nog wel wat heftiger mocht. Ik had nog geen andere wereld gezien. Moest je dat willen voor een eerste kennismaking? Niet perse, maar de ervaring voelde 'onaf' op dit moment. Ik wilde meer karakter, meer diepgang.

Ik overlegde met Sanne wat ik met mijn laatste twee lijntjes zou doen. Zelf was ik niet eens op het idee gekomen, zo erg zat 'één lijntje per keer' in mijn hoofd, maar zij suggereerde dat ik de laatste twee ook tegelijk kon doen. Maar dat dat uiteraard volledig mijn keuze was, en ik het moest laten afhangen van hoe heftig ik het tot nu toe vond. Ik heb even getwijfeld, maar na even goed nadenken (wat je gelukkig vrij goed kan onder invloed van keta als de piek weg is) heb ik besloten het te doen. Je bent een onderzoeker of je bent het niet, en in het kader van mijn experiment zou dit interessant zijn. :relieved:

Achteraf ben ik Sanne dankbaar voor deze suggestie, want die laatste twee lijnen hebben mij pas echt laten zien wat ketamine kan zijn.

T+1:05 (23.20 uur) – Vierde en vijfde lijntje, kennismaking met een nieuwe wereld
    Ik wist dat dit even heftig zou gaan worden, dus ik zei Sanne gedag en legde mijn telefoon weg. Een minuut later voelde ik de lijntjes aankomen. Het begon weer met een lekker, zweverig, watterig gevoel. En toen BAM. Wat er toen gebeurde, echt, holy hell, haha. :grimacing:

Ik werd gekatapulteerd naar een andere wereld in een soort draaiende tornado, maar geen organische tornado, een wit/grijze draaiende metaalachtige massa die er 'machine-achtig' uitzag, witte vlakken die met elkaar verbonden waren. Ik kwam in een onbeschrijflijk vage en rare omgeving terecht. Het was een kille, witte, vlakke wereld, die ik nog het best kan beschrijven als klinisch, futuristisch, abstract, onaards. Er was amper kleur. Het was er leeg, hol, er waren geen andere wezens of entiteiten. De muziek die ik op had staan, Markus Schultz, merkte ik nu pas voor het eerst bewust op. De klanken begonnen te vervormen en leven, blauwe laserstralen schoten de witte keta-wereld binnen en vormden geometrische patronen die door de ruimte kaatsten. Ik zag kort een draaiende witte kubus in de ruimte met op de vlakken foto's geprojecteerd van mensen. Ik weet niet precies wie deze mensen waren. Ik meende een oude vriend van vroeger te herkennen, maar ik weet niet of het hem echt was.

De controle over de trip was ik op dit moment volledig kwijt. Ik durf zelfs te zeggen: ik was nu nog verder heen dan tijdens de piek van mijn heftige eerste LSD-trip. Ik was helemaal weg van de normale wereld. Ik kan dit bijna niet beschrijven, zo vaag was het, maar ik snapte helemaal nergens meer wat van. Er kwamen wel een aantal vlagen uit mijn leven voorbij: mijn ouders, collega's, de gedachte dat ik over een jaar mijn proefschrift moet verdedigen, overleden familieleden, maar ik kon niets meer plaatsen. Alles leek onecht. Ik begon te twijfelen aan de echtheid van die dingen, waren ze wel gebeurd? Of bestonden ze niet, waren ze er nooit geweest? En toen hielden al die personen en al die dingen op te bestaan. Ze vervaagden voor mijn ogen. Tot er niets meer over was. Ik kon me niets meer herinneren van mijn normale leven. De gewone realiteit bestond niet meer, de enige realiteit die er was bestond uit een vierkante ruimte, leeg, afgezien van witte en grijze geometrische figuren, de draaiende blauwe laserstralen van Markus, en een fel wit licht.

(Ik zit nu al vijf minuten naar het scherm te staren, omdat het zo moeilijk is om in woorden weer te geven wat ik op dit punt ervaren heb.)

Er kwam een moment waarop ik dacht: is dit niet gewoon doodgaan? En daarna wist ik ineens zeker dat dat de waarheid was: ik ben aan het sterven. Ik had teveel drugs genomen en dit was het dan, dit was het einde, of misschien was ik al dood. Het gekke is dat ik hier allemaal totaal geen emotie bij voelde. Het voelde niet als een opluchting of een verlichting, maar het was ook niet beangstigend of eng. Het gebeurde gewoon. En dat accepteerde ik dan maar.

Zo heb ik best even een tijdje in die vreemde, mechanische wereld vertoefd, denkend dat mijn leven voorbij was. Dat de normale wereld nooit meer terug zou komen. Ik geloof normaal niet in een hiernamaals, maar nu stond ik open voor de mogelijkheid dat ik per ongeluk in 'zoiets' was beland. Op dat moment leek alles mogelijk. (Achteraf hoop ik niet dat dit het hiernamaals was, want zo gezellig was het er niet, lol.)

Even later werd ik me ineens even heel bewust van mijn lichaam. Had ik nog een hartslag, ademde ik nog? Een stukje kennis uit de gewone wereld drong tot mij door: 'ketamine heeft amper tot geen effect op de ademhaling.' Ik heb een paar keer heel bewust geademd en dit lukte, dus zou de logische conclusie moeten zijn dat ik toch niet dood was. Ik begon in mijn gezichtsveld steeds meer elementen van mijn kamer te herkennen, ware het in een groot waas, de gordijnen, de bank. Oja, ik was even totaal vergeten in welke stad ik was. De normale realiteit sijpelde binnen. Ik probeerde rechtop te gaan zitten maar dit lukte niet, ik viel direct weer om. Haha. Totaal verdoofd dus. Ik voelde me op dit punt ook vrij verward, ik dacht op dat moment even dat Sanne (en een vriend die ik ook even op Facebook had voor ik ketamine ging doen) bij me in de kamer waren, dat ze er fysiek waren.

Een paar minuten later (23.40 uur) was ik weer bijna helemaal terug. Ik was verbaasd toen ik zag dat er maar 20 minuten voorbij waren, en het voelde surreëel om weer terug te zijn in de dagelijkse werkelijkheid. Omdat die zó ver weg was geweest tijdens deze ervaring.

T+1:25 (23.40 uur) – Uitwerking
    Ik besloot het hierbij te laten voor nu. 200 mg is niet weinig voor een eerste keer, het was heftig genoeg, en ik wilde niet over mijn grens gaan. Wat ik echter een klein nadeel vond, is dat ketamine je vanwege de korte duur van de piek geen avondvullend programma geeft. Ik had toch een beetje een 'was dit het al?'-gevoel. Het piekt heftig en kort, en daarna blijft er een staart van verdoofdheid over. Je voelt je mentaal alweer best snel helder, maar je hoofd tolt. Ik moest met één oog dicht typen, omdat ik alles zeker anderhalf uur lang dubbel heb gezien. En het heeft een uur of drie geduurd voor alle draaierigheid weg was en ik me weer helemaal gezond voelde.

Er is naar mijn idee ook niet echt een come down zoals met psychedelica, de eigenlijke ervaring (waar je het voor doet) stopt vrij abrupt en de verdovende effecten blijven over en die moet je uitzitten. Hoe doen andere mensen dit? Accepteren jullie simpelweg de korte duur van dit middel, gebruiken jullie echt flink hoge doseringen op één avond om het te rekken, of combineren jullie het vooral met andere middelen?

Nawoord
    Sommige drugs neem je omdat ze je een prettig en lekker gevoel geven. En sommige drugs neem je omdat ze je iets leren over jezelf, over het leven, omdat ze je nuttige inzichten kunnen geven. Waar ik een beetje mee bleef zitten na deze ervaring is de vraag: wat is de bedoeling van ketamine?

Ketamine gaf mij op lage doseringen het gevoel bezopen te zijn, en op hogere dosering was er dan ineens die klinische, alien-achtige wereld. Wat leert die wereld mij, behalve dat de 'normale' wereld slechts één van de velen is? Dat kan ik op het moment nog niet zeggen. Ik zou deze eerste ervaring dus niet echt als heel leerzaam bestempelen, en ook niet als perse heel leuk, of aangenaam. Maar toch intrigeert het me, want ik ben toch maar weer even met een hele nieuwe en onbekende werkelijkheid geconfronteerd. Ik heb nu toch ook wel iets meer interesse gekregen in de K-hole, omdat ik me daar ineens wat meer bij denk te kunnen voorstellen. Wie weet… ooit.

Dus ja, ik wil zeker nog meer gaan experimenteren met ketamine, want ik wil nog wel eens terugkeren naar deze wereld, gewoon om te zien of er meer te ontdekken valt dan ik in die korte tijd heb kunnen zien. Misschien kan ik het leren begrijpen. Maar misschien ook niet, misschien moet je ook gewoon niet proberen om alles in het leven te begrijpen. Misschien zijn sommige dingen simpelweg ongrijpbaar en is ketamine daar één van.

Ik ben nu wel benieuwd: hebben jullie iets kunnen leren van de keta-wereld?

Laatst bewerkt: 24 sep 2017
    Jmths, Eik, Mindless en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. SanneBanne

SanneBanne Bewuste gebruiker Tripreport Analist

Erg gaaf rapport. Wat een aparte ervaring, zeker nu ik het zo compleet kan lezen. Word er toch wel nieuwsgierig naar moet ik bekennen, misschien ooit! :grin:
    Oja, en ik heb me suf gelachen om die "Overreden dronken Saoedi-Arabische woestijnkip".:lolol::lolol::lolol:

Roze olifant vindt dit leuk.
  3. De Dunne

De Dunne Badass junkie Tripreporter

Gaaf geschreven rapport hoor! Raar spullejte hahaha... Het staat niet op mijn to do list maar fijn dat jij het leuk vond!

4. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie

Nice report!! Lijkt erop dat je een K-hole bereikt hebt :thumbsup:

5. Roze olifant

Kan dat überhaupt, bij zo'n relatief geleidelijke manier van inname? Ik dacht dat je daar rond de 180-200 mg in één keer voor moest binnen krijgen.

Ik ging er daarom vanuit dat deze gekke wereld en dat gevoel van dood zijn 'gewoon' het effect kan zijn van ketamine op hogere dosering, en dat een K-hole dan nog een stap verder is. Maar ik ben verre van een ketamine kenner. :wink:

6. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie

Ik denk dat het wel kan met een geleidelijke opbouw maar ben ook geen keta kenner. Denk dat @Psychedelibee je hier meer over kan informeren.

7. Eik

Eik Belezen gebruiker

Jeetje Olifant! Wat een heftige ervaring zeg! En wat weet je het weer fantastisch op te schrijven. Ketamine valt bij mij al heel lang tussen wal (bucketlist) en schip (ga ik niet doen). Je beschrijft de effecten heel duidelijk maar ik weet nog steeds niet of dit iets voor mij is... misschien toch ooit maar eens proberen en mezelf ook "snuif-ontmaagden" :wink:

8. lotske1984-

lotske1984- Wijs gebruiker

Roze olifant nu dacht ik echt dat ik met en jonge aant chatte was..:relaxed:

9. Roze olifant

@Eik: thanks! Ja, het was even zeer heftig. Maar dit gevoel bleef niet zo hangen als bij LSD, het trok snel weer weg.

Ik kan me wel voorstellen dat je er je twijfels bij hebt of je dit ooit wil doen, het is een rare drug. Zoals ik al schreef kan ik niet zeggen dat ik het echt recreatief vond en/of inzichtgevend. Ik weet nu ook niet of ik het perse aan iemand zou aanraden. Maar interessant is het zeker.

@lotske1984-: cool, kom ik zo mannelijk over? :sunglasses: :man:

10. lotske1984-

lotske1984- Wijs gebruiker

Nee meid maar roze olifant komt mannelijk over..:smirk: enfin roze is niet echt gelijk aan een jonge he das ook waar..

11. Roze olifant

Wat ik nog vergeten was te schrijven, was dat het me opviel dat ik tijdens de ketaminepieken mijn hart duidelijk héél snel voelde kloppen. Ik weet dat keta voor een versnelde hartslag en bloeddruk zorgt maar dat je het zó duidelijk zou merken vond ik wel typisch.

Ook viel het me op dat de ketamine-ervaring weinig gevoelig is voor sfeer. Ik bouw standaard een heel triphol als ik psychedelica ga doen (dekentje, fruitjes, drinken, geurkaarsjes, sfeerlampjes) maar ik denk dat ik mezelf bij een volgende keer keta maar de moeite ga besparen. Is totaal langs me heen gegaan.

12. Mindless

Mindless DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Weer een prachtig report olifant en super interessant!

Het is net of ik er echt wat een idee van krijg hoe ketamine is, maar het is waarschijnlijk toch echt iets dat je moet hebben gedaan om te weten wat het is. :wink:

Had niet verwacht dat je de eerste keer al zo diep zou gaan...

13. Roze olifant

Dankjewel :grinning: nee, ik ook niet. Het plan was eigenlijk alleen maar een eerste kennismaking. Maar ik vond het gewoon niet zo interessant op de lagere doseringen. Dus ik heb ook niet idee dat ik te ver ben gegaan ofzo, denk dat ik er anders een teleurgesteld gevoel aan over had gehouden.

Ketamine laat zich echt moeilijk beschrijven. Ik heb m'n best gedaan maar alsnog is het bijna onmogelijk om het gevoel van de ervaring om te zetten in woorden.

14. KropSla

KropSla Experimenterende gebruiker Tripreporter

Je schrijft altijd zo fijn leesbaar, word helemaal meegetrokken in jouw reports. Klinkt als een goede kennismaking, haha. Ondanks dat het best heftig was leek je het goed over je heen te laten komen.

Herkenbaar ook, veel van je ervaring. Ketamine is lastig onder woorden te brengen maar ik kon me toch in grote delen van jouw report herkennen. Dat bezopen gevoel vind ik zelf overigens echt vrij vervelend. Ketamine is voor mij het meest interessant om de ervaringen zoals na jouw laatste 'snuifje', het psychedelische er aan, het totaal afgeschoten worden naar waar-dan-ook in andere tijd en ruimte. Het draaierige is voor mij vooral uitzitten (liggen), of voorzichtig wat lopen (dat voelt lekkerder dan stil zitten soms weer, als je je eenmaal er toe aangezet krijgt). Keta kan ook leuk zijn als combi met / na andere stoffen ook!

15. Roze olifant

@KropSla: Thanks voor het compliment, altijd leuk om te horen :smile: en leuk ook dat je dingen herkende, ondanks dat het zich zo lastig laat beschrijven.

Vraagje: ik ben wel eens benieuwd naar de manier waarop je doseert als je ketamine gebruikt. Wat voor jou het beste werkt. Ik ben aan het overwegen om de volgende keer toch iets grotere lijntjes te gaan maken, maar dan is de ervaring nóg sneller voorbij. Hoeveel ketamine neem jij gemiddeld als je het niet combineert met een andere drug? En met welke tussenpoze?

Ik stond er gewoon echt van te kijken hoe snel het effect steeds wegebde en hoe rap die 200 mg er doorheen was. Ik had makkelijk nog verder kunnen gaan, maar in totaal 400 mg erdoorheen snuiven (alles wat ik had) leek me te gortig, zeker voor een eerste keer... Maar wat is 'gebruikelijk'?

16. Dedokter

Dedokter Newbie

Leuk rapport!
    Ik vind ketamine het leukst om te combineren met MDMA/XTC, maar mijn eerste keer (met KropSla) hebben we ook alleen ketamine genomen. Vorige week heb ik het nog met een vriend gedaan, en hij had totáál andere visuals dan ik (ik zie abstracte vormen en kleuren, hij zag steden, landschappen etc)

Voor mij werkt het goed om in een donkere kamer te gaan liggen met Deadmau5 op de achtergrond :grin: Dan krijg ik mooie visuals.

17. SanneBanne

SanneBanne Bewuste gebruiker Tripreport Analist

Ik ben vooral benieuwd of dat nou een K-hole was wat ze beschrijft, of net niet?

18. HardcoreGabber

HardcoreGabber Bewuste gebruiker

Ik denk het niet. Corrigeer me als Ik het fout zeg, maar om een k-hole te bereiken moet je een grote hoeveelheid in 1x tot je nemen. Dus niet verspreid over de avond. Ook zijn er mensen die beweren dat je de k-hole niet kunt bereiken doormiddel van snuiven, volgens hun kan het alleen door te spuiten.

19. Roze olifant

Zo had ik het ook begrepen uit wat ik over ketamine gelezen heb ja. Ik denk zelf ook niet dat het een K-hole was. Ook omdat mijn ketamine verkocht werd als de mildere niet-zo-trippy variant. Het lijkt me daarom sterk.

Echter, als ik nu over K-holes lees dan lijken de beschrijvingen van deze ervaringen wel een beetje op wat ik beleefd heb, gek genoeg.

20. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

Wat een mooi report zeg! Ketamine beschrijven is ontzettend lastig inderdaad, aangezien het zo vaag is allemaal. Maar ondanks herken ik wel veel van wat je beschrijft.

Ik vind persoonlijk ketamine ook totaal niet leerzaam. Ik lees wel eens over mensen die er vergelijkbare lessen uithalen dan bij psychedelica, maar kan me daar persoonlijk weinig bij voorstellen eigenlijk. Ondanks dat ik er nog nooit wat van geleerd heb, vind ik het zelf ook de hoge doseringen wel super interessant. In lage doseringen vind ik het persoonlijk juist meer een drug voor op feestjes, maar kan me goed voorstellen dat dit ook niet voor iedereen is weg gelegd.

Mocht je een volgende keer ook weer eerst laag beginnen raad ik je echt aan om te gaan bewegen, als je enkel blijft zitten of liggen is daar namelijk helemaal niks aan inderdaad. Lopen, dansen, met je armen zwaaien, etc is wel super raar en grappig met ketamine in lage doseringen. Ik doe dan vaak een soort houterig robot loopje, voelt echt heerlijk. Of je arm omhoog houden is ook wel grappig, aangezien het dan lijkt of iemand anders je arm in de lucht houd aangezien je zelf niet voelt dat je je spieren moet aanspannen.

Om eerlijk te zijn had ik in eerste instantatie bij het lezen van je report wel het idee dat je op het einde in een k-hole zat, maar later noem je je hartslag waardoor ik ging twijfelen. Voelde je je hartslag ook echt op de piek? Want de definitie van een k-hole is dat je volledig gedissocieerd bent van je lichaam, je kan dus niks lichaamelijks meer meekrijgen dan. Hoe dan ook zat je er in op zijn minst wel erg in de buurt.

Voor mij persoonlijk werkt telkens een beetje bijdoseren niet om in een k-hole te komen, ik kom er dan wel in de buurt uiteindelijk maar bereik het nooit. Het enige wat mij werkt is direct ten minste 180mg nemen en eventueel binnen 10 minuten nog een klein beetje bijdoseren. Maargoed het kan voor iedereen anders werken natuurlijk.

En het is inderdaad wel jammer dat ketamine zo kort werkt, maar wanneer ik uit een k-hole kom wil ik daarna vaak gewoon slapen. Dus als ik voor een k-hole ga begin ik gewoon pas laat. Als ik niet voor een k-hole ga dan kan ik het best lang rekken door af en toe weer bij te nemen, maar dan gaat er wel minstens 300mg en soms ook wel 400 of 500mg op een avond doorheen.

21. Roze olifant

Thanks voor je antwoord @Psychedelibee! De hoge hartslag viel mij alleen op tijdens de pieken van de eerste snuifjes. Na die laatste twee die ik tegelijk deed was ik te ver heen om dat nog te voelen/aandacht aan te geven.

Ik begin als ik alles bij elkaar neem aan info die ik erover gelezen heb toch ook te denken dat het wel degelijk een bijna K-hole is geweest. Het leek me zo onwaarschijnlijk op deze dosering, maar het kan een individuele gevoeligheid zijn en het was ook wel loepzuivere ketamine. Misschien een soort K-hole voorportaal, het ging even héél diep, dieper dan ik ooit ben geweest op drugs, maar ik had het gevoel dat het nog dieper kan. Ben wel enthousiast geworden om die maffe dimensie verder te verkennen.

De volgende keer ga ik zeker meer bewegen op de lagere doseringen! Ben daar veel te voorzichtig in geweest en heb daardoor denk ik de (party)boot gemist. :wink:

22. Psychedelibee

Ja dan heb je denk ik wel een k-hole ervaren inderdaad. Zo te lezen ben je er best gevoelig voor, maar tegelijk is de eerste keer ook wel aanzienlijk heftiger met keta vond ik zelf.

Mocht je interesse hebben, dan heb ik hier ergens ook nog 2 k-hole reports staan ter vergelijking.

23. Roze olifant

Ja, daar heb ik zeker interesse in! Zal ze eens op gaan zoeken.

24. Psychedelibee

25. Roze olifant

26. Jmths

Jmths Bewuste gebruiker

Na veel dissociatieven misbruikt te hebben heb ik langere tijd sterk het gevoel gehad dat de realiteit slechts een voortvloeisel was van onze fantasie. Het leven voelde aan als een toneelstuk waarvan ik zelf de regie bepaal(de). De chaos van dissociatieven voelt na verloop van tijd ook steeds vertrouwder aan en het wordt steeds makkelijker op functioneren, zelfs koken, boodschappen en andere alledaagse bezigheden zijn op een gegeven moment gangbaar onder invloed van.

Als je de volledige 200mg in 1x had gesnoven had er waarschijnlijk wel een K-hole ingezeten. Kun je naar mijn mening beter pluggen omdat je anders lange tijd met 2 verstopte neusgaten zit, maar goed, maar net waar je je comfortabel bij voelt. Waarschijnlijk zul je de volgende keer al een iets hogere dosering nodig hebben om een hole te bereiken.

Na die laatste 2 lijntjes had je jezelf het best gewoon op een matrasje kunnen neer ploffen en met je ogen dicht van de trip kunnen genieten. Hoge doseringen dissociatieven kun echt zalig rustgevend en tegelijkertijd zeer indrukwekkend wezen.
    Zelf combineer ik meestal ketamine met (meerdere) andere dissociatieven die langer duren zoals DCK, MXE, O-PCE en zelfs 3-MeO-PCP. Op deze manier rek je ook de duratie van de ketamine zelf aanzienlijk. Ook ben ik groot fan van het gebruiken van dissociatieven aan het straat van een psychedelische trip, wanneer een LSD trip een beetje zijn einde nadert bijvoorbeeld. Maar ook vind ik het combineren met psychedelica (bv. 2C-B) zeer wenselijk.

Na mijn eerste hole ervaring hield ik een sterke overtuiging over dat alles met elkaar verbonden is en vanuit hetzelfde punt van oorsprong komt, of dit leerzaam is valt over te debatteren maar voor mij gaf het een blijvend gevoel van positiviteit en rust.
    Ook hield ik er de overtuiging aan over dat alles in het leven uiteindelijk positief uitpakt, op wat voor manier dan ook en dat ik er dus altijd met volle overtuiging in moet blijven staan. Voor mij bestaat er sindsdien veel meer na de dood, en of dit nou waar is of niet, deze overtuiging gaat enkel meerwaarde aan mijn leven geven.

Een latere hole ervaring was voor mijn voornamelijk symbolisch afscheid nemen van een goede vriend die uit het leven was gestapt en mij destijds geïntroduceerd had in het holen. Voor mij voelde dit als een mogelijkheid om fatsoenlijk afscheid te kunnen nemen. Ik had het gevoel nog even contact met hem te hebben waarbij hij aangaf volledige rust te hebben gevonden en overbracht dat ik me nergens druk of zorgen over hoefde te maken. Wellicht is deze overtuiging manisch als de pest en maak ik mezelf van alles wijs maar voor mij voelt het constructief en voelt het leven luchtiger en positiever op deze manier.

Het typische gevoel wanneer je begint met holen dat je de sensatie ervaart door het matras heen te zakken, steeds dieper en dieper weg in het matras en vervolgens in vrije val beland, en maar blijft vallen en vallen totdat je uiteindelijk tot stilstand komt en na enige tijd uiteindelijk lijkt te zweven in de ruimte en er niets anders lijkt te zijn dan absolute stilte en rust, apart wereldje. Op het begin was ik er bang voor maar naar verloop van tijd voelt het zelfs verslavend, het liefst zou ik stiekem vaker holen.

Zelf doseer ik dissociatieven eigenlijk alleen maar voor 'gemiddelde' tripjes en om te 'holen', de intensiteit van een trip daar tussenin vind ik relatief minder interessant. Maar doe rustig aan zou ik zeggen, dissociatieven nemen net als psychedelica tijd om aan te wennen.

Laatst bewerkt: 16 okt 2017 om 20:57
Laden...
Vergelijkbare Topics - keer ketamine dronkenschap
  1. anhaedra
    Reacties:
    8
    Weergaven:
    1.192
  2. Filosophie
    Reacties:
    3
    Weergaven: