1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

Eerste keer ketamine met uitgaan - Next Level

Discussie in 'Trip reports' gestart door anhaedra, 7 jun 2017.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. anhaedra

anhaedra Belezen gebruiker

Laatst voor het eerst ketamine geprobeerd, maar dat was veilig thuis... Het viel me op dat keta uitstekend van pas komt om de comedown / crash van een andere drug te omzeilen, een van de vele bijzondere eigenschappen van dit fantastische middeltje.

Ik was op een festival, ik pak overdag 4F. Dit werkt altijd prima, maar het werkt ook altijd uit, en dan word ik strontchagrijnig, ga ik 4F bijpakken, waar ik alleen maar wakker van lig. Slecht plan dus.

Deze keer is anders -- deze keer pak ik keta bij. De combi met MDMA in de thuis-setting was immers niets minder dan goddelijk geweest. En jawel hoor... eindelijk. Weer 's een echte drugskick. Die euforie. De energie van de 4F die nog lichtjes aanwezig is, en dan die keta-roes eroverheen, mensen, mensen... net zo goed als de eerste keer XTC! Nooit meer durven dromen dat ik dat nog ooit zou meemaken! Weliswaar kort van duur... maar kwalitatief gezien echt net zo'n kick als van m'n eerste pil.

Na nog 's 2 puntjes begin ik me verdacht MDMA-achtig te voelen. Behoorlijk naar de tering begeef ik me richting afterparty. Wat blijkt, eenmaal daar aangekomen -- ik ben gewoon weer strontnuchter! Keta is weer uitgewerkt en het voelt alsof er een nieuwe dag begint, zo fris en fruitig voel ik me. We gaan nog niet haar huis!

Inmiddels aanbeland bij het vijfde en laatste puntje keta van de avond. Onder het mom van "laat ik de vanavond opgebouwde tolerantie compenseren door een íets groter puntje als afsluiter te nemen" pak ik een íets groter sleutelpuntje.

Mensen, kinderen, wat ga ik op in de muziek. Wat heb ik losse heupen. Opnieuw een nieuw keta-niveau, het voelt wederom als een compleet nieuwe ervaring, wat is dit toch een onbeschrijflijk goed spul, dit had ik nodig, na maanden van XTC, 4F, coke, speed -- het deed me allemaal niet zo veel meer.

Maar ik zat nog lang niet op de piek...

De volgende anderhalf uur zijn sowieso te abstract voor woorden. Om een of andere reden draai ik in de lucht een denkbeeldig knopje om. Ik vraag me nog af, waarom deed ik dit? Dan begint de madness. Mijn lichaam is daar, doet fysiek zijn ding, maar mijn geest is compleet de weg kwijt. Ik verbaas me over zo veel dingen -- dat niemand aan me vraagt hoe het met me gaat, ik voel me immers compleet gestoord, valt niemand dit op? Dat ik me telkens afvraag wanneer de piek er nou 's af gaat en er dan 1 hele minuut voorbij is... Hoe de fuck kan dit? De tijd staat stil.

Ik wil stoppen met dansen, maar ik kan het niet. Mijn maatjes staan letterlijk 3 meter verder, maar ik voel een onoverbrugbare afstand, heb ik geen flauw idee hoe ik hen ga bereiken. Ik kan alleen maar blijven dansen.

Een vriend stoot zijn hoofd tegen het mijne, ik voel zijn pijn... althans zo voelt het. Ik voel aan m'n lippen, het is mijn mond niet meer. Plotseling ben ik doodsbang dat ik mijn tong ga inslikken, het voelt immers als een vreemd object. Ik heb zo'n droge bek maar weet niet hoe ik in godsnaam drinken ga bestellen. En ik durf niet meer te slikken...

Op een of andere manier wordt de danszaal een kubus en krijg ik het gezichtspunt van een derde. Wat staan we hier te doen met z'n allen? Iedereen is er aan... ziet er niet meer uit. De muziek is alleen maar bas... staat veel te hard. Er is geen enkele communicatie hier, "have we deteriorated to the level of dumb beasts?"

Iemand geeft me een hand, zegt: "Ga je lekker?" Ik schreeuw keihard in z'n oor: "IK HEB KETAMINE OP!!!" -- oftewel ik sta maximaal te spacen, laat me met rust. Hoe vaak ik tegen mezelf "what the fuck, what the fuck" sta te bazelen die avond...

Dan de comedown, die uren lijkt te duren maar volgens mij maar 20 minuten in beslag neemt. Ik zucht van opluchting. Mijn enige overgebleven partner in crime gaat echt onverantwoord hard op MDMA, hij is compleet naar de tering. Ik voel me weer helemaal normaal. Een beetje moe, hooguit.

Deze shit is echt next level.

De volgende keer -- bij twijfel beter een iets te klein, dan een iets te groot puntje.

2. KropSla

KropSla DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Ha, bedankt voor het delen van deze ervaring. Interessant en leuk om te lezen, heel beeldend beschreven. De term 'abstract' is wel erg passend en goed gevonden haha.

Een beetje keta aan het einde om de comedown van een andere drug te 'omzeilen' of zachter te maken hebben wij nu ook een paar gedaan en bevalt inderdaad ook wel lekker.

3. ZERO-

ZERO- Badass junkie Emeritus Mod

Ha, wat leuk geschreven zeg! Bedankt voor het delen. Ik heb keta alleen nog maar 1 keer thuis gebruikt, maar ben ook wel benieuwd naar (kleine beetjes) op een feestje. Zal wel op Dekmantel gebeuren.

4. anhaedra

Heb het inmiddels op een meerdaags festival gebruikt. Overdag een amfetamine (4F / xtc) en 's avonds een paar puntjes keta bijpakken. Ideaal! Omdat ik maar 1 pil pak, heb ik nagenoeg geen last van een dip of een kater de volgende dag.

Was eerst altijd tegen drugs combineren, maar je kunt je afvragen wat slechter is: een beetje van twee middelen, of heel veel van één middel? Met pillen moet je steeds meer bijpakken om de hele dag lekker te kunnen gaan, laat staan een heel festival. Dan liever de avond afronden met wat ketamine. :hearteyes:

De combi met MDMA haalt de scherpe randjes van de keta-roes af. Je voelt je soms toch tamelijk bizar, wat niet altijd even chill is. Maar met M erbij vind je gewoon alles leuk en heb je sowieso geen zorgen.:blush:

Zaterdag leek het of ik zweefde. Kon niet meer zeggen op wat voor ondergrond ik liep: zand, hout, gras... ik zweefde gewoon. Mijn blikveld reikte niet verder dan een meter of drie, alles daarachter was een tweedimensionale plaat geworden, waardoor het leek alsof het publiek in alle richtingen oneindig was. En ik stond daar middenin, een fantastisch gevoel. Voelde de warmte van al die mensen.

5. anhaedra

Sowieso heb ik een zeer fijne cocktail ontdekt voor op festivals etc.:

(1) overdag 1 x 4F, lekker energie zonder waus te worden
    (2) beetje laten uitwerken, hapje eten
    (3) na avondeten kleine dosis xtc (bijv. halve pil)
    (4) laatste uurtjes paar puntjes keta

Heb dit 2 à 3 dagen gedaan afgelopen weekend, geen kater of dip of wat dan ook. En superlekker gegaan de hele tijd. Had nu 1,5 xtc-pil op over 3 dagen, moet je nagaan wat je zou gebruiken als je het bij xtc zou laten... en wat voor dip je dan krijgt. Mij niet meer gezien. Stap de volgende keer weer op de keta-trein.

6. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Bedankt voor het delen! Altijd interessant om te lezen hoe iemand 'zonder' bias het verwoord en ervaart. :)

Beetje afwisseling is wel gezond, alles met mate, behalve slapen en fatsoenlijk eten natuurlijk. :tongueout:
    Je geeft het zelf al een beetje aan maar probeer het rustig aan te doen met de serogene (serotonine gerelateerde) middelen, dat houdt het ook daadwerkelijk leuk op de lange termijn.

Ben zelf een groot fan van dissociatieven, ketamine blijft toch wel bijzonder al gebruik ik zelf meestal MXE omdat dit wat minder prijzig is, ketamine gebruik(te) ik voornamelijk specifiek om te holen. De eerste keer dissociatief komt wel extra hard binnen, vergelijkbaar met de eerste keer MDMA of psychedelica. Na veel dissociatieven misbruikt te hebben kan ik ondertussen prima koken, gesprekken voeren en supermarkt bezoekjes maken onder invloed, de maffe chaos valt na verloop van tijd beter te overzien.

Ondertussen echter al een paar maandjes geen dissociatieven meer gebruikt, werd een te beetje te vermoeiend om de hersens constant 150% te laten draaien, vooral in combinatie met een 'actief/productief' leven. Dissociatieven zijn naar mijn ervaring perfect om de vermoeidheid en rauwe randjes aan het einde van een tripje weg te halen.

7. Yaizer

Yaizer Bewuste gebruiker

Leuke trip report om te lezen!

Ja heb ook wel is ketamine gedaan terwijl ik uitging. Alleen was toen in een kroeg / club en was op de dansvloer en ik was net zoals jou gewoon aan het....dansen. Soms keek een meid mij aan met een glimlach (flirterig bedoeld) maar ik snapte er niks van. Na een tijdje denken snapte ik er wat van maar toen wilde ik terug lachen maar dat ging weer niet?

Was toen een half uur op de dansvloer...dansen en om mij heen aan het kijken. Je hoort de muziek dan ook maar heel zacht en je hoort heel hard je gedachtes: "Wat doet die nou?" "Jezus ik snap er echt niks van" "Wat voor nummer is dit?" "Mmm...ik ga wel hard" en ga zo maar door! Hahaha

Overigens vond ik dat ik uiteindelijk net iets te veel had gepakt en ben naar huis gegaan :) (verstandig!)

8. anhaedra

Da's precies wat ik bedoel. MDMA is naar mijn weten de grote serotonine "ravager" -- 4F heeft dit minder, dat merk je tijdens de high (je blijft helder) en de tijdens de kater (die is er nagenoeg niet). Ik ben het laatste jaar steeds lager gaan doseren met xtc om deze reden. Maar wil je de hele avond / het hele weekend gaan op enkel xtc dan ga je toch veel bijpakken en dat ga je voelen naderhand. Dat doe ik dus niet meer. Ook omdat ik van hoge doseringen MDMA alleen maar "wasted" word, dat positieve gevoel van vroeger is toch weg, ongeacht de dosis.

Merk nog geen tolerantie bij keta, wel dat je na herhaaldelijke sleutelpuntjes wat sneller "te vaag" of draaierig wordt.

9. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Als je een stevige dosering 4-FA neemt ram je er ook wel het overgrote deel van je serotonine er doorheen denk ik hoor. Bij 4-FA zijn de serogene effecten en de kater veel meer uitgesmeerd. Als je het al regelmatig wilt gebruiken of meerdere keren wilt herdoseren zou ik gewoon aan de amfetamine gaan.

Bij dissociatieven werkt tolerantie heel anders, zijn antagonisten zonder 'releaser' eigenschappen. Zelfs bij langdurig misbruik van dissociatieven had ik niet het idee dat mijn tolerantie voorbij de 50% ging.

Laden...