Eerste keer kweken

Svstoned

Experimenterende gebruiker
Heb paar maanden geleden 5 zaadjes White Widow gekocht, heb die allemaal geplant.
1 daarvan bleek een mannetje te zijn, KOP ERAF!
1 daarvan gegeven aan mijn broer (heeft nooit mogen zijn :(, zal dus ook nooit weten als het ne vrouwtje was of niet)
3 daarvan leven nu nog steeds op dezelfde plaats waar ik ze geplant heb

Heb totaal geen ervaring ermee, beetje informatie gezocht op het internet, maar heb al geleerd dat het beter is om zelf iets te doen op je eigen manier want je leert van je fouten

Heb ze sinds 16 dagen al in bloei staan met gele lampen die beter zijn dan die witte
Ben geen lampen expert dus ken al die termen niet als je een handleiding wil ben je hier niet aan het goede adress
Heb ze dus eerst een lange tijd laten groot genoeg worden met de witte lampen.

Nu nog 44 dagen in bloei (ongeveer) en ze zullen klaar zijn (fotos volgen, als mijn topic overvleefd)
12 uur licht per dag, afgebouwd van 24 uur met 2 uur per dag

Geen fan, was te lui om er nog een gat in te zagen, had wel een fan gekocht, ben eigenlijk gewoon een domme luiaard soms :rock:

-Camera werkt nog maar half, ik zie niet op wat ik richt en de lens is kapot daarom dat de fotos op niks trekken (ik draag wel zorg voor mijn spullen maar andere mensen niet)

Die in het doorzichtige potje is het mannetje, heb er lekkere thee van gemaakt

Het mannetje is al weg

Nog geen plukjes te zien dus nog de moeite niet om de grotere bladeren af te knippen

Eerst de stampers dan de plukjes!

Onderste grotere bladeren afgerukt en in bloei gezet met gele lampen van 29 watt elk

Ik verwacht niet teveel omdat het men eerste keer is, maar ik stel mezelf nooit teleur.
Tot nu toe ziet alles er goed uit, heb nog geen voedingsdrankje gemixed maar mss zou het wel beter zijn om wat dikkere plukken te verkrijgen

Weet iemand de goede verhouding voor mijn planten?

Amateurtje

Wijs gebruiker
Zoals je zelf al aankaarte zal je eerste opbrengts inderdaad niet zo groot zijn als mensen die het al tijdje doen, wat logisch is maar dat wist je zelf al. Ikzelf gebruik de tl-lampen van 600watt op 1,5meter afstand. Mijn broer gebruikt 400watt en moet zeggen dat zijn plantjes er mooier uitzien dan die van mij.

Svstoned

Experimenterende gebruiker
Amateurtje zei:
Zoals je zelf al aankaarte zal je eerste opbrengts inderdaad niet zo groot zijn als mensen die het al tijdje doen, wat logisch is maar dat wist je zelf al. Ikzelf gebruik de tl-lampen van 600watt op 1,5meter afstand. Mijn broer gebruikt 400watt en moet zeggen dat zijn plantjes er mooier uitzien dan die van mij.

Ooh 600 watt, dure rekening denk ik, ik houd het wat aan de goedkope kant anders had ik al lang nasa gebeld om de zon naar beneden te sturen.

Ik moet nog eens achter 1 of 2 andere kappen gaan en ze zijdelings langst men planten zetten zodat de plukjes die minder licht opvangen toch ook goed groeien, gewoon dat beetje extra

Nu beginnen men bovenste blaadjes allemaal geel te worden en heb echt geen idee waarom, het ergste van al is dat die bovenste blaadjes nu eindelijk wit beginnen worden van het thc

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
ookey je doet dus een ding heel fout
je moet je fan aansluiten ,lucht is zelf bijna nog belangrijker dan light geloof me dit word gen lekkere wiet als je geen goede lucht afzuiging/ aanzuiging hebt

gtje

Bewuste gebruiker
hey man er zijn wat dignen die je moet weten over het growen van eht plantje

1. de ventilaties

2. kleuren voor de groei en bloei

3. verdiepen in je lichtbron ...

onder tl kun je prima kweken maar er zitten wel wat haakjes en ogen aan ... tl heeft geen diepstraling wat betekent dat de lamp niet diep het gewas in schijnt waardoor je geen mooie toppen zult hebben zo'n 15 cm van de top van de plant naar binnen in de plant

alles wat daaronder zit zal fluffy worden daarom is het ook niet verstandig om planten hoog te laten worden maar juist breed en bossig de beste keuze is daarom te kweken in een scrog

wat betekent een netje boven de plantjes houden ongeveer 30 cm boven de pot rand ( dit wilt per kweker verschillen ) hierop bind je de scheuten van je plant.

dan tl licht ... ons plantje groeit extra goed onder blauw kleurig spectrum en bloeit goed als het rood spectrum bevat...

dit zijn veelal de beste kleurcode omte gbruiken

voor de groei kleur 33 COOLWHITE !!! ( je hebt ook warm white die mot je nie hebben )
dan kleur 827 ik meen dat deze uitzonderlijk goed doet voor bloei

dan heb je nog speciale tl's deze hebben een ingebouwde reflector in de buis waardoor er nog veel meer licht vanaf komt dus meer opbrengst die zijn van phillips de tld reflex lampen deze heb je in kleurcode 830 en kleurcode 840 welke nou precies voor bloei is en welke voor groei ken ik nooit onthouden ik moet het altijd ff checken ...dit zijn de beste tl's die er zijn .

dan heb je ventilaties n odig met enkele tl's ukun je het best te swerk gasanmet pc ventilatortjes !!! LET OP DE VENTILATOREN MOETEN 24/7 GEBRUIKT KUNNEN WORDEN!!!

neem het aantal wattage wat je hebt aan tl verlichting en neem dat als kuub afzuiging

voorbleed: 100 watt tl = 100 kuub afzuiging

nog beter is een hokkie bowuen waar je een echte afzuiger inzet hierop kun je namelijk een koolstoffilter aansluiten wat stankoverlast tegen gaat ...zonder zou het erg gaan stinken en niet iedereen woont op een afgelegen boerderijtje...

toevallig ben ik momenteel bezig met het voorbereiden van een kasje waar 12 x 18 watt in gaat met koolstoffiltertje potten ect etc erop en der aan in toaal zou je dan uitkomen op 216 watt aan licht vermogen en met een goed scrog rekje zou je hier met gemak 150 gram moeten kunnen oogsten !!! de investering in zo'n hokkie ligt tussen de 200 en 300 euri afhankelijk waar je je spullen haalt weet je de adresjes in de buurt lukt het wel voor 200 moet je veel via internet bestellen etc etc zal het tegen 300 euri aan liggen... 150 gram zou je opbasis van 10 weken kunnen oogstenwat je 1200 euro bespaard ( in de shop kost een grammtje gemiddeld 8 euro )

mocht je nog veel meer info willen

alles is te vinden

op www.wietforum.nl

voor jouw zou de microfluor sectie wat zijn ...

greetzzz gtje

Bovenaan