• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste keer LSD, 125µg

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

superbkk

Newbie
Hallo allemaal,

Zoals de titel al zegt, heb ik gisteravond voor het eerst LSD geprobeerd. Ik heb dit eigenlijk al mijn hele leven willen doen, en nu was het eindelijk zo ver! Ik heb eerder truffels, XTC/MDMA, 2CB, Ketamine, en wiet/hasj gedaan dus ik ben niet helemaal nieuw met drugs of ''psychedelica''

Het was Maandagavond iets voor half 9 's avonds, voor mij de eerste dag van de zomervakantie dus het leek me wel een mooi moment om LSD te proberen. Ik was samen met mijn vriendin, achteraf gezien was dat de perfecte persoon om het mee te doen, vertel ik zo meer over. Het was een prachtige, lichte zomeravond en we waren met mijn boot naar een strandje in een natuurgebied in de buurt gevaren. We hadden twee zegels (papertrips, tabs, hoe je 't ook wilt noemen) van 250µg, we wilden eerst allebei een zegel nemen, maar we besloten om er eentje door midden te knippen en hem te delen, wat uiteindelijk een goede keuze was.

Dan nu voor het stuk waar het eigenlijk over gaat; De trip:

Laat ik maar alvast zeggen, wat een ervaring, de eerste twee uur voelde het eigenlijk alsof ik goed aan de XTC zat, mijn kaken voelden licht gespannen en kauwgom kauwen voelde geweldig. Heel veel gelachen, echt heel veel. Alles was grappig, we waren eigenlijk zo melig als ik weet niet wat. Toen het na twee en een half uurtjes donker begon te worden besloten we een stukje te gaan varen. Dit is waar het echt begon, van het ene moment op het andere was mijn oriëntatie compleet anders. De natuur om me heen werd magisch, het was alsof er energie uit alles om me heen kwam en gewoon mijn lichaam binnenstroomde. Het was een volledig windstille avond, dus we zagen prachtige reflecties van de lucht en lichten in het water. Nog nooit heb ik de wereld zo magisch kunnen zien, ik voelde het leven van de bomen, het water en eigenlijk alles om me heen. We besloten terug te varen naar het strandje want het was nu pas echt begonnen. Op de terugweg bleef het gevoel en de visuele effecten maar stijgen en stijgen. Eenmaal aangekomen bij ons vertrouwde strandje, moest ik toch wel even bijkomen van wat ik net had meegemaakt, uit pure shock. Ik wist dat ik visuele effecten zou zien, maar had eigenlijk geen idee hoe ik het me precies moest voorstellen. Heel simpel gezegd; Alles was zo ECHT. Ik keek mijn ogen uit, helaas begon het nu echt donker te worden dus de visuele effecten op mijn omgeving begonnen moeilijk zichtbaar te worden. Na 3 uur begon ik me zo veel dingen te realiseren, als je nog nooit LSD zelf hebt gedaan, kan je dit niet begrijpen. Het is een ervaring die niet in woorden te omschrijven is. Anyways, ik realiseerde me zo veel dingen over het universum. Het universum was mij en ik was het universum. We besloten op het strandje te gaan liggen en naar de hemel te kijken, ik zag het universum in de lucht, ik zag een soort van plafond boven de wolken, van bewegende effecten en patronen. Ik kon weliswaar door de wolken kijken, recht in het heelal, ik zag het zonnestelsel en ik dacht op manieren die ik nooit eerder kon voorstellen. Ik kan dit moeilijk verder uitleggen, je moet het echt zelf meemaken om het te begrijpen, en de trip is voor iedereen anders natuurlijk. we lagen tot 1 uur 's nachts te trippen op dat zelfde strandje. Het voelde als thuis, het was de plek waar deze hele ervaring begon, en we waren de rest van de wereld eigenlijk vergeten. Compleet weg in onze eigen ervaring. Dus rond 1 uur besloten we richting huis te gaan, ik stapte in mijn boot en op wonderbaarlijke wijze ben ik nergens tegen aan gevaren. Alles ging eigenlijk wel, buiten het feit om gezien dat ik niks zag en het gevoel had dat ik recht naar beneden in een poort naar een andere dimensie aan het varen was. Na 10 minuutjes varen en trippen kwamen we aan in mijn dorpje, was waar ik pas echt zag hoe intens de visuele effecten waren aangezien hier straatlampen waren. De reflecties van de straatlantaarns veranderden van kleur; Roze, blauw, groen, geel, paars, rood, etc. Alles om mij heen had een zacht effect, ik zag de structuur van alles om me heen, schaduwen waren moeilijk te begrijpen, alles was zo mooi. Nadat ik de boot had aangelegd (wat bijzonder vloeiend ging) liepen we naar huis, ik keek naar de bloemen langs de weg en het was alsof ze naar me zwaaiden. Het was windstil maar ik zag de blaadjes zacht naar me zwaaien. We liepen naar binnen, ik zette het licht aan en... "wow" was alles wat ik kon zeggen. Dit was de eerste keer in de trip dat ik alles goed kon zien, alle meubels hadden een zachte gloed over zich en de familie foto's aan de muur keken me aan. Ik kon nu pas echt ervaren hoe de visuele effecten daadwerkelijk waren. Het was alsof ik heel licht dubbel zag, alle hoeken van meubilair gaven lijntjes af die langzaam weer verdwenen. Toen besloot mijn hond om me even veel te enthousiast te komen begroeten. Wat zag dat beest er raar uit, het was alsof hij een ultra scherp filter over zich heen had, ik zag elk haartje individueel. We gingen naar boven, we lagen in bed en staarden elkaar in de ogen, dit was bijna onmenselijk, ik zag haar perspectief en zei zag de mijne voor me. We waren geshockeerd, we deden het nog een paar keer en elke keer weer zag ik de wereld voor me vanuit haar perspectief. het was inmiddels 3 uur 's nachts, het besef van tijd was voor ons niet meer mogelijk. Ik zag weliswaar dat het 3 uur 's nachts was, maar mijn brein begreep het simpelweg niet. Ik had honger, we liepen naar beneden met nog steeds intense visuals, we aten iets en gingen weer naar boven. het was nu bijna 7 uur geleden dat we de LSD hadden genomen. Ik merkte dat het langzaam af begon te bouwen, wat een raar gevoel was dat. De hele trip lang had ik het gevoel dat het altijd zo is, dat het leven altijd zo was. "Maar wat is altijd? Wat is tijd? Hoezo leven we zo als dat we leven? Waarom zijn we niet vrij? Hoezo is het huidige systeem zo normaal? Hoezo voel ik me nooit vrij?'' en nog duizenden andere vragen schoten constant door mijn hoofd, voor de hele trip eigenlijk. Dit is wat ik bedoelde met "ik realiseerde me zo veel dingen over het universum". Alles wat normaal leek was plots niet meer normaal, "waarom kunnen we niet gewoon vrij zijn?" was de gedachte die ik constant had. Ik begon nu toch echt moe te worden, ik had zo veel gezien, zo veel nagedacht en uren lang gepraat over al mijn gedachten. We besloten nog even te liggen en toen na bijna 8 uur trippen was het voor mij wel klaar, we gingen slapen. Vanochtend werd ik wakker, ik voel me wijzer, ik heb niet bepaald dingen geleerd, maar mijn perspectief op de wereld compleet veranderd. Ik voel me nu weer normaal, maar toch anders. Het is nog steeds een beetje "trippy" Maar ik ben weer menselijk. Zoals ik eerder al zei, achteraf gezien was mijn vriendin de perfecte persoon voor deze ervaring. We denken over eigenlijk alles hetzelfde, het was alsof we een persoon waren, alles wat zei, zei dacht ik ook (en andersom) Deze eerste trip was heel persoonlijk, mede door haar.

Conclusie:

Deze ervaring was geweldig, ik raadt het zeker aan. Maar let wel, het is zeker niet voor iedereen, het is best heftig omdat het ZO ECHT voelt. Ik zou zeker eerst 2CB of andere psychedelica doen voordat je LSD probeert. Voor mij was 125µg meer dan genoeg, ik zou niet veel hoger doen dat dat voor de eerste keer, maar dat is ieder zijn eigen keuze. Het is een ervaring die niet uit te leggen of na te bootsen is, je moet het zelf doen om het te begrijpen.

Dat was mijn tripreport, hopelijk heeft iemand er iets aan, en zo niet dan voelt het nogdans goed om het gedeeld te hebben, dit was mijn eerste tripreport ooit maar in de toekomst komen er nog wel een paar als ik weer verdere ervaring heb. Ciao

witte270

Belezen gebruiker
Leuk om te lezen dat je een toffe ervaring gehad hebt, die gedachtes en inzichten herken ik zeker in psychedelische middelen. Met LSD heb ik altijd het kosmische / universum idee wat jij ook beschrijft en met paddo's wordt je persoonlijkheid en je ego onder de loep genomen. Allebei tof.

Ik kijk uit naar je volgende trip reports. Kleine tip in je report zelf zou het lekkerder wegwezen om een enter na een alinea te maken. Dan is het iets geordender.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Leuk report! En mooi hè LSD! Ik herken heel erg de vragen die je jezelf gaat stellen over waarom we normaal niet vrij zijn. Dingen waar je nuchter soms niet eens bij stilstaat worden dan ineens onder de loep genomen. Eigenlijk ook veel belangrijkere dingen dan de ordinaire gedachtes die we normaal vaak hebben. Daarom kan het ook zo verrijkend zijn om zo nu en dan een trip te doen. :)

Leuk om te lezen dat je een toffe ervaring gehad hebt, die gedachtes en inzichten herken ik zeker in psychedelische middelen. Met LSD heb ik altijd het kosmische / universum idee wat jij ook beschrijft en met paddo's wordt je persoonlijkheid en je ego onder de loep genomen. Allebei tof.
Met LSD heb ik al gauw het zogenaamde eenheidsgevoel. Het duidelijk zien dat dit alles (het universum) een geheel is. Psilocybine kan je inderdaad heel erg richten op je persoonlijkheid en je persoonlijke relaties met anderen. Verder ervaar ik zelf ook heel vaak dat psilocybine me details toont. In plaats van de meer breedhoek lens van LSD (soms letterlijk, dan is mijn gezichtsveld veel breder), zoomt psilo in op de details, als een macro lens. Dan zie ik soms simpele levensvormen bewegen zoals onder een microscoop. Diertjes, planten, water, etc. Maar psilo is ook enorm veelzijdig en soms wordt het dan toch kosmisch, maar op een veel meer alien manier dan met LSD. :)

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi @superbkk welkom op het forum!

Wat een leuke binnenkomer zeg. Heerlijk tripreportje om te lezen! Heel herkenbaar ook allemaal. Wat je beschrijft is volgens mij precies hoe een goede LSD trip eruit ziet :hearteyes: Super ook dat je dat samen met je vriendin kunt beleven.Ik geloof erin dat samen kunnen trippen echt wel iets zegt over je relatie... in positieve zin natuurlijk.

In het algemeen kun je niet zeker zijn dat zegels die verkocht worden als 250ug ook daadwerkelijk zo sterk zijn. Het gemiddelde in Nederland ligt namelijk veel lager. Toch klinkt het alsof jullie inderdaad een volwaardige trip hebben gehad op een half zegeltje. Dus het zijn sowieso potente zegels...

Het universum was mij en ik was het universum.
Heel herkenbaar en mooi, die eenheid met alles ervaren... Komt overtuigend over he?!

Het was windstil maar ik zag de blaadjes zacht naar me zwaaien.
Nog zo'n sterotype ervaring... elke tripliefhebber gaat dit herkennen...

ik zag haar perspectief en zei zag de mijne voor me. We waren geshockeerd, we deden het nog een paar keer en elke keer weer zag ik de wereld voor me vanuit haar perspectief.
Cool! Deze heb ik nog niet gehad. Maar ik heb wel ooit gehad dat ik bij mijn vrienden in hun hoofd "op bezoek" kon gaan... dat was ook wel fascinerend :upsidedown:

Hoezo leven we zo als dat we leven? Waarom zijn we niet vrij? Hoezo is het huidige systeem zo normaal? Hoezo voel ik me nooit vrij?''
Kijk en nu wordt het echt interessant... Dat zijn mooie vragen. Ik ben ervan overtuigd dat psychedelica je normale maatschappelijke en culturele conditionering afbreken. Ze laten je met een "verse" "onbevooroordeelde" blik kijken naar onze maatschappij. En vanuit dat nieuwe perspectief zijn veel zaken die we normaal zijn gaan vinden opeens helemaal niet meer zo normaal. Waarom verkloten we de wereld? Waarom moet ik elke dag keihard werken om geld te verdienen dat ik eigenlijk niet nodig heb? Waarom moeten we per se monogaam zijn? Waarom voeren mensen oorlog? Waarom is trippen verboden terwijl ik zoveel schoonheid, magie en liefde ervaar?

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Zo magisch! :hearteyes:

Sommige mensen zullen me voor gek verklaren, maar het kan echt met je communiceren: de wind door de bladeren... Soms heb ik een moment dat ik even helemaal in tune op een boom bijvoorbeeld en dan is er bevestiging op bevestiging dat ja: dingen zijn niet hoe ze lijken. Dan lijkt 'het' (het leven, het universum, wat het ook is) ook echt door te hebben dat ik 'het' kan zien en dan wordt het daar helemaal enthousiast van. Dan gaat het bijvoorbeeld ineens vanuit het niets hard waaien. Dit is al zo vaak gebeurt en heeft imo helemaal niets meer met toeval te maken. Maar ja, ieder mag daar het zijne van denken.

Kijk en nu wordt het echt interessant... Dat zijn mooie vragen. Ik ben ervan overtuigd dat psychedelica je normale maatschappelijke en culturele conditionering afbreken. Ze laten je met een "verse" "onbevooroordeelde" blik kijken naar onze maatschappij. En vanuit dat nieuwe perspectief zijn veel zaken die we normaal zijn gaan vinden opeens helemaal niet meer zo normaal. Waarom verkloten we de wereld? Waarom moet ik elke dag keihard werken om geld te verdienen dat ik eigenlijk niet nodig heb? Waarom moeten we per se monogaam zijn? Waarom voeren mensen oorlog? Waarom is trippen verboden terwijl ik zoveel schoonheid, magie en liefde ervaar?
Yes!!

Maare, dat over monogaam moeten zijn zie ik je wel vaker zeggen. Moet jij niet eens gaan praten met je vrouw? :laughing:

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Sommige mensen zullen me voor gek verklaren, maar het kan echt met je communiceren: de wind door de bladeren... Soms heb ik een moment dat ik even helemaal in tune op een boom bijvoorbeeld en dan is er bevestiging op bevestiging dat ja: dingen zijn niet hoe ze lijken. Dan lijkt 'het' (het leven, het universum, wat het ook is) ook echt door te hebben dat ik 'het' kan zien en dan wordt het daar helemaal enthousiast van. Dan gaat het bijvoorbeeld ineens vanuit het niets hard waaien. Dit is al zo vaak gebeurt en heeft imo helemaal niets meer met toeval te maken. Maar ja, ieder mag daar het zijne van denken.
Ik heb nog nooit het idee gehad echt "contact" te hebben met een boom of iets dergelijks. Wel vaak het gevoel dat je de "levenskracht" van bomen of planten gewoon kunt zien. Heel bijzonder inderdaad!
Yes!!

Maare, dat over monogaam moeten zijn zie ik je wel vaker zeggen. Moet jij niet eens gaan praten met je vrouw? :laughing:
Tsja ik dacht ik hou het maar eens dicht bij mezelf. Ik had hier ook kunnen praten over dat homo's of transseksuelen in veel culturen nog steeds niet worden geaccepteeerd of over racisme. Maar als heteroseksuele blanke man zou dat verder van mijzelf af hebben gestaan. Ik zie mezelf inderdaad niet als monogaam maar zit wel in een liefdevolle monogame relatie, niet handig maar ook niet het einde van de wereld... En om je gerust te stellen: dat is al lang en breed besproken met mijn vrouw :sweatsmile:

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik heb nog nooit het idee gehad echt "contact" te hebben met een boom of iets dergelijks. Wel vaak het gevoel dat je de "levenskracht" van bomen of planten gewoon kunt zien. Heel bijzonder inderdaad!
Ik bedoelde ook niet echt dat ik contact had met de boom, maar het universum/het leven spreekt dan even via de wind, via de blaadjes van de bomen tot me. En inderdaad ook die energie kunnen "zien"!

Ik sta hier natuurlijk nogal bekend als zweefkees, maar tijdens dat soort momenten dat 'het' contact met me probeert te maken doe ook ik dat eerst vaak af als bijvoorbeeld gewoon de wind die waait en gewoon mij die dingen verzint en projecteert op mijn omgeving, ondanks dat ik vaker heb meegemaakt dat er die communicatie was. Maar ik heb (op LSD) gehad dat de wind op mijn ramen ging beuken toen ik er geen gehoor aan gaf en de andere kant op liep. Momenten daarvoor was het vrijwel windstil. Het hield niet op met beuken totdat ik het mijn aandacht gaf en toen ik dat deed ging de wind op een prachtige manier dansen door de bomen en over het water. Op het moment dat ik mijn laatste scepticisme losliet kon het tot me "spreken". Er was geen twijfel meer of er een echte connectie was of niet.

Ik zie mezelf inderdaad niet als monogaam maar zit wel in een liefdevolle monogame relatie, niet handig maar ook niet het einde van de wereld... En om je gerust te stellen: dat is al lang en breed besproken met mijn vrouw :sweatsmile:
Lastig, maar bewonderenswaardig dat je er open over bent tegenover je vrouw!

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Ik bedoelde ook niet echt dat ik contact had met de boom, maar het universum/het leven spreekt dan even via de wind, via de blaadjes van de bomen tot me. En inderdaad ook die energie kunnen "zien"!
Ja dat herken ik dus ook!

Ik sta hier natuurlijk nogal bekend als zweefkees,
Volgens mij ben ik mede verantwoordelijk voor die "tag" onder je naam :sweatsmile: Maar je kent mij al langer dan vandaag... Ik geloof niet zomaar van alles maar ik ben ook geen die-hard rationalist die alles zomaar wegschuift als "zweverig". Als je serieuze ervaring met psychedelica hebt dan is het gewoon heel lastig om te blijven ontkennen dat er misschien wel een kern van waarheid zit in die spirituele zaken. En misschien zelfs wel meer dan slechts een "kern van waarheid"... :wink:

Lastig, maar bewonderenswaardig dat je er open over bent tegenover je vrouw!
Thanks! Volgens mij is afwijken van de "maatschappelijke norm" altijd lastig. Vooral omdat onze maatschappij in het algemeen niet altijd even tolerant is voor mensen die anders zijn of anders denken. Ik probeer verder altijd open en eerlijk te zijn tegenover mijn vrouw... maar deze situatie is inderdaad soms best lastig.

superbkk

Newbie
Hoi @superbkk welkom op het forum!

Wat een leuke binnenkomer zeg. Heerlijk tripreportje om te lezen! Heel herkenbaar ook allemaal. Wat je beschrijft is volgens mij precies hoe een goede LSD trip eruit ziet :hearteyes: Super ook dat je dat samen met je vriendin kunt beleven.Ik geloof erin dat samen kunnen trippen echt wel iets zegt over je relatie... in positieve zin natuurlijk.

In het algemeen kun je niet zeker zijn dat zegels die verkocht worden als 250ug ook daadwerkelijk zo sterk zijn. Het gemiddelde in Nederland ligt namelijk veel lager. Toch klinkt het alsof jullie inderdaad een volwaardige trip hebben gehad op een half zegeltje. Dus het zijn sowieso potente zegels...

Heel herkenbaar en mooi, die eenheid met alles ervaren... Komt overtuigend over he?!

Cool! Deze heb ik nog niet gehad. Maar ik heb wel ooit gehad dat ik bij mijn vrienden in hun hoofd "op bezoek" kon gaan... dat was ook wel fascinerend :upsidedown:

Die eenheid met alles was zeker mooi, en al die vragen die je krijgt waar je normaal nooit over nadenkt zet je hele perspectief anders. Heel indrukwekkend, zeker nog een keertje doen :))

superbkk

Newbie
Leuk report! En mooi hè LSD! Ik herken heel erg de vragen die je jezelf gaat stellen over waarom we normaal niet vrij zijn. Dingen waar je nuchter soms niet eens bij stilstaat worden dan ineens onder de loep genomen. Eigenlijk ook veel belangrijkere dingen dan de ordinaire gedachtes die we normaal vaak hebben. Daarom kan het ook zo verrijkend zijn om zo nu en dan een trip te doen. :)

Met LSD heb ik al gauw het zogenaamde eenheidsgevoel. Het duidelijk zien dat dit alles (het universum) een geheel is. Psilocybine kan je inderdaad heel erg richten op je persoonlijkheid en je persoonlijke relaties met anderen. Verder ervaar ik zelf ook heel vaak dat psilocybine me details toont. In plaats van de meer breedhoek lens van LSD (soms letterlijk, dan is mijn gezichtsveld veel breder), zoomt psilo in op de details, als een macro lens. Dan zie ik soms simpele levensvormen bewegen zoals onder een microscoop. Diertjes, planten, water, etc. Maar psilo is ook enorm veelzijdig en soms wordt het dan toch kosmisch, maar op een veel meer alien manier dan met LSD. :)
Mooi is het zeker, maar vooral mentaal heel indrukwekkend. Er komt zo veel binnen in zo een "korte" tijd. Maar ben blij dat ik het heb gedaan, ben benieuwd hoe het zal zijn als het licht is en ik de wereld om me heen beter kan zien :wink:

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Mooi is het zeker, maar vooral mentaal heel indrukwekkend. Er komt zo veel binnen in zo een "korte" tijd. Maar ben blij dat ik het heb gedaan, ben benieuwd hoe het zal zijn als het licht is en ik de wereld om me heen beter kan zien :wink:
Je zult het zelf wel gaan zien, maar voor mij is het heel anders. Het donker van de avond/nacht geeft een hele mooie donkere achtergrond waarop de CEV's en OEV's er veel meer uitspringen. Overdag heb je dat minder maar is het vooral de natuur die heel erg interessant wordt. :grin: En je ziet natuurlijk beter hoe bestaande objecten vervormen.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Super leuk report! Goed geschreven.

LSDDDDD :hearteyes:

—> zoals wel vaker begin ik dit soort enthousiaste kreten uit te kramen als ik LSD lees, gewoon omdat ik al blij word als ik het woord lees, zoveel liefde voor dit molecuul.

Ik kan me wel voorstellen dat 125 ug genoeg is voor een eerste keer, dat geeft al een leuke trip. De kans dat je zegels echt 250 ug waren is bij echte LSD wel erg klein. Als je een concreter beeld wil krijgen van dose-response kun je eens met een (nog legale) RC-variant zoals 1p-LSD experimenteren. Dit geeft meer zekerheid over je zegels en dus over wat je daadwerkelijk binnenkrijgt. Goed voor het opbouwen van een realistisch referentiekader. Tenminste, als jullie niet al een RC-variant hadden... kon dat niet direct uit je verhaal opmaken. De verschillen in effect zijn te verwaarlozen.

Fijn dat je kennismaking zo bijzonder was!

geflipt

Bewuste gebruiker
Beste @superbkk, ik denk dat alles al zowat gezegd is. Maar toch een dikke schouderklop voor hoe je met LSD omgaat! Je hebt het hélemaal begrepen, en ik denk je vriendin ook. Hoe je de dingen beschrijft die je ziet, voelt of denkt. Mekaar ruimte geeft tijdens de trip. Echt heel mooi. Ik denk dat er een nieuwe wereld voor je is opengegaan, dus volg dat pad maar. Het zal je wijzer en sterker maken... Ik kijk al uit naar je volgende verslag!

superbkk

Newbie
Beste @superbkk, ik denk dat alles al zowat gezegd is. Maar toch een dikke schouderklop voor hoe je met LSD omgaat! Je hebt het hélemaal begrepen, en ik denk je vriendin ook. Hoe je de dingen beschrijft die je ziet, voelt of denkt. Mekaar ruimte geeft tijdens de trip. Echt heel mooi. Ik denk dat er een nieuwe wereld voor je is opengegaan, dus volg dat pad maar. Het zal je wijzer en sterker maken... Ik kijk al uit naar je volgende verslag!
Er is zeker een nieuwe wereld voor me open gegaan! Heel erg veel geleerd, ik denk dat veel mensen het doen puur om visuals te zien, maar dat was voor ons niet het geval :)) Ik richtte me niet zo veel op visuele effecten maar meer op mijn gedachten, ik zie LSD als een leermiddel en niet zomaar een drug. Wat een ervaring was t :)

superbkk

Newbie
Super leuk report! Goed geschreven.

LSDDDDD :hearteyes:

—> zoals wel vaker begin ik dit soort enthousiaste kreten uit te kramen als ik LSD lees, gewoon omdat ik al blij word als ik het woord lees, zoveel liefde voor dit molecuul.

Ik kan me wel voorstellen dat 125 ug genoeg is voor een eerste keer, dat geeft al een leuke trip. De kans dat je zegels echt 250 ug waren is bij echte LSD wel erg klein. Als je een concreter beeld wil krijgen van dose-response kun je eens met een (nog legale) RC-variant zoals 1p-LSD experimenteren. Dit geeft meer zekerheid over je zegels en dus over wat je daadwerkelijk binnenkrijgt. Goed voor het opbouwen van een realistisch referentiekader. Tenminste, als jullie niet al een RC-variant hadden... kon dat niet direct uit je verhaal opmaken. De verschillen in effect zijn te verwaarlozen.

Fijn dat je kennismaking zo bijzonder was!
Ik denk niet dat het een RC variant was, heb het via een bekende gehaald die veel ervaring heeft met drugs/psychedelica. En de zegels hadden geen bittere smaak, eigenlijk helemaal geen smaak zelfs. Dus het lijkt me van niet toch?

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik denk niet dat het een RC variant was, heb het via een bekende gehaald die veel ervaring heeft met drugs/psychedelica. En de zegels hadden geen bittere smaak, eigenlijk helemaal geen smaak zelfs. Dus het lijkt me van niet toch?
LSD als stof is (althans, in de kleine hoeveelheden waarin het voor ons al voldoende werkzaam is) vrijwel smakeloos. De bittere smaak die soms op de zegels aanwezig is, is vooral afkomstig van inkt. Dat zegt dus niets over welk LSD-type je had. Vaak zie je juist bij de ‘echte’ LSD dat er wat vaker een bitter nasmaakje kan zijn omdat die zegels soms bont gekleurd zijn. RC-webshopzegels bevatten vaak alleen de stofnaam en/of een afbeelding van het molecuul.

Overigens is ‘RC-LSD’ niet inferieur aan ‘echte’ LSD. Het gaat vaak om een chemische precursor die in het lichaam alsnog omgezet wordt in LSD/een soortgelijke werking heeft. Omdat het molecuul er net iets anders uitziet zijn deze tweelingzussen/broers van LSD bij wet nog niet verboden.

Ik vind het voordeel dat je weet wat je neemt (één zegel is 100 ug, bijvoorbeeld, en je kunt er dan ook meestal wel vanuit gaan dat dit klopt) zelf een groot pluspunt van ALD-52, 1p-LSD etc. Het effect is nauwelijks tot niet te onderscheiden van het effect van LSD.

superbkk

Newbie
LSD als stof is (althans, in de kleine hoeveelheden waarin het voor ons al voldoende werkzaam is) vrijwel smakeloos. De bittere smaak die soms op de zegels aanwezig is, is vooral afkomstig van inkt. Dat zegt dus niets over welk LSD-type je had. Vaak zie je juist bij de ‘echte’ LSD dat er wat vaker een bitter nasmaakje kan zijn omdat die zegels soms bont gekleurd zijn. RC-webshopzegels bevatten vaak alleen de stofnaam en/of een afbeelding van het molecuul.

Overigens is ‘RC-LSD’ niet inferieur aan ‘echte’ LSD. Het gaat vaak om een chemische precursor die in het lichaam alsnog omgezet wordt in LSD/een soortgelijke werking heeft. Omdat het molecuul er net iets anders uitziet zijn deze tweelingzussen/broers van LSD bij wet nog niet verboden.

Ik vind het voordeel dat je weet wat je neemt (één zegel is 100 ug, bijvoorbeeld, en je kunt er dan ook meestal wel vanuit gaan dat dit klopt) zelf een groot pluspunt van ALD-52, 1p-LSD etc. Het effect is nauwelijks tot niet te onderscheiden van het effect van LSD.
Dus t is eigenlijk bijna hetzelfde? Ben wel benieuwd om t een keertje te proberen :wink:

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan