• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Eerste keer LSD doen en gelijk alleen

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

mark1201

Newbie
Hallo,

ik heb LSD gekocht en ben van plan om volgend weekend te doen. ik heb alleen geen vrienden die het ook willen doen. is het echt heel erg om eerste keer alleen doen. tips?

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wat is je historie van middelengebruik? Wat is je intentie om te trippen? Wat voor persoonlijkheid heb je?

Dat zijn wel belangrijke dingen om in ogenschouw te nemen bij een antwoord hierop. In principe kan het, maar het is geen goed idee voor iedereen om dit zomaar te doen. Het beste is om de eerste keer toch een tripbuddy of tripsitter te hebben, maar als dat écht geen mogelijkheid is...

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Je weet nog niet hoe je gaat reageren op de LSD. Daarom lijkt het me niet verstandig om dat gelijk in je eentje te doen. Als je in paniek raakt, of als je last van ernstige wanen krijgt, dan is er niemand die jouw reacties in de hand kan houden.

Ratata

Newbie
Wanneer je met psychedelica gaat knoeien, is het handig om eerst een soort van frame-work te hebben, waarop je je ervaring kan baseren. Een soort van theoretische achtergrond die de basis vormt voor het interpreteren van je ervaring. Het middel heeft het potentieel om heel je realiteit op zijn kop te zetten, en je achter te laten met een existentiële depressie. Niet dat ik pessimistisch wil doen, of angst in je wil blazen. Wil gewoon zeggen dat het belangrijk is om te weten wat er kan gebeuren. Je 'ik' die het ervaart, maakt snel verkeerde conclusies over de ervaring en plaatst het al snel in een verkeerd kader waardoor er verwarrende gedachten, en negatieve emoties kunnen opkomen. Als je je goed inleest kan het naar mijn weten wel. Wel laag beginnen om gewoon eens te kijken wat het te bieden heeft. 100UG. En dan kan je opwerken naar een hogere dosis en je laten onderdompelen in een wereld waar mooie realisaties jou te wachten staan. Als je gewoon eens benieuwd bent, en je meer tript voor de veranderde perceptie van zicht bijvoorbeeld, das ook mooi. Dan zou ik wel niet een te hoge dosis nemen.

Laatst bewerkt:

henkie2

Belezen gebruiker
Heb (nog) geen ervaring met LSD, maar volgens mij is 100 mcg best wel heftig voor een newbie.

Dat gezegd hebbende, mijn eerste truffeltrip was ook solo. En zéér goed bevallen :wink:

Ben zelf van plan om eens 25 mcg 1p-LSD te doen in de zeer nabije toekomst.

R

Revolutionair

Gast
Heb (nog) geen ervaring met LSD, maar volgens mij is 100 mcg best wel heftig voor een newbie.
Ik vind als je minder dan 100 doet dat je er niet lekker in komt.
Wel die bodyload maar geen echte trip.
Vind 75ug wat ik had gedaan op 2cb lijken.

Vaag

Newbie
Ik vind als je minder dan 100 doet dat je er niet lekker in komt.
Wel die bodyload maar geen echte trip.
Vind 75ug wat ik had gedaan op 2cb lijken.
effe een vraag op dit bericht met 2cb had ik altijd een gevoel van misselijkheid of mezelf lichamelijk ongemakkelijk voelen heb me al wel redelijk ingelezen wat lsd betreft en wil het ook graag eens proberen maar over misselijkheid hzb ik bij trip middelen nog niet gelezen krijg je van lsd ook zo'n misselijk of ongemakkelijk gevoel? want mijn vriende zeggen als ik 2cb maar niets vind omwille van de misselijkheid dat ik geen andere tripmiddelen in het algemeem moet proberen

is dit zo

Dirkjan

Bewuste gebruiker
Dit kan je doen, maar het is natuurlijk veiliger om mensen om je heen te hebben die toezicht kunnen houden op de situatie. Ik heb het zelf ook alleen gedaan. Eerst een allergietest. Daarna 60 µg. Daarna 100 µg. En als laatste een keer 150 µg. Ik heb gezorgd voor een veilige omgeving waar ik niet gestoord kon worden. 100 µg was intens maar goed te handelen. 150 µg vond ik persoonlijk veel te sterk. Probeer je dosering dus niet te hoog te maken. Zorg er ook voor dat je niet gestoord kan worden door telefoontjes of dringende zaken die je trip kunnen verstoren. Wees erop voorbereid dat de mogelijkheid bestaat dat er dingen naar boven komen waar je op dat moment niet op voorbereid bent, of dingen die in je onderbewustzijn spelen en door de trip naar buiten komen. Zolang de dosering niet te hoog is verwacht ik weinig problemen. Maar ik raad wel aan in elk geval iemand achter de hand te hebben voor als het teveel wordt. Het lijkt me heel onprettig om trippend op LSD naar de eerste hulp te moeten.

• Like
Waarderingen: Juun
Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan