• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

eerste keer LSD - heel intens

joshi

Newbie
LSD tripreport

Mijn vriend, mijn beste vriendinnetje en ik hadden besloten om met PAKHUIS rotterdam voor het eerst lsd te proberen. Best wel spannend. Ik had verder nog nooit paddo’s of truffels gedaan, dus een geheel nieuwe ervaring. Ik ben eigenlijk geen moment zenuwachtig geweest, maar een uur voordat we het zouden nemen, werd ik toch wel een beetje nerveus. Ik heb zelf ¾ zegel genomen en we besloten om met z’n drieen naar buiten te gaan zodat de trip daar op kon komen.

Ik begon eigenlijk met heel veel en hard lachen. De lsd kwam erg geleidelijk, maar wel snel op. Tussen het moment dat ik net dacht dat ik wat voelde en het moment dat ik hard aan het trippen was, zat eigenlijk maar 15 minuten tijd. Na een beetje buiten rondgezworven te hebben, besloten we naar binnen te gaan. We gingen een van de zalen in en ik lag op de grond van het lachen. Ik kan me nog herinneren dat ik zei ‘sorry jongens, deze zaal is echt veelste grappig, de muziek, de lichten en de kleuren zijn echt te grappig voor woorden. Laten we hier weggaan want ik kan zo toch niet dansen’. Daarna gingen we even op een bankje zitten en begon het trippen in alle mogelijke opzichten. Mijn lichaam begon helemaal te tintelen en het leek alsof alle mogelijke informatie (muziek, geluiden, licht, kleuren) ongefilterd binnenkwamen. Hierdoor werd ik helemaal gestoord van alles wat om me heen gebeurden. Kon het totaal niet meer volgen en elke keer als ik iets zag en wilde kijken, waren er alweer 3 nieuwe trippende impulsen voorbij gekomen.

Wat ook heel vermoeiend was, was dat ik elke keer om me heen keek en net als ik begreep hoe de ruimte in elkaar zat, hoe groot wij waren ten opzichte van de zaal en waar iedereen stond, dan veranderde het perspectief weer. Het ene moment leek ik redelijk klein t.o.v. de zaal, dingen om me heen leken dan relatief groot en 2 seconden later leek ik juist weer groot. Ook viel er geen gesprek meer met me te voeren want ten eerste begreep ik niks. En ten tweede begon ik midden in de zinnen heel hard te lachen, terwijl ik in mijn hoofd eigenlijk helemaal niet hoefde te lachen en er ook niet echt iets grappigs ofzo. We gingen weer een zaal in, maar ik kon niet dansen, omdat ik continu werd afgeleid door alles om me heen. Ik begreep ook echt niks meer van de dingen om me heen. Ik wilde ook gewoon heel graag muziek horen die ik al kende, zodat ik in ieder geval 1 ding minder had om over na te denken. Ook zag ik overal dieren (iets wat wel vaker in mijn trips naar voren komt). Sommige schoenen leken wel dierenhoofden en dat vriendinnetje van me had een soort zwart-wit gestreept vestje bij, waardoor ik continu dacht dat ze een wasbeer bij zich had.

Op een bepaald moment besloten we naar buiten te gaan, even de natuur in. Eenmaal buiten was het even schakelen, het was namelijk heel rustig, waardoor er minder impulsen waren en ik dus meer op details ging letten. Ook was ik echt blij dat ik eindelijk even een sigaret op kon steken (daar was ik steeds niet aan toe gekomen, omdat ik overal door werd afgeleid). Alsnog kostte het me veel moeite om ongestoord een sigaret op te steken hoor. Mijn vriend en ik rookten een joint en ik kwam eindelijk wat tot rust, vooral in mijn hoofd. Alles leek van plastic, de bomen, het gras etc. Overal zag ik kleuren overheen en het leek net een droomwereld. Op dit punt voelde ik me eigenlijk redelijk normaal, behalve dat ik me de hele trip net een kleuter voelde, omdat ik niet meer goed kon nadenken. Ik had een kort broekje aan, met een drukke print en daar zag ik wel telkens op andere manieren weer dieren in tevoorschijn komen. Het was trouwens best wel koud buiten. Ik zat uiteindelijk een uur buiten in een hempje, maar ik voelde heel de avond geen warm of koud. Dat was een ontzettend voordeel, want het was echt stikheet in de zalen. Ik voelde wel de warmte op mijn huid, maar ik had het zelf totaal niet warm, moeilijk uit te leggen.

Mijn lichaam voelde heel de avond echt VIES lekker. Het voelde gewoon helemaal chill, alsof ik geen schoenen aan had en op wolkjes liep. Mijn lichaam voelde ook wel geil, maar ik had niet per se zin of behoefte om daar wat mee te doen. Wat ook best wel vreemd was, was het feit dat ik echt mensen recht in hun gezicht ging uitlachen, terwjil ik dat normaal echt nooit doe. Veel mensen zagen er echt raar en lelijk uit, maar dat lag geloof ik niet aan de LSD. Ik ging ze dan dus heel hard in hun gezicht uitlachen, maar iedereen daar stond toch nogal strak, waardoor mensen het niet echt door leken te hebben. Eten en drinken had echt geen toegevoegde waarde. Ik voelde ook niet of ik dorst had en drinken deed me niks. Drinken en roken deed ik wel, maar een seconde later, kon ik niet meer voelen of ik net wat had gedronken of een sigaret had gerookt.

Bij sommige dingen leek het net of ik het voor het eerst deed. Toen ik bijv. Op de wc mijn handen ging wassen, was het net alsof ik in mijn hoofd wel had geleerd hoe ik dat moest doen, maar dat ik het voor het eerst in mijn leven deed. Hetzelfde gold voor handelingen als het openen van de deur met de deurklink, plassen etc. Ik voelde na 3 uur wel dat ik steeds meer de controle over mijn trip begon te krijgen. Ik kon nog steeds wel trippen en spacen op bepaalde visuals, geluiden of lichten, maar daar moest ik me dan wel zelf aan overgeven. In het begin kon ik op 1 onderdeel trippen (bijv. Muziek) en liet ik de rest soort van constant (dus probeerde de lichten en visuals te negeren), maar aan het einde kon ik juist trippen op de muziek in combinatie met de lichten en visuals.

Na 6 uur begonnen bepaalde plekken in mijn rug pijn te doen en was ik ook mentaal oververmoeid. We besloten naar huis te gaan. Ik had vrij veel honger, dus onderweg nog wat gegeten en toen m’n bed in, waar ik en mijn vriend echt de ziekste sex ever had. Ondertussen nog half aan het trippen met veel CEV’s, wat het nog intenser maakte. Het in slaap vallen ging eigenlijk prima, net nuchter genoeg om te slapen.

De volgende dag waren de residuen van de lsd nog duidelijk aanwezig. Niet per se in de trippy kinda way, maar meer dat alles gewoon zo goed voelde. Mijn bed lag net wat lekkerder dan normaal, het eten smaakte beter, knuffelen voelde zo goed, voelde me echt heerlijk. Het is inmiddels dinsdag, maar op visueel gebied kan ik toch nog wel wat van de lsd merken. Mijn beeld is niet helemaal scherp en letters zweven soms voor mijn ogen. Ik heb echt totaal geen last gehad van een kater, integendeel, maar de trip heeft me wel veel energie gekost. Ik wil LSD heel graag snel weer proberen, maar ik zou het niet meer op een feestje doen. Ik miste de kick en energie tijdens het dansen, die ik bij XTC wél krijg . In het begin wist ik gewoon echt niet wat ik moest doen met alle prikkels die binnenkwamen. Toen ik op het punt kwam dat ik mijn trip goed kon handelen, wist ik nog steeds totaal niet waar ik zin in had, waardoor ik niet intens heb kunnen genieten van het feestje zelf. Ik vond alles wel prima en had het goed naar mijn zin, maar ik denk dat ik het feest leuker had gevonden als ik bijv. Xtc had gebruikt.
Ik denk daarom ook dat LSD het leukste is voor thuis, in de natuur en eventueel voor festivals. Al met al vond ik het een hele intense, geslaagde ervaring. Erg positieve drug, totaal geen last gehad van zorgen of negatieve gedachten, maar dat hangt natuurlijk ook af van de omgeving, mensen etc. Ik moet wel zeggen dat ik het écht ontzettend moeilijk vond om mijn trip te kunnen handelen. Het duurde echt een hele tijd voordat ik met alle impulsen om kon gaan en mijn rust kon vinden en de trip zelf onder controle kon nemen.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Zo je hebt aardig hard lopen trippen daar zeg! Kan me goed voorstellen dat je in zo een ruimte door de bomen het bos niet meer ziet :( Op feestjes doe ik het bijna nooit, meestal thuis of bij iemand anders thuis in fijn betrouwbaar groepje. gelukkig deed de buitenlucht omschakeling goed voor je 'mood'. Zoals je zegt ben ik het helemaal met je eens, eerst thuis of buiten (vertrouwde omgeving) voordat je het op feesten doet. Weet dat sommige alleen het op feestjes doen maar die hebben bijna altijd al de nodige ervaring.

Goed omschreven hoe de lsd op jou inwerkte!
Volgende keer rustigere omgeving? :wink:
Peace!

joshi

Newbie
Thanks 25tolife! het begin komt ook nogal negatief over, maar ik voelde me eigenlijk heel goed en positieve vibe, maar het was gewoon nogal chaotisch:wink: ik ga het binnenkort zeker weer proberen, maar dan inderdaad thuis met mijn vriend ofzo. heb nog genoeg andere dingen die ik wil proberen op feestjes haha x

Bovenaan