Eerste keer LSD op een festival

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Misfit

Experimenterende gebruiker
Hey allemaal,

Ik ga over 2 weken samen met een goede vriend naar een rustig techno festival (Nomads). Nu wilden we allebei iets gaan gebruiken, maar willen nog geen MDMA gebruiken omdat we dit beiden 2 maanden geleden al gedaan hebben. Speed e.d. willen we niet aan beginnen, dus kwamen we met het idee om te gaan microdosen met 1P LSD. Ik heb de microdots (8-10 ug) al besteld. Nu is mijn vraag eigenlijk wat de ideale dosering is. Ik wil geen volledige trip krijgen, wat ook niet zou lukken met zulke laag gedoseerde pillen, maar zou wel graag een lekkere high willen ervaren met lichte visuals. Ik zat zelf aan 20 a 30 ug te denken (2 a 3 pillen dus). Is dit verstandig om dit de eerste keer op een festival te gaan doen? Of raden jullie een lagere dosering aan.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Verstandig dat je nog even van de mdma af blijft! Microdoseren met (1P) LSD kan prima. Ik weet niet hoeveel ervaring je met psychedelica hebt en kan dus niet inschatten of jij en je vriend de effecter ervan als prettig zullen ervaren. Zelf vind ik een 11-14 ug ideaal voor als je ook nog wat werk voor elkaar wilt krijgen. Vanaf 15-20ug vind ik de micro dosering al wat meer afleiden en "socialer" worden. Ik heb vorig jaar op een festival 35ug gedaan. Dit was op zich prima te doen maar geeft wel al een groter effect. De echte visuals beginnen bij mij pas vanaf de circa 100ug.

Er vanuit gaande dat jullie nog niet veel ervaring hebben zou ik eerst een keer 1 pil testen op een zaterdag of zondag en dan op basis daarvan beslissen hoeveel je wilt doen op het festival. Als je daar geen tijd meer voor hebt is 20-30 ug voor een feestje waarschijnlijk wel een leuke kennismaking.

Misfit

Heb je ervaring met LSD?

20 a 30ug lijkt me te weinig voor visuals en een high, in ieder geval voor mij.
Ik heb nog geen ervaring met LSD. Dit festival wordt dus mijn eerste keer, maar wil niet een te hoge dosering nemen waardoor ik slecht zou gaan. Echter wil ik ook geen te lage dosering waardoor het effect misschien tegen zou gaan vallen.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Heb je ervaring met LSD?

20 a 30ug lijkt me te weinig voor visuals en een high, in ieder geval voor mij.
Ja een "trip" of een echte "high" zou ik het niet meteen noemen. Al vind ik dat 30ug al teveel is voor wat je normaal gesproken een "microdosering" zou noemen... 30-70 ug is een beetje schemergebied tussen Microdoseren en "trippen" volgens mij...

Misfit

Verstandig dat je nog even van de mdma af blijft! Microdoseren met (1P) LSD kan prima. Ik weet niet hoeveel ervaring je met psychedelica hebt en kan dus niet inschatten of jij en je vriend de effecter ervan als prettig zullen ervaren. Zelf vind ik een 11-14 ug ideaal voor als je ook nog wat werk voor elkaar wilt krijgen. Vanaf 15-20ug vind ik de micro dosering al wat meer afleiden en "socialer" worden. Ik heb vorig jaar op een festival 35ug gedaan. Dit was op zich prima te doen maar geeft wel al een groter effect. De echte visuals beginnen bij mij pas vanaf de circa 100ug.

Er vanuit gaande dat jullie nog niet veel ervaring hebben zou ik eerst een keer 1 pil testen op een zaterdag of zondag en dan op basis daarvan beslissen hoeveel je wilt doen op het festival. Als je daar geen tijd meer voor hebt is 20-30 ug voor een feestje waarschijnlijk wel een leuke kennismaking.
Bedankt voor je reactie! Ik zal even kijken of ik zondag de tijd heb om er eentje te proberen, mocht ik ze dan binnen hebben. Ik verwacht ook niet dat ik teveel visuals zal gaan krijgen wegens de lage dosering, maar wat intensere kleuren of kleine patroontjes lijken mij wel vet. Ik heb een keer 2-CB gedaan, zo'n 30mg. De visuals kon ik goed hebben, maar de bodyload was echt niet te doen. Ik voelde met net een autistisch jongetje die door elk geluid of beweging overprikkeld raakte. Dit kwam volgens mij doordat de setting verre van optimaal was en ik van te voren niet lekker in mijn vel zat.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
LSD is natuurlijk heel anders dan 2-CB maar het is redelijk veilig om te verwachten dat 30ug lsd minder heftig uitpakt dan 30mg 2-CB. Ik vind de bodyload van 2-CB ook niet altijd even prettig. Vooral bij de come-up ben ik dan vaak wat rillerig en misselijk. De bodyload van een lage dosis LSD vind ik meestal wel fijn. Ik heb dan het idee dat muziek wat beter binnenkomt, ik wat vrolijker ben en wat "dichter bij mezelf sta"... Echt "slecht gaan" zul je niet heel snel van doseringen tot 30ug.

Jmths

Wijs gebruiker
Tripreporter
Echter wil ik ook geen te lage dosering waardoor het effect misschien tegen zou gaan vallen.
Het concept van microdoseren houdt in dat je de effecten van de LSD eigenlijk bewust niet ervaart. Vanaf 25mcg had ik het idee dat ik al net iets chaotischer was dan normaal. Wou ik studie gerelateerde actie ondernemen doseerde ik LSD bijvoorbeeld niet boven de 15mcg. Binnen het therapeutisch kader van LSD microdoseren wordt ook gesteld minstens 4 dagen pauze tussen iedere microdosering te houden.
Ik heb een keer 2-CB gedaan, zo'n 30mg.
30mg 2C-B (HCL) is ook veel te veel voor een eerste psychedelische ervaring. Voor een eerste keer psychedelica is 15mg 2C-B al voldoende voor duidelijke visuals. Persoonlijk doseer ik 2C-B sowieso nooit voorbij de 25mg omdat 2C-B hoger gedoseerd naar mijn mening geen meerwaarde heeft boven het lichamelijk ongemak dat deze dan produceert. Vergelijkbaar aan dat je ook geen alcohol wilt drinken tot kotsen toe.

Misfit

LSD is natuurlijk heel anders dan 2-CB maar het is redelijk veilig om te verwachten dat 30ug lsd minder heftig uitpakt dan 30mg 2-CB. Ik vind de bodyload van 2-CB ook niet altijd even prettig. Vooral bij de come-up ben ik dan vaak wat rillerig en misselijk. De bodyload van een lage dosis LSD vind ik meestal wel fijn. Ik heb dan het idee dat muziek wat beter binnenkomt, ik wat vrolijker ben en wat "dichter bij mezelf sta"... Echt "slecht gaan" zul je niet heel snel van doseringen tot 30ug.
Dat is al een hele last van mijn schouders. Gezien ik helemaal gek werd van alle geluiden en het verlies van tijdsbesef bij 2-CB was ik even bang dat LSD en andere psychedelica hetzelfde zou doen.
Ik heb besloten om zondag in de duinen 20ug LSD te nemen met een goede vriend die er nuchter bij blijft. Aan de hand daarvan even beslissen hoeveel ik op het festival ga gebruiken. Ik laat nog wel even weten hoe het is verlopen.

Nu heb ik nog een vraag, hoe zit het met blowen na LSD gebruik? Ik rook zelf vrij veel hasj, hoewel ik wel bezig ben met doordeweeks te stoppen, maar heb gehoord dat blowen een week na LSD gebruik de trip terug kan brengen. Is het dan verstandig om een hele week na gebruik niet meer te blowen, of kan dit geen kwaad?

Misfit

Het concept van microdoseren houdt in dat je de effecten van de LSD eigenlijk bewust niet ervaart. Vanaf 25mcg had ik het idee dat ik al net iets chaotischer was dan normaal. Wou ik studie gerelateerde actie ondernemen doseerde ik LSD bijvoorbeeld niet boven de 15mcg. Binnen het therapeutisch kader van LSD microdoseren wordt ook gesteld minstens 4 dagen pauze tussen iedere microdosering te houden.

30mg 2C-B (HCL) is ook veel te veel voor een eerste psychedelische ervaring. Voor een eerste keer psychedelica is 15mg 2C-B al voldoende voor duidelijke visuals. Persoonlijk doseer ik 2C-B sowieso nooit voorbij de 25mg omdat 2C-B hoger gedoseerd naar mijn mening geen meerwaarde heeft boven het lichamelijk ongemak dat deze dan produceert. Vergelijkbaar aan dat je ook geen alcohol wilt drinken tot kotsen toe.
Ik weet dat microdoseren eigenlijk niet de goede term is voor wat ik wil gaan doen, maar wist even niet hoe ik het anders moet verwoorden.
Dat 30mg 2-CB teveel is voor een eerste keer is mij helaas op harde wijze ook duidelijk geworden. Ik begon in december met mijn eerste hard drugs ervaringen op doen (XTC en 2-CB). Een vriend van mij is erg bekend met veel middelen en heeft heel veel gebruikt. Hij had mij toen 1,5 pil 2-CB gegeven van circa 20mg per pil. Ik vertrouwde hem erop dat hij wist wat hij aan het doen was, maar als ik er nu naar terug kijk is hij erg onbewust van zijn acties en misbruikt hij drugs bijna maandelijks. XTC doseert hij altijd rond de 300mg per avond en 2-CB dus altijd rond de 30mg. Dit probeer ik hem nog wel eens uit te leggen, maar dan is het vaak alsof je tegen een muur praat. Zo raad ik hem af om zo vaak XTC te gebruiken, maar bijna elke 4 weken staat hij strak.
Dit is ook de reden dat ik geen drugs meer wil gebruiken met hem.

Jmths

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik vertrouwde hem erop dat hij wist wat hij aan het doen was, maar als ik er nu naar terug kijk is hij erg onbewust van zijn acties en misbruikt hij drugs bijna maandelijks.
Zo had ik eens een voormalig vriend die mij zou tripzitten tijdens een MXE tripje. Ik had nog braaf de gebruikelijke doseringen opgezocht en een weegschaaltje meegenomen. Halverwege tijdens het opbouwen van de trip zet hij het weegschaaltje opzij met de mededeling dat afwegen met een weegschaaltje toch maar onzin is gevolgd door een zeer onplezierige kennismaking voor 3 mensen. Dan ben ik toch wel meteen mijn respect kwijt voor iemand.
Dit probeer ik hem nog wel eens uit te leggen, maar dan is het vaak alsof je tegen een muur praat.
Ik denk dat we allemaal wel eens een Sjonny tegen zijn gekomen die het onderscheid tussen korte en lange termijn niet weet te maken. Op zulk soort momenten ben ik altijd meer geneigd om die persoon aan te moedigen. Er zijn jammer genoeg een hoop figuren die drugs om de verkeerde redenen gebruiken en waar je beter de nodige afstand van kunt bewaren.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Goed dat je er verstandiger mee omgaat dan je vriend. Je hebt maar 1 leven op deze aardkloot en het is zonde om die te verpesten met drugsmisbruik...

Goed dat je de LSD eerst even uittest in een rustige setting. 20 ug is best wel mild dus verwacht er niet al te gek veel van. Maar ga ook niet in een keer veel meer gebruiken op dat festival. LSD is op hogere dossissen in potentie een stuk krachtiger dan die 30mg 2-CB die je hebt gehad.

Wat betreft blowen kan dat volgens mij best bij of na een bescheiden dosering LSD. Hou er wel rekening mee dat het de LSD effecten kan intensiveren tijdens je "tripje". Dus kijk eerst even aan hoe de LSD valt voordat je een joint opsteekt.

maar heb gehoord dat blowen een week na LSD gebruik de trip terug kan brengen. Is het dan verstandig om een hele week na gebruik niet meer te blowen, of kan dit geen kwaad?
Bij een dergelijke lage dosis verwacht ik niet meteen dat hash je trip terug zal brengen. Dit hoor je overigens wel vaker bij mensen die een heftige trip hebben meegemaakt.

Misfit

Zo had ik eens een voormalig vriend die mij zou tripzitten tijdens een MXE tripje. Ik had nog braaf de gebruikelijke doseringen opgezocht en een weegschaaltje meegenomen. Halverwege tijdens het opbouwen van de trip zet hij het weegschaaltje opzij met de mededeling dat afwegen met een weegschaaltje toch maar onzin is gevolgd door een zeer onplezierige kennismaking voor 3 mensen. Dan ben ik toch wel meteen mijn respect kwijt voor iemand.

Ik denk dat we allemaal wel eens een Sjonny tegen zijn gekomen die het onderscheid tussen korte en lange termijn niet weet te maken. Op zulk soort momenten ben ik altijd meer geneigd om die persoon aan te moedigen. Er zijn jammer genoeg een hoop figuren die drugs om de verkeerde redenen gebruiken en waar je beter de nodige afstand van kunt bewaren.
Helaas is het grootste deel van mijn vriendengroep die drugs gebruiken onverstandig ermee. Hetgeen wat mij echt kwaad maakt is het feit dat ik ook een paar nieuwsgierige vrienden heb die ook wel eens bijv. XTC willen gebruiken, die ik dan goed advies probeer te geven. Wanneer ik dat dan vertel in het bijzijn van een van mijn maten die misbruikt doen ze alsof ik te voorzichtig ben en het allemaal wel meevalt.

Goed dat je er verstandiger mee omgaat dan je vriend. Je hebt maar 1 leven op deze aardkloot en het is zonde om die te verpesten met drugsmisbruik...

Goed dat je de LSD eerst even uittest in een rustige setting. 20 ug is best wel mild dus verwacht er niet al te gek veel van. Maar ga ook niet in een keer veel meer gebruiken op dat festival. LSD is op hogere dossissen in potentie een stuk krachtiger dan die 30mg 2-CB die je hebt gehad.

Wat betreft blowen kan dat volgens mij best bij of na een bescheiden dosering LSD. Hou er wel rekening mee dat het de LSD effecten kan intensiveren tijdens je "tripje". Dus kijk eerst even aan hoe de LSD valt voordat je een joint opsteekt.

Bij een dergelijke lage dosis verwacht ik niet meteen dat hash je trip terug zal brengen. Dit hoor je overigens wel vaker bij mensen die een heftige trip hebben meegemaakt.
Ik ga ook zeker niet gek veel gebruiken op een festival. Mocht ik ooit meer willen gebruiken dan bijvoorbeeld 30ug zal ik dit wel in een thuis situatie proberen.
Wel fijn dat blowen dan geen kwaad kan, ben de week na het festival alleen thuis en zou het zonde vinden als ik dan niet kan blowen. :sweatsmile:

Jmths

Wijs gebruiker
Tripreporter
LSD is op hogere dossissen in potentie een stuk krachtiger dan die 30mg 2-CB die je hebt gehad.
De meeste 2C-B op de markt is verre van zuiver. In de meeste gevallen is er een aanzienlijk deel '2C-H' en restproduct terug te vinden. Veel mensen onderschatten de potentie in gewicht van 2C-B dan ook. Ook liegen dealers vrij standaard (al dan bewust of onbewust) over de potentie van hun product, MDMA lijkt wat dit betreft grotendeels de uitzondering te wezen omdat je hiervoor wel op dosering kunt testen.
Om de intensiteit van 30mg 2C-B tijdens de piek te evenaren heb je meer dan 200mcg LSD nodig al valt er moeilijk een exact getal op te plakken. Maar los van hoe geschikt een drug is voor hogere doseringen leent 2C-B zich sowieso beter voor sociale setting dan LSD aangezien LSD net als andere tryptamines meer chaotisch en naar binnen gericht is qua effecten.

Ik betwijfel dat Misfit daadwerkelijk 30mg 2C-B heeft gehad op dat moment.
Wanneer ik dat dan vertel in het bijzijn van een van mijn maten die misbruikt doen ze alsof ik te voorzichtig ben en het allemaal wel meevalt.
Ik heb wel momenten mee gemaakt dat er 50mg MDMA werd aangeraden voor een 1e ervaring MDMA. Persoonlijk vind ik 100mg MDMA al te laag voor een 1e keer tenzij het al een klein meisje of gebrek aan kennis rondom de batch betreft. Voor een 1e keer hou ik gewoon lichaamsgewicht*1,5 aan. Maar los daarvan klinkt het alsof je maten zich persoonlijk aangevallen voelen, wat eerlijk gezegd hun probleem is. Blijkbaar weten ze wel beter.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Die snap ik even niet @Jmths. 30 mg 2C-B heb ik toch echt als stukken milder ervaren dan ALD-52/LSD doseringen van rond de 150 ug. Laat staan 200 ug. :/ Zou het niet eens echt durven vergelijken... Appels en peren. Die 2C-B pillen waren gewoon getest, en heb ervaring met verschillende batches, die allen naar het testcentrum zijn geweest. Ik vond 30 mg 2C-B persoonlijk ook weinig toevoegen vs. 20-25 mg. Sinds ik die conclusie heb getrokken hou ik het dus vrijwel altijd bij 20 mg, wat prima is voor een leuk maar niet al te heftig space-je. Thuis, weliswaar. Heb 2C-B nog nooit op een feest gebruikt.

200 ug ALD-52/LSD is serious business. Ik heb nog nooit zo hoog gedoseerd zelfs, mijn max ligt op 190 ug ALD-52 so far (wil wel nog eens voor de 225 ug gaan). Ik vraag me af hoe je aan je vergelijking komt?

Verder eens met je opmerking over MDMA. Ik vind de suggestie van 1 mg/kg ook veel te conservatief. Ik weeg zelf zo’n 57 kilo bij 1.80 m en 100 mg is voor mij een prima startdosis (85 mg, dus 1.5 mg/kg, zou voor mij al te flauw zijn, laat staan 57 lol). Ik probeer tegenwoordig altijd om dan na die voor mij perfecte startdosis van 100 mg maar één keer bij te nemen met 50 mg. Dan haal ik naar mijn idee redelijk het maximale effect eruit, in verhouding tot de kater die dan relatief mild uitvalt.

Hoxyz

Reeds heb ik 150UG 1P-LSD gedaan op een festival. Wat mij op viel, en ik totaal niet had verwacht is dat ik echt redelijk wat euforie ervoer. Tijdens mijn piek had ik constant een "MDMA inklap gevoel". Indien je ervaring hebt met psychedelica zou een 100UG prima te handelen moeten zijn op een festival.

Om de intensiteit van 30mg 2C-B tijdens de piek te evenaren heb je meer dan 200mcg LSD nodig al valt er moeilijk een exact getal op te plakken. Maar los van hoe geschikt een drug is voor hogere doseringen leent 2C-B zich sowieso beter voor sociale setting dan LSD aangezien LSD net als andere tryptamines meer chaotisch en naar binnen gericht is qua effecten.
Dit zal wellicht erg persoonlijk zijn, ik zelf vond 150UG 1P-LSD heftiger dan 20-30mg (ja, getest) 2C-B.

Misfit

Vandaag de 1P-LSD binnen gekregen via de post, maar er blijft mij nog 1 raadsel bij. Er zat naast de microdots ook nog een zakje met een bruin/beige poeder bij met het label 6-APB. Na even wat google'n is dit dus Benzofury. Wat doet dit bij mijn bestelling en mocht ik dit ooit willen gebruiken, is dit dan een veilige drugs? En wat kan ik ervan verwachten?

Overigens was ik ook nog benieuwd naar de effecten van 20ug LSD. Wat kan ik hiervan verwachten?

Natozlato

Bewuste gebruiker
Dit is waarschijnlijk een cadeautje bij je bestelling. Als je wil weten wat het is en doet enz kan je het beste op psychonautwiki kijken. Ff googlen.

Misfit

Dit is waarschijnlijk een cadeautje bij je bestelling. Als je wil weten wat het is en doet enz kan je het beste op psychonautwiki kijken. Ff googlen.
Ik zal het nog even verder researchen, maar een cadeautje lijkt het mij niet. Ik heb het namelijk even gewogen en het komt neer op 1 gram. Volgens de vendor is dit meer waard dan de microdots die ik besteld had.

acht.zes

Badass junkie
De Leukste Thuis!
Een wat langer werkende XTC analoog.
is dit dan een veilige drugs?
Wellicht ongeveer hetzelfde risicoprofiel en regels (3 maanden tussentijd) als XTC, maar garanties kan ik je uiteraard niet geven.

edit;
let er op dat prijzen hier niet mogen worden genoemd, ook niet die van RC's.

Misfit

Een wat langer werkende XTC analoog.

Wellicht ongeveer hetzelfde risicoprofiel en regels (3 maanden tussentijd) als XTC, maar garanties kan ik je uiteraard niet geven.

edit;
let er op dat prijzen hier niet mogen worden genoemd, ook niet die van RC's.
Excuus, heb de prijs weggehaald.
Betekend dit ook dat als ik bijvoorbeeld XTC heb gebruikt ik alsnog 3 maanden moet wachten voordat ik 6-APB gebruik?

Misfit

Dan zal ik het voorlopig gewoon laten liggen, wie weet ga ik t volgend jaar ergens wel proberen.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Dan zal ik het voorlopig gewoon laten liggen, wie weet ga ik t volgend jaar ergens wel proberen.
MDMA, maar minder snelle/korte pieken en dalen (dus minder dat continue op en neer golvende). Het is langduriger en consistenter in effect. Iets helderder in het hoofd. Veel tragere come up dan M, wat vlakkere piek, tragere come down ook (waardoor veel minder of zelfs geen craving, dus dat is een voordeel!). Ik heb er recent een zeer chille ervaring mee gehad. Het lijkt me vooral vanwege de langere werkingsduur en wat meer bescheiden headspace - je loopt er minder snel waus als een gedrogeerde paashaas bij - interessant voor op feestjes. :) Zeker een leuk presentje, per ongeluk of niet.

Misfit

Vrijdag heb ik met een maat, die nuchter bleef, 20ug LSD uitgeprobeerd in de duinen. In het begin nog wel gespannen, maar zodra ik eenmaal in de duinen stond en de LSD doorgeslikt had had ik er al het vertrouwen in dat het een mooie dag ging worden. We zijn in open veld op een bankje gaan zitten om het effect af te wachten. Na ongeveer een half uur a 3 kwartier ben ik veel gaan praten en was ik best vrolijk, maar buiten dat voelde ik niet heel veel. Weet ook niet of dit door de LSD kwam.
Ik kreeg trouwens nog wat berichten van mijn moeder en ik had het idee dat ik door haar berichten te lezen een beetje in haar mindset kon komen. Alsof ik helemaal begreep wat er op dat moment in haar omging.
Na een uur zijn we opgestaan en zijn we gaan lopen. De natuur was echt supermooi, maar ik zag het niet anders dan normaal. Ik had verwacht dat ik wellicht meer oog voor detail zou gaan krijgen en dat muziek mooier zou worden, maar dat viel allemaal wel mee.
Na zo'n 1,5 uur besloot ik een hasj jointje te roken. Deze voelde veel lekkerder aan dan normaal. De high die ik er van kreeg was anders dan ik normaal gewend was van een joint. Ik voelde me minder vaag en had zin om een stuk te gaan lopen.
Toen we eten wilden gaan halen en het dorp weer binnen liepen kreeg ik ineens een andere soort "space". Zeker toen ik bij de plaatselijke snackbar naar binnen liep. Ik werd er een beetje vaag. Alsof ik een ongemakkelijk gevoel kreeg van de omgeving. Ik kon het prima onder controle houden en gedroeg me niet anders dan normaal, maar heb wel het idee dat als ik ooit een hoge dosis LSD neem ik zeker niet naar drukke plekken ga waar het normale leven doorgaat. Op een festival weet ik dat je lekker los kunt gaan en het grootste deel onder invloed is, maar in een dorp waar mensen met de normaalste zaken van de wereld bezig zijn zou ik absoluut niet onder invloed willen zijn van LSD.

Toen ik 's avonds probeerde te slapen ben ik denk ik pas in slaap gevallen rond 4 uur. Ik had gelezen dat LSD je wakker houdt, dus denk dat dat daarmee te maken had. Wel had ik nog een paar jointjes voor het slapen gaan gerookt, maar toen ik op bed lag voelde ik me niet heel high.

Al met al vond ik het een geslaagde dag en wil ik op Nomads ook zeker LSD gaan gebruiken. Ik had het idee dat 20ug net te licht voor me was en ik controle had over mijzelf, wat natuurlijk niet gek is bij zo'n lage dosering, maar ik vond het een beetje underwhelming.
Zou 40ug een goede dosis voor me kunnen zijn op het festival? Of zou ik het toch bij 30 houden?

Hoxyz

Dan ga je iig geen visuals krijgen. 100ug is prima te handelen op een festival.

Misfit

Zaterdag naar Nomads geweest. Was echt een top dag! Rond 14 uur waren een maat van me en ik aangekomen bij het Rohnepark in Amsterdam en zodra we binnen waren was de sfeer al goed aanwezig. Ik zat lekker in mijn vel, er werd goede muziek gedraaid en het volk dat er was was erg gezellig.
Rond 16 uur heb ik circa 32-40ug LSD genomen. Gezien ik van de 20ug weinig merkte had ik verwacht van deze dosis de eerste echte LSD effecten te merken. Weliswaar geen heftige effecten, maar meer een body high etc. Na inname besloten we even te gaan zitten en een half uur later zijn we een tent in gegaan waar ze een soort 70's funk draaide met een modern jasje. Hier ging ik echt goed op en heb lekker staan dansen. Ik wist niet of het door de LSD kwam, maar ik ging echt helemaal op in de muziek.
Toen we de tent uitgingen om weer even tot rust te komen leek het heel even alsof ik over het gras heen zweefde in plaats van liep. Dit ging na enkele minuten weer weg en voelde ik me vrijwel weer nuchter. Alleen als ik weer ging dansen kwam ik weer helemaal in de sfeer.
Rond 22 uur hebben we besloten om richting de boerenjongens te gaan om nog wat hasj op te halen en vervolgens de trein naar huis te pakken. Toen we de overstap naar de bus maakten voelde ik me ineens erg energiek terwijl ik daarvoor lichte hoofdpijn had en erg moe werd.
Thuis aangekomen zijn we in mijn tuin nog 2 jointjes wezen roken. Toen ik mijn 2e opstak merkte mijn maat op dat hij regenbogen zag als hij zijn ogen dicht deed. Toen ik dat ook probeerde zag ik duidelijk een kringetje in het midden van mijn gezichtsveld. Dit heb ik normaal gesproken ook als ik blow, maar dat was pas gekomen sinds ik een keer 2-CB had gebruikt. Nu bleef het daar niet bij, maar zag ik ook allemaal donkerrode en blauwe letters "e" door elkaar staan. Toen ik mijn ogen weer opende bleven deze aanwezig.
Het meest zieke was dat wanneer ik naar bed ging ik alles kon visualiseren waar ik aan dacht. Als ik aan het strand en de zee dacht zag ik die op een hele aparte, hallucinerende manier voor me. Echt verbazingwekkend hoe makkelijk je het kan sturen zeg! Ik lag voor zo'n 3 uur lang wakker en vond al het 'vuurwerk' uiteindelijk een beetje teveel worden. Nu dacht ik eraan dat ik er toch niets aan kon doen en beter ervan kon genieten. Daarna nog zo'n uur lang gekeken waarna ik in slaap was gevallen.

Ik denk dat ik overdag niet veel van de LSD merkte omdat ik in zo'n drukke omgeving zat. Ik was heel even bang dat de microdots die ik gehaald had nog lager waren dan ik dacht, maar na het opsteken van een joint was het overduidelijk dat ik wel degelijk LSD in mijn systeem had.
Volgende keer ga ik blotters bestellen en kijken hoeveel 70ug met mij doet.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi @Misfit ,

Wat leuk om jouw eerste ervaringen met LSD zo te lezen. Goed ook dat je zo rustig aan doet met de dosis. Jouw ervaring met je microdosis is heel herkenbaar voor me. Gewoon een hele goede mood en net even wat meer empathie en inzicht in anderen en jezelf. Fijn ook dat je festival ervaring ook goed is gegaan. Zoals je zelf al merkt is 30-40 ug prima te doen op een festival.

Ga je die 70ug ook weer op een festival doen? Ik heb zelf ervaring met kleine dosissen tot 35-40 ug en hogere doseringen (100-220ug) maar ik heb nog nooit 70 gedaan. Ik ben benieuwd hoe het je gaat bevallen. Ik vermoed dat je dan net tegen de grens van "echt trippen" aanzit. Laat je nog even weten hoe het gegaan is?

Misfit

Hoi @Misfit ,

Wat leuk om jouw eerste ervaringen met LSD zo te lezen. Goed ook dat je zo rustig aan doet met de dosis. Jouw ervaring met je microdosis is heel herkenbaar voor me. Gewoon een hele goede mood en net even wat meer empathie en inzicht in anderen en jezelf. Fijn ook dat je festival ervaring ook goed is gegaan. Zoals je zelf al merkt is 30-40 ug prima te doen op een festival.

Ga je die 70ug ook weer op een festival doen? Ik heb zelf ervaring met kleine dosissen tot 35-40 ug en hogere doseringen (100-220ug) maar ik heb nog nooit 70 gedaan. Ik ben benieuwd hoe het je gaat bevallen. Ik vermoed dat je dan net tegen de grens van "echt trippen" aanzit. Laat je nog even weten hoe het gegaan is?
Hey Eik,

Ik ga die 70ug in een rustige omgeving proberen. Dat lijkt me leuker omdat je dan goed kan merken wat de LSD doet. Ik overweeg echter nog om aanstaande vrijdag weer in de duinen 70ug uit te proberen. Even kijken of ze op tijd binnen zijn.

Misfit

Ik heb vandaag twee zegels 1P-LSD binnen gekregen, 100ug per stuk. Vandaag overwoog ik om ze te gaan proberen, maar wegens omstandigheden ga ik ze volgende week proberen in de duinen. Heb besloten om voor de volle 100ug te gaan en geen 70, omdat ik toch wel toe ben aan een goede trip en niet zo'n net niet effect.
Heb me er goed over ingelezen en ga ze samen met een vriend van me doen. Het is voor hem de eerste keer LSD en voor mij de eerste normale dosering. Hij heeft nog nooit hard drugs geprobeerd, dus waarschijnlijk ga ik hem een beetje begeleiden. Ik denk niet dat een nuchter persoon nodig is, gezien ik de omgeving vorige keer goed ontdekt heb en het een prettige omgeving vind.

Zijn er nog tips waar ik rekening mee moet houden? Ik neem sowieso genoeg eten mee en dingen om te doen voor de komende uren.

Chillax

Belezen gebruiker
Zaterdag naar Nomads geweest. Was echt een top dag! Rond 14 uur waren een maat van me en ik aangekomen bij het Rohnepark in Amsterdam en zodra we binnen waren was de sfeer al goed aanwezig. Ik zat lekker in mijn vel, er werd goede muziek gedraaid en het volk dat er was was erg gezellig.
Rond 16 uur heb ik circa 32-40ug LSD genomen. Gezien ik van de 20ug weinig merkte had ik verwacht van deze dosis de eerste echte LSD effecten te merken. Weliswaar geen heftige effecten, maar meer een body high etc. Na inname besloten we even te gaan zitten en een half uur later zijn we een tent in gegaan waar ze een soort 70's funk draaide met een modern jasje. Hier ging ik echt goed op en heb lekker staan dansen. Ik wist niet of het door de LSD kwam, maar ik ging echt helemaal op in de muziek.
Toen we de tent uitgingen om weer even tot rust te komen leek het heel even alsof ik over het gras heen zweefde in plaats van liep. Dit ging na enkele minuten weer weg en voelde ik me vrijwel weer nuchter. Alleen als ik weer ging dansen kwam ik weer helemaal in de sfeer.
Rond 22 uur hebben we besloten om richting de boerenjongens te gaan om nog wat hasj op te halen en vervolgens de trein naar huis te pakken. Toen we de overstap naar de bus maakten voelde ik me ineens erg energiek terwijl ik daarvoor lichte hoofdpijn had en erg moe werd.
Thuis aangekomen zijn we in mijn tuin nog 2 jointjes wezen roken. Toen ik mijn 2e opstak merkte mijn maat op dat hij regenbogen zag als hij zijn ogen dicht deed. Toen ik dat ook probeerde zag ik duidelijk een kringetje in het midden van mijn gezichtsveld. Dit heb ik normaal gesproken ook als ik blow, maar dat was pas gekomen sinds ik een keer 2-CB had gebruikt. Nu bleef het daar niet bij, maar zag ik ook allemaal donkerrode en blauwe letters "e" door elkaar staan. Toen ik mijn ogen weer opende bleven deze aanwezig.
Het meest zieke was dat wanneer ik naar bed ging ik alles kon visualiseren waar ik aan dacht. Als ik aan het strand en de zee dacht zag ik die op een hele aparte, hallucinerende manier voor me. Echt verbazingwekkend hoe makkelijk je het kan sturen zeg! Ik lag voor zo'n 3 uur lang wakker en vond al het 'vuurwerk' uiteindelijk een beetje teveel worden. Nu dacht ik eraan dat ik er toch niets aan kon doen en beter ervan kon genieten. Daarna nog zo'n uur lang gekeken waarna ik in slaap was gevallen.

Ik denk dat ik overdag niet veel van de LSD merkte omdat ik in zo'n drukke omgeving zat. Ik was heel even bang dat de microdots die ik gehaald had nog lager waren dan ik dacht, maar na het opsteken van een joint was het overduidelijk dat ik wel degelijk LSD in mijn systeem had.
Volgende keer ga ik blotters bestellen en kijken hoeveel 70ug met mij doet.
Bedankt voor het delen van deze ervaring :) Ben je na deze ervaring van mening dat een relatief lage dosis (laat zeggen tot max 70 ug) een goed alternatief is voor in de MDMA pauzes? Ik kan met MDMA ook best wel spacen, dus als het puur opgaan in de muziek is met wat space lijkt het mij top

Jmths

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ben je na deze ervaring van mening dat een relatief lage dosis (laat zeggen tot max 70 ug) een goed alternatief is voor in de MDMA pauzes? Ik kan met MDMA ook best wel spacen, dus als het puur opgaan in de muziek is met wat space lijkt het mij top
Er zullen mensen tussen zitten die van mening zijn dat LSD een perfect alternatief is voor MDMA. Maar het blijft wel psychedelica wat vrij anders van aard is en niet iedereen gegarandeerd prettig valt. De setting en het gezelschap is altijd belangrijk maar met psychedelica is deze wel iets meer van belang natuurlijk. Het is waarschijnlijk wel handig om psychedelica eerst even rustig thuis uit te proberen. Je kunt op LSD absoluut spacen en opgaan in muziek in ieder geval.

Misfit

Bedankt voor het delen van deze ervaring :) Ben je na deze ervaring van mening dat een relatief lage dosis (laat zeggen tot max 70 ug) een goed alternatief is voor in de MDMA pauzes? Ik kan met MDMA ook best wel spacen, dus als het puur opgaan in de muziek is met wat space lijkt het mij top
Naar mijn mening is LSD prima om in je MDMA pauzes te doen. Ik vind echter niet dat 40ug voldoet om echt een duidelijke ervaring te krijgen. Voor zover ik het ervaren heb ben je wel degelijk onder invloed, maar omdat het zo natuurlijk aanvoelt vergeet je het heel snel of heb je het gewoonweg niet door. Een joint erbij roken doet wonderen op 40ug trouwens.
Zoals Jmths zegt, iedereen reageert er anders op. Ik had op Nomads zelf 40ug gedaan en mijn maat 20ug. Hij merkte er wel degelijk iets van en gaf aan dat hij heerlijk in zijn vel zat en niet verwacht had dat hij "nuchter" zo lekker kon gaan op de muziek (je voelt er dus niets van, maar je stemming wordt wel beïnvloed). Toen hij een joint rookte begon hij ook veel CEV's te krijgen die ik niet had op 20ug.
Ik weet niet wat je ervaring is met psychedelica, maar als je een lage dosis wilt doen om te proberen wat het met je doet zou ik 30ug aanraden, en eventueel 70ug als je de effecten wilt voelen. Schijnt dat je bij 70ug lichte hallucinaties kunt krijgen, maar daar heb ik nog geen ervaring mee.

Wat ik trouwens nog toe wil voegen is dat wanneer ik LSD gebruik ik merk dat mijn omgeving heel veel invloed heeft. Mijn eerste keer met 20ug vond ik het moment dat ik de duinen uitging en terug het dorp in liep een beetje een naar gevoel. Alsof je je niet thuis voelt tussen de "nuchtere" mensen.
Die tweede keer met 40ug op Nomads ging ik best lekker, maar ik was niet heel spraakzaam tegen vreemden wat ik normaal best wel ben. Pas toen ik terug naar huis ging merkte ik ineens dat ik meer energie had en zin had om te praten. Waarschijnlijk door een rustigere omgeving. Toen heb ik in de bus op de terugweg een heel gezellig gesprek gehad met veel vreemden.

Chillax

Belezen gebruiker
Ik had op Nomads zelf 40ug gedaan en mijn maat 20ug.
Heb je bij die dosis van 40ug ook nog een redose gedaan? Ik had een tijdje terug ook 40ug gedaan en ging prima (geen visuals maar al best wel onder invloed) maar na 2,5 uur was het in eens vrijwel helemaal weg. Had nog een heel zachte afterglow maar was moe en had geen zin meer. Ik hoef niet harder te pieken op een festival maar wat langer zou wel leuk zijn.

Zit nu te denken om volgende keer 1,5 uur nadat de piek begint nog 20ug bij te nemen.

Ik denk dat 40ug bijnemen ivm tolerantie opbouw beter is maar ben ook wel weer bang om te hard te gaan op een festival...

Misfit

Heb je bij die dosis van 40ug ook nog een redose gedaan? Ik had een tijdje terug ook 40ug gedaan en ging prima (geen visuals maar al best wel onder invloed) maar na 2,5 uur was het in eens vrijwel helemaal weg. Had nog een heel zachte afterglow maar was moe en had geen zin meer. Ik hoef niet harder te pieken op een festival maar wat langer zou wel leuk zijn.

Zit nu te denken om volgende keer 1,5 uur nadat de piek begint nog 20ug bij te nemen.

Ik denk dat 40ug bijnemen ivm tolerantie opbouw beter is maar ben ook wel weer bang om te hard te gaan op een festival...
Ik heb niet bijgenomen. Ik herken wel dat je na circa 2,5 uur helemaal inkakt. Daar had ik toen ook last van en wilde nog wel bijnemen om te kijken of ik nog wat effecten zou kunnen krijgen, maar omdat ik me op dat moment niet zo lekker voelde door de warmte leek mij dat geen goed idee. Sowieso heb ik begrepen dat bijnemen bij psychedelica na een bepaalde tijd de trip niet intenser maakt, maar juist verlengt.

Bovenaan