1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Eerste keer lsd, solotrip. Verstandig?

Discussie in 'LSD' gestart door Realist, 16 apr 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Realist

Realist Belezen gebruiker

Hoi

Sinds kort kan ik aan lsd komen, waar ik heel nieuwsgierig naar ben.

Nu zit het zo, een tripsitter is helaas niet mogelijk. In mijn vriendenkring word LSD in een verkeerd daglicht gesteld. Ik heb het al besproken met 2 vrienden waar ik een hechte band mee heb maar staan hier allebij niet voor open en ik werd nogal scheef bekeken door dit voorstel.

Is het enigszins een idee om dit te proberen als solotrip de eerste keer? Ik ga zoizo eerst enkele keren truffels doen alleen. Beginnende met een lichtere soort en opbouwend naar een zwaardere soort. Als dit telkens een negatieve ervaring word, word LSD ook gelijk geschrapt van de lijst. truffels heb ik eenmaal gedaan met de 2 vrienden die ik had vernoemd voor te tripsitten. Dit was enkel geen leuke ervaring geweest. Maar dit lag ook zeker aan mezelf. Totaal niet gepland en dezelfde dag nog beslist. Ook was die dag nogal stressvol. De soort die ik nam waren mush rocks, bij de smartshop stond deze soort beschreven als de derde zwaarste.

Ook zorg ik voor benzodiazepines lormetazepam of alprazolam. Als dit niet lukt word er clonazolam of flunitrazolam geregeld. Ik meen te lezen hier op het forum dat dit de trip kan verminderen/stoppen als het te heftig word.

Of zijn RC's van LSD een beter idee om mee te starten?

Ik hoop dat iemand me hier advies in kan geven. Wil hier wel voorzichtig mee zijn, LSD is toch wel iets waar je toch wel risico's mee kan lopen.

2. SuperSilverHaze

SuperSilverHaze Experimenterende gebruiker

Ik zou voor de eerste keer nooit gelijk solo doen. Zorg dat je een vertrouwd persoon om je heen hebt. Hetzelfde geldt voor truffels, is heel leuk allemaal maar je moet wel stevig in je schoenen staan wil je het solo doen.

3. Mezelf

Mezelf Wijs gebruiker

Met LSD loop je niet meer of minder risico dan met truffels hoor. In het algemeen zeggen de meeste zelfs dat LSD makkelijker te sturen is dan truffels. Het enige wat LSD wat lastig(er) kan maken is dat het lang duurt voordat het uitwerkt.

Zwaarder of lichtere soorten truffels is hetzelfde als meer of minder nemen. Bij de 1 heb je wat meer nodig dan bij de ander. Ik zou je daarom aanraden het bij 1 soort te houden de eerste keren en dat met dosis op gaan bouwen. Zo heb je het minste kans op verrassingen.

Maar eigenlijk gewoon niet solo doen de eerste keren dat blijft toch echt wel het verstandigste.

Nou ben ik een watje maar zelfs ik, na meer dan 100x trippen (denk wel 70% alleen getript), vind het nog steeds een fijne gedachte als iemand in de buurt is of weet dat ik ga nemen.

Fenrir en Eik vinden dit leuk.
  4. Jen

Jen Belezen gebruiker

Ik zou wel iemand proberen te vinden die het samen met je wit doen..
    Dan kan je het iig met iemand delen..
    Misschien iemand zijn interesse laten opwekken..

5. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Hoi @Realist ,

Leuk dat je interesse hebt in LSD. Ik vind het een fantastisch middel maar het heeft wel een bepaalde "gebruiksaanwijzing". Ik ben het sowieso eens met wat @Mezelf hierboven al aangaf. Ik ging er vroeger ook (onterecht) vanuit dat truffels makkelijker zouden zijn dan LSD. De belangrijkste tips om te gaan experimenteren met psychedelica:
    * Hou de dosis laag de eerste keer/keren (je kunt de volgende keer je dosis verhogen, niet deze keer je dosis verlagen)
    * Doe het alleen als je lekker in je vel zit!
    * Doe het op een rustige veilige plek waar je niet gestoord gaat worden.
    * Doe het bij voorkeur met ervaren mensen of goede vrienden.
    * Hou er rekening mee dat met name LSD lang duurt. Zorg ervoor dat je de dag erna geen verplichtingen hebt.

Voor wat betreft het solo trippen denk ik dat het niet ideaal is voor een eerste keer. Als je toch solo wilt trippen omdat je geen vrienden hebt die daarin interesse hebben dan kan dat volgens mij wel maar is het verstandig om je dosis extra bescheiden te houden. Neem een keer 7 gram truffels of 50 ug LSD en kijk wat het doet. Langzaam opbouwen en ervaring opdoen dus!

Fenrir en Roze Olifant vinden dit leuk.
  6. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Een solotrip kan op zich wel ja, maar inderdaad dan echt rustig opbouwen. En van jezelf goed weten dat je jezelf rustig kunt krijgen mocht het spannend worden. In je eentje truffels doen vind ik trouwens een stuk spannender dan in je eentje lsd. Maar lsd duurt dan weer veel langer, wat het ook weer uitdagend kan maken. Het beste is toch om eerst samen te trippen, maar als dat echt niet gaat lukken kun je het wel alleen doen als je dus echt voorzichtig aftast met een lage dosering en er het juiste karakter voor hebt. Ben je een beetje een paniekerig iemand, dan raad ik het af.

Ook eens met @Mezelf dat je beter bij 1 truffelsoort kunt blijven en daar verschillend mee doseert. Heb je iets meer controle mee en is ook wel zo gemakkelijk en goedkoop.

Wat anderen al zeiden dus. :tonguewink:

Benzo's stoppen een trip niet echt, maar vlakken je gevoel af, waardoor je minder angst (wanneer dat er is), maar ook minder prettige gevoelens ervaart. Wel een goed idee om te hebben liggen, al was het maar voor het idee om iets achter de hand te hebben in noodgevallen. Hetzelfde zouden ze je geven in het ziekenhuis tijdens een paniekaanval.

LSD of een rc als 1P-LSD of ALD-52 maakt niet wezenlijk uit.

Zorg er verder voor dat je alleen gaat trippen wanneer je er helemaal zeker van bent. Nooit gaan trippen bij twijfel. Luisteren naar je gevoel/intuïtie wat dit betreft is een betrouwbare manier om fijne trips te hebben.

Veel plezier :grin:

Fenrir en Roze Olifant vinden dit leuk.
  7. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Het ‘probleem’ met solotrippen op LSD is met name de duur (kan oplopen tot 12+ uren, dit geldt ook voor de meeste RC-analogen). Dit is erg lang in je eentje. Persoonlijk vind ik LSD daarom fijner met een ander samen en ga ik als ik alleen ben liever voor truffels - ook al zijn die overall naar mijn mening net wat grilliger/minder stuurbaar dan LSD. Ik vind solotrippen op LSD i.t.t. Mindless door de tijdsduur dus spannender dan op truffels; het verschilt van persoon tot persoon, zo zie je maar weer. :wink:

Het is een beetje aan jou wat je wil. Er zijn ook genoeg mensen die de lengte van een LSD-trip in hun uppie niet zo’n probleem vinden.

LSD is een magisch middel, maar zoals hierboven al gezegd, het heeft wel (net als alle sterkere psychedelica) een gebruiksaanwijzing. Respecteer die, en doseer zeker niet te hoog de eerste keer. Ik zou zeggen, sowieso niet boven 100 ug. Vind je het wat te flauw, kun je de keer erna altijd ophogen.

Veel succes met de beslissing. :)

Mindless en Fenrir vinden dit leuk.
  8. Mindless

LSD (en soortgelijke rc's) begint bij mij altijd met een heel opgewekte vrolijke fase, waardoor ik er in eerste instantie naar uit kijk om het te doen. Bij psilo heb ik dat nooit. Daar voel ik me vanaf het begin meestal vreemd/unheimisch en is die vrolijkheid er niet. Het is wel waar dat LSD echt uitdagend kan worden door de langere tijdsduur en het onophoudelijke denken. Maar dat is pas veel later, dus denk ik daar in eerste instantie (stom genoeg :tonguewink: ) vaak niet aan van tevoren. Ik kijk dan vooral uit naar die happy fase in het begin. Psilocybine trips kijk ik niet echt naar uit, dat is echt dat de fascinatie het wint van de angst ervoor.

100 ug is niet echt meer een aftast dosis. Grote kans dat je dan wel echt tript en in het diepe wordt gegooid. Misschien niet zo handig voor een eerste keer alleen LSD doen. Aan de andere kant, echt trippen is ook wel weer wat je wilt... Net-niet trippen is niet leuk. Toch wel lastig. Proberen toch iemand te vinden om mee te trippen en dan 100 ug doen is misschien toch wel het beste...

9. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

@Mindless, eens. 100 ug is al flink aan de hoge kant in je eentje voor een eerste keer. Misschien te hoog. Ik heb zelf een hekel aan net-niet dosissen, maar beter te voorzichtig/op safe spelen.

Hoeveel (non-solo) ervaring heb je met trippen @Realist? ^^

10. AphexTwin

AphexTwin Bewuste gebruiker

@Realist
    Als je zeker wil zijn van een correcte kwantificatie zou ik eerder voor een RC zoals 1-p LSD gaan dan voor echte LSD.
    Op lage doseringen, bv. 50ug, merk je amper verschil tss. de RC of de echte.

11. Mindless

Merk jij meer het verschil op hogere doseringen? En wat merk je dan bijvoorbeeld?

Azarius vaporizers and accessories
Laden...