1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

Eerste keer Mdma Pil/Kristallen

Discussie in 'Trip reports' gestart door Foggy Sky, 14 aug 2019.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. Foggy Sky

Foggy Sky Newbie

Goedenavond allemaal! :)

Dit zal niet de eerste keer zijn dat er geschreven wordt over de ervaring van de eerste keer MDMA gebruik.
    Ik heb zelf wel erg de behoefte om erover te schrijven en waar kan dit beter dan op drugsforum, so let's go!

Waar zal ik eigenlijk beginnen, ik heb altijd gezegd dat ik graag wil experimenteren met verschillende soorten drugs.
    Maar wanneer ik er ook daadwerkelijk mee zou beginnen kon ik nooit zeggen, tot afgelopen zaterdag.

Afgelopen zaterdag ben ik naar een technofeestje geweest in Groningen ( Paradigm voor de mensen die ook naar gelijksoortige feesten gaan). Het was al enige tijd geleden dat dit gepland was en natuurlijk ook het gebruik van mdma.

De tijd kon mij niet snel genoeg gaan voordat de dag aanbrak waarop het festival in volle gang was.

Het evenement begon al om 12:00, maar doordat een vriend van mij moest werken tot 14:00 waren wij uiteindelijk rond 15:00 bij elkaar gekomen. Met een groepje van 5 gingen wij naar Paradigm. We zaten nog ff bij elkaar en deden nog een biertje vooraf om de middag/avond goed in te luiden. Rond 17:30 kwamen wij aan op het terrein.

Voordat wij het terrein op kwamen wilden 3 van ons, waaronder ik, alvast wat innemen. Zogezegd zo gedaan. Wij hadden pillen bij ons die getest waren op 180mg, daarnaast had iemand anders nog 1 gr kristallen bij zich.

Ik had mij goed ingelezen over de dosering van 1 tot 1,5 mg voor een recreatieve dosis. Ik ben zelf 21 jaar oud, 1.82m en 81kg. dus 81 / 121,5 mg zal voor mij goed zijn voor een lekkere eerste keer. Ik begon met ongeveer een halfje en we gingen door naar het terrein. Zoals er altijd wordt gedaan gingen we een rondje lopen over het terrein, drankje halen en ergens bij gaan staan wat ons leuk leek. De tijd ging langzaam voorbij omdat ik toch wel aan het wachten was op de werking van de mdma. Overigens had ik het prima naar mijn zin in die tijd, don't worry. :)

Ik had redelijk snel een droge mond en klamme handen, dit bleef ook wel een lange tijd aanhouden, maar rond 19:00 ( 90 min na inname ) was het dan zover. Ik voelde me daadwerkelijk net een klein kind die na een lange autorit bij de Mac aankomt. Ik begon steeds meer te grijnzen en te praten over dat het eindelijk begon te werken.

Nadat we een tijd bij de main stage hadden gestaan wilde ik wel naar iets 'harders' er was ook een kleine stage dat een soort industrial hardcore draaide. Ik zelf kan hier zeker van genieten, maar toen ik eenmaal aankwam bij deze stage kon ik niet geloven wat ik hoorde en hoe ik mij voelde. Van een zweverige stemming waarbij ik heerlijk in de muziek op ging, naar een geweldige adrenaline rush die ik nog nooit had gevoeld. En deze schommeling was misschien wel in 10 seconden. De bass en de hele sfeer ging zo goed in mij op dat ik mezelf onsterfelijk voelde en dat mij niks meer kon breken. Nadat wij een tijdje daar hadden gestaan kon ik niet meer over iets anders praten, een gevoel dat ik nu eigenlijk nog steeds niet kan beschrijven.

We kwamen daarna uit bij een andere stage, dit was in een bos met weer een soort Trance/techno vibe. voordat wij hiernaartoe gingen nam ik nog mijn andere helft in. Ik zat toen dus al redelijk over de 'dosis' heen die geadviseerd wordt. Maar dat kon mij op dat moment niet veel schelen, naïef I know..

De stemming die ik had bij de Industrial Hardcore, de adrenaline en alerte, was weer ingeruild voor de zweverige / iets meer in mijzelf gekeerde stemming. Ik begon te merken dat ik mijn kaken en ogen niet meer geheel onder controle had, maar ik ging heerlijk dat ik het eigenlijk ook niet erg vond.

Informatie die ik hierboven niet vermeld is dat ik tussendoor water dronk, pauzes nam en een keer iets had gegeten.

Het was rond 23:00 denk ik toen ik wat minder begon te voelen van de roes, natuurlijk begon ik steeds meer besef te krijgen over hoe erg ik wel niet aan het kaak schaven was, maar ook toen maakte het mij eigenlijk allemaal niet zoveel uit. De meerderheid die ik om mij heen zag 'kampte' met hetzelfde probleem. Rond die tijd bood een vriend mij een likje mdma aan, dit sloeg ik niet af. De chemische smaak van mdma viel mij persoonlijk reuze mee. Ik bleef lekker in een steady sfeer hangen en voordat ik het wist was het alweer 00:00 waarna het dag festival eindigde en de nacht editie begon. Een aantal van ons twijfelde om een kaartje te kopen, maar dat hebben wij uiteindelijk niet gedaan. We waren niet veel later ook bij een van ons aangekomen die dicht bij het terrein woonde om nog lekker op de bank te afteren. Twee van ons gingen al naar huis en we waren met z'n 3'en overgebleven. Heerlijk nagenieten van het festival met muziek op, een biertje in de hand en eindeloze gesprekken. Het was denk ik rond 05:00 voordat we allemaal naar huis gingen. Nog steeds met schavende kaken en pupillen die mijn iris over hadden genomen kwam ik thuis, ging ik douchen en lag ik dan eindelijk in bed. de dagen daarop voelde ik mij eigenlijk helemaal niet beroerd. Hooguit wat vermoeid doordat ik bijna een nacht had overgeslagen. Nu, dinsdag, voel ik mij zelfs actiever en blijer dan voordat ik xtc had genomen zaterdags.

Al met al een heerlijke eerste ervaring.

Mocht je op dit punt zijn gekomen, hoop ik dat dit report de moeite waard was om te lezen en wens ik je nog een fijne dag toe!

Foggy Sky.

Zonnetje, שמש, Chillax en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Rosie

Rosie Belezen gebruiker

Klinkt als een goede eerste ervaring.

Als je eenmaal onder invloed bent maak je je niet meer druk om de dosering.
    Ik spreek met mezelf van tevoren af hoeveel ik maximaal mag pakken. Dit werkt wel.

Nu heb je niet een extreem hoge dosis gehad. Misschien zo'n 200 mg. Maar is gewoon een tip voor de volgende keer :)

3. Djordy63

Djordy63 Newbie

Mag ik vragen waar je de 200mg (dus 1 pil 180mg en 20mg kristallen) op baseert? Ik ben namelijk benieuwd hoeveel 'mg' kristallen je pakt als je 1 vingertop pakt. Ik weet dat dit heel erg kan verschillen, maar moet ik zoeken tussen de 10-50 mg of hoger dan dat? Heb veel op internet opgezocht maar kon niet echt wat vinden.

4. Rosie

Rosie Belezen gebruiker

Niet. Is altijd giswerk.
    Daarom is vinger dippen niet echt een fijne methode. Gewoon je kristallen afwegen en in een capsule stoppen :)

Laden...