• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste keer methadon, nooit weer!

रति

Wijs gebruiker
De vraag is meer, waarom gebruik je op zulke jonge leeftijd al zo veel verschillende soorten drugs? Vaak gaat het mis door een trauma of slechte thuissituatie. Ik hoop dat dat bij OP niet aan de hand is en dat hij of zij gaat wachten tot de hersens volgroeid zijn.
Als je tiener bent heb je nog niets te verliezen. Omdat je vrijwel geen achtergrond hebt. Je neemt onverantwoorde risico’s. Het besef dat je wat te verliezen hebt komt pas op latere leeftijd, wanneer je meer in je bagage hebt. Niet verstandig. Maar to gaat naar niemand hier luisteren.

Edit: vooral wanneer sommigen hier gaan lopen schreeuwen en schelden. Wees niet harder voor een ander dan voor jezelf.

Laatst bewerkt:

De Zandman

DF-koning
Schreeuwen en schelden zijn tekens van onmacht. Erg, erg onvolwassen.
Dat doen mensen, die niet goed geleerd hebben om zich te beheersen in confronterende omstandigheden.
Sommige mensen slaan dit stadium maar meteen over, en gaan over in een gevechtssituatie...hetgeen een nog veel groter teken van onmacht is.

Mercedesz

Belezen gebruiker
Ooooii dat is nogal een stevige uitspraak ...
" mensen, die toch al niet veel waarde meer hechten aan hun leven ".....
Ik denk, dat het ook mensen zijn, die gewoon een keertje erg hard, of nee, super keihard willen gaan..!
Dat het linky linky is, staat buiten twijfel.

Dat niet eens zo zeer. Je hebt ook mensen die aan opiaten bijvoorbeeld verslaafd zijn en/of moeten blijven slikken en die mensen willen ook wel een keer een pilletje nemen of een lijntje nemen.

Mercedesz

Belezen gebruiker
Op dat moment betreed je eigenlijk al het gebied van speedballen, wat ik persoonlijk wat plat omschrijf als zware opioiden in combinatie met stimulanten. Een gebied dat ook voor de meer geharde en ervaren drugsgebruiker vrij gevaarlijk kan wezen.

Als mensen in staat zouden wezen om hun Morfine, Diacetylmorfine (Heroïne), Oxycodon, Fentanyl, Methadon, etc gebruik stabiel te houden zouden het inderdaad vrij ideale middelen wezen met relatief zeer weinig bijwerkingen.

Dat je aangeeft dat Methadon in combinatie met MDMA of Amfetamine prima gaat vind ik eerlijk gezegd wat opmerkelijk.

Ik ben het dan ook met je eens dat opioiden op zichzelf het meest vermakelijk/de moeite zijn. Opioiden staat er vrij berucht om dat ze slecht combineren met andere drugs om verschillende redenen. Cocaïne in combinatie met zwaardere opioiden staat misschien wel bekend als de meest gevaarlijke combinatie, van wat ik mee kreeg wagen enkel mensen zich hier aan die toch al niet veel waarde meer hechten aan hun leven.

Cocaïne is inderdaad levensgevaarlijk als je op bijvoorbeeld methadon zit. Maar zoals ik al zei iedereen reageert anders op combinaties. Ik weet uit ervaring dat xtc en speed heel goed gaan als je een niet al te hoge dosis methadon dagelijks slikt. Heb een maand geleden allerlei onderzoeken gehad en een MRI scan en ben hartstikke gezond. De keren dat ik xtc slikte terwijl ik methadon slik gingen super goed echt geen enkel probleem ondervonden. Maar als je methadon en xtc tergelijkertijd slikt gaat het wel mis natuurlijk.. Ik slik altijd s'ochtends mijn methadon in 1x (niet verdeeld over de hele dag) en als ik eens XTC gebruik doe ik dit altijd s'avonds. Wat wel levensgevaarlijk is, is wat ik al eerder aanaf: mensen die enkele keren methadon slikken en daarbij XTC gaan gebruiken. Ook als je dagelijks een hoge dosis neemt van bijvoorbeeld 100-150mg of meer en daarnaast andere drugs gebruikt is zeker gevaarlijk en erg schadelijk en slecht voor je lichaam. Ik doe xtc eens per halfjaar en verder niks. Verder leef ik ook gezond en sport ik redelijk vaak. Ik raad ook niemand aan die methadon dagelijks slikt hier andere drugs bij te gebruiken en al helemaal niet vaker dan eens per halfjaar/jaar want iedereen reageert er anders op. Iedereen is verschillend.

De Zandman

DF-koning
Idd.
Iedereen is verschillend. Ieder lichaam reageert anders.
Daarom is er geen pijl op te trekken of een dosis te noemen, die ofwel nog als " veilig" kan worden beschouwd, ofwel als "gevaarlijk ". Het maakt óók veel verschil of de middelen samen, tegelijk, dus worden ingenomen, of verdeeld over een dag.
Ikzelf heb ooit eens een antibiotica kuur gehad, en nam een keer een capsule in met als glijmiddel twee halve liters bier .
Deze daad is mij erg goed bijgebleven.
Ontstellend , zo ziek ik daarvan geweest ben.
Een kater, die zijn weerga niet kende!

Mercedesz

Belezen gebruiker
Ieder lichaam is verschillend maar het combineren van bepaalde middelen blijft enorm schadelijk.

Dat kan schadelijk zijn. Het ligt er maar net aan wat je combineerd, hoe je het combineerd en de hoeveelheid van elk middel.

Hierbij een drug-combi list:

(Zoals je kan zien staat bij opioïds samen met MDMA Low Risk and no Synergy. Cocaïne daarintegen is daar levensgevaarlijk bij)

Bijlagen

• Combo_2.png
    Combo_2.png
    642,3 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:

FerdFatoehaus

Badass junkie
Dat kan schadelijk zijn. Het ligt er maar net aan wat je combineerd, hoe je het combineerd en de hoeveelheid van elk middel.

Hierbij een drug-combi list:

(Zoals je kan zien staat bij opioïds samen met MDMA Low Risk and no Synergy. Cocaïne daarintegen is daar levensgevaarlijk bij)
Deze chart gaat alleen over de interactie tussen de stoffen. Vergeet het geestelijke effect niet. Juist doordat je bijvoorbeeld minder van de stimulant merkt door de opiode of andersom is het makkelijk om een overdosis te nemen.

Mercedesz

Belezen gebruiker
Deze chart gaat alleen over de interactie tussen de stoffen. Vergeet het geestelijke effect niet. Juist doordat je bijvoorbeeld minder van de stimulant merkt door de opiode of andersom is het makkelijk om een overdosis te nemen.

Welk geestelijke effect? Methadon (normale dosis) als je dat sochtends inneemt en je neemt s'avonds een xtc pilletje is er niks aan de hand hoor. Het versterkt elkaar niet dus geestelijk merk je daar niks van. Je voelt gewoon het leuke XTC effect. Zit nu 5 jaar aan de methadon en heb in die 5 jaar iedere 6 maanden XTC gebruikt, dus ik weet wat het is.. zodra je methadon niet gewend bent en neemt methadon en xtc dan gaat dat zeker fout maar als je methadon dagelijks slikt in een normale hoeveelheid en alleen 1x dagelijks neemt (niet verdeeld over de hele dag) is er niks aan de hand als je heel soms eens een keer XTC slikt. Geestelijk ga je het echt niet merken want methadon en MDMA versterken elkaar niet en zwakken elkaar niet af. Dit heeft mijn verslavingsarts ook al gezegt maar dit wist ik al uit eigen ervaringen.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Welk geestelijke effect? Methadon (normale dosis) als je dat sochtends inneemt en je neemt s'avonds een xtc pilletje is er niks aan de hand hoor. Het versterkt elkaar niet dus geestelijk merk je daar niks van. Je voelt gewoon het leuke XTC effect. Zit nu 5 jaar aan de methadon en heb in die 5 jaar iedere 6 maanden XTC gebruikt, dus ik weet wat het is.. zodra je methadon niet gewend bent en neemt methadon en xtc dan gaat dat zeker fout maar als je methadon dagelijks slikt in een normale hoeveelheid en alleen 1x dagelijks neemt (niet verdeeld over de hele dag) is er niks aan de hand als je heel soms eens een keer XTC slikt. Geestelijk ga je het echt niet merken want methadon en MDMA versterken elkaar niet en zwakken elkaar niet af. Dit heeft mijn verslavingsarts ook al gezegt maar dit wist ik al uit eigen ervaringen.
Ik snap je. Jij bent gewend aan je dosering methadon en je kan er verantwoord mee omgaan. Neemt niet weg dat dat je xtc gebruik wel extra schadelijk en gevaarlijk maakt maar volgens mij heb je het prima onder controle.

Ik heb het echter over bewust stimulanten en opioden combineren, zogeheten speedball.

Bovenaan