1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

Eerste keer Phenibut (+ GHB & Hasj)

Discussie in 'Trip reports' gestart door JohnnyDoe, 21 sep 2019.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. JohnnyDoe

JohnnyDoe Experimenterende gebruiker

Eerste report, zal het zo kort mogelijk proberen te houden en de tijd gaat nu in :tongueout:

Ik gebruik no zo'n 8 maanden dagelijks GHB. Tot vorige week snapte ik echt niet wat iedereen bedoelde met die 'zogenaamde' zware afkick. Tot ik vorige week voor de 2e keer in 2 weken tijd weer aan t eind was van mn kwart liter en het door omstandigheden wel even had gehad, haha. Heb ik geweten ook, en binnen een uur was er een nieuwe (kleinere) lading om dus toch maar soort van af te kicken. Kreeg namelijk ineens gruwelijke hartkloppingen, vergat telkens adem te halen en bij de lichtste geringste stress (van o.a. partner die er niets mee kon en kennis aan de tel voor advies) viel ik flauw en leek het of m'n hart stopte.. M'n handen, rechterarm en voeten waren ijskoud maar het zweet liep uit mijn handpalmen.

Gelukkig, achteraf gezien, had ik nog 7-8 ml staan toen dat gebeurde. Omdat dat echt de eerste keer was dat ik zulke verschijnselen had, dacht ik dat het misschien toch door andere dingen zou kunnen komen (had eerder die dag de tv op m'n hoofd gekregen tijdens verhuizen, naar het zkh geweest en half gezicht aan elkaar gehecht) dus stelde ik het ff uit. Dat was echt niet te doen en gek genoeg verdween alles pas als sneeuw voor de zon, zo'n 10 minuten nadat ik alsnog 4 ml naar binnen gooide. Na een uur of 5-6 kwam hetzelfde gevoel weer terug..

Heb het nu gek genoeg in 2 dagen zonder enig schema kunnen afbouwen met 50ml, in totaal 4 diazepams van 10 en een fles rum. Je moet er ook echt niet teveel op focussen dat je 'afkickt'. Zorg gewoon dat je wat hebt staan en bouw gerust ff via je eigen schema en hoeveelheden af om te kijken of dat je lukt. Mij is het ook gelukt en gebruik zeker 8 maanden dagelijks waarvan zeker een half jaar 50ml dagelijks.

Oke, dat korte is er nu wel een beetje vanaf haha, maargoed. Om terug te komen op de Phenibut:

Had er a eens eerder over gelezen en toen een kennis van me toevallig nieuwe moest bestellen kon ik natuurlijk niet achterblijven :). Volgende dag binnen! Heb het toen nog een paar dagen laten liggen, tot ik vanmorgen dacht laten we het toch eens proberen. Er staat overal dat het lang werkt en op dezelfde receptoren als GHB, met een soortgelijke werking daarvan (afhankelijk van de dosis).

Report:

09:30 - Woke the fuck up. Linkerbeen eerst voor de nieuwsgierigen en poetsen hier met Parodontax. Laptop erbij, even stiekem opgezocht hoe en wat precies met Phenibut dosering, werking en combi's. Na wat ervaringen te lezen via hier en reddit etc kom je erachter dat het spul best lang kan werken (tot 24 uur), dus alle tabblaten asap gesloten, zak uit de kast, op het keukenblad en de weegschaal eronder. Zoals de het gevoel en de naam al doet vermoeden is de maatlepel hoogstwaarschijnlijk geincasseerd/vergeten door mijn maat. Er zit ook niet veel in voor zo'n grote zak, maar daarvan was ik wel een soort van op de hoogte door zijn berichtje dat hij het "ff moeilijk had en zijn rust moest pakken" de dag dat de Pheni op zijn mat viel.

10:00 - Maatschepje van iets anders erbij. Weegschaal aan, alle inhoud van de zak van 25 gram in het bekertje.
    Inhoud: 11.600,00 milligram :neutral: Nou is het geen duur spul en mag ik hem, maar kan het niet laten een berichtje te sturen. Maargoed, komt later wel. Nu eerst dit. Eerst snel een capsule geleegd van een ander supplement en max gevuld met zo'n 600 mg pheni. De 110-120mg die er niet in paste in een rijstevloeitje gedaan zoals je met een bommetje doet. Om de maag voor te bereiden alvast een glas zure, bittere, over de datum Multivitamine sap achterover gegooid. Had begrepen dat het beter was om je maaginhoud alvast wat zuur te maken? verder niet gaan inlezen daarover, had vooral zin om te knallen :grin:. Over datum was de sap trouwens niet hoor, zuur wel :grin: Inmiddels alweer een uur of 10:15. Het is nu of nooit. Ofja, later of morgen ofzo had ook gekunt maar het moment was daar om zo maar te zeggen.

10:20 - 720MG Phoison successfully ingested and then theres no way out. Ja meerdere. Je vinger in je keel steken bv, maar kies nu liever voor een van de andere wegen eruit; zweet, urine & ontlasting. Zoveel is deze dosis ook niet volgens de meeste, en drink + ghb dagelijks dus zal rekening houden met tolerantie. Hier en daar kijk ik nog wat rond voor trip reports, maar omdat ik vooral een combi gebruiker ben kan ik er zo 1,2,3 helaas weinig over vinden en kom ik op het idee het tijdens of naderhand hier te plaatsen.

11:00 - Zo. Tijd om bij te komen. Een lekker hasj jointje gedraait en, met eigenwijsheid in gedachte, een boerenomelet gegeten. Geen seconde spijt van gehad. Ook niet van die boerenomelet :wink: Staat op internet wel dat je het best niet kan eten 4 uur voor of na de Pheni, maar dat lijkt me een beetje te verjunkt op deze vroege, lange en zonnige zaterdag! En ik kan eten dat met liefde gemaakt is moeilijk weigeren :grin: Maar tussen ons, m'n huisgenoot weet trouwens sowieso niet eens dat ik het (pheni) nu puur pakte om te kijken wat het is en doet. Ze denkt dat ik nog het had liggen voor het afkicken van de G van de week (but i really never even touched the the mf'er before). Ze zei net wel "Hey, dat heb je nu toch niet meer nodig? :thinking:"...

11:15 - Begin me, ondanks de dingen die ik las over de dubbele dosis+, al best wel zwaar chill te voelen. Relaxed maar toch lekker helder en actief. Ergens een soort van licht, tintelend gevoel samen met een warme trilling in je oren (wat sommige als irritant ervaren) net als wanneer je gaapt. Hetzelfde heb je eigenlijk met een hoge dosis of meerdere dosissen G achter elkaar, dat je oren zo trillen en ietwat suizen. Maar dan echt minder irritant. Ja. Erg Plezant, Plazant zoals de belgen dat zouden zeggen in die situatie. Neem ik aan want ken over het algemeen alleen Bekende Belgen die dat roepen.

11:25 Ga eens ff op de bank liggen. M'n huisgenoot is van alles aan het doen en ik vind het wel best allemaal. Ik zou d'r best willen helpen maar lag echt fucking relaxed. Nog steeds met hetzelfde jointje tussen dezelfde vingers. McLovin it. Tv staat aan maar echt totaal geen zin om er iets van te volgen. Zal ook wel aan mij en het tijdstip liggen en heb ook echt geen zin om een film aan te zetten. En wie besteld er nou bij Teleshopping als Ali er (met beetje geduult) ook aan kan komen.. Wél zin in een G'tje erbij trouwens :tongueclosed:

11:30 - Zo gezegd zo gedaan. Omdat ik al las dat het elkaar versterkt (net als thc en alcohol erbij) begin ik lekker rustig met 3ml. Weer met die zure (niet over de datum mensen) multivitamine sap. Denk dat ik m'n vitamines voor de dag wel binnen heb zo, dus da's een zorg en vitaminebereking minder voor wat er op tafel staat vanavond :innocent: (wie maakt zich nou nog druk over een goed en gezond diner als je toch al je vitamines al binnen hebt.. want we letten ookal zo goed op onze kalium en magnesium inname met die G :sweatsmile:).

11:45 - Voor de nieuwsgierigen, de afgelopen 12-14 minuten heb ik een goed potje zitten schaken. Toen alle pionen en uiteindelijk hun koning 'uit het veld waren' en mijn schaakmat duidelijk was gemaakt, heb ik de overwinning gevierd door ze de troostprijs te geven van een wildwaterbaan naar onbekende locatie, gevolgd door eeuwige stank en reiniging voor drinkwater doeleinden, zodat een van jullie het - totaal onwetend en zonder kans op genade - ze hetzelfde laat doen. Oneindige overwinning en de verspreiding ervan :smilingimp: atoom shit.

11:46 - Voel me trouwens echt super relaxed by the way :babyangel2::dancerman::okayman: Ziggo Xite klinkt allemaal als muziek in de oren (zoals eigenlijk altijd wel als ik G op heb dus slechte eerste ervaring, i know :facepalmman1:) en ik lul de oren van m'n vriendins kop af wanneer ik voel dat er iets mis is..

11:47 - Er is iets goed verkeerd.. Ik heb nu 720mg Phenibut op en +- 3ml G. Ik voelde me net nog helemaal prima maar mijn jointje is het gas uit de aansteker niet meer waard, zo kort op de tip. Ik voel me niet zo goed. Of beter gezegd, ik denk dat het nog wel wat beter kan :smirk: Alcohol. Ethanol. Het liefst met minimale moeite, maximaal plezier. Verder gaat alles echt perfect trouwens, dus ik pak m'n pinpas, ID en zeg Hallo Jumbo en Zo, nu eerst een Bavaria (8.6) :blushing:

11:55 - Onderweg naar de Jumbo en voel me echt fucking lekker!! Ik heb aardig wat tolerantie voor G, vooral drank maar deze dosis is echt perfect tot nu toe. Ik maak wat grappige nutteloze hypersociale korte praatjes met voorbijgangers (geen onderscheid :tearsofjoy:) en vind me weg naar de kinderafdeling. En daar vinden we wat we zoeken. Bavaria 8.6, perfect gekoeld op vakkenvullerstemperatuur. Ook neem ik nog 4 droge croissants mee. Kan er wel 2 pakken, maar voor de prijs van 4 heb je er éigenlijk 3 maar ook 4 voor de prijs van 3. En misschien ben ik wel vierde in de rij ofzo. Dubbel geluk :fearscream:

12:05 - Ondanks zorgvuldig anticiperen om betaling te voorkomen, alle mensen die van hun pauze genieten en in de rij staan ben ik weer eens géén 4e in de rij. In deze 'staat van geluk' kun je natuurlijk ook niet overal geluk bij hebben en na mijn grote overwinning op de wc mag dit verlies er wel bij vandaag :beer: de kassiere groet me héél vriendelijk goedemorgen (duidelijk onder invloed oid gezien de tijd:upsidedown:) en ik bedank haar nog vriendelijker en vraag/slijm of ik van haar 'toevallig' zou 'mogen' pinnen. Zo aardig is ze en als teken van wederinteresse smeekt ze naar mijn naam, verjaardag en geboorteplaats. Da's natuurlijk geen probleem en ik verwachtte het al van d'r, dus ik onthul met alle trots en warme hand zsm mijn identiteit, stiekem in de hoop dat ze er na werk iets mee doet. En dat de rest me niet te lang aankijkt voor dat bier zo vroeg op de och.. middag natuurlijk. Maar het is weeekend. En, ze moesten eens weten :mrgreen:

12:15/20 - Eindelijk weer thuis! Niet dat ik daar nu echt zin in heb maar het voelt iig wel erg fijn. M'n telefoon viel ff ervoor ook uit dus dan lucht het altijd op om thuis te komen. M'n huisgenoot heeft iets lekkers gekokkerelt (no details) en aangezien ik niet misselijk ben zou ik ook best een paard op kunnen nu. Maar nu eerst - Bavaria! :grin: (iedereen, don't Drink and G even tussendoor!)

12:30 - Op de bank lig ik nog even met een lekker chill gevoel. Paar slokjes bier op en ben niet echt moe maar heb ook geen zin om te staan huppelen zoals bij G alleen wel altijd gebeurd haha. Heb wel zin om nog een jointje te draaien, maar ook weer niet.. Meh, kijk zo wel.

18:30 - Op de bank, lig ik nog even lekker (als blijkbaar alweer 6 uur geleden) wanneer ik mijn ogen open doe en ben ff in korte shock als mijn huisgenoot recht voor me met een vriendin zit te kletsen :tearsofjoy: Blijkbaar had ik ook een hele lekkere droom maar hoop dat dat niet ter sprake is gekomen/gezien is :tearsofjoy::tearsofjoy: Ik meteen rechtop geschoten, voelde me erg fit en nog een heel klein beetje draaierig en beschaamd haha. Meteen een jointje gedraaid, het biertje opgedronken en buiten zicht nog 2,5 ml G gepakt.

19:15 - Heb even lekker gedouched (viezerik, had ik nog niet gedaan) en rond een uur of 19:30 hebben we gegeten. Ben nog naar de supermarkt geweest voor een biertje maar al met al heb ik tot nu (21:50) een erg goede dag gehad. Heb net wel weer 3,5 ml gepakt (heb nog maar 5ml ofz) en drink m'n laatste pils voor vandaag, samen met n hasjjointje. De G verslaving is trouwens wel achter de rug denk/hoop ik, al wil ik er niet laconiek over doen. Als ik opsta heb ik nergens last van en kan ook de hele dag zonder nu, gelukkig. Ook phenibut wil ik niet vaker doen dan wanneer ik er echt zin in heb. Vandaag was voor herhaling vatbaar, maar niet deze of volgende week en heb dan ook geen zin om weer de helft van de trip te liggen dromen. De volgende keer laat ik de rest waarschijnlijk lekker achterwege en als het ff kan zal ik dan een pheni only report doen. Maar dat kan ik niet beloven :nerd:

btw, disclaimer: Ik raadt echt iedereen af om ghb of phenibut in combinatie te gebruiken met alcohol of andere verdovende middelen! Het is een paar keer schaars onderzocht, maar één ding waar ze het allemaal over eens waren is dat ethanol niet met gamma-hydroxyboterzuur/1,4-bdo(kan je zomaar hebben ipv ghb)/phenibut samen gaat. Zelf doe ik zelden anders maar besef goed dat dit op zowel korte termijn als lange termijn veel ongewilde gevolgen/consequenties heeft of kan hebben en ik zou zelf echt graag anders willen omgaan met drinken en dat gaat ook, stukje bij stukje steeds beter! Ook phenibut is niet bedoeld voor dagelijks of wekelijks gebruik en alle effecten en gevolgen zijn véél minder onderzocht als de gemiddelde drugs - vooral in combinatie met andere stoffen.

2. Revolutionair

Revolutionair Bewuste gebruiker

Je maakt er een goede ervaring van een mooi rapportje.
    Maar mensen moeten geen phenibut en ghb tegelijk gaan nemen, die wisselwerking kan fout aflopen door een ademhaling depressie te krijgen.
    Phenibut en Alcohol is ook een combinatie die niet gebruikt moet worden om de zelfde redenen.
    En ghb en alcohol ook weer om de zelfde redenen.

Nu ging dat allemaal wel goed en misschien de volgende keer ook. Maar dit zijn de meeste domste combinaties die je kan gebruiken.
    3 soorten gebruiken die alle 3 een gevaarlijke wisselwerking hebben op elkaar en niet goed met elkaar werken.

Dat het even duidelijk is!
    Want je beschrijft het hier dat mensen gaan denken..

Ohh dat kan wel!

Nee dat is iets wat je gewoon niet moet doen.
    Ook al ging dit goed bij jou is dit gewoon iets wat echt fout kan aflopen.

3. JohnnyDoe

Thanks. En oké Dat van pheni en G wist ik dus niet. Dat het elkaar versterkte las ik, maar niet over de rede nagedacht om eerlijk te zijn. Klopt voor de volle 100% wat je zegt! Van alcohol weet ik het wel en raadt het natuurlijk ook iedereen af, vandaar dat ik het ook nog even duidelijk heb vermeld. Denk ook dat de voornaamste reden dat ik in slaap/coma ben gevallen de alcohol is. Maar kan dus ook goed de g zijn..

Vond alleen niet dat ik het daarom niet, of anders, moest posten. Het is en blijft een ervaring en zoals met elke drugs zitten er risico's vast aan gebruik, en dan vooral combigebruik. Veel mensen posten daar niets over.. vergeten het, zijn gewoon niet zo of het loopt fataal af?

Mensen zonder tolerantie moeten dit sowieso niet in hun hoofd halen. Probeer nu al bijna 10 jaar van van de drank af te komen en heb ondertussen van alles geprobeerd. Van de meeste pammetjes tot refusal, oxy's tot radler.. Maar wordt op de een of andere manier op een gegeven moment toch altijd zo eigenwijs om te gaan combineren. Mijn leverwaardes zijn al niet best meer en de voornaamste rede daarvan is drank - wat ik voor de rest ook heb gebruikt. Drank is een killer voor je leven, lichaam en lever en vooral bij combigebruik. Sommige drugs wordt er niet of véél later bij afgebroken, waardoor het eerst schade toebrengt aan de rest van je lichaam door in schadelijke vorm door je lijf te zwerven. En dat heeft alleen maar negatieve gevolgen.

Ook heb ik in de afgelopen 3 jaar door het combigebruik van verschillende drugs (met drank) veel te vaak in ambulances gelegen, gered door voorbijgangers of om hulp roepend, uren verspild en mijn naam verkloot op de SEH. Als ik niet had gedronken waren die situaties waarschijnlijk niet voorgekomen. Maar als ik er geen drugs bij op had waarschijnlijk ook niet.

Weet iemand daar toevallig iets op, om dat combineren met drank af te leren? Niet dat ik er ooit op heb gelet hier tbh :) kan het meestal écht niet laten om te combineren (drinken) alleen als ik moet rijden eigenlijk.. Bij alles tegenwoordig mis ik de drank en juist dat is voor ons allemaal standaard binnen handbereik. En als het dan goed gaat is het de volgende keer ook makkelijker gedaan. Roken veroorzaakt ook gruwelijk veel doden (niet om cliche te klinken) en het staat er met koeienletters op. Toch doen we het en datzelfde heb ik ook met drank. Vaak lokt het ook wel gebruik uit om eerlijk te zijn. Tenzij ik al helemaal lazarus ben.

Laatst bewerkt: 22 sep 2019
  4. Revolutionair

Natuurlijk ik combineer ook dingen dat mensen op dit forum afkeuren, wat slecht voor mijn hart is of zwaar voor mijn lichaam.
    Dat gaat vaak over uppers en downers.

Maar jou verhaal blijft toch anders 3 downers is een hele andere zaak. Ook nog de 3 die allemaal niet samen gaan.

Er is 2 maanden geleden een meisje overleden die ik ken van een kennis van mij die ook altijd alcohol en ghb mixt.
    Die zei precies het zelfde als jij, dat ze tolerantie had en precies wist wat ze deed.
    28 jaar was ze, gestorven onder invloed van drank en ghb. Ze ging liggen en werd niet meer wakker.

Blijkbaar zit je dus op het randje en is het ook wel goed dat je de meningen peilt op dit forum.
    Maar ja het ligt er natuurlijk ook aan wat je er mee doet.
    Blijkbaar wist je al van de drank en de ghb en ga je vrolijk door.

Ik ben niet zo snel van het hulp zoeken en de klinieken. Jij waarschijnlijk ook niet.
    Alleen ben ik nooit op de eerste hulp terecht gekomen door mijn gebruik.
    Maar zo te lezen begin je nu te experimenteren met dingen die je je leven kunnen kosten.
    Dan is het niet erg om hulp er bij te krijgen.
    Begin bij de huisarts.
    Die kan je altijd doorverwijzen.
    Want je vraagt tips over drank misschien vind je dat wel daar.

5. Legio Patria Nostra

Legio Patria Nostra Wijs gebruiker Donateur

Johnny Do
    Ik ben qua drank, en combi ermee, een ervaringsdeskundige.
    Ik drink al vele, vele jaren geen druppel meer
    en qua drugs af en toe een rc, plus enkele sigaren per dag.
    Ik krijg de indruk, dat je dicht bij de dtaaikolk bent aangeland, en dat er nu echt iets gedaan moet gaan worden anders verzuip je.
    Stoppen met ethanol alleen al is beslist geen kleinigheid. En, zeker in mijn geval, combineren met pittige medicijnen, nou, dat is sowieso op zich al volkomen onvoorspelbaar en bloedlink...
    Mss kan ik je enig advies geven als je dat wilt, per im
    Laat Maar iets weten

Laatst bewerkt: 22 sep 2019
  6. JohnnyDoe

Dank voor je reactie, Revo. En wauw, dat is wel ff een binnenkomer. Sorry voor het verlies en moge zij rusten in alle vrede! Zulke dingen zijn idd erg lastig, vooral omdat we vaak zelf denken dat we alle feitjes, risico's en werkingen wel weten of allemaal al hebben ervaren.. Terwijl we volgend jaar waarschijnlijk veel meer of beter weten. Ben er ook van overtuigd dat bij vele de enige echte eye-openers komen van ervaringen/verhalen zoals jij nu deelt. Heb geen rede om aan je verhaal te twijfelen, herken mezelf er goed in en het zal zeker bijblijven. Althans, voorlopig als we eerlijk zijn.

Ik ben inderdaad ook niet zo van het hulp zoeken en klinieken. Maar die echte expirimenteer fase ben ik (gelukkig) wel voorbij tegenwoordig. Het is nu meer een 'doe er iets aan voor het te laat is' fase, maar over het algemeen weten weinig dat ik zo leef en zoeken vele het ook totaal niet achter me. Werk elke dag, heb een stabiele relatie en inkomen (thank god, is heel anders geweest) en zie er lekker gezond uit (dat is ook een grote valkuil uiteraard!) De phenibut kwam op m'n pad en dacht het misschien ooit nodig te hebben bij het afkicken van de G. M'n huisarts heeft me al eens verwezen naar NDK voor de ketamine en drankverslaving, maar door de angst voor een stempel en dierbare kwijt te raken (ga ik verder niet te diep op in) + de wachtlijst leek en lijkt me dat geen 'nodige' optie in mijn geval. Combinatiegebruik van drank en drugs doe ik vaak, maar ga niet meer de afgrond in of op dodenzoektocht zoals 1-2 jaar geleden. Dat kán gewoon echt niet meer met het leven wat ik nu heb en die grondrede houd me aardig goed op het 'rechte pad'.

Hoe ik het tripreport en de reactie daarna lees komt het veel erger over (voor een onbekende) als het werkelijk is - ontkenningsgedrag, i know. Maar het zijn wel feiten, en de gemiddelde mens kampt niet met zulke problemen en zou ik een vragenlijst/verslavingstest invullen is de uitslag waarschijnlijk ROOD/Probleemgeval.

7. JohnnyDoe

Het lijkt misschien erger dan het (voor mij) is en/of voelt, maar je hebt gewoon gelijk. Ik ga je een berichtje sturen, off-the-record ofcourse? :tongueout: Ben echt niet iemand die van schreeuwen om hulp houdt oid. Vandaar een beetje het ontkennen denk ik, wel is elke goede ervaring/hulp hiermee welkom!

8. Digitalism

Digitalism Experimenterende gebruiker

Bijzonder verhaal. Snap eerlijk gezegd niet waarom je zoveel risico neemt na je verslaving en heftige afkickverschijnselen. Heeft blijkbaar weinig indruk op je gemaakt. Verder heb je een vriendin, maar hoop je dat de caissière contact met je zoekt? Hoe oud ben je?

9. Legio Patria Nostra

Zoals ik al zei, Johnny
    Ik denk dat ik je wel wat info en zo geven kan.
    Let wel, enkele zaken moet je echt radicaal vaarwel zeggen, en, dat geldt óók voor sommige personen.

10. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Leuk rapportje, ik ga een poging wagen om wat inhoudelijk te flansen. Ook omdat ik denk dat er wel meer mensen worstelen met soortgelijke context.
    Je waarschuwing is niet geheel onterecht, ik denk echter dat er eerder een stapeling van effecten plaats vindt dan een wisselwerking. Dat maakt het echter wellicht in de praktijk niet minder verraderlijk omdat de meeste mensen zeer slecht in staat zijn de ondervonden intensiteit van Phenibut in te schatten. Daarnaast duurt het zo'n 4 uur voordat de effecten van Phenibut zich volledig hebben ontwikkelt en vervolgens afhankelijk van de dosering 24-48 uur kunnen aanhouden. Voorbij de 4 gram gedoseerd nog wel langer.

Ik denk dat de ontwenningsproblematiek nog iets zwaarder opweegt dat acute problematiek (ademhaling, televisie op je hoofd). Tijdens ontwenning kunnen cardiovasculaire bijwerkingen zoals extreme hartslag en vernauwing van de bloedvaten een gevaar vormen voor de gezondheid. Ook valt de epilepsie die teweeg komt tijdens ontwenning niet te onderschatten wat ook tot hersenschade kan leiden.

De nadruk ligt vaak op korte termijn acuut risico wanneer de nadelen van het gebruik van GHB en andere GABA (B) agonisten wordt besproken. Maar de constante belasting op het lichaam die je op de lange termijn hiervan ondervindt is voor veel mensen misschien wel minstens even relevant.
    Van alcohol is wel bekend dat deze naast stapeling van effecten een aanzienlijk versterkend effect kan hebben op GABA B agonisten wat zich al snel naar blackout praktijken vertaald. Er zijn wel verhalen waarbij mensen beschrijven dat ze hun GHB gebruik volledig hebben weten af te bouwen met behulp van Phenibut, maar zulk soort verhalen zijn niet populair om te verkondigen omdat ouwehoeren met GHB ontwenning fataal kan uitpakken, daarnaast is Phenibut ontwenning natuurlijk eenzelfde hel maar dat heeft niet dezelfde beruchte GHB schommelingen.
    Die goede man moet ook een beetje aan zichzelf denken. :tongueout:
    Phenibut kent wel enige geschiedenis in gebruik hoor, het wordt niet zomaar goedgekeurd als legaal voedingssupplement (en in Rusland als medicijn) al vinden sommige mensen dat label natuurlijk nog wel eens wat twijfelachtig.
    Als ik het zo lees krijg ik ook een beetje de indruk dat het de komende tijd een beetje er op of er onder zal worden. Hetgeen beschreven in het rapportje vliegt nog niet heel gortig uit de bocht maar er wordt wel duidelijk enige afhankelijkheid beschreven dat zou kunnen toenemen bij verminderen van het bewustzijn omtrent.
    Ze zijn er wel hoor, benzodiazepine gebruik is natuurlijk vrij massaal waarvan gebruik in combinatie met alcohol en andere middelen wel voor komt. Maar daar hoor je mensen inderdaad bar weinig over. Antidepressiva van de SRI categorie kent ook een miljoen unieke voorschriften in Nederland, hoor je ook nooit iets over. Ik vind het ook vaak een beetje opmerkelijk. Naast dat benzodiazepines de meeste farmaceutische voorschriften kent zijn benzodiazepines gekeken naar doseringen waarschijnlijk ook veruit de meest verkochte RC categorie.

Er wordt sowieso enorm veel gecombineerd met downers, alcohol en THC meegerekend is het combinatiegebruik met downers natuurlijk al helemaal massaal.
    Gestikt dus? Treurig verhaal.
    Mening zou er eigenlijk niet toe moeten doen, in principe zou controversieel drugsgebruik bespreekbaar moeten wezen op een drugsforum en is het uiteindelijk aan de persoon zelf om zijn of haar gebruik te relativeren. Maar dat kan soms natuurlijk wat moeilijk wezen voor mensen in verband met associaties.
    Het grootste nadeel aan GABA B agonisten is wat dat betreft ook het grootste voordeel er aan, de zeer aanzienlijke belasting op je lichaam, je leven en de mensen om je heen. Vooral hopen dat de schommelingen niet te intens worden voordat de realisatie zich geleidelijk aandient. Het merendeel lijkt niet altijd in staat om deze enkel recreationeel toe te passen voordat er een geconditioneerde afkeur is ontstaan. En soms komt het voor dat mensen denken dat nuchter door het leven gaan op momenten niet vervelend is.
    Johnnydoe beschrijft in de afgelopen 3 jaar meerdere keren in de ambulance te hebben gelegen. Op dat moment kan, ook voor de omgeving, hulp zoeken toch wel een overweging waard zijn denk ik. Je zei het eigenlijk al natuurlijk.
    Alles komt met zijn nuances, ik denk dat je je context vrij helder verwoord hebt. Het is natuurlijk voor meer mensen wel interessant maar uiteindelijk gaat het er om wat je er voor jezelf uit haalt. Wat je beschrijft roept wel wat emotie op maar dat lijkt mij eerder positief.

Persoonlijk denk ik dat je je gebruik van GABA middelen (inclusief alcohol) beter aan de lage kant houdt wat natuurlijk vaak makkelijker gezegd dan gedaan is. Persoonlijk beschouw ik verslaving vrij breed wat zich niet beperkt tot een categorie drugs of drugs in algemene zin, jezelf goed in je vel voelen kan zo een of meerdere jaren in beslag nemen. Voor mij persoonlijk zijn dissociatieven vaak een kleiner kwaad in deze zin, al kan dat voor ieder persoon verschillen natuurlijk.
    Wat is je favoriete getal en in welke context beschouw je deze? :smirk:

Phenibut en GHB hebben naast ontwenning nog wel eens een andere bijwerking, al bied dat weinig excuus voor mij helaas. :kissingclosed:

11. Legio Patria Nostra

Van de combi alcohol met zowel medicijnen, als met drugs, (óók medicijnen) kan ik uit eigen ervaring zeggen, dat alcohol de werking van sederende stoffen nogal wat versterkt.
    En de ellende is, dat de uitwerking van dezelfde combinatie, in dezelfde dosis, volkomen onvoorspelbaar uitpakt.
    Factoren van hoeveel heb je gegeten, en wanneer, was je vermoeid, hoe was je stemming, alles is van invloed.
    Zo heb ik ooit eens een penicilline kuur weggeplukt met wat flesjes bier, en de kater, die ik daar toen van kreeg, was werkelijk
    " unbeschreiblich weiblich " om het met de welbespraakte typering van de zeer bekende Nina Hagen te betitelen. En, laten we wel wezen, zij had een gigantische ervaring in deze!
    Vervolgens de combi met pijnstillers.
    Je raakt met een beetje pech, volkomen laveloos, plus heel vaak een black out op de koop toe.
    De combi met kalmerende middelen. Deze hoeft geen nadere uitleg.
    De combi met anti depressiva. Evenzo.
    De combi van alcohol an sich.
    De dodelijke cocktails! Ook heel apart.
    Na een stuk of 4, 5, wil je opstaan van je zitplaats, en dan kom je er achter dat je benen niet meer luisteren, en in mijn geval lazerde ik zó van mijn kruk af.
    Combi alcohol met een verkeerde voedingsbodem in de maag.
    Dat heeft een snelle, tot vliegende race naar de toiletpot tot gevolg.
    Combi alcohol met teveel tabaksrook.
    Een hoofdpijn, die je nog lang heugen zal.
    Combi alcohol met teveel THC. Alweer: een soort van K hole, of stevig out gaan.

En zo kan ik nog wel even verdergaan, maar waar het op neer komt is de conclusie dat in welke combi dan ook, alcohol beslist te vermijden is...

12. Revolutionair

Ik lees het overal vandaar dat ik het zei.

Combineren
    Combinatiegebruik brengt extra risico’s met zich mee. In het geval van phenibut is de combinatie met iedere andere downer sterk af te raden, omdat het onder andere de onderdrukking van de ademhaling en de hartslag van beide stoffen versterkt.

Niet combineren met:

• Alcohol
    • GHB/GBL
    • Benzodiazepines

Nee ze ging liggen en werd niet meer wakker.
    Ademhalings problemen.
    Had haar nog gezien 2 maanden geleden :sleepy:

Nu ook weer mensen op een after die de hele dag hebben gedronken en dan vragen om een buisje.
    Want het is al weer 2 uur geleden dat ze hun laatste drankje hebben genuttigd.
    Van mij krijgen ze het niet en bemoei me er ook mee als iemand anders het geeft.

Laden...