1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

eerste keer speed?

Discussie in 'Speed' gestart door foxxtc, 27 mrt 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. foxxtc

foxxtc Newbie

heey DF!

ik wil binnenkort graag voor de eerste keer speed/pep gaan gebruiken. zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden?

en wat zijn nu precies de effecten?

thanks alvast :)

2. Bas

Bas Bewuste gebruiker

Veel is wel te vinden op het Forum. Ik zal wat dingen opsommen en ik verwacht dat andere het wel zullen aanvullen.

- Energiek
    - Soms zin om te dansen
    - Helder en alert
    - Betere concentratie, vrolijk, opgewonden, zelfverzekerd, etc.
    - Praatkick zoals bij XTC komt ook wel eens voor
    - Euforisch gevoel zoals bij XTC, maar dan wat lichter (dosis is wel wat afhankelijk hiervan)

- Niet kunnen slapen
    - Bij een hoge dosis krijg je een vaag gevoel. Je kan het vergelijken met het vage gevoel van XTC dat je achteraf kan krijgen.
    - Net als XTC (maar in andere mate (meer of minder)) malende kaken, zweten, misselijkheid, snelle hartslag, hoge bloeddruk, slechte huid, duizeligheid, geen zin in eten. (dit is wel afhankelijk van de dosis en van de locatie, zoals een festival). Als je speed gebruikt heb je weinig tot geen zin in eten en gezien speed een lange werkingsduur heeft, ook wanneer de piek is bereikt en het begint uit te werken; het blijft lang in je bloed. Je zweet daarom zeker 2 dagen extra tijdens je slaap (dit heeft wel een typische lucht), je eet zo een paar dagen niet en heb daardoor snel kans op duizeligheid en andere nare bijwerkingen. (ik spreek ook uit ervaring)

Net als bij XTC heb je kans op een dip achteraf, dit verscheelt wel per persoon. Mijn advies is dat je geen belangrijke afspraken moet hebben na of tijdens het gebruik. Maar je moet ook niet een week vrij gaan nemen. Je gaat je als snel vervelen en wat depressief voelen. (zin om iets te doen uit verveling, maar daarentegen ook weer zin om niets te doen)

Met speed heb je wel meer de kans op een verslaving omdat speed snuiven tijdens de dip, de dip vermindert, maar hierna blijf je wel speed snuiven als de cravings blijven. Speed is betreft verslaving een echte insluiper. Je hebt het zelf niet in de gaten.

Maar genoeg geluld over de gevaren, speed is een prima drug (zoals andere drugs), als je het maar in de hand houdt en je grenzen leert kennen. Ik zelf heb niet echt een grens met speed tijdens gebruik. Ik merk het pas aan de gevolgen de dagen erna of ik goed zat qua gebruik of niet. Maak je verder trouwens geen zorgen over het weinig slapen. Je kan prima en makkelijk weer terug in je ouwe ritme komen. Al is slaap overslaan natuurlijk in geen enkel geval goed.

SneeuwSnuiver vindt dit leuk.
  3. MacLeod

MacLeod Admin Medewerker Beheerder

Wellicht goed om ook even eerdere posts op het forum door te nemen (voordat je een nieuw topic start), zoals deze https://drugsforum.nl/threads/noob-vraagjes-over-deez-drug.60634/

De Dunne vindt dit leuk.
  4. SneeuwSnuiver

SneeuwSnuiver Belezen gebruiker

Voldoende water drinken tijdens je gebruik! Vooral als je aant dansen bent!(maar ook weer niet te veel natuurlijk)
    En het is ook wel verstandig om te proberen wat te eten wanneer je speed uitwerkt om je herstel te bevorderen.
    Als ik het gevoel heb bijna geen hap door me keel te kunnen krijgen werkt kippensoep altijd wel goed om je beter te voelen.

5. Parfumflesje

Parfumflesje Belezen gebruiker

Soep inderdaad, met brood. Als je dat eenmaal op hebt gaat vla of yoghurt met fruit erdoor er ook meestal nog wel makkelijk achteraan. Smeuïg vettig eten. Geen droge meuk want dan krijg je een soort cementbal in je mond die je niet kan doorslikken.

Goed gevulde groentensoep met veel vermecelli en veel ballen of een stamppot met veel jus vind ik lekker na of tijdens speed.

Voor het slapen gaan een flinke dosis vitamine c, omega 3 en een multivitamine. Douchen is ook best fijn en maakt je poriën schoon van vet en zweet waardoor de kans op speedpuistjes heel veel afneemt. Proberen met de mond dicht te slapen zodat je tanden niet droog worden ivm droge mond en tandbederf. Als je nog last hebt van een kaakklem is het niet zo moeilijk om met de mond dicht te slapen. Ontspanningsoefeningen en je zelf goed gronden in bed zorgt ervoor dat je spieren beter ontspannen en je makkelijker in slaap komt.

Als je dit allemaal doet is je speedkater niet zo (minder) groot of er komt helemaal geen kater.

Laatst bewerkt: 28 mrt 2018
Laden...