1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Eerste keer speed

Discussie in 'Speed' gestart door DeProfeet, 22 aug 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. DeProfeet

DeProfeet Experimenterende gebruiker

Beste DF-ers,

Ik ben van plan om over een aantal weken op een festival voor het eerst speed te gaan gebruiken. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik het ontzettende geluk heb dat MDMA bij mij hoogstens 3 uur werkt :sleepy: en ik ben op zoek naar iets waar ik langer plezier van heb.

Daar gaan mijn vragen ook over;

- Klopt het dat je bij speed na bijvoorbeeld een paar uur bij kan nemen en je trip letterlijk weer met een aantal uur verlengd wordt of is het net als bij MDMA dat bijnemen na de peak nauwelijks nog zin heeft en het alleen de 'speedy' effecten versterkt?

- Ik zie veel uiteenlopende meningen als het gaat om speedgebruik, de ene beweerd dat je er alleen meer energie van krijgt en niet van kan slapen, terwijl andere menen dat je er ook nog eens een heerlijke headrush van krijgt. Ligt dit aan de kwaliteit? En hoe moet ik me zo'n dopamine rush voorstellen? (heb verder alleen ervaring met MDMA)

- Is het handig om van tevoren een goede hoeveelheid af te wegen en deze in 1x te nemen of lukt het prima op de gok door de hele tijd kleine sleutelpuntjes te nemen totdat je je goed voelt?

Verder heb ik al aardig wat verschillende trip reports gelezen alleen over deze drie punten zou ik toch graag nét iets meer weten.

Vriendelijk bedankt alvast en groetjes,

DeProfeet

Laatst bewerkt: 22 aug 2018
  2. Bas

Bas Wijs gebruiker

Niet alleen verlengt, maar het wordt ook versterkt.

Je kan beiden krijgen, als je speed regelmatig gebruikt bijvoorbeeld. Als je speed dagelijks gebruikt dan kan je beiden effecten gewoon vergeten. Speed werkt op je dopamine en een klein beetje op je serotonine. Dus dan kan je het wel een beetje raden, wat het effect wordt. (:

Ligt inderdaad ook wel aan de kwaliteit. Hoe zuiverder de speed, hoe minder cafeïne erin zit. En cafeïne heeft wel zijn eigen persoonlijke effecten. Je houd van cafeïne of je houd er niet van, dat moet je zelf een beetje ontdekken. Een dopamine rush is wel echt lekker, helemaal als je een bommetje doet. Met snuiven is het ook zeker wel lekker. Sowieso raad ik je aan het te snuiven bij de 1e keer.

Wat voor kwaliteit heeft je speed en ga je dit laten testen? Ik raad je maar gewoon aan het te gaan snuiven d.m.v. zoals je al zegt; sleutelpuntjes tot je je goed voelt. Als je onzuivere speed hebt en dat gaat droppen in je maag, dan kan dat zeer vervelende effecten geven. Als je onzuivere speed gaat snuiven, dan voel je die effecten al langzaam opkomen en kan je nog op tijd stoppen.

Arisen en DeProfeet vinden dit leuk.
  3. ZERO-

ZERO- Badass junkie

Ik heb de eerste twee jaar alleen bommetjes gedaan omdat ik mijn eerste keer snuiven voor coke wilde bewaren en dat kwam er maar niet van, haha. Nu vind ik speed snuiven eigenlijk fijner, omdat ik in totaal veel minder neem. Less is more hè.

Het effect is subtieler dan mdma, dus even wennen, maar het is wel één van mijn favo drugs. Juist omdat je veel energie krijgt zonder al dat emotionele en vage erbij. Voor mij is het ook wel enigszins euforisch, maar wel meer 'blij' dan echt 'verliefd' zoals bij mdma. Ga het gewoon doen en je ziet wel wat je ervan vindt! Van tevoren testen is wel raadzaam, dan weet je iets beter wat je kunt verwachten. Ik zou gewoon wat snuifjes nemen op een festival tot je op een level zit waar je blij mee bent. Meestal neem ik elke 2/3 uur iets en dan in totaal 3 of 4x, maar ik ken ok mensen die liever ieder uur een klein beetje bijnemen.

Wat Bas zegt klopt niet helemaal trouwens, als je wil weten hoe pep in je hersenen werkt vind ik dit een fijne animatie: https://drugsindehersenen.jellinek.nl/speed/speed-in-de-hersenen/

DeProfeet vindt dit leuk.
  4. Bas

Bas Wijs gebruiker

Ben geen dokter natuurlijk, maar zat wel in de buurt. ;p

ZERO- vindt dit leuk.
  5. Pompen

Pompen Bewuste gebruiker

Eerste keer zou ik inderdaad beginnen met snuiven om het gevoel voor het eerst te ervaren.
    Punten tot je het gewenste niveau bereikt hebt.

Een bommetje kan naar 'mijn' mening nogal overweldigend zijn als je voor het eerst gebruikt.
    Al wil je dit toch proberen pas dan de dosis aan op de zuiverheid.
    Bommetje 73% zuiver en 30% zuiver is een wereld van verschil.
    Een 100 mg bommetje is meer dan genoeg als startersdosis. (Indien je niet test)
    bommetjes werken langer door dan snuiven houd daar rekening mee. (Inwerk tijd 15-60min)

Gevoelsmatig is het vergelijkbaar met andere uppers: euforie (niet gegarandeerd) energie voorraad oneindig, helder, goede focus, blij natuurlijk. Hou rekening met een nachtje niet slapen al is dat een probleem neem dan niet bij 8-10uur voordat je gaat slapen.
    Slaaptips heb ik niet want ik zit het altijd uit tot ik moe word.
    Bevat je speed cafeïne dan kun je wel een opgejaagd/gespannen gevoel ondervinden na enige tijd.

Incasseer de eventuele kater en moeheid achteraf en werk het niet weg met meer speed.

Enjoy

Bas en DeProfeet vinden dit leuk.
  6. DeProfeet

Bij snuiven zijn de effecten toch over het algemeen juist intenser dan bij slikken (bommetje)? En waarom raadt jij snuiven dan aan?

Ik ga mijn speed sowieso laten testen en de caffeine was ik eruit.

Verder Bas, ZERO- en VlotteSpeed bedankt voor jullie reacties :grin:

7. Bas

Bas Wijs gebruiker

Om precies dezelfde reden als @VlotteSpeed (:

8. DeProfeet

Is goed, bedankt. Ik ga dus opbouwen met sleutelpuntjes tot ik me lekker voel. Zal ik als eerste dosis iets meer nemen, of alles gewoon hetzelfde houden?

En heeft iemand een uitleg of foto o.i.d. hoe groot een “sleutelpuntje” precies is? Heb trouwens ook een weegschaal. Misschien is het mierenneukerrij maar ik wil graag alles van tevoren duidelijk hebben aangezien ik nog nooit iets gesnoven heb.

Nogmaals vriendelijk bedankt voor alle reacties!

9. SanneBanne

SanneBanne DF Staff Medewerker Moderator Tripreport Analist Tripreporter

Een sleutelpunt is ongeveer 30mg.

sleute.jpg
    Dit is mijn gewone voordeursleutel. Gewicht speed: 38mg

30mg is met 73% zuiverheid een prima startdosis, de ene reageert gevoeliger op speed dan de ander. Ik adviseer ook snuiven in dit geval omdat je je reactie/dosis nu nog niet goed kunt inschatten. Dan is een bom wat vervelender als je dan moet bijnemen - wachten op effect - bijnemen omdat het gewoon wat langer duurt dat je het voelt dan via snuiven (10-15 minuten is vrij gangbaar.)

Je zal geen weegschaal willen meenemen dus wat je kunt doen is de sleutel die je van plan bent te gebruiken thuis alvast mee te scheppen en na te wegen, zodat je ongeveer weet hoeveel je dan binnen zal krijgen daar. Het komt met speed niet neer op een 10mg meer op minder denk ik.

Ander ding, ik vond zo'n sleutelpunt voor een neusgat krijgen nog helemaal niet zo gemakkelijk zonder spiegel! Misschien dat het aan mij ligt hoor, maar vond het best lastig "mikken". :grimacing:

kevin013, DeProfeet en Eik vinden dit leuk.
  10. Bas

Bas Wijs gebruiker

Yess, haha, ik heb hier ook moeite mee. :tongueout:

11. DeProfeet

Echt super bedankt voor de uitleg, hier kan ik wat mee! Het feest is over een paar weken en dan zal ik jullie laten weten hoe het was.

Arisen vindt dit leuk.
  12. Arisen

Arisen Belezen gebruiker

Mischien offtopic maar mischien ook wel handig als je speed wast met aceton haal je ook eventueel de cafeiene eruit ?

DeProfeet vindt dit leuk.
  13. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Ja en nee. Het één is niet perse intenser dan het ander. Maar bij een bommetje heeft de ‘high’ een net ander patroon: wat meer uitgespreid over tijd. Al merk ik zelf amper verschil tussen snuiven en slikken in effect, behalve dat het eerste 10x zo ranzig is. :wink: Ik snuif speed eigenlijk nooit meer sinds ik gemerkt heb dat een bommetje net zo prima werkt. Maar je moet wel even de voor jou ideale doseringen leren kennen ja, dan heeft snuiven misschien de voorkeur de eerste keren.

* Edit: oh, nog even over het bijnemen. Je kunt met speed prima bijnemen om de come down uit te stellen tot een later moment, en op die manier in theorie dagenlang doorgaan. Het is in die zin wel anders dan MDMA waarbij bijnemen op een bepaald moment echt geen zin meer heeft. Maar ik vind persoonlijk wel dat, ook bij speed, het gevoel van de piek (+/- eerste 5 uur) nooit echt meer terugkomt na bijnemen. De eerste uren zijn voor mij duidelijk het meest recreatief. Daarna gaan bijwerkingen toenemen en wordt bijnemen over de tijd steeds meer functioneel (uitstellen crash). Het is daarom niet wenselijk en zonde van de speed om daar te lang in te blijven hangen.

Ik ervaar de euforie van speed totaal anders dan die van MDMA, veel subtieler. Het is veel meer een chill ‘ik vind alles prima’-gevoel dan de intense verliefde rush die MDMA geeft. Als je goed zuivere amfetamine hebt zou er zeker sprake moeten zijn van een ‘headspace’, voor mij is het mentale effect van speed vooral de relaxte, sociale mindset en dat gedachtengangen heel creatief worden (soms iets te creatief, ik verbaas me er echt over wat voor random shit mijn brein kan bedenken dan, lol).

Arisen en DeProfeet vinden dit leuk.
  14. DeProfeet

yes, dit ben ik inderdaad van plan.

En Roze olifant thnx voor de info!

Pompen, Arisen en Roze olifant vinden dit leuk.
Laden...
Vergelijkbare Topics - keer speed
  1. chipmunk
    Reacties:
    3
    Weergaven:
    758
  2. Pompen
    Reacties:
    17
    Weergaven:
    1.492