• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste keer truffels - Bad trip

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

psychedelicflower

Experimenterende gebruiker
Hey allemaal. Ik heb laatst voor het eerst truffels gedaan en ik zou graag mijn ervaring willen delen. Ik heb geen hele prettige trip gehad.

Een vriendin en ik wilden al een hele tijd truffels gaan proberen en het leek ons leuk om lekker buiten te gaan zitten en te genieten van de natuur. We hebben al een aantal keer 2cb gedaan en deze hoeveelheden waren tussen de 15 en 30mg. We hadden dus al wat ervaring met psychedelica. We hadden allebei een portie Atlantis truffels van 15 gram. We twijfelden welke hoeveelheid we zouden pakken, maar in de smartshop werd verteld dat je pas na 10 gram iets gaat voelen. Aangezien we ervaring hebben met psychedelica zijn we voor de volle 15 gram gegaan. We hebben er thee van gezet met citroensap en daarna hebben we alle stukjes ook opgegeten.

We zijn buiten gaan zitten op een kleedje en we hadden twee tripsitters bij ons. Achteraf gezien ben ik ook heel blij dat er tripsitters bij waren. Na 15 minuten begonnen te truffels bij mij al heel hard te werken. Alles begon te vervormen en in elkaar over te lopen en alle geluiden klonken ineens twee keer zo hard. Ik had moeite om me te focussen op de mensen om mij heen en ik had ook moeite om zelf te praten, omdat het me heel veel energie kostte om zinnen te maken. Het werd mij al heel snel te veel waardoor ik samen met een van de tripsitters terug naar binnen ben gegaan. Ik raakte in paniek, omdat ik niet uit mijn woorden kon komen en ik me totaal niet fijn voelde in mijn eigen lichaam. Ik wilde het per direct uit mijn lichaam hebben. Eenmaal binnen aangekomen zag alles er heel eng uit, ik moest plassen, maar ik werd helemaal gek in mijn eentje op de wc. Ik merkte dat ik mijn zelfbewustzijn begon te verliezen en dit vond ik heel erg eng. Ik had ook het idee dat dit nooit meer ging stoppen en er was zoveel lawaai in mijn eigen hoofd.

Een kwartier later kwamen ook mijn vriendin en de andere tripsitter naar binnen. Ook voor haar werd het teveel en ze had ook het idee dat ze haar bewustzijn verloor. Ik raakte wel wat meer gekalmeerd toen zij hetzelfde gevoel had. Ik had ondertussen geaccepteerd dat ik niet zomaar kon stoppen met trippen en ik ben het maar uit gaan zitten. Ik ben op de bank gaan zitten en ik heb een uur uit het raam gestaard zonder iets te zeggen. Ik zakte helemaal weg in alles wat ik zag, maar ik had er nu wel een soort van vrede mee. Ik ging ook over veel dingen in het leven nadenken op een manier zoals ik dat nog nooit had gedaan. Dit vond ik wel heel bijzonder en ook wel een soort van gaaf. Toch voelde ik me ergens ook nog wel angstig.

Na 1,5 uur werden mijn visuals stevig minder en konden we enorm met elkaar lachen om helemaal niks. Pas vanaf dat moment begon ik het leuk te vinden. Na 2.5 uur waren bij mij de visuals heel snel weg en zag ik alleen de kleuren nog wat feller. Het werd rustiger in mijn hoofd en na vier uur waren echt alle effecten weg. Ik heb de eerste 1,5 uur echt moeten strijden en dit was echt geen leuke trip, zowel voor ons als de tripsitters. Ik had verwacht dat we lekker relaxt buiten konden zitten, wat konden lachen en genieten van wat patronen en kleuren in de natuur. Dit is uiteindelijk heel anders uitgepakt dan we hadden gehoopt. Ik heb hierna ook wel twee dagen nodig gehad om te verwerken wat er allemaal is gebeurd. Ik zou ooit nog wel een keer truffels willen gebruiken, maar dan een veel kleinere hoeveelheid. Ik ben zelf wel gevoelig voor visuals aangezien ik op 11mg 2CB al vrij veel visuals heb. Misschien had het daarom ook verstandiger geweest om een kleinere hoeveelheid truffels te nemen.
Hebben jullie al wel eens een nare ervaring gehad met psychedelica?

CuriousExplorer

Badass junkie

- Ja hoor. Ik denk zelfs dat bijna iedereen wel al eens een badtrip meegemaakt heeft. Al zullen de interpretaties van "bad" wel variëren denk ik.
Ik noem het eerder "minder geslaagd" dan werkelijk bad.

Mevrouw Pløp

Badass junkie
Klinkt alsof het begin je vooral heel erg heeft overweldigd. Misschien voor een volgende keer een beter idee om op een vertrouwde, rustige en prikkelbare plek te beginnen. Dan kun je van daaruit opzoeken hoeveel prikkels je fijn vindt.

Elke trip is anders, en je krijgt niet wat je verwacht of wat je wil, maar wat je nodig hebt. Wat kun je uit deze ervaring leren?

Neem goed de tijd dit te verwerken en laten bezinken, en zorg dat je een volgende keer open erin gaat. Een trip is pas een bad trip als je niet kunt accepteren/aangaan wat er op je af komt :wink:

Dat gezegd hebbende, zelf alleen ervaring met introspectieve trips (2x Ayahuasca reizen en 1x truffels. Stiekem 2, maar één heb ik eigenlijk vrijwel niks gemerkt. En dat was ook wat ik op dat moment nodig had, achteraf gezien). Zeker de twee Ayahuasca reizen waren voor een buitenstaander prima te typeren als bad trip. De truffeltrip was ook zeker niet makkelijk, maar heeft me wel veel gebracht.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Vervelend dat je trip niet leuk was...

Vreemd dat de smartshop zegt dat je pas wat merkt bij 15 gram. Dit is heel erg persoonlijk en in mijn ogen zou goed smartshop personeel dit moeten weten. Hier op het forum wordt meestal 10 gram aangeraden aan beginners.

Maar ook dan neem je risico op een minder leuke ervaring hoor. Dat risico loop je praktisch altijd, zeker met iets als truffels.

Je zegt 1,5 uur te hebben moeten strijden, maar juist dat strijden houdt je vaak in die angst. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, dat strijden opgeven.

Een volgende keer zou ik het eerst bij max 10 gram houden en de mindset hebben dat alles voorbij mag komen in de trip. Stel geen verwachtingen dat het leuk, relaxed, etc. zal zijn, dat weet je niet van tevoren en als er dan toch een vervelend gevoel voorbij komt dan zeg je niet dat dat niet mag (weerstand, strijden) maar laat je het er gewoon zijn. Wil je per se een leuke relaxte ervaring dan misschien beter niet truffels doen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Hey allemaal. Ik heb laatst voor het eerst truffels gedaan en ik zou graag mijn ervaring willen delen. Ik heb geen hele prettige trip gehad.

Een vriendin en ik wilden al een hele tijd truffels gaan proberen en het leek ons leuk om lekker buiten te gaan zitten en te genieten van de natuur. We hebben al een aantal keer 2cb gedaan en deze hoeveelheden waren tussen de 15 en 30mg. We hadden dus al wat ervaring met psychedelica. We hadden allebei een portie Atlantis truffels van 15 gram. We twijfelden welke hoeveelheid we zouden pakken, maar in de smartshop werd verteld dat je pas na 10 gram iets gaat voelen. Aangezien we ervaring hebben met psychedelica zijn we voor de volle 15 gram gegaan. We hebben er thee van gezet met citroensap en daarna hebben we alle stukjes ook opgegeten.

We zijn buiten gaan zitten op een kleedje en we hadden twee tripsitters bij ons. Achteraf gezien ben ik ook heel blij dat er tripsitters bij waren. Na 15 minuten begonnen te truffels bij mij al heel hard te werken. Alles begon te vervormen en in elkaar over te lopen en alle geluiden klonken ineens twee keer zo hard. Ik had moeite om me te focussen op de mensen om mij heen en ik had ook moeite om zelf te praten, omdat het me heel veel energie kostte om zinnen te maken. Het werd mij al heel snel te veel waardoor ik samen met een van de tripsitters terug naar binnen ben gegaan. Ik raakte in paniek, omdat ik niet uit mijn woorden kon komen en ik me totaal niet fijn voelde in mijn eigen lichaam. Ik wilde het per direct uit mijn lichaam hebben. Eenmaal binnen aangekomen zag alles er heel eng uit, ik moest plassen, maar ik werd helemaal gek in mijn eentje op de wc. Ik merkte dat ik mijn zelfbewustzijn begon te verliezen en dit vond ik heel erg eng. Ik had ook het idee dat dit nooit meer ging stoppen en er was zoveel lawaai in mijn eigen hoofd.

Een kwartier later kwamen ook mijn vriendin en de andere tripsitter naar binnen. Ook voor haar werd het teveel en ze had ook het idee dat ze haar bewustzijn verloor. Ik raakte wel wat meer gekalmeerd toen zij hetzelfde gevoel had. Ik had ondertussen geaccepteerd dat ik niet zomaar kon stoppen met trippen en ik ben het maar uit gaan zitten. Ik ben op de bank gaan zitten en ik heb een uur uit het raam gestaard zonder iets te zeggen. Ik zakte helemaal weg in alles wat ik zag, maar ik had er nu wel een soort van vrede mee. Ik ging ook over veel dingen in het leven nadenken op een manier zoals ik dat nog nooit had gedaan. Dit vond ik wel heel bijzonder en ook wel een soort van gaaf. Toch voelde ik me ergens ook nog wel angstig.

Na 1,5 uur werden mijn visuals stevig minder en konden we enorm met elkaar lachen om helemaal niks. Pas vanaf dat moment begon ik het leuk te vinden. Na 2.5 uur waren bij mij de visuals heel snel weg en zag ik alleen de kleuren nog wat feller. Het werd rustiger in mijn hoofd en na vier uur waren echt alle effecten weg. Ik heb de eerste 1,5 uur echt moeten strijden en dit was echt geen leuke trip, zowel voor ons als de tripsitters. Ik had verwacht dat we lekker relaxt buiten konden zitten, wat konden lachen en genieten van wat patronen en kleuren in de natuur. Dit is uiteindelijk heel anders uitgepakt dan we hadden gehoopt. Ik heb hierna ook wel twee dagen nodig gehad om te verwerken wat er allemaal is gebeurd. Ik zou ooit nog wel een keer truffels willen gebruiken, maar dan een veel kleinere hoeveelheid. Ik ben zelf wel gevoelig voor visuals aangezien ik op 11mg 2CB al vrij veel visuals heb. Misschien had het daarom ook verstandiger geweest om een kleinere hoeveelheid truffels te nemen.
Ik noem paddo's altijd een achtbaan omdat het inderdaad supersnel komt opzetten en dat je jezelf dan echt even vaat moet houden voor wat er komen gaat. Dat eerste anderhalf uur kan inderdaad best heftig zijn. Daarna is het chill, maar vier uur na inname zijn de tripeffecten alweer grotendeels weg. Daarom zijn paddo's ook niet mijn favoriete middel. Lysergamides vind ik chiller omdat je danmeer tijd hebt om te wennen aan de effecten en er ook langer van kunt genieten.

whitesugar

Badass junkie
Wat jammer dat je zo'n nare ervaring hebt gehad. Ik heb toevallig gister voor het eerst truffels gedaan, ik had wel een hele goede ervaring gelukkig! Ik heb 12 gram genomen.

Ik heb zelf nog nooit een bad trip gehad gelukkig. Maar een tip die ik weleens gekregen heb is dat als je het gevoel hebt angstig te worden, dat je niet tegen het gevoel in moet gaan maar juist moet accepteren dat het er is. Nou is het voor mij misschien makkelijk praten..

whitesugar

Badass junkie
Ik noem paddo's altijd een achtbaan omdat het inderdaad supersnel komt opzetten en dat je jezelf dan echt even vaat moet houden voor wat er komen gaat. Dat eerste anderhalf uur kan inderdaad best heftig zijn. Daarna is het chill, maar vier uur na inname zijn de tripeffecten alweer grotendeels weg. Daarom zijn paddo's ook niet mijn favoriete middel. Lysergamides vind ik chiller omdat je danmeer tijd hebt om te wennen aan de effecten en er ook langer van kunt genieten.
Het ging over truffels he..

Mevrouw Pløp

Badass junkie
Wat jammer dat je zo'n nare ervaring hebt gehad. Ik heb toevallig gister voor het eerst truffels gedaan, ik had wel een hele goede ervaring gelukkig! Ik heb 12 gram genomen.

Ik heb zelf nog nooit een bad trip gehad gelukkig. Maar een tip die ik weleens gekregen heb is dat als je het gevoel hebt angstig te worden, dat je niet tegen het gevoel in moet gaan maar juist moet accepteren dat het er is. Nou is het voor mij misschien makkelijk praten..

Wat ik in mijn laatste truffeltrip heb ervaren is dat mijn reflex (ho, stop, VECHTEN! Ik wil dit niet!) op nare dingen/gevoelens/emoties hetgeen is wat pijn doet. Niet het nare iets zelf. Dus inderdaad: omarm het, accepteer het ❤️

Ik kon tijdens die trip trouwens ook vrij goed sturen: ik werd uitgedaagd gewoon mee te gaan op de golven van de trip. Mooi, lelijk, leuk, eng. Goeie oefening. Maar als er teveel moeilijke dingen achter elkaar kwamen en ik merkte dat dat m'n mindset beïnvloedde ('ohjee, gaat dit bad?), kon ik denken 'hey, ik wil best op de golven mee, maar doe dan die tsunami ff bij je houden. Gaan we wel een keer aan, maar niet nu'. En dan was het oke. Binnenkort een keer een trip met een sitter, zodat ik ook zo'n tsunami aan kan gaan.

whitesugar

Badass junkie
Wat ik in mijn laatste truffeltrip heb ervaren is dat mijn reflex (ho, stop, VECHTEN! Ik wil dit niet!) op nare dingen/gevoelens/emoties hetgeen is wat pijn doet. Niet het nare iets zelf. Dus inderdaad: omarm het, accepteer het ❤️

Ik kon tijdens die trip trouwens ook vrij goed sturen: ik werd uitgedaagd gewoon mee te gaan op de golven van de trip. Mooi, lelijk, leuk, eng. Goeie oefening. Maar als er teveel moeilijke dingen achter elkaar kwamen en ik merkte dat dat m'n mindset beïnvloedde ('ohjee, gaat dit bad?), kon ik denken 'hey, ik wil best op de golven mee, maar doe dan die tsunami ff bij je houden. Gaan we wel een keer aan, maar niet nu'. En dan was het oke. Binnenkort een keer een trip met een sitter, zodat ik ook zo'n tsunami aan kan gaan.
Dat is heel mooi! Ik had gister bij mijn trip juist helemaal niet het gevoel dat ik iets hoefde te sturen. Moeilijk uit te leggen. Alles voelde gewoon goed. Bij mijn eerste keer 2cb had ik af en toe weleens het gevoel dat ik bijna de verkeerde kant op ging. Maar gister heb ik dat totaal niet gehad. Kan ook zijn dat ik iets minder heb binnengekregen dan ik dacht..

Mevrouw Pløp

Badass junkie
Dat is heel mooi! Ik had gister bij mijn trip juist helemaal niet het gevoel dat ik iets hoefde te sturen. Moeilijk uit te leggen. Alles voelde gewoon goed. Bij mijn eerste keer 2cb had ik af en toe weleens het gevoel dat ik bijna de verkeerde kant op ging. Maar gister heb ik dat totaal niet gehad. Kan ook zijn dat ik iets minder heb binnengekregen dan ik dacht..

Heel fijn! En misschien heb je wel gewoon binnen gekregen wat je dacht, maar was gewoon alles goed en oke!

Ik ging de trip in na een paar emotioneel erg slechte en onstabiele weken. In mijn eentje, niemand in de buurt. Eerste echte truffeltrip. Objectief gezien een kutidee, maar het voelde als het goede om te doen. Zo heeft het ook uitgepakt, maar was het anders gegaan had iedereen gezegd 'ja, wat had je dan gedacht achterlijke gladiool'. Ik weet dat er emotioneel nog een hoop werk te doen is, en dat daar heftige momenten tussen zullen zitten. Dat is prima, maar niet op dat moment, niet in m'n eentje. Heel blij dat ik dat ook zo kon sturen. En niet door te denken 'ik wil dit niet', maar door te accepteren maar te bewaren voor een andere keer.

whitesugar

Badass junkie
Heel fijn! En misschien heb je wel gewoon binnen gekregen wat je dacht, maar was gewoon alles goed en oke!

Ik ging de trip in na een paar emotioneel erg slechte en onstabiele weken. In mijn eentje, niemand in de buurt. Eerste echte truffeltrip. Objectief gezien een kutidee, maar het voelde als het goede om te doen. Zo heeft het ook uitgepakt, maar was het anders gegaan had iedereen gezegd 'ja, wat had je dan gedacht achterlijke gladiool'. Ik weet dat er emotioneel nog een hoop werk te doen is, en dat daar heftige momenten tussen zullen zitten. Dat is prima, maar niet op dat moment, niet in m'n eentje. Heel blij dat ik dat ook zo kon sturen. En niet door te denken 'ik wil dit niet', maar door te accepteren maar te bewaren voor een andere keer.
Oow dat is wel spannend eerste keer alleen. Ik deed het gister ook voor het eerst alleen. Vond dat wel spannend maar heb er goed over nagedacht.

psychedelicflower

Experimenterende gebruiker
Ik ben zeker van plan om nog een keer truffels te gebruiken nu ik weet wat mij te wachten kan staan! Ik merkte na die 1,5 uur inderdaad goed dat ik het gewoon over me heen moest laten komen.

whitesugar

Badass junkie
Voor wie benieuwd is, heb toch nog wat geschreven:

Kwak

Bewuste gebruiker
Stel geen verwachtingen dat het leuk, relaxed, etc. zal zijn, dat weet je niet van tevoren en als er dan toch een vervelend gevoel voorbij komt dan zeg je niet dat dat niet mag (weerstand, strijden) maar laat je het er gewoon zijn.
Ik ben hier half met je eens.
Je kunt van tevoren wel een intentie met de andere trippers delen. Dat je bv een fijne trip wilt hebben met veel lol of als je het serieuzer wilt aanpakken doe het dan met een 'leerdoel'. Maak er een kleine ceremonie van. Jullie eigen ceremonie.
Werkt bij mij haast nooit, maar wie weet bij jou wel :)

Als ik merk dat ik naar de donkere kanten neig en daar niet wilt zijn. Dan kan soms een fijn en rustig muziekje werken. De muziekjes wel van te voren klaarzetten. Maak desnoods verschillende afspeellijsten met verschillende stijlen.
Hoe ik het doe. Is alle mapjes die op je Bureaublad staan tijdelijk in 1 map verplaatsen. En alleen mapjes van muziek of Spotify oid op het Bureablad laten staan. Als je onder invloed bent en dan nog met met muziek of kabels moet kutten. Succes dan! Haha... :)

Hoe begon je tripdag? Was het onrustig? Voor mij geld dat ik niets op de dag heb gepland en dat ik alles een dag van te voren heb geregeld. Dus eten bereiden zodat je het alleen hoeft warm te maken, huis schoonmaken (neem een extra dag voor :).

Wel goed dat je van de situatie bent weggegaan. Dat schijnt te helpen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik ben hier half met je eens.
Je kunt van tevoren wel een intentie met de andere trippers delen. Dat je bv een fijne trip wilt hebben met veel lol of als je het serieuzer wilt aanpakken doe het dan met een 'leerdoel'. Maak er een kleine ceremonie van. Jullie eigen ceremonie.
Werkt bij mij haast nooit, maar wie weet bij jou wel :)
Je kunt dit doen. Ik hou ervan de intentie te hebben dat de trip mij laat zien wat het mij wil laten zien. Dit zijn voor mij altijd de mooiste trips.

Je kunt het doel hebben om een leuke luchtige trip te hebben, maar misschien niet teveel vastklampen aan dat idee. De lucht is ook niet altijd gevuld met fluffy witte wolkjes. Soms komen er dreigende donkere wolken voorbij en die mogen er ook zijn. Deze worden pas echt een probleem als jij metaforisch gezien als de lucht waarin ze verschijnen zegt: jullie mogen hier niet zijn, jullie horen hier niet. De lucht heeft geen enkel probleem met wat erin verschijnt, zo kunnen wij ook zijn.

Tripmiddelen kunnen een breed scala aan emoties teweegbrengen. Ik denk dat het goed is om hier enigszins op ingesteld te zijn.

Boyman

Belezen gebruiker
Inderdaad vreemd dat ze bij de smartshop je aanraden om meteen voor de volle 15 gram te gaan. Ik had voor mijn eerste trip 7,5gr en dat was voor mij meer dan genoeg, ik kon leren wennen aan het gevoel en de effecten zonder dat het me overweldigde.

Toch wel knap dat je je er gewoon doorheen hebt geslagen, dat is echt niet makkelijk! En fijn om te lezen dat je het uiteindelijk wel kon waarderen en dat je zo verstandig was om tripsitters erbij te hebben. Ik hoop voor je dat je het op een dag nog een keer durft te proberen en er dan wel helemaal van kunt genieten :)

Saurus

Newbie
Probeer suiker te eten (25 suikerklontjes oplossen in water) of veel vitamine c of gewoon wat suiker eten dat verminderd de trip. Tip voor de volgende keer
Wat ook kan helpen is even van ruimte verwisselen of iets om blij mee te zijn denk aan een zachte deken, als je niet uit je woorden komt misschienukt het schrijven of typen ervan wel. Je moet afleiding zoeken en dat hoeft niet iets groots te zijn misschien helpt film kijken ook wel omdat je zei dat je uit het raam keek, dan kun je bad gaan om gedachtes. Bij een film heb je iets om naar te kijken en over na te denken op een goede manier kijk bijvoorbeeld een comedy. Ik hoop dat je volgende trip beter wordt!

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan