• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

eerste keer truffels, geweldig

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

brahma

Experimenterende gebruiker
Vorig jaar vlak voor de zomervakantie deed ik mijn eerste keer truffels, ik heb er nooit een tripreport ofzo van gemaakt maar dat vind ik eigenlijk wel leuk om te doen, deels om de trip een beetje her te beleven :) Here goes:Nou zoals ik dus al zei, het was eind juni, vlak voor de zomervakantie en een van mn beste vrienden, I(niet L, maar hoofdletter i) was jarig. We waren met zeven man in totaal en we blowden allemaal maar niemand van ons was 18, dus er viel geen wiet te regelen, dus uit pure wanhoop naar de lokale smartshop gegaan en gevraagd of ze misschien onder de toonbank wat wiet verkochten. Vanzelfsprekend was dit niet het geval, maar met een jolige blik stelde de winkelier een doosje vreemde noten voor waarvan we dingen zouden gaan zien, truffels noemde hij ze. Wij als newbie drugusers hadden nog nooit zoiets gezien, maar wanhopig als we waren kochten we toch 2 doosjes cosmic connectors (van 10 gram).Nou, wij dus gedaan wat die kerel zei, hele tijd niks gegeten, in de tussentijd nog uit pure verveling paracetamol gesnoven, had verder geen effect maarja.. Wij rond 12 uur met 4 man die doosjes leggevreten, ik, I, R en F. J, B en W hoefden niet. Nou wij wachten en aangezien we nooit meer dan wiet en alcohol ophadden voelden we ons opgelicht toen we na een half uur nog niks voelden. R besloot maar te gaan zuipen, slechte keuze want even later stond hij flink te kotsen.Ik en I lagen op matrasjes op de grond te balen toen ze bij mij ineens inkickten. "KIJK DIE MUUR" riep ik geschrokken. I begon dus met me mee te kijken en kon niet veel meer uitbrengen dan "woooow". We zagen allebei de muur ademen, en ik zag een soort vage patroontjes. F voelde nog niks en R stond nog te kotsen. Nou ik dus pink floyd opgezet en met I ongeveer 2 uur liggen staren naar het plafond, gefascineerd door het feit dat er allemaal beesten op leken te lopen, ze wilden onze vriendjes zijn, besloot I. Inmiddels had F een sterke body high gekregen maar hier bleef het ook bij, R lag inmiddels wel flink te spacen.In het huis liep ook een hond rond, ik was ervan overtuigd dat de hond onze beschermer was en uit een ander universum kwam. Daarna ben ik gaan plassen, en daar hing een spiegel op de wc, wow.. wie keek mij daar toch aan in die spiegel. Na een half uur staren bleek ik het zelf te zijn maar mijn gezicht vervormde zo sterk dat ik dat niet eens meer doorhad, hele vreemde ervaring. Ik had inmiddels wel zin in een sigaretje en ben dus in mijn eentje buiten gaan liggen op de trampoline met een peuk. Er stonden allemaal bomen en het waaide een beetje, en de bewegende bomen begonnen te morphen. Eerst zag ik een hond en toen een koning en het ging maar door. Heb daar wel een goed uur gelegen denk ik. Uiteindelijk kwam F naar buiten en die stelde voor een rondje op de tomos te maken, ik zag wel wat in dat plan.  Wow, wat was dat geweldig, voor mijn gevoel gingen we 100 kilometer per uur en alles ging supersnel voorbij, alle lichtjes werden vervormd, het was zo'n mooie ervaring. Had inmiddels al een half pakje peuken opgerookt want dat was zo heerlijk, roken. Op een gegeven moment, rond 5 uur s nachts ofzo de tomos opgeborgen had mn pakje bijna leeg gerookt tegen deze tijd, iedereen weer naar binnen, iedereen pitten behalve ik, de trip was wel weg maar had de body high er nog steeds inzitten. Dus lekker zitten spacen tot 8 uur s ochtends en toch maar in slaap gevallen. Het was de leukste nacht van mn leven geweest! (Inmiddels heb ik dat trouwens wel overtroffen, komt misschien ook nog wel een tripreport van :tongueout:)

dernael

Bewuste gebruiker
Een leuke eerste ervaring met de wonderlijke wereld van psychedelics! Je ging wel erg hard hoor, van 5 grammetjes.. Je maakt me gewoon jaloers! xD

Ik heb namelijk minstens 15-20 gram verse truffels nodig om op een lekker tripniveau te komen. Alles daaronder levert mij slechts de "net niet" ervaring.. :(

Heel erg bedankt voor het delen hiervan, hopelijk krijgen we nog meer van je te lezen. :wink:

Groetjes,
Dernael. :stoned:

Zoari

Klinkt als een space om van te dromen.
Leuk dat je zo´n leuke eerste ervaring had!
Ik zou graag je nieuwe Trip Reports lezen omdat ik zie dat je al een keertje XTC heb gebruikt.
Wil de eerste keer daar wel van horen!

Vraagje(s):
Hou oud was je toen?

brahma

Zoari zei:
Klinkt als een space om van te dromen.
Leuk dat je zo´n leuke eerste ervaring had!
Ik zou graag je nieuwe Trip Reports lezen omdat ik zie dat je al een keertje XTC heb gebruikt.
Wil de eerste keer daar wel van horen!

Vraagje(s):
Hou oud was je toen?
Bij mijn eerste keer truffels was ik 15, mn eerste pil nam ik toen ik net 16 was geworden en ik word in november 17. Zal van de week eens kijken of ik een mooi tripreport over die eerste keer XTC kan schrijven :)
Cheers

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan