1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

Eerste keer truffels, grote impact.

Discussie in 'Trip reports' gestart door jellybelly123, 25 okt 2016.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. jellybelly123

jellybelly123 Newbie

Wat: 12,5 gram Psilocybe Tampanensis – Philosopher’s Stone. Ik vond dit achteraf de perfecte dosis, na het lezen van dit artikel merk je wel waarom. Mijn allereeste keer truffels, paddo’s heb ik nog nooit gedaan.

Setting: afgelopen zaterdag thuis bij D op de Veluwe, met z’n 6en, goede playlist en verlichting, de hele benedenverdieping ingericht voor de trip (complimenten D, en bedankt voor de uitnodiging), soort van PSI FY maar dan thuis.

Note: ik heb eerder eens Ayahuasca gedaan, in 2014. Als mij dezer dagen wordt gevraagd naar hoe dat was, vertelde ik dat het voornamelijk een fysieke trip was.

De truffels waren enorm vies, quotend uit de appjes naar mn vriendin: “This is the most disgusting thing I have ever eaten. It is absolutely horrendous.” Goed gekauwd en doorgeslikt. Zeer opgewonden in positieve zin. “Voelen jullie al wat?”. De waiting game duurde maar een kwartier. Ik en S begonnen als eerste wat te voelen. Logisch als je zo’n snelle spijsvertering als ik hebt. Opeens begon ik te lachen, keihard, schateren. En dat ging maar door. Ik was me bewust van wat er gebeurde en liet het gebeuren. Het was geweldig! Wel paste ik goed op mezelf en hield ik af en toe op met lachen omdat ik dacht dat ik wel eens niet genoeg zuurstof binnen zou krijgen. Ik trappelde met mijn voeten en rolde over de grond. De andere moesten om mij lachen, sommigen begonnen ook de werking te voelen en daardoor ook te lachen. Volgens mij lachte ik mijn ego helemaal weg.

De tijd vertraagde. De wereld om me heen veranderde. Ik was nu echt aan het hallucineren, voor het eerst in mijn leven met mijn ogen open. Als ik goed keek, vibreerde alles. Mijn bewustzijn veranderde. Wat ik zag, met mijn ogen dicht, waren alle mogelijke kleuren in alle mogelijke vormen, patronen, constant in beweging, schitterend. De muziek was helder en beinvloedde ook mijn zicht. Ik heb nog nooit zo hard gelachen en zo mooie muziek gehoord (alhoewel, 1x eerder in een lucide droom). Ik ging op de grond liggen en ging knuffelen met een grote knuffel. Die knuffel voelde als een echt iemand, ik was verliefd. Het voelde zo fijn. Apart om hieraan terug te denken. Ik voelde een enorm respect voor alles om mij heen.

Ik besloot te gaan reizen. Ik sloot mijn ogen en stelde de eerste vraag en wachtte dan rustig af wat er gebeurde. Welke vragen ik stelde, weet ik niet precies meer. Maar de vragen doen er ook niet toe, de antwoorden wel.

Ik werd meegenomen en heb de Realiteit mogen ervaren. Dat het leven maar een fractie is van een veel groter geheel. Je nooit bang hoeft te zijn omdat er niet zoiets is als de dood en het echte leven eeuwig is. Het is grappig dat wat ik heb ervaren iets is waar tijd geen rol speelt. Er uberhaupt geen rollen zijn. Geen verschillen zijn. Geen verlangens. Geen herinneringen. Geen gedachten. Kortom, ik was getuige van alles wat ik niet ben. Maar wel getuige van eenheid en verbinding. Constante, pure gelukzaligheid. Getuige van het zijn zelf, niet als individu, maar als de eternal surpreme reality. Kalm, stil en onveranderlijk. Dit is mijn echte natuur.

Tijdens één van mijn reizen, waarbij ik steeds op twee plekken tegelijkertijd was (in het fysieke leven en in de Realiteit), viel mijn fysieke lichaam in slaap, alle spieren ontspannen en ik hoorde mezelf snurken. Wow!

Na de reizen, bij het langzaam terugkeren in het fysieke, heb ik met mijn telefoon op video proberen te verwoorden wat ik heb meegemaakt. Ik zag er zeer emotioneel uit, in positieve zin, en af en toe verscheen er een enorme grijs op mijn gezicht. Het viel me ook op, dat naar mate ik verder uit de trip ging, mijn ego terugkwam. Mijn gevoelens. Mijn gedachten. Mijn ik. Met alles wat ik heb. Mijn bezittingen. Mijn familie, vrienden en Nicole. Mijn locatie. In ruimte en tijd. Bij het terugkijken van de video’s vind ik dat ik nog niet de juiste woorden weet te geven aan hetgeen ik getuige van heb mogen zijn en zijn er steeds lange stiltes vallen waarin ik zoek naar woorden en mijn ervaring aan het verwerken ben. Nu ik het allemaal meer op een rijtje heb schrijf ik dit artikel.

Ik heb wel het idee dat ik een gids had (wie?), omdat ik antwoorden kreeg op letterlijke vragen, en D was ook een gids, die kwam steeds aan het einde van een reis, op het perfecte moment, super enthousiast naar me toe, bijvoorbeeld om me brocolli te voederen (jaja) of zomaar. Ik vind dat we een speciale band hebben. En zo’n ervaring draagt daar zeker aan bij. Ze zei: ‘J, wat mooi dat wij dit met elkaar mogen delen’. Ik vond dat geweldig om te horen.

Leven is liefde en liefde is leven. Ik heb een ego omdat ik een leven in het fysieke, Subjectieve, heb, en iemand ben. Maar in de Realiteit is er geen ego. Ik ben ik (in het fysieke leven), maar ik ben ook niemand (in de Realiteit).

Ik vind het zo’n mooi cadeautje hier getuige van te mogen zijn. En dat terwijl de Realiteit er altijd is geweest. Ik kan het in een boek lezen, maar het meemaken… het heeft een enorme indruk op mij gemaakt en dat merken de mensen in mijn omgeving ook. Mijn vriendin vindt dat ik rustiger en harmonieuzer ben. Ik denk dat ik nu veel beter om weet te gaan met grote veranderingen in het leven, omdat ik weet dat zo’n grote verandering in de Realiteit maar zo groot is als het verplaatsen van één zandkorrel in het hele universum. Of stel dat ik kanker krijg. Even hypothetisch. Ik zou niet zenuwachtig moeten worden, doen wat nodig is, me geen zorgen maken over de toekomst. Adequaat reageren, want ik heb het verlangen om te leven, dus ik vecht tegen de kanker. Ik onderneem actie om te genezen, maar de uitkomst van de chemotherapie beinvloed mij niet. Het is omdat ik iemand ben dat het gebeurt. In de Realiteit gebeurt er immers niets. Maar goed, dit is dus hypothetisch, het kan wel heel anders zijn als het me echt overkomt. Ik kan wel zeggen dat ik vind dat de aanwezigheid van ons fysieke leven zeer sterk is, omdat we in deze wereld alleen getuige mogen zijn van de Realiteit wanneer we onder invloed zijn van substanties (of bij meditatie, maar mediteren is niet echt mijn ding). Ik wil ook zeggen, soms wordt de gedachte gewekt dat verlichting, of het bereiken van een higher state of being, een speciaal voorrecht is voor mensen die flink investeren en naar Guru’s afreizen in India en daar een lang, intensief programma volgen. Terwijl je vanuit je luie stoel online een bakje truffels kunt bestellen waarmee je exact dat, of meer kunt bereiken (het is volgens mij voor iedereen ook weer anders).

Een sidenote: F noemde af en toe in haar trip het woord Realiteit, kort maar krachtig, zonder context. Zij gaf aan nooit meer truffels te gaan doen, en ik heb haar verder ook niet echt naar haar ervaring gevraagd, maar ergens denk ik wel dat haar gidsen (als die er zijn) haar iets hebben ingegeven, of dat ze er toch iets van mee heeft gekregen (tipje van de sluier?).

Ik voel me wel een beetje als herboren. Als ik bewust bij mezelf na ga hoe ik mij voel, dan voel ik mij harmonieus en vredig. En die Ayahuasca ervaring van 2014 was helemaal niet fysiek. Ik was het gewoon vergeten, maar misschien heeft het me onbewust veel gebracht, ik denk dat ik nu sterker in het leven sta dan ooit en ik ben super gelukkig met mijn leven.

Ik heb bij het schrijven van dit artikel het boek I Am That van Sri Nisargadatta Maharaj er weer eens bij gepakt en ook een tripreport gelezen van Zero op het drugsforum. In dat boek heb ik 5 jaar geleden bepaalde zaken onderstreept en aantekeningen gemaakt. Deze aantekeningen en Zero’s artikel hebben mij geholpen woorden te geven aan hetgeen ik heb ervaren. Ik vind het leuk, dat ca. 5 jaar na het lezen van het boek en het maken van deze aantekeningen, ik het boek er weer bij heb gepakt en de aantekeningen teruglees. Ik heb iets meer dan een derde van het boek gelezen. Er zit een ezelsoor op de plek waar ik verder kan met lezen. Ik quote: ‘Develop the Witness Attitude — Questioner: What is the daily and hourly state of mind of a realized man? How does he see, hear, eat, drink, wake and sleep, work and rest? What proof is there of his state as different from ours? Apart from the verbal testimony of the so-called realized people, is there no way of verifying their state objectively. Are there not some observable differences in their phycological and nervous responses, in their metabolism, or brain waves, or in their psychosomatic structure?’ Ben ik nu realized? Ik weet het niet, maar ik voel me, hoewel mezelf, toch ook anders na deze ervaring. Ik wil het over een maand weer doen. Wat ik tijdens die trip wil doen, is gewoon zijn in de Realiteit, en genieten van de Subjectiviteit door er voor en met de anderen te zijn met wie ik het ga doen. Bedankt voor het lezen.

2. oortjes

oortjes Bewuste gebruiker Tripreporter

Fijn dat je een stuk positiever in het leven staat nu! Moet volgens mij een mooie ervaring geweest zijn!

Mooi dat je het met ons wilt delen.

3. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Hoi JellyBelly,

Leuk report om te lezen en fijn dat je zo'n goede ervaring hebt gehad. Veel herkenbare dingetjes ook! Ben al benieuwd naar je volgende ervaring...

4. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Heel mooi trip report! Ik krijg er zelf ook weer zin in truffels van :)

5. jellybelly123

jellybelly123 Newbie

Dankjewel! Hier mijn volgende ervaring: Afgelopen zaterdag weer gedaan. Wilde reizen maar er gebeurde niks. Nog resistentie van afgelopen keer? (Tussendoor ook nog wat Hawaiian Baby Rose seeds gedaan (tijdens Noisia, wat was dat een geweldige avond, zeer lage dosis en hele avond gedanst en gelachen)).

Afgelopen zaterdag dus geen bijzondere reizen meer, maar wel getript, hier kort de hoogtepunten: bij het eten van surumi voelde ik die beesten zwemmen, hun leven, het krioelen in het water, vreselijk || Ik zag later op de avond alles scherp behalve D. || Versegeperste sinaasappelsap is het meest fascinerende drankje tijdens een trip || Toen ik mijn vriendin zoende kon ik (met ogen dicht) haar levensader (? Geen idee wat het was maar ik kon in haar lichaam kijken, de ader was groot en liep van haar mond via haar keel naar beneden en had vertakkingen -al was het niet haar fysieke lichaam waar ik in keek) || Ik en N hadden beide het gevoel dat we op een bepaald moment in Afrika waren en dat leerden we pas van elkaar na de trip bij het napraten. || ik denk dat deze avond therapeutisch was, zeer diepgaande gesprekken gehad en er werden bepaalde (emotionele) zaken verwerkt. || Het napraten was zeer fijn, goed om truffels vroeg op de avond te nemen of zelfs in de middag || ik werd me er bewust van hoe bij het overgaan van het ene in het andere muzieknummer de fysiek waarneembare omgeving veranderde en de rest zag dat ook.

Wat ik de vorige keer (zie mijn lange tripreport hierboven) heb meegemaakt mag ik echt wel een cadeautje noemen realiseer ik me. De volgende truffeltrip zal ik niet meer in een groepssessie doen maar helemaal alleen. Iemand nog een tip welke soort te nemen?

6. Helpende Fries

Helpende Fries Experimenterende gebruiker

Hey JellyBelly123,

Om te beginnen, Leuke naam :tonguewink:.
    Vond het erg leuk om jouw topic te lezen, en ik ben net als Roze Olifant, Eik en Oortjes erg blij om te horen dat je je positief voelt. Wat ik je wel graag wil meegeven is dat je moet proberen truffels te blijven zien als recreatief, truffels geven namelijk een bijzondere en geestverruimende ervaring, maar als je het op korte termijn vaak gebruikt zul je merken dat jouw positieve ervaringen kunnen veranderen in negatieve ervaringen.

Ik ben benieuwd naar jouw volgende Trip report, hou je ons op de hoogte? :smiley:

Groetjes uit Friesland! :blueheart:

- Marvin

7. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Ehh... ?

Prison vindt dit leuk.
  8. Helpende Fries

Helpende Fries Experimenterende gebruiker

Even simpel gezegd, er kan tolerantie ontstaan, en negatieve effecten kunnen ontstaan doordat jij misschien een verwachting hebt door eerdere momenten van gebruik, en dit niet voldoet aan jou verwachting (oftewel een tegenvaller).

9. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Daarom moet je het juist niet als iets recreatiefs zien, maar iets spiritueels. Je moet het inderdaad niet te vaak doen, maar reactief doet juist vermoeden dat dit wel zou kunnen...

Laden...