1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Eerste keer truffels (MushRocks)

Discussie in 'Natuurlijke Psychoactieven' gestart door Graaf Bracula, 18 dec 2018.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. Graaf Bracula

Graaf Bracula Newbie

Hoi!

Ik ben nieuw op het forum en ik gooi er maar gelijk een berichtje in :grin:

Ik ga vrijdag voor de eerste keer truffels eten samen met een vriend die al ervaring heeft met psychedelics.
    We zijn van plan het rustig op te bouwen naar 10 gram, misschien meer. Ik wil namelijk wel goed merken wat truffels met je doet.

Wat ik het beste kan eten voor m'n trip?
    Ik wil ongeveer 4 tot 5 uur van tevoren niets meer eten maar maakt het nog uit wat ik opeet?

Ik ben benieuw naar de mening / ervaring van gebruikers. Zeker als het om de MushRocks gaan.

Alvast bedankt :upsidedown:

שמש vindt dit leuk.
  2. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Welkom op het forum @Graaf Bracula !
    Leuk dat je interesse hebt in het verkennen van psychedelica. Ik denk dat 10 gram truffels een mooie dosis is voor een eerste kennismaking. Het soort truffels maakt in het algemeen niet zo veel uit al zijn enkele soorten wat potenter dan anderen. Ik zou overigens wel de hele 10 gram in 1 keer opeten en niet langzaam proberen "bij te nemen" dat werkt bij psychedelica niet zo goed.

4-5 uur voor het trippen een gezonde voedzame maaltijd eten klinkt perfect. Tijdens een psilocybine trip heb ik zelf nooit behoefte aan eten maar je zou voor de zekerheid wat fruit (bramen, frambozen, besjes etc) klaar kunnen zetten...
    Verder is het belangrijk dat je lekker in je vel zit op het moment dat je gaat trippen en dat je alles gewoon over je heen laat komen. Zelf zou ik depressieve of agressieve muziek vermijden tijdens een trip.

Fijn trouwens dat je een trip-partner hebt die al wat ervaring heeft. Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen. Als dit bevalt kun je later altijd nog een hogere dosis proberen...

שמש en Graaf Bracula vinden dit leuk.
  3. Mesh

Mesh Belezen gebruiker

Klinkt dat je jezelf al prima hebt ingelezen, laat jezelf lekker meeslepen door de trip, het eerste halfuurtje kan soms ongemakkelijk voelen, door bodyload of misselijkheid. Als je gewoon relax blijft krijg je een prima trip.

Graaf Bracula vindt dit leuk.
  4. Graaf Bracula

Graaf Bracula Newbie

Ik doe inderdaad al enige tijd onderzoek naar het gebruik van psychedelica. Ook aardig wat ervaringen/tripreports gelezen.

De term “bodyload” blijft mij toch enigszins onbekend. Ik heb er verschillende dingen over gelezen… maar wat het nou precies is…?

5. Bee

Bee Belezen gebruiker

Spannend!
    Hier wat tips (uit ervaring):
    1. Inderdaad een paar uur vantevoren niet meer eten, probeer de dag zelf sowieso redelijk licht te eten.
    2. Set en setting is belangrijk, dus zorgt dat je een comfortabele ruimte hebt en samen bent met iemand die je kent en vertrouwt.
    3. Zet eea klaar aan spullen die je denkt te gebruiken, je zou denken dat een kast niet ver lopen is maar dat zal tegenvallen (los van alle afleiding onderweg naar de kast). Ook wat eten/drinken neerzetten, blijf goed drinken. Water is het lekkerst. Fruit ook.
    4. Ik maak graag vantevoren een lijstje met muziek om te draaien. Wat bij mij goed werkt is muziek waar veel in gebeurt en met een flink diepe bass of juist het typische psychedelische :wink:
    5. Comfortabele kleding is key
    6. Laat het over je heen komen
    7. En niet onbelangrijk, ik heb altijd druivensuiker in de buurt mocht het toch te heftig worden. Zelf heb ik het nooit gebruikt, maar het is fijn om achter de hand te houden.

MushRocks heb ik ook gegeten, dat was bij mij erg visueel en lacherig. Maar heel veel verschil zit er niet tussen verschillende soorten.

Geniet ervan, er zal een wereld voor je opengaan

6. Bee

Bee Belezen gebruiker

Je lijf voelt anders. Ik heb afgelopen week getript en voelde me bijvoorbeeld bijzonder licht, je coordinatie is een beetje "off" maar ook weer niet. Je hebt voor je gevoel gewoon iets minder controle. Ik ga soms ook in rare houdingen zitten omdat je sensaties gewoon veranderen. Ikzelf heb vaak dat ik daardoor perongeluk mijn been afknel en met een slapend been zit, dat is intens :tearsofjoy:

7. Fenrir

Fenrir DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Grofweg: alle ongewenste lichamelijke effecten die een drug veroorzaakt. (Er heeft vast iemand een elegantere definitie though?)
    Voorbeelden: gespannen spieren, maagpijn, diarree, kramp, hoofdpijn, trillende handen, onaangenaam gevoel van kou of hitte, oorsuizen door verhoogde bloeddruk, ...

Bodyload is imo ook enigszins subjectief. Als je iets niet vervelend vindt is het geen ongewenst effect en dus geen bodyload.

Bij truffels kun je vaak een onrustige maag en darmen verwachten, en spierspanning.

Edit: toffe naam trouwens, @Graaf Bracula :grin:

Laatst bewerkt: 18 dec 2018
    שמש en Graaf Bracula vinden dit leuk.
  8. Bee

Bee Belezen gebruiker

Is dat bodyload? Weer wat geleerd. Ik herken het wel, maar heb er niet echt last van (te druk met andere dingen). Vooral in de come up ben ik vaak wat koortsig om het zo te omschrijven.

9. Graaf Bracula

Graaf Bracula Newbie

Bedankt voor alle tips, jongens. Ik ben weer wat wijzer.

De setting is bij mij thuis. Uiteraard een vertrouwde omgeving.
    Ik zal alle benodigdheden in huis halen en klaarzetten.
    Ik ben er klaar voor :grin:

Fenrir vindt dit leuk.
  10. Graaf Bracula

Graaf Bracula Newbie

Ik zat te twijfelen tussen deze of Kapitein Braak :grinning:

Bee en Fenrir vinden dit leuk.
  11. Fenrir

Haha. Deze is inderdaad de goede keuze :P

12. Graaf Bracula

Graaf Bracula Newbie

Thanks voor deze tip.
    Nu heb ik alleen geen weegschaal. Ik zit er daarom aan te denken om het bakje van 15gr in 3 gelijke stukken te verdelen, en daarvan 2 delen op te eten.
    Gebeurt dit vaker op deze manier? Of gebruikt iedereen echt een weegschaal?

13. mikoz

mikoz Bewuste gebruiker

Die manier is prima toch. 9 of 11 gram zou niet zoveel verschil moeten maken. Ieder knolletje verschilt ook per sterkte, dus de ene 9 gram zou sterker kunnen zijn dan een andere 11 gram.

Beste zou zijn als je alles vermaalt en dan 2/3 daarvan opeet, dan kun je er vanuit gaan dat iedere gram even sterk is, maar zelf zou ik het te omslachtig vinden.

Dus ik zou zeggen: gewoon net niet het hele bakje opeten. (En dan bedoel ik de inhoud, laat het bakje maar achterwege)

Bee, Fenrir en Graaf Bracula vinden dit leuk.
  14. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Volgens mij is dat prima! Ik denk niet dat je een wezenlijk andere trip zult hebben als je 1 gram meer of minder neemt. Probeer gewoon een beetje precies te zijn zodat je ergens tussen die 9 en 11 zit. Dan zit je mooi in de range dat je er wel iets van voelt zonder dat het al te overweldigend zal zijn. Bij truffels zal het verschil tussen de 'batches' (verschillende ladingen van hetzelfde natuurproduct in dit geval) wel eens groter kunnen zijn dan jouw inprecisie met wegen.

Probeer het gewoon over je heen te laten komen en er lekker van te genieten!

15. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Is niet veel moeite. Ik prak het nu altijd tot moes met een vork, maar dat is ook omdat ik er nu altijd thee van zet. Voor mij geen zure tripknollen oppeuzelen meer. :tongueclosed:

16. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Haha zure tripknollen.

Ik prak ze ook tot moes met een vork en gooi ze in cupasoup tomaat. Ideaal.

Mindless en Graaf Bracula vinden dit leuk.
  17. Mindless

Ik ben huiverig om paddo's of truffels te combineren met dingen die ik lekker vind. Zo heb ik chocolade bolletjes vla for life verpest voor mezelf.

18. mikoz

mikoz Bewuste gebruiker

jammer van je vla. Wat olifant zegt deed ik ook wel eens. In de cup a soup (chinese tomaat) geen zure smaak at all :blush:.
    (Edit: ik deed dit trouwens met die gedroogde, vermaalde truffels. Dus geen idee of er zurigheid overblijft als je dit met verse doet?)

Nog een tip trouwens: als je je truffels wilt bewaren kun je ze drogen. Heb ik ook gedaan. Nu, een half jaar later, hebben ze nog de zelfde sterkte. Ik vermaal ze met een wietgrinder, gaat een beetje lastig soms(gedroogde teuffels zijn net steentjes) maar het werkt:grimacing:

Laatst bewerkt: 20 dec 2018
  19. Mindless

Je hebt ook speciale truffel grinders hè. :)

mikoz vindt dit leuk.
  20. Roze Olifant

True that. Ik moet toegeven dat ik sindsdien de smaak tomaat ook niet meer 'zomaar' kan eten zonder gegarandeerde truffel-associatie. Het is volgens mij meer het idee dat ze erin zitten en dat ik wéét hoe ze smaken, denk ik, want toen ik een keer samen met mijn zusje truffels deed en ze op dezelfde manier door de soep had gedaan, proefde zij het helemaal niet, terwijl ik toch wel altijd wat moeite heb om het weg te werken.

Ik kan me voorstellen dat de smaak beter detecteerbaar blijft gemengd wanneer gemengd door zoete dingen. Toch jammer van de bolletjesvla. :wink:

21. Mindless

Tomaat moet ik er zeker niet mee mixen, dat gebruik ik bijna overal bij. :wink:

En het is inderdaad de associatie. Maar ik ruik en proef ze dan alsof ze echt erin zitten.

Roze Olifant vindt dit leuk.
  22. Fenrir

Heeft het voedsel geen invloed op de opkomsttijd en heftigheid van je trip, en op bodyload? Lijkt me dat truffels op nuchtere maag nemen weinig zin heeft als je er meteen een halve maaltijd bij nuttigt.

23. Mindless

Het zal wat invloed hebben op de opkomsttijd ja, maar een kommetje vla noem ik nog geen halve maaltijd. Denk niet dat het veel doet voor de heftigheid. Je krijg toch alles binnen.

24. שמש

שמש Wijs gebruiker

George Clinton heeft een song getiteld C(o)unt Ejackula. Maar dit terzijde.

Fenrir en Graaf Bracula vinden dit leuk.
  25. Roze Olifant

Dat is er juist zo ideaal aan. Helemaal nuchter zijn vind ik niet zo fijn bij truffels, en ervaar dan juist eerder misselijkheid. Een kopje waterige aanlengsoep of een beetje vla heeft er in mijn ervaring amper invloed op - en de invloed die het heeft vind ik eerder gunstig. :)

Fenrir vindt dit leuk.
  26. Fenrir

Ah zo. Da's wel fijn inderdaad :)

27. Zwijgrecht

Zwijgrecht Bewuste gebruiker

Je kan je truffels toch gewoon fijnsnijden, mengen met andere gesneden paddestoelen, opzetten met water en bouillonblokje, goed laten trekken (mogen truffels koken, dat weet ik niet ), op smaak maken en evt nog een kledder room of afbinden. Heb t nooit geprobeerd maar durf bijna te beweren dat je de truffel niet terug gaat vinden :thinking:, en je hebt gelijk een lichte doch voedzame bodem

Ik ga al een beetje kokhalzen van het idee van die zure dingen in een bak met knalgele vla, dat is jezelf onnodig pijnigen:tired:

28. שמש

שמש Wijs gebruiker

Blasfemie. De heerlijke smaak van truffels verpesten door cup a soup... :screamcat:

29. Roze Olifant

Geen idee of het echt veel kwaad kan maar ik heb altijd gelezen dat psilocybine minder werkzaam wordt bij kokende temperaturen. Ik gooi het dus voor de zekerheid nooit in kokend water, laat altijd royaal afkoelen.

Ik vind het niet te nassen, die zure zooi. :wink: Verder hou ik van ze hoor.

#notruffelshaming

30. Iskra

Iskra Bewuste gebruiker

ik vind nassen echt een vreselijk woord, sorry.

31. Roze Olifant

Is het ook. Ordinair tot en met.

32. Iskra

Iskra Bewuste gebruiker

Waarom gebruik je het dan?

33. Roze Olifant

Waarom niet?

שמש, Graaf Bracula en Fenrir vinden dit leuk.
  34. Iskra

Iskra Bewuste gebruiker

Dat kan ik niet voor je beantwoorden.
    Ik zelf vind het een heel lomp woord voor zoiets moois als eten. Nassen voelt heel erg westers, snel iets naar binnen proppen om je weer voldaan te voelen, al staand of zittend in de auto fiets of trein.

Maar van mij mag je het woord nassen gebruiken, ik hoef je niet aan te kijken als je het woord uitspreekt.

35. Roze Olifant

Het is een vies woord, in deze context gebruikt voor iets wat enorm vies smaakt, namelijk truffels.

Oh, ik mag het wel van je gebruiken? Nou, is dat even fijn zeg.

Fenrir vindt dit leuk.
  36. Zwijgrecht

Inderdaad, in je hoofd duwen klinkt toch wat prettiger dan dat ordinaire nassen:grin:

Roze Olifant vindt dit leuk.
  37. Roze Olifant

Of: kanen. ^^

38. Iskra

Iskra Bewuste gebruiker

Ik begrijp het maar alsnog vind ik vreten dan nog stukken eleganter.

Fijn he.
    Onze synergie voelt soms zo goed.

39. Zwijgrecht

In je kanaal drukken dan

40. Iskra

Iskra Bewuste gebruiker

Lekker op je telefoon of laptop met weinig aandacht voor het eten.
    :kissingsmiling::tongueout:

Laden...