1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Eerste keer wiet kopen?

Discussie in 'De coffeeshop' gestart door Inder, 14 jan 2019.

Changes GGS Verslavingszorg
  1. Inder

Inder Newbie

Hey.
    Ik ben dus de laatstelijk heel erg na aan het denken om wiet te kopen en roken. Ik heb nog nooit iets gerookt, dus ik ben heel nieuw. Ik weet niet hoe ik aan wieri of assi moet komen, omdat ik pas bijna 16 ben :coldsweat:. Ik heb net een redelijke depressie achter de rug, maar ik wil gewoon eens even proberen om te chillen. Ik heb niet echt iemand om mee te roken (behalve mijn neven, die bij de tijd dat ik 16 word al beide over de 18 zijn). Ik ben ook een beetje "socially awkward", en weet dus niet waar ik een dealer kan vinden en ben bang dat ik uit een coffeeshop wordt geflikkerd. Ik ben 1.95 en redelijk slank, dus weet niet of ik daar iemand mee voor de gek kan houden.
    Hopelijk hebben jullie wat tips voor mij.

2. Fenrir

Fenrir DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Ik heb wel wat tips, hoewel ik bang ben dat je er niet naar zult luisteren...

1) De leeftijdslimiet is er niet voor niets. Hoe vroeger je begint met druggebruik, hoe meer kans op blijvende klachten en verslaving. Gun je hersenen eerst een kans om zich te ontwikkelen.
    2) (De gevolgen van) depressie verdringen door middelengebruik is recept voor meer depressie in de nabije toekomst, alsook afhankelijkheid. Probeer je shit door te werken, en niet te verdoven.
    3) Als je volwassenen vraagt om drugs of alcohol voor je te kopen vraag je ze om een strafbaar feit te begaan. Niet cool.

Daarnaast is het vragen naar of geven over info over drugshandel niet toegestaan. Ook niet als het over een gedoogde drug gaat.

Mindless, ToetjesMonster, Eik en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Amfitamientje Power

Amfitamientje Power Bewuste gebruiker

Sociallly awkward, depressietje achter de rug, nog geen 18. Misschien nog maar niet gaan blowen.

Drugs is heel slecht als je nog geen 18 bent.

Als je eenmaal 18 bent kan je natuurlijk compleet zwaar aan de drugs gaan want dan zijn je hersens er helemaal rijp voor.

Wierie123 vindt dit leuk.
  4. Anunnaki

Anunnaki Bewuste gebruiker

Zou je sws niet aanraden om iemand voor de deur bij een shop te gaan vragen om iets voor je te kopen, hier in 050 lopen we dan gewoon bij de achterdeur eruit met je geld :tearsofjoy:

lampenkapje en Prison vinden dit leuk.
  5. Amfitamientje Power

Boef! Echt Groningers.

6. Anunnaki

Ben maar een klein boefje hoor :(

Amfitamientje Power vindt dit leuk.
  7. Amfitamientje Power

Ik denk dat je de meeste kans maakt om aan wiet te komen door een id kaart te vervalsen die je dan toont aan de coffeeshopverkoper.

Zo een onbekend straatdealertje vind ik altijd een beetje een vage onderneming. Voelt niet goed en zo.

Als je neven eenmaal 18 zijn en als het echte rauwdouwers zijn dan nodigen ze je vast wel uit om mee te doen met blowen.

Anunnaki vindt dit leuk.
  8. Fenrir

Fenrir DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Serieus, AP? Ik zeg net dat info hierover niet toegestaan is, en dat 18-plussers strafbaar zijn en dan kom je hiermee aan + je begint over identiteitsvervalsing, nog een strafbaar feit.

Ik ga even overleggen met de andere mods over een gepaste sanctie maar van mij mag je wel een paar dagen op vakantie als dit het niveau moet zijn.

acht.zes vindt dit leuk.
  9. Inder

Inder Newbie

Wow dat was snel. Bedankt voor jullie tips. Ik zal kijken wat ik ermee doe. Ik wil t sos niet op een constante basis doen. Miss eens met mijn neven in februari (wanneer ik ze weer zie)

10. Amfitamientje Power

Geen probleem fenrir. Ik had er even niet over nagedacht. Was niet slim. Zal voortaan beter nadenken.

11. Inder

Inder Newbie

En nee ik ga natuurlijk geen ID vervalsen. Ik ben geen slecht iemand. Juist een goed iemand die soms even iets wilt uitproberen

12. Amfitamientje Power

Nee ga maar geen id vervalsen. Dat is een heel slecht idee van me. Blowen mag gewoon niet als je nog geen 18 bent.

Mag niet. Dus niet doen.

13. Inder

Inder Newbie

ok is jod. Toch bedankt voor al jullie advies

14. Amfitamientje Power

Ik zeg nu wel dat je het niet moet doen omdat het niet mag. Maar iedereen die hier drugs gebruikt mag dat officieel niet. Is allemaal gewoon strafbaar.

Toch zijn we allemaal geen slechte mensen (ga ik maar van uit).

Toch zal ik geen aanstootgevende dingen die misschien tegen de forumregels in gaan meer posten.

Anunnaki vindt dit leuk.
  15. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Drugsgebruik boven de 18 is niet strafbaar in NL. Wel kopen, handel en bezit.

16. Inder

Inder Newbie

ja. Ik zie wel waar het leven allemaal heen gaat en mij meesleept. T zal toch allemaal wel goedkomen

17. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Dat heb je grotendeels zelf in de hand.

18. GoldenGrow

GoldenGrow Bewuste gebruiker

Nog ff wachten zou ik zeggen

19. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Tijden zijn veranderd, en eigenlijk is dat maar goed ook.

Zelf kwam ik al op mijn 14de in de shop, en op mijn 15de/16de woonde ik zowat in de coffeeshop, ik zat daar meer als thuis en op school. Niemand die ook maar een beetje moeilijk deed, van de zotte als ik daar nu zo aan denk.

Begin jaren 90 kwam de eerste halfslachtige maatregel, coffeeshops mochten niet meer dicht bij een school staan, maar het duurde tot mij 26ste of27ste(!) aleer er voor het eerst naar mijn leeftijd gevraagd werd bij het betreden van de shop, wat ik toen ongelofelijk hilarisch vond.

Maar goed, eind jaren 90 heb ik dus wel een vervelend jaar (met nog een langere nawerking) gehad met psychische klachten die duidelijk door drugsgebruik kwamen. Niet alleen door blowen maar ook door andere drugs, maar dat heel vroeg gaan blowen is natuurlijk wel het begin geweest van de problemen.

20. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Eeeh wat heeft TS hier aan?

Avīci vindt dit leuk.
  21. acht.zes

@De Dunne
    Misschien de les dat zo jong aan de drugs gaan voor mentale problemen kan zorgen?

Maar goed, ben al weg uit dit topic als mijn bijdrage niet gewaardeerd wordt.

22. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

We gaan op dit forum geen minderjarigen aanzetten tot strafbare feiten. Dit kost je een ban @Amfitamientje Power

MDMAZING vindt dit leuk.
  23. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Heb dat altijd zo random gevonden haha. Drugs eten is oké. Maar het moet dan wel spontaan ontstaan in de lucht, mag nergens vandaan komen of tussentijds opgeslagen worden. :wink:

24. Prison

Prison Bewuste gebruiker

Moet als stadjer bekennen dat ik dit wel eens heb gedaan. Ook bij de supermarkt maar dan sigaretten.

Anunnaki vindt dit leuk.
  25. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Idd is dat krom. Heb ik ook nooit begrepen. Alsof het zo HOP uit de licht komt vallen haha

Prison vindt dit leuk.
  26. Anunnaki

Hahahaha dat bedoel ik :lolol:

Prison vindt dit leuk.
  27. Prison

Prison Bewuste gebruiker

Was het maar zo..

De Dunne vindt dit leuk.
  28. acht.zes

Leuke reacties, maarre....

Eeeh wat heeft TS hier aan? :tongueout:

De Dunne en Anunnaki vinden dit leuk.
  29. Prison

Prison Bewuste gebruiker

Volgens mij is het antwoord al gegeven door Fenrir.

30. Anunnaki

Wacht, serieus? :tearsofjoy:

31. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

En terecht. Die gozer lult al vaker slap op het forum.

32. Anunnaki

Vind het maar een beetje overdreven, helemaal wanneer je nagaat dat 9/10 hier onder invloed zijn wanneer ze antwoord geven op dit soort vragen.. daar kan wel een BEETJE rekening mee gehouden worden ongeacht of dit nou het geval was of niet :tonguewink:

Reactie verwijderen en een waarschuwing was ook voldoende geweest imo, maar ik ben geen moderator :tonguewink:

33. Roze Olifant

Het ging niet zozeer alleen om deze reactie van Amfetamientje Power maar om een opstapeling van inhoudsloze en provocerende posts van haar kant de laatste tijd. Tuurlijk houden we er rekening mee dat mensen niet altijd nuchter reageren, dat hoort erbij, maar waarschuwingen zijn er genoeg gegeven in dit geval. ‘t Is ook maar een kleine ban hè, ze is al bijna terug denk ik. :wink:

34. Anunnaki

Oh die zal ik wel gemist hebben dan, en ja nog 2 daagjes :tonguewink:

35. GoldSeeds

GoldSeeds Newbie

Persoonlijk denk ik dat je bericht vele alarmbellen doen rinkelen bij de gemiddelde volwassene. Je redenen en je persoonlijke situatie zijn nou niet echt de meest beste reden om te gaan experimenteren met welke vorm van drugs dan ook. Je moet jezelf afvragen waarom je het zou willen gaan proberen. Als dit een reden heeft als ''pijn verzachten'' ''vergeten'' dan is mijn advies niet doen, welke leeftijd je ook hebt.

MacLeod vindt dit leuk.
  36. Roze Olifant

Amen. Ik zie dat ik in mijn eerdere reacties in dit topic heel asociaal niet op de post van de TS heb gereageerd. Sorry! Maar ben het hier volledig mee eens.

Als je met dit doel wiet gaat roken heb je een behoorlijke kans dat het niet lekker zal vallen, en dat is nu net niet wat jij kunt gebruiken als je net een depressie achter de rug hebt. Gewoon niet doen dus. En lekker later een keer een jointje roken als je ouder bent en als je beter in je vel zit.

GoldSeeds vindt dit leuk.
Laden...