• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste keer XTC afgelopen weekend (heftig)

Markiee

Newbie
Mijn eerste post, dus verwacht niet teveel.

Afgelopen zaterdagavond had ik een feest, hartstikke gezellig en ik wat wat drankjes op. De dealer kwam langs en ik was ook wel nieuwsgierig en gezien er 40 man was dacht ik dat XTC wel eens leuk en spannend zou zijn. Ik heb 4 pillen voor €20 gekocht.
Na mijn biertje nam ik een halve pil in, na een half uur merkte ik nog niks. Ik nam er nog 2 in en even later nog is 1 (totaal 3,5 pil). Ik stond buiten te roken en ik voelde mijn lichaam heel zwaar worden.
Ik ben naar binnen gegaan om op de bank te zitten en ik viel steeds even weg.

(Vanaf hier is alles mij verteld)

Uiteindelijk ben ik helemaal bewusteloos gevallen en ben ik na 10 minuten gevonden binnen, 112 is gebeld en de politie en ambulance is gekomen. Ik had een lichaamstemperatuur van 28 graden en een ademhalingsfrequentie van 4 per minuut. Ik ben met spoed naar het ziekenhuis vervoerd. Daar aangekomen waren ook mijn ouders er, die waren heel erg geschrokken en de arts wist niet of ik het zou halen. Ik zag de meest vreselijkste dingen zoals mensen die aan het plafond hingen.
Ik hoorde dat er iemand van dat feest de hele tijd bij me is gebleven en zij had me de hele tijd geaaid. Ik ben via Instagram met haar in contact gekomen en ik heb haar adres gekregen. Ik ben naar haar toe gegaan om haar vreselijk veel te bedanken. Ik barste in tranen uit want als zij me niet had gevonden, had ik dit berichtje nu niet meer kunnen typen.

voor mij geen drugs meer in ieder geval.

Miraculeus

Bewuste gebruiker
Dat klinkt als een vreselijke (en gevaarlijke) ervaring.
Had je je van tevoren ingelezen over XTC/MDMA? En met welke reden dacht je na een half uur al bij te moeten nemen, en dan ook nog eens twee pillen tegelijk (!?!). Je pillen waren niet getest, en hoogstwaarschijnlijk heb je dus een veel te hoge dosis binnen gekregen.

Hopelijk een goede les voor je om je in het vervolg wat beter voor te bereiden en je drugs te laten testen, om dit soort situaties, die niet alleen voor jezelf, maar ook voor anderen heel vervelend zijn, in het vervolg te voorkomen.

Markiee

Newbie
Dat klinkt als een vreselijke (en gevaarlijke) ervaring.
Had je je van tevoren ingelezen over XTC/MDMA? En met welke reden dacht je na een half uur al bij te moeten nemen, en dan ook nog eens twee pillen tegelijk (!?!). Je pillen waren niet getest, en hoogstwaarschijnlijk heb je dus een veel te hoge dosis binnen gekregen.

Hopelijk een goede les voor je om je in het vervolg wat beter voor te bereiden en je drugs te laten testen, om dit soort situaties, die niet alleen voor jezelf, maar ook voor anderen heel vervelend zijn, in het vervolg te voorkomen.
Ik dacht dat xtc snel zou werken, dacht dat een halve te weinig was. Super dom natuurlijk

Markiee

Newbie
Wat zonde dat je zo onvoorbereid was. Je hebt jezelf echt in gevaar gebracht. Dit is natuurlijk niet hoe drugs werken. Grofweg 7x de standaard dosis in 1x nemen. Je pleurt ook niet in 1x een fles wodka naar binnen.

Een vervelende les. Hopelijk knap je snel op.
Gisteren de dinsdagdip gehad, vandaag voel ik me iets beter. Afgelopen dagen was ik vooral heel erg emotioneel (serotonine)

FerdFatoehaus

Badass junkie
Jeetje, wat een verschrikkelijke afloop van iets wat in potentie heel leuk had kunnen zijn. Ik hoop dat je er spoedig van hersteld!

Het is wel aan te raden als je nog een keer iets van drugs gaat gebruiken om jezelf in te lezen en geen impulsieve beslissingen te maken, je weet nu waar dat toe kan leiden. Alle klachten die je had zijn zeer kenmerkend voor een veel te hoge dosis mdma. En helemaal als je het eerste keer is.

Markiee

Newbie
Wat meer mensen al zeggen goed inlezen, maar het had ook wel gesierd als mensen in je groep misschien wat hadden verteld erover.
Ze wisten niet dat ik het gebruikte. Ze dachten dat ik was out gegaan van de alcohol. Daardoor hebben ze me laten liggen, na 10 minuten hebben ze toch maar gebeld. (Slechte mensen dus) had m’n dood kunnen zijn

Spyro

DF-koning
Holy shit. Spoedig herstel gewenst!

Goed inlezen voortaan. Maar als je nooit meer drugs wil aanraken, kan ik dat heel goed begrijpen.

Goede mensen om je heen tijdens gebruik is ook zo belangrijk.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Oef! Heel klote wat je hebt meegemaakt, maar ik hoop dat je ook heel erg goed in de spiegel kijkt.

- de eerste keer een drug gebruiken terwijl je al gedronken hebt;
- impulsieve beslissing;
- ongeteste pillen;
- onverantwoord snel en veel (zelfs als het laag gedoseerde pillen waren geweest) bijnemen;
- niemand laten weten wat je gebruikt, terwijl mensen dénken dat ze wel weten wat je gebruikt (alcohol).

Dit zijn allemaal onverstandige en potentieel gevaarlijke keuzes geweest en dan ook nog eens allemaal op elkaar gestapeld.

Ook zou ik niet maarzo zeggen dat de mensen om je heen dus slechte mensen waren. Ze wisten niet wat je had gebruikt, waren mogelijk zelf ook onder invloed, ect. Had het anders gekund, zeker! Maar grote verantwoordelijkheid voor jezelf in deze.

Mocht je nog eens iets willen proberen:
- plan wat je wil nemen en lees je hierover goed in! Liever te voorzichtig dan teveel risico nemen;
- combineer middelen niet als je ze een eerste keer neemt en als je wil combineren, zoek dan eerst uit wat daarvan de effecten en de risico's zijn;
- laat drugs testen! Er zitten enorme verschillen tussen XTC-pillen. Zo heb ik pillen gehad die op 57mg waren gedoseerd, maar zijn er ook pillen in omloop die 300mg of meer bevatten. In jouw verhaal zou dat dus een verschil zijn van 199,5mg (wat afhankelijk van je gewicht al hoog kan zijn, maar ook aanvaardbaar) of 1050mg, wat een bizarre hoeveelheid is. Zorg dat je weet wat je slikt!
- zorg dat je in een fijne omgeving bent, met fijne mensen die jou kennen én weten van je gebruik, zodat ze je een beetje in de gaten kunnen houden.

Voor nu vooral echt heel veel sterkte met je herstel, wees lief voor jezelf!

Markiee

Newbie
Oef! Heel klote wat je hebt meegemaakt, maar ik hoop dat je ook heel erg goed in de spiegel kijkt.

- de eerste keer een drug gebruiken terwijl je al gedronken hebt;
- impulsieve beslissing;
- ongeteste pillen;
- onverantwoord snel en veel (zelfs als het laag gedoseerde pillen waren geweest) bijnemen;
- niemand laten weten wat je gebruikt, terwijl mensen dénken dat ze wel weten wat je gebruikt (alcohol).

Dit zijn allemaal onverstandige en potentieel gevaarlijke keuzes geweest en dan ook nog eens allemaal op elkaar gestapeld.

Ook zou ik niet maarzo zeggen dat de mensen om je heen dus slechte mensen waren. Ze wisten niet wat je had gebruikt, waren mogelijk zelf ook onder invloed, ect. Had het anders gekund, zeker! Maar grote verantwoordelijkheid voor jezelf in deze.

Mocht je nog eens iets willen proberen:
- plan wat je wil nemen en lees je hierover goed in! Liever te voorzichtig dan teveel risico nemen;
- combineer middelen niet als je ze een eerste keer neemt en als je wil combineren, zoek dan eerst uit wat daarvan de effecten en de risico's zijn;
- laat drugs testen! Er zitten enorme verschillen tussen XTC-pillen. Zo heb ik pillen gehad die op 57mg waren gedoseerd, maar zijn er ook pillen in omloop die 300mg of meer bevatten. In jouw verhaal zou dat dus een verschil zijn van 199,5mg (wat afhankelijk van je gewicht al hoog kan zijn, maar ook aanvaardbaar) of 1050mg, wat een bizarre hoeveelheid is. Zorg dat je weet wat je slikt!
- zorg dat je in een fijne omgeving bent, met fijne mensen die jou kennen én weten van je gebruik, zodat ze je een beetje in de gaten kunnen houden.

Voor nu vooral echt heel veel sterkte met je herstel, wees lief voor jezelf!
Het ging om pillen van 264mg per stuk

mrorange

Bewuste gebruiker
wtf.. 265 mg per pil en dan kan het nog versneden zijn met afmetamine, en weet ik veel voor andere troep, en dan 3 vrijwel tegelijk! onset van XTC kan wel meer dan 1,5 uur duren ofzo... Ik moet zeggen dat ik met 6-apb ook 1 maling 260 mg heb genomen en daarna 130 mg extra (dat is 3 keer de "heavy dosis" volgens psychonaut wiki en tripsit.me), maar dat die derder wel pas 5 a 6 uur later, dat verlengd de werking aanzienlijk. En daar was ik al extreem onverantwoord bezig.. Zeer zware kater. Vergeet niet dat het niet alleen je Serotonine uitput he? Werkt ook (zei het in mindere mate) op dopamine, norepinefrine. Dus je bent meerdere neurotransmitters tegelijk volledig aan het uitputten met die dossisen.

Gezien je effecten die bij het ziekenhuis zijn vastgesteld, lijkt het sterk op het serotoninesyndroom. Lijkt alsof je bewusteloos geworden bent van zware oververhitting in je hersennen door serotoninetekort in je synapsen, waardoor je beswusteloos bent gegaan en daarna gaan je hersenen zich afsluiten, waardoor je lichaamstemepratuur sterk daalt en je hartslag gaat stoppen. Je hebt mazzel gehad man. Maar, ik ben geen arts he? Verdiep me wel altijd zoveel mogelijk in middelen die ik gebruik en heb dan ook zonodig altijd een medicijn in huis dat prefentief kan handelen bij zaken die niet goed gaan. Vaak doen Benzo's al wonderen, maar lees je eerst in! Had ik ook gedaan met 6-APB, maar eigenwijs geweest voor 1 keer en direct op de blaren moeten zitten. Benzo's hebben me wel geholpen mijn hartslag naar beneden te krijgen, te ontspannen, waardoor ook je hersenen minder activiteit gaan vertonen, geen insult of out gaan krijgen en de scherpe rand van de kater eraf te krijg je er met een benzo wel af. Maar dan nog, ontzettend beroerd gevoeld.

Hoeft niet per se een medicijn te zijn, maar in iedere geval bij een nieuwe stof: lezen, klein beetje proberen eventueel voor allergie, vooral bij pillen van "zwarte handel": laat ze testen op zuiverheid, een zorg dat je een hulplijn of tripsitter hebt.

Laatst bewerkt:

Wollukker

Bewuste gebruiker
Vaak doen Benzo's al wonderen, maar lees je eerst in! Had ik ook gedaan met 6-APB, maar eigenwijs geweest voor 1 keer en direct op de blaren moeten zitten. Benzo's hebben me wel geholpen mijn hartslag naar beneden te krijgen, te ontspannen, waardoor ook je hersenen minder activiteit gaan vertonen, geen insult of out gaan krijgen en de scherpe rand van de kater eraf te krijg je er met een benzo wel af. Maar dan nog, ontzettend beroerd gevoeld.

Hoeft niet per se een medicijn te zijn, maar in iedere geval bij een nieuwe stof: lezen, klein beetje proberen eventueel voor allergie, vooral bij pillen van "zwarte handel": laat ze testen op zuiverheid, een zorg dat je een hulplijn of tripsitter hebt.

Ik denk dat TS al wel in ziet dat het niet heel handig was nee.

Overigens verbaast het me dat je na de wijzende vinger wel de combi met benzo's in mindere mate verheerlijkt. Beter doe je dit niet in het kader van harm reduction.

mrorange

Bewuste gebruiker

Overigens verbaast het me dat je na de wijzende vinger wel de combi met benzo's in mindere mate verheerlijkt. Beter doe je dit niet in het kader van harm reduction.
tja, die is wel lastig inderdaad. Is ook een beetje voor "zelf-arts" spelen. En aan de andere kant zijn Benzos ook extreem heftig. Ik bedoelde meer voor 1 malig, om je ergens uit te kunnen trekken, en niet om maanden te gebruiken als aparte drug. Je kan er lang of kort over wezen, maar 1 keer teveel van een sythethische drug, met daar tegenover 1 benzo... het is allebei drugs. Immers een alcoholist krijgt bij afkick ook kortdurend benzo's om de ontwenning tegen te gaan. Bij een epileptische aanval wordt rectaal 50mg Diazepam naar binnen gepropt en prefentief clonazepam gegeven. Uiteindelijk is alles (muv paddos, salvia bv) gesyntetiseerd. Was eigenlijk niet zo zeer om te verheerlijken, maar meer als waarschuwing. Van mijn kant niet het best verwoord idd. Arts raadplegen is altijd de beste optie. Ik had zelf dus pas die slechte ervaring met 6-apb. Dus ik bracht er ff te snel een benzo bij.

Dus ik geef je 100% gelijk, was niet m'n beste post. Benzo's zijn sterk af te raden voor langer gebruik dan een paar dagen en idd op advies van een arts. Over dat serotonineprobleem overigens, die is echt risky.

Verheerlijken was iig totaal niet de bedoeling, want ik weet echt wel dat een benzoverslaving een van de meest heftigste is om vanaf te komen. En de harm reduction doe je idd van te voren, door te lezen en niet over die grenzen te gaan. Heb je ook geen andere troep nodig. Dus eensch met @Wollukker

Ja is ook wel weer zo.

Laatst bewerkt:

Wollukker

Bewuste gebruiker
tja, die is wel lastig inderdaad. Is ook een beetje voor "zelf-arts" spelen. En aan de andere kant zijn Benzos ook extreem heftig. Ik bedoelde meer voor 1 malig, om je ergens uit te kunnen trekken, en niet om maanden te gebruiken als aparte drug. Je kan er lang of kort over wezen, maar 1 keer teveel van een sythethische drug, met daar tegenover 1 benzo... het is allebei drugs. Immers een alcoholist krijgt bij afkick ook kortdurend benzo's om de ontwenning tegen te gaan. Bij een epileptische aanval wordt rectaal 50mg Diazepam naar binnen gepropt en prefentief clonazepam gegeven. Uiteindelijk is alles (muv paddos, salvia bv) gesyntetiseerd.

Ik wil niet de moraalpolitie uithangen, maar hier bagatelliseer je weer :wink:

Je moet er rekening mee houden dat mensen, zonder enige kennis van benzo's, jouw reacties lezen en heel snel de foutieve conclusie kunnen trekken dat ze allemaal niet zo heftig zijn en dat je het best een paar keer kan gebruiken "zolang het maar niet langer dan een paar dagen is" zonder enige negatieve gevolgen. Je ziet aan de eerste post van TS dat iemand zonder kennis of ervaring heel makkelijk verkeerde en levensgevaarlijke keuzes kan maken.

Was jij momenteel niet aan het afkicken van benzo's? Ik kan me dan toch voorstellen dat jij als geen ander weet hoe schadelijk en extreem verslavend benzo's kunnen zijn? Ook na slechts 1x of 2x gebruik.

Jouw quote van afgelopen zaterdag:
Ja echt he?, dan hoef ik je inderdaad niet uit te leggen hoe ontzettend zwaar het is. Ik ga er gewoon keihard voor, want dit "geneesmiddel" is eigenlijk absurd. Het is een zeer zware hard drug. Voor mij ook geen benzo's meer. Nooit. Onder mn posts staat altijd: never say: never again. Maar voor benzos ga ik een uitzondering maken.

mrorange

Bewuste gebruiker
tja, die is wel lastig inderdaad. Is ook een beetje voor "zelf-arts" spelen. En aan de andere kant zijn Benzos ook extreem heftig. Ik bedoelde meer voor 1 malig, om je ergens uit te kunnen trekken, en niet om maanden te gebruiken als aparte drug. Je kan er lang of kort over wezen, maar 1 keer teveel van een sythethische drug, met daar tegenover 1 benzo... het is allebei drugs. Immers een alcoholist krijgt bij afkick ook kortdurend benzo's om de ontwenning tegen te gaan. Bij een epileptische aanval wordt rectaal 50mg Diazepam naar binnen gepropt en prefentief clonazepam gegeven. Uiteindelijk is alles (muv paddos, salvia bv) gesyntetiseerd. Was eigenlijk niet zo zeer om te verheerlijken, maar meer als waarschuwing. Van mijn kant niet het best verwoord idd. Arts raadplegen is altijd de beste optie. Ik had zelf dus pas die slechte ervaring met 6-apb. Dus ik bracht er ff te snel een benzo bij.

Dus ik geef je 100% gelijk, was niet m'n beste post. Benzo's zijn sterk af te raden voor langer gebruik dan een paar dagen en idd op advies van een arts. Over dat serotonineprobleem overigens, die is echt risky.

Verheerlijken was iig totaal niet de bedoeling, want ik weet echt wel dat een benzoverslaving een van de meest heftigste is om vanaf te komen. En de harm reduction doe je idd van te voren, door te lezen en niet over die grenzen te gaan. Heb je ook geen andere troep nodig. Dus eensch met @Wollukker

Ik wil niet de moraalpolitie uithangen, maar hier bagatelliseer je weer :wink:

Je moet er rekening mee houden dat mensen, zonder enige kennis van benzo's, jouw reacties lezen en heel snel de foutieve conclusie kunnen trekken dat ze allemaal niet zo heftig zijn en dat je het best een paar keer kan gebruiken "zolang het maar niet langer dan een paar dagen is" zonder enige negatieve gevolgen. Je ziet aan de eerste post van TS dat iemand zonder kennis of ervaring heel makkelijk verkeerde en levensgevaarlijke keuzes kan maken.

Was jij momenteel niet aan het afkicken van benzo's? Ik kan me dan toch voorstellen dat jij als geen ander weet hoe schadelijk en extreem verslavend benzo's kunnen zijn? Ook na slechts 1x of 2x gebruik.

Jouw quote van afgelopen zaterdag:
Ja klopt, maar ik hou het hierbij. Vertelde alleen maar hoe het doorgaans (ook door artsen) gebruikt wordt en dat je het absoluut niet als dagelijks middel moet gaan gebruiken. Het is inderdaad dubbel, dus ik snap dat men het verkeerd kan opvatten. Laten we het er bij houden: Doe maar geen benzo, prefentief inlezen en je daar aan houden is veeel beter. Beter voorkomen dan symtomen gaan bestrijden. Dus excuus dat het wellicht verkeerd opgevat wordt. Was niet mijn intentie. En inderdaad, ik ben zelf van een extreme benzo verslaving aan het stabiliseren, dus ik weet echt wel wat een enorme hel het is om er vanaf te komen. Dat staat echter los op waar benzo's normaal gesproken voor worden voorgeschreven en dat is het wezenlijk verschil met een benzoverslaving. Hoe dan ook. Ik vind dat je wel gelijk hebt.

Dus conclusie: Doe gewoon geen benzo's, prefentief handelen en lezen, en een hulplijn (bv tripsitter) achter de hand hebben. Is uiteraard de beste manier.

Markiee

Newbie
Ondertussen ben ik bijna een week verder en voel ik me nog steeds niet goed.
Ik heb nog heel erg veel last met slapen, zoals vannacht word ik heel kortademig wakker en ik droom er veel over.
Overdag word ik er ook veel mee geconfronteerd doordat ik er aan denk ook al zoek ik afleiding.

Dick_van_Leeuwen

Bewuste gebruiker
Ik heb nog heel erg veel last met slapen, zoals vannacht word ik heel kortademig wakker en ik droom er veel over.
Overdag word ik er ook veel mee geconfronteerd doordat ik er aan denk ook al zoek ik afleiding.
Lange wandelingen of sport, gezonde voeding, veel water drinken en je normale ritme slapen. En geduld

Harrie In De Warrie

Badass junkie
Wellicht is EMDR therapie een optie als je er langdurig last van blijft houden

Markiee

Newbie
Vandaag is het precies een week geleden en heb ik heel erg het gevoel dat ik weer een terugslag heb op het gebied van hoe ik me voel. Ik ben huilend wakker geworden en ik merk aan mezelf dat ik zo niet meer verder kan. Het vreet me echt alleen maar op

HappyMind

Badass junkie
Vandaag is het precies een week geleden en heb ik heel erg het gevoel dat ik weer een terugslag heb op het gebied van hoe ik me voel. Ik ben huilend wakker geworden en ik merk aan mezelf dat ik zo niet meer verder kan. Het vreet me echt alleen maar op
Wat ontzettend naar. Hoe ziet je dag er vandaag uit?

larstronaut en spaceruub

Experimenterende gebruiker
Ha markiee

Wat naar dat je eerste keer xtc zo is verlopen, harde leer maar je weet nu wel dat je niet met drugs gelijk all in moet gaan.
Effin, een lezing heb je nu niks aan :wink:
Heftig dromen komt omdat je lichaam nog niet helemaal hersteld is, weet dat dit niet iets blijvend is en je je snel weer de oude zult voelen.
je zou wel hpt5 kunnen halen bij de drogist om je serotonine op pijl te krijgen.
Probeer wat afleiding te zoeken zodat je je niet helemaal gaat opvreten.

Kop op, het komt goed Mark :wink:

HappyMind

Badass junkie
Ik heb niks op de planning. Ik heb mijn hoofd er niet bij, ik blijf maar aan die gebeurtenis denken. Het vreet me op, ik ben er klaar mee.
Ga vandaag gezond eten en voldoende water drinken. En een rondje wandelen buiten, zo lang als het voor jou te doen is. Daarmee maakt je lichaam zelf weer wat geluksstofjes aan en dat zal je herstel ten goede komen.

En zoals @Harry In De Warrie zei, wellicht is het een goed idee om hulp te zoeken voor (het verwerken van) je traumatische ervaring. De eerste stap hiervoor is een afspraak maken bij je eigen huisarts.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik heb niks op de planning. Ik heb mijn hoofd er niet bij, ik blijf maar aan die gebeurtenis denken. Het vreet me op, ik ben er klaar mee.
Juist daarom is het belangrijk om afleiding te zoeken en at structuur te houden.

Bed uit, stukje wandelen, gezond ontbijten. Wat ga je tussen ontbijt en lunch doen? Bedenk iets kleins. Lunch gezond, en bedenk wat je vanmiddag of vanavond kunt doen, bij voorkeur even iemand zien, al is het maar voor een kop koffie. Je kut voelen is oke, maar je bent het waard om jezelf er niet volledig in te storten.

En maak maandag even een afspraak met je huisarts. Lijkt me goed om even met een professional (poh ggz) te praten!

Markiee

Newbie
Juist daarom is het belangrijk om afleiding te zoeken en at structuur te houden.

Bed uit, stukje wandelen, gezond ontbijten. Wat ga je tussen ontbijt en lunch doen? Bedenk iets kleins. Lunch gezond, en bedenk wat je vanmiddag of vanavond kunt doen, bij voorkeur even iemand zien, al is het maar voor een kop koffie. Je kut voelen is oke, maar je bent het waard om jezelf er niet volledig in te storten.

En maak maandag even een afspraak met je huisarts. Lijkt me goed om even met een professional (poh ggz) te praten!
Ik ga wel vaak even een rondje wandelen en dan steek ik een paar sigaretten op. Verder heb ik gisteren wel gewerkt in het kader van de afleiding alleen blijf ik er maar aan denken wat ik ook doe. Maar wel bedankt voor de tips

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
voor mij geen drugs meer in ieder geval.
Jammer, maar misschien maar beter ook. Want hoe jij ermee omgaat.

Je kunt er prachtige onvergetelijke ervaringen mee hebben, maar dan moet je ook een beetje nadenken bij wat je doet: onderzoeken wat het is dat je neemt, hoeveel je neemt, wat de effecten en mogelijke bijwerkingen zijn.

Die verantwoordelijkheid ligt deels bij de mensen die je eraan introduceren, maar ook zeker deels bij jezelf.

Begrijp me niet verkeerd. Ik ben blij dat het alsnog goed met je is afgelopen hoor. Maar ik vind het tegelijk jammer dat het altijd misbruik van drugs zoals dat van jou is dat de wereld ingaat en weer toevoegt aan het negatieve stigma rondom deze middelen. Mensen die er namelijk geen ervaring mee hebben, horen zo'n verhaal van jou en denken dat het puur de drugs is, terwijl het jouw slechte omgang ermee is. Natuurlijk zijn drugs niet gezond, maar over het algemeen worden ze pas écht levensgevaarlijk als je ermee omgaat zoals jij deed.

Demri

Experimenterende gebruiker
Hoe is het nu net je Markieee? Voel je je wat beter? Altijd rustig aan beginnen met iets nieuws en combineren niet doen als je het effect van bepaalde drugs niet kent. Maar dat weet je nu wel. Komt goed, je lichaam heeft tijd nodig om te herstellen.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Het is wel aan te raden als je nog een keer iets van drugs gaat gebruiken om jezelf in te lezen en geen impulsieve beslissingen te maken, je weet nu waar dat toe kan leiden. Alle klachten die je had zijn zeer kenmerkend voor een veel te hoge dosis mdma. En helemaal als je het eerste keer is.

Ik vind de klachten die worden beschreven (onderkoeling/gevaarlijk lage lichaamstemperatuur en extreem trage ademhaling) juist in eerste instantie niet klinken als een te hoge dosis MDMA, paradoxaal bijna. Je verwacht eerder klachten die horen bij (extreme) oververhitting: koorts, krampen, snelle hartslag en ademhaling, insulten etc. (plus nog allerlei enge shit die secundair kan optreden, zoals rhabdomyolyse, nierinsufficiëntie…). Vind dit dus juist een wat atypisch verhaal. Maar ja, ik ben geen arts, als je echt enorm overdoseert is er veel mogelijk, dan gaat het lichaam vast allerlei gekke fratsen uithalen.

Ik hoop dat je er wat mee kunt dealen @Markiee. Als de gebeurtenis door je hoofd blijft spoken zou ik er professionele hulp bij zoeken. Nooit meer zoveel nemen, uiteraard, maar zo ver was je zelf ook al. Het is wat hierboven al ergens gezegd werd: je gooit ook niet in één keer een hele fles whisky naar binnen, dan ligt de gemiddelde mens ook met grote kans op de IC… Laat dit een les zijn en hopelijk is het snel wat meer uit je gedachten. Veel sterkte!

Anderemaan

Wijs gebruiker
juist in eerste instantie niet klinken als een te hoge dosis MDMA
Juist wel. Serotonine is zwaar sederend. Daarom zijn hoge dosissen down en onderkoeling is natuurlijk algemeen bekend. Het dempt dus zelfs de extreme noradrenaline.

Less is more. Daarom zijn lage dosisen MDMA veel leuker.. extreem energiek etc etc

JackAss69

Bewuste gebruiker
Ik ga wel vaak even een rondje wandelen en dan steek ik een paar sigaretten op. Verder heb ik gisteren wel gewerkt in het kader van de afleiding alleen blijf ik er maar aan denken wat ik ook doe. Maar wel bedankt voor de tips
Komt goed jongen. Ik heb ook eens een te hoge dosis genomen. Je voelt je erg verward, vergeet veel dingen en voelt alsof je niet in je lichaam zit. Dit kan wel ff duren. Bij mij ongeveer 1 - 1,5 week. Je moet gezond eten, fruit, vifit drink ofzo. En geloof me het komt echt wel goed maar je lichaam heeft gewoon even een klap gekregen.
Mocht je het willen kan je mij een pb sturen.

Bovenaan