1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

Eerste keer XTC (en zeker niet de laatste!)

Discussie in 'Trip reports' gestart door SicMundusCreatusEst, 10 feb 2019.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. Gegroet Drugsforum,

Ter voorbereiding op mijn eerste keer XTC gisteren heb ik talloze 'eerste keer xtc' tripreports gelezen en ik dacht meteen, ik ga ook zo'n tripreport schrijven! Dus bij deze. Ten eerste wat basisinformatie over mezelf en gisteravond.

Wie: man, 24 jaar oud, 85KG.
    Met wie: D, G, en R. Ik zeg altijd dat ik 2 beste vrienden heb en D is daar een van. Ik ben al van kinds af aan bevriend met D. De afgelopen jaren hebben we minder contact, maar als we samen iets doen voelt het eigenlijk gelijk heel comfortabel en normaal, zoals het hoort bij goede vrienden. G is een goede vriend van D en een oude bekende van mij. Toen ik rond mijn 16e/17e levensjaar begon met het verkennen van uitgaan en drinken was dat met een groep waar G ook deel van uitmaakte. R is een vriend van G en D en ken ik alleen van naam en gezicht, gisteravond was de eerste keer dat ik hem sprak.
    Wat: XTC, blauwe Louis Vuitton, volgens de dealer 300 mg. De donderdag voor het feest ben ik met 2 pillen langs geweest bij een testpunt. Ik wist van tevoren dat het een 50/50 is of je pil wordt herkend in de database. Ik hoopte heel erg dat hij werd herkend omdat ik toch wel een klein beetje bezorgd was om de kans dat het misschien een vervuilde pil o.i.d. was. De zuurtest liet duidelijk MDMA zien maar de pil werd niet herkend. Ik heb de 1 van de 2 pillen laten opsturen naar het lab en ik krijg vrijdag uitslag. De tester vertelde mij dat vervuilde pillen tegenwoordig zelden meer voorkomen, dit stelde mij enigszins gerust. Wanneer ik de uitslag heb zal ik dit in de comments vermelden.
    Waar: Paradigm x Zeezout in de suikerunie in Groningen van 14:00 tot 00:00 (prachtige locatie, echt een underground sfeertje. Grote betonnen muren en pilaren, oud en versleten).
    Ervaring: Alcohol en wiet. Ik rook graag wiet, lekker in het weekend. Van de sativa soort word je lekker sociaal, ik praat dan graag met mensen en heb weinig zorgen. Ik verwacht dat XTC een soort wiet 3.0 is.

Aanleiding en aanloop naar Paradigm

2 week geleden was ik jarig en D was ook aanwezig. Hij vertelt mij over XTC en zijn ervaringen. Hij vertelt dat het geweldig is en dat ik het echt een keer moet doen met hem. Na veel twijfelen koop ik de week daarop een ticket. D, G en R hebben meerdere keren XTC gedaan en D vertelt mij dat hij goed op mij zal passen. Ik ga zelf vrijwel nooit naar grotere feesten en festivals, ik zit wel eens met een paar vrienden in de kroeg maar that's it. Ik ben wel van de hardere elektronische muziek (hardstyle, hardcore, drum&bass, trap, ga zo maar door), maar heb mij nooit echt bezig gehouden met techno. D laat mij in de aanloop naar Paradigm op meerdere momenten wat techno horen en dat vind ik lekker klinken. De wat meer vriendelijke techno of de hardere grimmigere variant, ik vind alles prima. Ik wist van tevoren ook wel dat ik techno lekker zou vinden, het is me ook niet helemaal vreemd.

Ik ben echt iemand die volledige zekerheid wil en alles tot in de puntjes wil voorbereiden dus ik lees mij in de periode vanaf het aanschaffen van het ticket tot de dag van het feest goed in en tref voorbereidingen. Toen was eindelijk de dag zelf aangebroken. D woont al in de stad en ik woon nog thuis, dus ik zou na Paradigm bij D blijven slapen.

Na een goede nachtrust vertrek ik rond 11:30 in de middag richtig D, waar ik een uur later aankom. Zo kunnen we samen de nodige voorbereiden treffen. Eerst doen we samen boodschappen, zowel voor het leggen van een goede bodem maar ook voor de volgende dag. Ook kopen we glow in the dark sticks en lollies. De pillen snijden we in kwartjes (75 mg). D en G gaan beginnen met een kwartje van deze pillen, R heeft zelf 3MMC mee. Rond 16:00 uur eten we een stevige maaltijd en vervolgens vertrekken we naar G. Hier zitten we een uurtje en maak ik kennis met R. De anderen drinken een paar biertjes maar ik ga volledig nuchter het avontuur aan.

Paradigm: Om 17:30 komen we na een kwartiertje fietsen aan bij Paradigm. Hier nemen ik, D en G direct na het wegzetten van onze fietsen een kwartje. Na het wachten in de rij, het fouilleren en het kopen van muntjes zijn we binnen. Ik ben best onder de indruk van de locatie en de sfeer. Bij binnenkomst kijken we vrijwel direct aan tegen een kleinere ruimte, ik denk dat er ongeveer 200 mensen op deze dansvloer passen. Het is donker en er schijnen felle lampen. Ik voelde de bass door m'n lichaam trillen en besef me dat dit een belevenis ging worden. Naast deze ruimte zijn nog 1 of 2 ruimtes van gelijke grote op de benedenverdieping, de grote zaal/mainstage bevindt zich op de bovenverdieping, waar je via een smalle trappengang kan komen. Na het opbergen van onze jassen koop ik gelijk een flesje water, de rest neemt een biertje. Vervolgens lopen we direct naar de dichtstbijzijnde ruimte waar ik het eerder over had. We staan iets meer aan de buitenkant om even rustig te oriënteren en het eerste kwartje zijn werk te laten doen. De eerste pasjes en dansjes worden gemaakt, maar ik sta er een beetje op m'n hoeden bij. Voorzichtig met de voetjes schuiven, niet goed weten wat ik met m'n handen moet. De anderen zijn direct lekker aan het dansen. Voor een zo goed mogelijke ervaring weet ik dat ik gewoon alles los moet laten, niet aan de pil denken en lekker dansen. Compleet nuchter ben ik nou eenmaal niet zo'n zelfverzekerd persoon dus dit is makkelijker gezegd dan gedaan. Na anderhalf uur (19:00) voel ik nog helemaal niets. Ik zit te wachten op een effect en hou me misschien teveel bezig met verwachtingen in plaats van het lekker los te laten. We hebben op dit moment ons alleen nog maar bevonden op deze plek, en dus besloten we een stukje te lopen. Achteraf denk ik dat dit het moment was dat het kwartje insloeg. Ik krijg het warm, voel me een beetje licht in mijn hoofd en ben een beetje duizelig. Het opeens verplaatsen van plek en de smalle trappen oplopen draagt niet echt bij aan m'n fysieke toestand. We staan nog maar net in de grote zaal waneer ik dit vertel tegen D en we besluiten en de koelte buiten op te zoeken. Ik vertel D wat ik voel en hij raadt aan een beetje water van mijn flesje in m'n gezicht te gooien te verkoeling. Na enkele minuten wachten gaan we weer naar binnen. We gaan terug naar onze originele plek waar ik me beter voel, maar nog echt niet de effecten van de pil merk. Na ongeveer 20 minuten (het is nu 19:30) vertelt D mij dat ik nog een kwartje kan nemen. Na een kleine aarzeling doe ik dit. Ik kan mij geen moment van omslag herinneren maar opeens dans ik heel lekker. Geen ongemakkelijk schuifelen maar gewoon doen wat goed voelt. En eigenlijk voelt alles goed. Heel erg goed. Dansen is opeens mijn nieuwe hobby. Ik heb elke 5 minuten een nieuwe move. Ik loop lekker in het rond, richting de dansvloer, terug naar D, G en R, het maakt allemaal niet uit. Handen in de lucht, omhoog, zijwaarts, gekruist, wat boeit het. De rest merkt dat het goed zit en doet lachend mee. De techno voelt heerlijk. Het tempo en de beat is ontworpen voor mijn moves. Ik zweef mee met de muziek. We besloten naar de grote zaal boven te lopen. WAUW wat een vette zaal is dit en wat een mensen. Ik zit om me heen te kijken naar de menigte en de lichten. D zegt 'mooi hé die lampen!!'. Jaaaa vet hoor. Onze glow in the dark armbandjes trekken de aandacht van een meisje. Ik besluit 1 van de 5 die ik om heb aan haar te geven. Dit kunstje heb ik gedurende de avond nog een paar keer herhaald. En keer op keer is de dankbaarheid enorm. Het eerste meisje weet niet hoe ze ons kan bedanken. Het is maar een bandje joh, 70 cent bij de action, doe lekker om je arm en geniet ervan. D en ik krijgen een knuffel. Heerlijk dat ongeremde sociale contact. Wat je ook zegt of doet, de reactie is vriendelijk. Ik spreek random mensen aan. Vertel ze dat dit mijn eerste keer Paradigm is, maar ook mijn eerste keer XTC. De mensen reageren vriendelijk en vragen hoe het is. Gedurende de avond lopen we rondjes door het stelsel van ruimtes heen. Dan weer even hier een dansje en dan weer even daar heen. In de zaal beneden zie ik een paar meisjes en een jongen kloten met een lolly. Ik heb ook lolly's dus ik denk daar wel raad mee te kunnen. Ik stap op de groep af en geef vol zelfvertrouwen aan dat ik deze situatie wel even fix. Ik vraag of ik m'n mond mag gebruiken en begin met mijn tanden het plastic te verwijderen. Ik krijg kleine stukjes plastic weg maar het lukt niet. We zijn het er allemaal lachend over eens dat het klotedingen zijn, die chupa chups. Ik realiseer me opeens dat ik ook lollies in mijn zak heb zitten. Ik pak er een en maak hem met mijn tanden open. Dit duurt even en ik geef aan dat de groep niet op mij hoeft te letten. Gaan jullie maar dansen, ik regel die lolly wel. De overwinning is daar, de lolly is open. Ik geef hem aan het meisje en ze reageert dankbaar. De jongen vindt het allemaal mooi en bedankt me ook. We lopen weer naar boven. Ik vind het boven iets leuker, de grote menigte en de ruimte spreekt me meer aan. Uit het niets belandt een half afgekauwde lolly op mijn arm. Een jongen naast mij merkt dit op en we lachen samen om de vliegende lollies. Ook hij vindt mijn bandje mooi en ik besluit ook hem een te geven. Ook kopen we raketjes maar ik vind er weinig aan. Ik heb behoefte aan sociale interactie en besluit mensen te vragen of zij zin hebben in een ijsje, ook al is deze al enigszins afgelebberd. Ik spreek 2 meisjes aan. Zij geven aan dat zij de ijsjes ook niet lekker vinden en raden mij aan het maar in de prullenbak te gooien. Naast deze sociale interacties met vreemden ben ik eigenlijk alleen maar aan het dansen. G vindt het lekker om soms even ter verkoeling en rust in de hoek tegen de muur te gaan zitten, maar ook al staan we niet echt tussen de mensen, ik dans lekker verder in m'n eentje, een paar meten van D, G en R vandaan. D merkt op dat ik wel heel veel dans en actief ben en neemt mij om de zoveel tijd apart. Even afkoelen, overhitting willen we niet. D is echt een prima begeleider. Hij vertelt mij hier en daar dat ik 2 grote slokken water moet nemen en geeft mij om de zoveel tijd een kwartje, al vraag ik daar zelf ook om. Ik ga lekker, dus wil soms bijnemen. Ik denk dat ik in totaal iets meer dan een hele pil heb gebruikt, verspreidt over 6 uur. De grote wand in de bovenzaal geeft al de hele avond het volgende aan 'THIS PARADE WILL CONTINUE UNTILL 3:00'. Dat vond ik helemaal prima, maar de rest geeft aan dat we ook nog bij G gaan zitten voor een after. Ik wil helemaal niet ergens in een saaie kamer zitten, ik wil verdomme dansen met de menigte. D en G voelen aan dat ik het hier heel fijn vindt en ik loop in mijn eentje terug de menigte in, terwijl de rest bij de muur in de hoek staat. Eenmaal daar besef ik dat het love gevoel wel een beetje weg is. Dansen is nog steeds top, maar niet meer zo overweldigend fijn als voorheen. Na een minuut of 20 loop ik terug naar de rest. Ik leg G uit dat ik net nog heel graag wilde blijven dansen hier, maar dat ik nu voel dat de werking van XTC begint af te nemen. Hij vertelt mij dat hij heel goed snapt dat ik nog lekker ging en dat hij mij daarom ook nog even liet gaan. Het is nu 00:30. Hier neem ik nog 2 kleine brokjes, ik denk samen iets meer dan een kwart. Ik had dit niet hoeven doen, aangezien we vrijwel direct daarna richting G zijn appartementencomplex vertrekken voor de after. Het euforische gevoel komt na het innemen van deze 2 brokjes niet terug. Bij vertrek ontmoeten we een groepje mensen, waarvan 4 meisjes mee gaan met ons voor de after. G kent deze mensen, dit was onderling afgesproken. Ik fiets samen met 1 van de meisjes en we hebben het over het feest en onze ervaringen met XTC. Eenmaal aangekomen bij het gebouw van G gaan we op de begane grond in een ruimte zitten waar een grote tafel staat. G haalt zijn boxjes op. We draaien wat muziek en lullen wat over de avond. Ik ben eigenlijk wel voldaan en wil naar bed. De jongens willen echter nog wel even door en kopen ketamine. Dit was het enige minpunt van de avond. Ik realiseer me dat ik hier nog wel even zit. Het is inmiddels 2:30. Ik ben niet bekend in deze omgeving dus alleen naar het appartement van D gaan leek mij geen goed plan. 1 van de meisjes vertelt me dat ik toch prima via maps naar het appartement van D kan fietsen. Ik krijg de sleutels van D mee en vertrek rond 3:30, een kwartier later lig ik in mijn bed. Ik ben moe en heb een klein beetje hoofdpijn maar verder voel ik me ok. De volgende ochtend word ik rond 11:00 wakker. Ik ben een beetje katerig maar voel me zeker niet slecht. Rond 15:00 vertrek ik richtig huis. Dit gaan we vaker doen!

Al met al een prachtige avond die voor herhaling vatbaar is. Achteraf had ik misschien ook prima met een halfje kunnen beginnen. Het innemen van de 2 brokjes om 00:30 was niet nodig geweest. Dit zijn de enige 2 dingen die anders hadden gekund. 5 sterren.

Voor iedereen die ook wel eens XTC wil gebruiken: lees je goed in (dit forum is prima daarvoor!), doe het met vertrouwde mensen en in een omgeving die voor jou goed voelt. Begin met een dosering die rond de 1 mg per kg lichaamsgewicht zit en kijk daarna of je wil bijnemen. Waarschijnlijk wel, ik kon er in ieder geval geen genoeg van krijgen.

Het is een enorme lap tekst geworden, maar dit zijn alle dingen die ik over gisteravond kwijt wilde. Hopelijk was het leuk om te lezen.

Groetjes!

Laatst bewerkt: 10 feb 2019
    StimsalaBanne, Pollewop, Jools en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Even een update!

Zojuist gebeld met het testcentrum met de uitslag van de labtest. Pil is getest op 154 mg MDMA (de dealer vertelde ons 300 mg!). Dit verklaart ook waarom ik zolang niets voelde, ik weeg zelf ruim 85 kilo dus een kwart (~37 mg) zal niet bijzonder veel effect hebben. Ik vond de eerste keer al geweldig maar verwacht de volgende keer met een betere dosering en zonder zenuwen misschien een nog wel mooiere ervaring te hebben. Over 2 maanden is de volgende editie van paradigm, zelfde locatie, dan gaan we het meemaken. Overigens totaal geen last gehad van een dip o.i.d.

3. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Volgende keer eerder laten testen, dan heb je de uitslag voor je gaat gebruiken.

4. Dat was inderdaad ook de bedoeling, maar ik kon deze keer pas op zijn vroegst de donderdag voor het feest zaterdag testen. Ik hoopte dat de pil herkend werd zodat ik gelijk uitslag zou hebben maar helaas. Volgende keer ga ik zeker eerder heen.

5. Jools

Jools Newbie

Super leuk report! Lekker uitgebreid omschreven, ik heb meteen ook zin in een feestje:grimacing:

Paradigm lijkt me een echt een toffe locatie!

Laden...