1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

Eerste keer Xtc op Lowlands

Discussie in 'Trip reports' gestart door Plunje, 23 dec 2018.

Tags:
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Plunje

Plunje Newbie

M, 34j, 1.85, 86kg
    200mg in 3 porties verdeeld

Met veel plezier de verhalen hier gelezen. Op vakantie nu een beetje retrospectief het jaar doornemen en dit bijzondere moment van 2018 wil ik met jullie delen.

Afgelopen Lowlands was voor mij de negende op rij. Elk jaar weer een feestje met vrienden, nooit moeilijkheden. Met een in de afgelopen jaren groeiende vriendengroep gaan we voor de indie, rock en comedy, dus vaak na de laatste headliner in de alpha nog ergens comedy kijken en een biertje drinken in de Heineken en dan terug naar de tent. Ik heb de nare gewoonte dat ik 's nachts al bezig ben met het eerste concert van de volgende dag, en dus mezelf niet toesta me te laten gaan.

Van de bewuste zaterdag weet ik dat De Staat de Alpha helemaal afbrak, en dat ik daarna lang alleen in de rij heb gestaan om Arjen Lubach te zien (die toevalligerwijs een paar weken geleden een flinke duit in het zakje deed in de discussie rond xtc) .. Headliner NERD heb ik dus niet gezien, en dus stonden we rond twaalven een biertje te drinken totdat iemand voorstelt naar de Bravo te gaan en xtc te proberen. Hoewel ik er altijd nieuwsgierig naar ben geweest en vroeger best veel dance heb geluisterd heb ik met mijn indievriendjes de bravo nacht vakkundig acht jaar ontlopen. Kom uit een dorpje waarin het, althans onder mijn vrienden, vrij normaal is je onder tafel te zuipen maar drugs, dat doen wij niet.

Naar de bravo dus. Charlotte de Witte heeft net overgenomen. Van een goede kennis krijg ik een kwartje, en nadat ik heb ingenomen is er het idee, ok, there's no way back now. Na een half uur voel ik nog helemaal niks en ik kan niks met deze rauwe vorm van techno, dus ik stel deze kennis die op mij let om naar een andere tent te gaan. Wacht nou ff zegt ie. Ik wacht.

Na een uur borrelt er een gevoel naar boven. Vanuit mijn buik langzaam naar mijn hoofd. Ik begin te dansen alsof mijn leven ervan af hangt. De salsa en Bachata pasjes die ik op les leerde passen naadloos in mijn zojuist nieuw ontwikkelde technochoreo. Ik kijk mijn beste vriend aan, die ook voor het eerst aan x is, en we knikken. Het is fucking aan. En terwijl hij helemaal niks met dance heeft.

Ik ben zo gelukkig de hele avond. Het gevoel dat er iemand op me let, dat iedereen vriendelijk is, mensen zien aan me dat ik geniet en ik vertel met gemixed gevoel van schaamte en trots dat ik dit pas op mijn 34ste voor het eerst doe. Ik had altijd wel het idee dat er mensen in de bravo gebruikten, maar die hele hut is aan de spullen. En de atmosfeer is fantastisch, helemaal niet aggresief zoals ik wel een beetje dacht.

We nemen nog 2 keer bij tot we ongeveer op een hele pil zitten. Voor we het weten is het 5 uur...

De volgende ochtend word ik wakker met een glimlach. Dit was fucking amazing. Lowlands is mijn feestje en dit feestje heeft er een extra laag bijgekregen. Bijzonder om dit met een goede vriend mee te maken. Snel douchen en richting spinvis, wat een fantastisch concert is en voor een heerlijke afterglow zorgt. Ik heb alleen last van stijve kuiten van het dansen...

Twee dagen na lowlands krijg ik een appje van die kennis. Weet je wat het grappige is, zegt ie. Ik antwoord dat er geen werkzame stof in zat? Dat ik heb staan losgaan op een placebo??? Nee gelukkig niet. Maar zij als ervaren techno liefhebbers vonden de techno van dr Rubinstein maar experimenteel. Ik daarentegen was in de zevende hemel.

Het luikje is open en gaat niet meer dicht. De meerderheid van mijn vrienden keurt het nog steeds af of juicht het op zijn minst niet toe. Maar ik ga nu lekker in mijn eentje naar techno feestjes, je komt altijd mooie mensen tegen. En op mijn werk luister ik technosets om in een concentratie flow te komen. Dus de muziek is ook zonder middelen aan mij besteed.

Inmiddels weet ik hoe xtc werkt en dat het in principe daardoor nauwlijks lichamelijk verslavend is. Maar de afgelopen periode na lowlands wel veel feestjes bezocht, waarschijnlijk teveel. Onder andere eentje waar ik als guide fungeerde voor twee newbe vriendinnen, heel bijzonder. Maar ik moet oppassen, 16 jaar verslaafd geweest aan sigaretten. Xtc kan een opstapje zijn naar andere dingen, en omdat ik vaak alleen ga hoef ik me niet verantwoordelijk te gedragen in het zicht van mijn vrienden. Dus heb ik mezelf beloofd het bij xtc te houden. Hoewel de eerste keer zo verschrikkelijk veel beter was dan de volgende keren, die ook goed waren.. Ik ben al diverse keren letterlijk een blij ei genoemd. En daar ben ik stiekem wel trots op. Ik heb door deze ervaring geleerd me door mijn eigen gevoel te laten leiden en niet door wat men vind. Dat is waardevol. X

Laatst bewerkt: 23 dec 2018
    Digitalism vindt dit leuk.
  2. Plunje

Plunje Newbie

Spelfout in de titel

3. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Huh waar dan? :tongueout: Haha sorry flauw, heb het voor je aangepast.

Plunje vindt dit leuk.
Laden...