• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste keer XTC, veel te hoge dosis.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Lotlaxc

Newbie
Hallo iedereen, dit is het eerste tripreport dat ik schrijf. Heb met veel interesse andere tripreports gelezen en na een tijdje denken heb ik besloten om mijn eerste ervaring met XTC hier te delen.

wie: Ik en twee vrienden (voor het gemak C en M)
wat: 1,25 rode defcon á 240mg, 0,5 thuisbezorgd á 260 mg
waar: bij een vriend thuis, in een bos en in een uitkijktoren

De avond begon bij C thuis op de bank. vol gezonde spanning was het moment daar en ik begon met een halfje rode defcon, dus rond de 120mg. (achteraf een erg hoge dosis maar hier hadden we op dat moment niet bij stilgestaan) M nam net als ik een halfje rode defcon en C nam een halfje thuisbezorgd aangezien hij meer ervaring had met XTC. ongeveer een half uurtje na inname begonnen C en M allebei over een tintelend gevoel te praten en ik zei dat ik nog niets voelde. C vertelde dat het bij zijn eerste keer ook langer duurde voordat hij insloeg en dat ik het wel zou merken als het zover was. M begon onrustig te worden en stelde voor om een stuk te gaan lopen in het bos. zo gezegd zo gedaan en we begonnen richting het bos te lopen. toen we ongeveer halverwege waren had ik ook het idee dat ik iets voelde en ik merkte aan mezelf dat praten een stuk makkelijker ging. Ik ben normaal best een verlegen persoon en ik denk vaak lang na over wat ik wil zeggen, nu was het net of dat filter ontbrak. na we in het bos waren aangekomen nam iedereen een kwartje defcon bij en iedereen werd ook een beetje knuffelig. op een gegeven moment besloten we ook een stukje te gaan sprinten en dit ging verassend moeiteloos. ik heb naar mijn idee die avond harder gerend dan ik ooit heb gedaan. we waren rond 23.00 uur richting het bos gegaan en na nog een keer een kwartje bijgenomen te hebben was het ineens 2.00 uur.

Op dit moment besloten we weer naar het huis van C te lopen en om daarna richting een uitkijktoren te fietsen die ongeveer 1 km verderop stond. halverwege de heenreis besloten we allemaal nog bij te nemen en hier nam ik een halfje thuisbezorgd. toen we bijna bij de uitkijktoren waren remde ik af met de fiets omdat er een hek op de weg stond. ik stopte net niet op tijd en in plaats van tegen het hek aan te knallen ging er recht doorheen! ik schrok hier in eerste instantie best erg van maar bedacht me toen dat ik een keer gelezen had dat mensen konden gaan hallucineren van XTC. ik besloot niets over het hek aan C en M te vertellen en we klommen naar boven in de uitkijktoren. ik zal hier proberen zo goed mogelijk de uitkijktoren te beschrijven: de uitkijktoren is helemaal overdekt en er zitten muren aan alle kanten in een achthoekige vorm. er zitten kleine rechthoekige raampjes helemaal rondom die dicht kunnen van de binnenkant. er zit een bankje helemaal rond de zijkanten en het trapgat zit in het midden van de vloer. toen we hier op het bankje gingen zitten vertelde ik over het hek dat ik was tegengekomen op de heenreis en M vertelde dat hij ook iets op de weg had gezien. ik keek hem aan en het leek net alsof hij hele grote wallen had. op dit moment meldde C dat hij ook dingen zag die er niet waren als hij beter keek en we tripten allemaal even hard. op dit moment allemaal ons laatste kwartje bijgenomen. M vertelde me dat het leek alsof ik een clownsmasker op had en als ik naar zijn gezicht keek veranderde deze steeds. soms zag ik hem met zijn ogen dicht, zonder ogen, met witte rimpels die uit zijn oogkassen leken te komen en soms had hij alleen een bril op. M vroeg mij of ik ook een stoffer en blik zag liggen en wees in een hoek van de uitkijktoren. ik zag hem liggen en vroeg hem welke kleur hij was. tegelijk zeiden we 'blauw' en hier waren we beide erg van onder de indruk. C hadden we op dat moment al een tijdje niet gehoord en hij zat naar de grond te kijken en zag er niet zo happy meer uit. ik riep zijn naam en hij keek op zijn gezicht leek echt sprekend op het hoofd van een 'Keizertamarin' dit is een aapje met een grote witte snor. hier was ik erg door gefascineerd. C keek weer naar beneden en M en ik vonden hem ineens heel erg op een varkentje lijken. C stond vervolgens op en zij dat hij moest kotsen dus liep ik met hem mee naar beneden. na C zijn maag had geleegd besloten we dat het misschien slim was om weer naar huis te fietsen en de terugweg was echt extreem qua hallucinaties. ik ben uitgeweken voor paarden met wagens erachter, ik heb hele groepen mensen uit de bosjes zien lopen, ik ben op wel tien hekken afgefietst die steeds net voor dat ik ze bereikte verdwenen en op een gegeven moment ben ik gestopt omdat ik dacht dat er een grote bult zand op de weg lag. toen we eindelijk bij C's huis aankwamen was het 5.50 uur en we zijn alle drie uitgeput in slaap gevallen. de volgende dag waren we allemaal aardig brak maar ik voelde een enorme 'afterglow' er was voor mij ook niet echt sprake van een dinsdagdip. al met al vond ik het een geweldige eerste ervaring met XTC.

Ik vond het hallucineren haast leuker dan het euforische gevoel en ben benieuwd of jullie nog psychedelica weten die soortgelijke realistische hallucinaties veroorzaken. Het lijkt me namelijk wel zo verstandig om niet meteen 430mg naar binnen te werken als ik zin heb in een tripje :P

transformated

Badass junkie
Leuk reportje.
Hallucineren gebeurd wel vaker bij andere. Als ik meestal te hoog zat qua dosering ging ik af en toe wel is dingen zien. Deed eens me ogen toe en me gsm vloog naar me toe, dacht effe dat ik een dikke bult had op me voorhoofd.
Ik zou niet gaan overdoseren als je last wilt heben van problemen. Hou de dosering dicht bij je gewicht en je zit safe. 430mg voor de 2de keer gaat teveel zijn en that's the way to roast your brain en het kan een enkeltje spoed zijn als je geen geluk hebt.

https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/
Daar staat alles wat je moet weten en nog meer.
Je moet maar eens kijken in het forum XTC.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Zo, dat zijn best wel heftige hallucinaties zeg...

Naar mijn weten zijn er geen klassieke psychedelica (truffels, paddo's, lsd, etc.) die zulke types hallucinaties veroorzaken. Al heb ik zelf tijdens mijn allereerste paddo trip ooit vrienden van mij zien veranderen in respectievelijk een kat-mens en een koala-mens. Maar dat soort visuals zijn volgens mij helemaal niet gangbaar bij psychedelica. Bij psychedelica zie je namelijk eerder patronen, overlays, vervormingen, etc.

De hallucinaties die jij beschrijft zijn ook geen primair effect van MDMA. Deze zijn eerder een verstoorde werking van je brein, dan het middel zelf die zijn ding doet. Ik kan me goed voorstellen dat je gefascineerd bent door deze beelden, maar je bent gevaarlijk bezig als je veel te hoge doseringen MDMA neemt om zo te kunnen hallucineren. Trippen op echte psychedelica is dan veel gezonder, ook al zul je visuals van een heel andere aard hebben.

Ganggang💯

Badass junkie
Poeh, heftige dosis voor een 1e keer. Pas er mee op, want mdma is aardig slecht voor je brein en lijf met deze hoeveelheden. Neem nooit meer dan 2mg mdma per kg lichaamsgewicht!

Als je het hallucineren leuk vindt zou je ook eens psychidelica kunnen proberen. Dat is lang niet zo schadelijk en heeft over het algemeen leukere visuals. 2-cb, truffels, paddo's of later misschien een keer LSD als je wat ervaring met de rest hebt.

Generaal_Grafsteen

Experimenterende gebruiker
Ik heb zelf ook altijd last gehad van dit soort hallucinaties op MDMA/Xtc, wel eng lijkt me als je gaat fietsen met iets op. Misschien de volgende keer gewoon lopen :wink:

mitchieee

Experimenterende gebruiker
mijn 2 de x xtc hallucineerde ik ook enorm, sinds dien zoek ik eigelijk die hallucinaties op elke keer verbazen ze je weer en worden ze gekker en gekker’ ze zijn eng maar als je ze accepteer is het puur genieten, leuk report

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan