Eerste keer xtc weinig/geen effect

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

rrb1234

Newbie
Hi iedereen,

Laatst heb ik voor de eerste keer xtc gebruikt, alleen ik heb hier vrij weinig van gemerkt. De pillen heb ik niet laten testen (niet slim, iknow) aangezien het festival vrij last minute was, en vrienden deze (in 1x gekocht, zou rond de 200 mg moeten zitten maar niet getest dus) al eerder hadden gebruikt en er erg goed op gingen.
Aangezien het de eerste keer was begon ik met een kwartje, en heb ik het 2 uur afgewacht (had goed ontbeten dus dacht misschien duurt het wat langer), toen ik er nog niets van merkte heb ik toen nog een kwartje genomen, en na een 1-1,5 uur nog een kwartje. Tegen die tijd merkte ik het licht aan mn kaken (niet zichtbaar oid) en je zag het wel een beetje aan mijn pupillen. Ik had het wel naar mijn zin en het feest was al bijna afgelopen, dus heb het daar toen maar bij gelaten. Qua effect heb ik verder niet echt wat gemerkt, ik was vrolijk en had zin om te dansen en het leek ook wel of dat iets meer 'vanzelf' ging, maar ik had het ook gewoon gezellig met vrienden en het feest was leuk, dus weet niet of dat aan de xtc lag. Ik kon trouwens ook nog gewoon plassen en eten, ben savonds makkelijk in slaap gevallen en heb helemaal geen last van een dipje gehad.

Was dit waarschijnlijk een te lage dosis of kan het zijn dat ik er te veel mee bezig was oid? Ik was niet zenuwachtig, maar wel benieuwd naar de effecten dus dacht er natuurlijk wel soms aan. Ik heb nog wat over, zou ik de volgende keer beter met een halve pil kunnen beginnen of zou dat zomaar heel anders uit kunnen pakken? En is het slim om ondanks dat ik er weinig van merkte alsnog 2-3 maanden te wachten, of zou dit bijvoorbeeld na een maandje wel weer kunnen?

Alvast bedankt! :)

Laatst bewerkt:

PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
De dosis is ongekend van je pillen. Ik zou toch adviseren om te laten testen volgende maal voor je neemt. Dan kan je makkelijker doseren. Sowieso is het beter om je aan de 3maandenregel te houden. Zo blijf je de magie behouden voor een volgende ervaring.

• Like
Waarderingen: Eik

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi @rrb1234 welkom op het forum,

Herkenbaar verhaal voor veel mensen denk ik. Begrijpelijk maar niet heel verstandig gedrag. Ik zou echt je pillen laten testen. Het kan in Nederland op heel veel plekken gratis en anoniem. Op die manier voorkom je dat je vervuilde zooi in je lichaam stopt en weet je de dosering van je pil.

Als vuistregel wordt aangeraden ongeveer 1,5 keer je lichaamgsgewicht in kilo's te nemen in milligrammen mdma als totale dosis voor die dag. Zelf ben ik er voorstander van de begindosis niet te licht te maken en ongeveeer 2/3 of 3/4 van je totale dosis meteen te nemen. Dat laatste restje kun je dan gebruiken om het effect nog wat te verlengen. Na een paar uur is het effect dan alsnog afgelopen en kun je dat het beste accepteren. Door blijven pakken heeft weinig zin en vergroot vooral de schadelijkheid en de kater.

Was dit waarschijnlijk een te lage dosis
Dit is lastig te zeggen met ongeteste pillen. Maar aan de hand van wat je beschrijft wel waarschijnlijk.

En is het slim om ondanks dat ik er weinig van merkte alsnog 2-3 maanden te wachten, of zou dit bijvoorbeeld na een maandje wel weer kunnen?
Het is sowieso slim om altijd 3 maanden te houden tussen het gebruik van middelen die je serotonine verbruiken zoals mdma (xtc) of 6-apb. Ik zou zelf gewoon lekker 3 maanden wachten en het dan nog eens proberen met een goede dosis en geteste pillen. Je hebt nog je hele leven om hiervan te genieten. Zonde om het te verpesten door teveel/te vaak te gebruiken toch?

Hopelijk krijg je de volgende keer het hele magische love-gevoel wel volledig mee! :hearteyes:

MaddMonkey

Badass junkie
De eerste keer en dan nagenoeg niets merken? Gebruik je medicatie of andere middelen? Vraag mij toch af of het zeker weten mdma als werkzame stof dan had. Wat merkte de rest?

Iedere lichaam is natuurlijk anders, maar voor de meeste mensen zou drie kwartjes zeker wel te merken moeten zijn. Helemaal de eerste keer wanneer er nog geen tolerantie aanwezig is. Volgende keer misschien de tip van Eik hanteren, Met een halfje oid beginnen en dat andere halfje dan later (of misschien alleen kwartje) nog te nemen.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Met een halfje oid beginnen en dat andere halfje dan later (of misschien alleen kwartje) nog te nemen.
En je shit laten testen… wij hebben ooit pillen van 60mg gehad. Op zich schone pillen met enkel mdma , maar daar heb je toch wat meer van nodig dan de pillen die we daarna hadden van 220mg.

rrb1234

Newbie
Dankjewel voor alle reacties, zal het in ieder geval volgende keer gewoon te laten testen ja :)

De eerste keer en dan nagenoeg niets merken? Gebruik je medicatie of andere middelen? Vraag mij toch af of het zeker weten mdma als werkzame stof dan had. Wat merkte de rest?
Ja, hier snapte ik dus ook helemaal niks van! Ik gebruik 0 medicatie, drink wel regelmatig alcohol maar dat lijkt me een ander mechanisme? Verder slikte ik een week ter voorbereiding en een week erna vitamine c en een pil met magnesium, b6 en l-tryptofaan. L-tryptofaan had ik beter pas achteraf erbij kunnen nemen las ik later, maar zou juist eerder tot (gevaarlijk?) hogere serotonine levels kunnen leiden denk ik ipv minder effect?
Gek genoeg ging de rest namelijk na 0,5 pil in totaal wel vrij hard, maar zij hadden de 2 kwartjes veel korter op elkaar genomen (uurtje ertussen).

Laatst bewerkt:

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Dankjewel voor alle reacties, zal het in ieder geval volgende keer gewoon te laten testen ja :)
:thumbsup:

L-tryptofaan had ik beter pas achteraf erbij kunnen nemen las ik later, maar zou juist eerder tot (gevaarlijk?) hogere serotonine levels kunnen leiden denk ik ipv minder effect?
Ik gebruik ook wel eens L-tryptofaan achteraf. Volgens mij zorgt L-tryptofaan niet voor hogere levels serotonine. Het is een bouwstof voor 5-htp wat weer een bouwstof is voor serotonine. Volgens mij wordt L-tryptofaan alleen omgezet als je lichaam daar behoefte aan heeft terwijl 5-htp in principe altijd omgezet wordt in serotonine en daarmee dus ook veel risicovoller is voor een overproductie.

Gek genoeg ging de rest namelijk na 0,5 pil in totaal wel vrij hard, maar zij hadden de 2 kwartjes veel korter op elkaar genomen (uurtje ertussen).
Veel mensen gebruiken een te lage startdosis en pakken te vaak en teveel bij. Vandaar ook mijn eerdere advies.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan