• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Eerste keer xtc

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

MelissaChanelNo1

Experimenterende gebruiker
Tripreporter
Heeeii allemaal.

Ik ben melissa 21 jaar en ik kom uit Amsterdam-Oost. Ik ben nieuw op dit forum en ik had een vraagje:

Ik ga deze zaterdag voor de eerste keer xtc doen. Het lijkt mij super super spannend en ik kijk er heel erg naar uit! Nu is de vraag: Wat kan ik er van verwachten en is het leuk? Hoeveel is voor de eerste keer genoeg? Ik haal woensdag bitcoins op van 200mg. Mijn vriendinnen en mijn vriend hebben hebben deze bitcoins van de zelfde dealer eerder geprobeerdt en het beviel ze super goed. Ik zat er aan te denken om met een halfje te beginnen dat raadde mijn vriendinnen ook aan omdat je dan een lekker gevoel er van krijgt. Wat denken jullie? Ik heb alleen hier voor coke geprobeerdt en dat beviel mij heel goed. Ik hoor allemaal verhalen dat de eerste keer xtc helemaal geweldig moet zijn maar is dit waar? Of is dit na meerdere keren pas leuker? Ben er wel wat zenuwachtig voor maar ik wil het erg graag. Sorry als ik het misschien in het verkeerde topic heb geplaatst.

x Mel

MelissaChanelNo1

Tripreporter
Dankje @Sally Tessio !
Ik zal het even aandachtig doorlezen.
Heb enorm zin in de trip! Maar wel zenuwachtig, maar gelukkig zijn dat goede zenuwen! Zijn de bitcoins goed? Er zit een bladgoud laagje over heen.

x Mel

De Dunne

DF-koning
Dankje @Sally Tessio !
Ik zal het even aandachtig doorlezen.
Heb enorm zin in de trip! Maar wel zenuwachtig, maar gelukkig zijn dat goede zenuwen! Zijn de bitcoins goed? Er zit een bladgoud laagje over heen.

x Mel
Alleen door testen weet je of je pillen “goed” zijn. Het uiterlijk en logo zegt niets. Lees de link maar door, dat staat daar ook allemaal in.
Veel plezier!

MelissaChanelNo1

Tripreporter
Alleen door testen weet je of je pillen “goed” zijn. Het uiterlijk en logo zegt niets. Lees de link maar door, dat staat daar ook allemaal in.
Veel plezier!
Daar was ik inderdaad al van op de hoogte. Mijn vriend heeft er toen één laten testen, maar geen pil is hetzelfde natuurlijk. Mijn vriend had me een foto er van doorgestuurd. Mag ik die hier plaatsen? Of is dat in strijd met de regels? Wil hier niet zo maar iets plaatsen terwijl het niet toegestaan is namelijk. Ze zijn trouwens geen 200 maar volgens de testresultaten van mijn vriend 280mg. Dus daar zal ik maar een kwartje van nemen aangezien ze behoorlijk sterk zijn.

x mel

De Dunne

DF-koning
Daar was ik inderdaad al van op de hoogte. Mijn vriend heeft er toen één laten testen, maar geen pil is hetzelfde natuurlijk. Mijn vriend had me een foto er van doorgestuurd. Mag ik die hier plaatsen? Of is dat in strijd met de regels? Wil hier niet zo maar iets plaatsen terwijl het niet toegestaan is namelijk. Ze zijn trouwens geen 200 maar volgens de testresultaten van mijn vriend 280mg. Dus daar zal ik maar een kwartje van nemen aangezien ze behoorlijk sterk zijn.

x mel
Waarom wil je de foto plaatsen? Dat heeft geen toevoeging toch. Foto van drugs mag wel maar niet om te speculeren over kwaliteit en soort. Dat heeft namelijk geen enkel nut en kan zelfs gevaarlijk zijn.

🐺PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
Ik wil ze gewoon even laten zien. Daar is toch niks mis mee?
De druk of vorm van jou pil kunnen we hier weinig over vertellen. 1 pil uit een partij laten testen zal meestal wel hetzelfde resultaat en spreiding zijn voor de rest van die partij. Als je weken of maanden later een partij van dezelfde vorm, kleur en druk haalt laat je sws er weer eentje testen want dat is hoogstwaarschijnlijk een nieuwe batch met nieuwe inhoud. Wij kunnen niet zeggen aan de hand van een foto of die pil net dezelfde is als bv. Jantje die 1 maand geleden er lekker op ging. Ik weet trouwens al hoe ze er uit zien en ik weet ook dat ze al van voor de zomer gespot zijn dus ze gaan zeker en vast rond in verschillende sterktes.

En de 1ste maal xtc is een topervaring, die smaakt naar meer. Als je mooi aan de pauzes en 1.5/kg max houd dan ga je elke keer opnieuw er van genieten.

MelissaChanelNo1

Tripreporter
Dat weet ik. Ik wou alleen even laten zien wat voor pillen het zijn.Ik snap ook zeker wel dat elke pil anders is. Maar deze komen inderdaad uit dezelfde partij. Ik zal netjes 3 maanden pauze doen als het goed bevalt. Bedankt voor je reactie.

x mel

Bas

Wijs gebruiker
Nu is de vraag: Wat kan ik er van verwachten en is het leuk?
Heb geen verwachtingen, want als je XTC nog nooit hebt gedaan, dan gaat het je echt niet lukken het effect in te beelden. De eerste keer XTC is zeker leuk! (tenzij je direct een overdosis neemt ;p) Het is gewoon een hele ervaring gezien je echt allerlei dingen leert kennen op dat moment, zeker op een feestje. Gebruiken (op een veilige manier) op een festival is wel aan te raden trouwens. Je krijgt dan te maken met alle positieve en ook de wat negatieve bijwerkingen. Je leert gewoon enorm veel op dat moment.

Hoeveel is voor de eerste keer genoeg?
Een richtlijn voor het gebruik van XTC is 1 mg tot 1,5 mg per kg (lichaamsgewicht). Dit zegt niet dat het gebruik overigens veilig & onschadelijk is, dit hangt namelijk volledig van jou en je pillen af. Zijn je pillen goed, maar gebruik je het onverantwoord, dan is het uiteraard schadelijk & onveilig. Al merk je de schade niet 1,2,3. Voor vrouwen wordt overigens een lagere XTC dosis aangeraden. Hoe dit precies zit weet ik niet, ik ben geen vrouw en weet ook niet hoe het vrouwen lichaam werkt. Ik ben geen arts. :tongueout:

Ik haal woensdag bitcoins op van 200mg. Mijn vriendinnen en mijn vriend hebben hebben deze bitcoins van de zelfde dealer eerder geprobeerdt en het beviel ze super goed.
Mocht je tijd hebben en je wilt ervoor zorgen dat je eerste keer XTC ook geheel 'veilig' gebeurd, laat je pillen testen! Ze zijn dus 200 mg, maar ook 280 mg? (volgens een later bericht van je) Ik raad je om die reden voor de zekerheid een kwartje aan, niet meer. 70 mg is voor een vrouw & voor de eerste keer een prima dosering. Neem dit ook met water in en wacht uiteraard geruime tijd. (wat ook allemaal in het topic is te lezen wat @Sally Tessio heeft gedeeld hier)

Mocht het gebeuren dat je uiteindelijk niets voelt of je denkt dat het effect zeer licht aanwezig is, maar niet tot z'n sterkte komt, neem niet te snel & niet te veel bij. De 1e dosis bepaalt de sterkte van je trip vaak en de dosissen hierna verlengen dit alleen maar, maar versterken het juist totaal niet! En je kan het niet eeuwig verlengen, het enige wat je wel eeuwig kan verlengen als je blijft bij-doseren, is je dip. :mrgreen:

Ik hoor allemaal verhalen dat de eerste keer xtc helemaal geweldig moet zijn maar is dit waar? Of is dit na meerdere keren pas leuker?
Nee, dit is niet waar. Voor de meeste is de eerste keer XTC echt een geweldige ervaring, voor andere is het een hele verschrikkelijke ervaring met soms helaas direct dodelijke gevolgen. Ieder lichaam reageert anders op XTC & de XTC laat ook iedereen anders trippen. Al is de hoofdlijn uiteraard vaak hetzelfde.

Mocht de 1e keer dus zodanig goed bevallen dat er een 2e keer inzit, dan kan je de volgende dingen aanpassen (3 maanden later) voor je 2e keer XTC:

Andere locatie, andere pillen (lichter/zwaarder/zuiverder/veiliger), setting veranderen; thuis of op een festival, meer vrienden erbij roepen die ook XTC met je doen of juist niets gebruiken en de trip-sitter zijn, XTC kenmerkende dingen doen (wat zeer aangenaam is tijdens de trip) of de prikkels die je binnen krijgt (licht/geluid/muziektonen) versterken/aanpassen; dat zijn allemaal dingen die je bij de 2e keer kan aanpassen om je trip (positief) te beïnvloeden.

Hopelijk heb je trouwens wat aan deze ellenlange post. :tongueout:

MelissaChanelNo1

Tripreporter
Heb geen verwachtingen, want als je XTC nog nooit hebt gedaan, dan gaat het je echt niet lukken het effect in te beelden. De eerste keer XTC is zeker leuk! (tenzij je direct een overdosis neemt ;p) Het is gewoon een hele ervaring gezien je echt allerlei dingen leert kennen op dat moment, zeker op een feestje. Gebruiken (op een veilige manier) op een festival is wel aan te raden trouwens. Je krijgt dan te maken met alle positieve en ook de wat negatieve bijwerkingen. Je leert gewoon enorm veel op dat moment.

Een richtlijn voor het gebruik van XTC is 1 mg tot 1,5 mg per kg (lichaamsgewicht). Dit zegt niet dat het gebruik overigens veilig & onschadelijk is, dit hangt namelijk volledig van jou en je pillen af. Zijn je pillen goed, maar gebruik je het onverantwoord, dan is het uiteraard schadelijk & onveilig. Al merk je de schade niet 1,2,3. Voor vrouwen wordt overigens een lagere XTC dosis aangeraden. Hoe dit precies zit weet ik niet, ik ben geen vrouw en weet ook niet hoe het vrouwen lichaam werkt. Ik ben geen arts. :tongueout:

Mocht je tijd hebben en je wilt ervoor zorgen dat je eerste keer XTC ook geheel 'veilig' gebeurd, laat je pillen testen! Ze zijn dus 200 mg, maar ook 280 mg? (volgens een later bericht van je) Ik raad je om die reden voor de zekerheid een kwartje aan, niet meer. 70 mg is voor een vrouw & voor de eerste keer een prima dosering. Neem dit ook met water in en wacht uiteraard geruime tijd. (wat ook allemaal in het topic is te lezen wat @Sally Tessio heeft gedeeld hier)

Mocht het gebeuren dat je uiteindelijk niets voelt of je denkt dat het effect zeer licht aanwezig is, maar niet tot z'n sterkte komt, neem niet te snel & niet te veel bij. De 1e dosis bepaalt de sterkte van je trip vaak en de dosissen hierna verlengen dit alleen maar, maar versterken het juist totaal niet! En je kan het niet eeuwig verlengen, het enige wat je wel eeuwig kan verlengen als je blijft bij-doseren, is je dip. :mrgreen:

Nee, dit is niet waar. Voor de meeste is de eerste keer XTC echt een geweldige ervaring, voor andere is het een hele verschrikkelijke ervaring met soms helaas direct dodelijke gevolgen. Ieder lichaam reageert anders op XTC & de XTC laat ook iedereen anders trippen. Al is de hoofdlijn uiteraard vaak hetzelfde.

Mocht de 1e keer dus zodanig goed bevallen dat er een 2e keer inzit, dan kan je de volgende dingen aanpassen (3 maanden later) voor je 2e keer XTC:

Andere locatie, andere pillen (lichter/zwaarder/zuiverder/veiliger), setting veranderen; thuis of op een festival, meer vrienden erbij roepen die ook XTC met je doen of juist niets gebruiken en de trip-sitter zijn, XTC kenmerkende dingen doen (wat zeer aangenaam is tijdens de trip) of de prikkels die je binnen krijgt (licht/geluid/muziektonen) versterken/aanpassen; dat zijn allemaal dingen die je bij de 2e keer kan aanpassen om je trip (positief) te beïnvloeden.

Hopelijk heb je trouwens wat aan deze ellenlange post. :tongueout:
Topper! Dankjewel dat je de moeite hebt genomen om mij de gevaren hier van te leren en hoe en wat. Dat wardeer ik echt. Ik zal inderdaad beginnen met een kwartje, want de pillen zijn erg sterk. Ik moet er geen verwachtingspatroon van hebben inderdaad, want voor iedereen pakt het anders uit toch? Ik zal er veilig mee omgaan en gewoon eerst beginnen met een kwartje.

Dankje voor het advies!

Xx mel

Bas

Wijs gebruiker
Ik moet er geen verwachtingspatroon van hebben inderdaad, want voor iedereen pakt het anders uit toch? Ik zal er veilig mee omgaan en gewoon eerst beginnen met een kwartje.
Precies! Als je te hoge verwachtingen gaat stellen kan het uiteindelijk misschien tegenvallen, dat zou jammer zijn. Laat het gewoon lekker over je heen komen. Waardeer en respecteer de drugs & de bijwerkingen! Drugs is niet iets dat normaal is, tis juist speciaal. Want zoals je zelf ook wel weet, andere jongeren van jouw en mijn leeftijd (20) misbruiken drugs keihard. Om die reden is eerlijk gezegd niet ieder advies betrouwbaar. Mocht iemand toevallig zeggen; ''3/4 pil, want dat ging bij mij ook goed'', dan heeft deze persoon weinig ervaring en waarschijnlijk maar 1x XTC gebruikt. Blijf sowieso scherp! (dat wilde ik je nog even mededelen)

Om je verwachting sowieso nog positief te houden, 1 laatste vraag: heb je toevallig een wat zwakkere maag? - Ik heb dit zelf wel en ben hier achteraf achter gekomen nadat ik zelf ieder festival X gebruikte en meerdere festivals per 3 maanden pakte. - XTC werkt zwaar op je maag, zorg voor een lichte onderbouw en gezonde voeding (dan voel je je zelf goed en heeft je maagwand het makkelijker ;p). XTC kan bij sommige mensen wanneer het begint te werken ervoor zorgen dat je direct moet kotsen. Niet om je bang te maken, maar om je gerust te stellen mocht je dit ooit overkomen.

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
@MelissaChanelNo1 No problem.
Gezonde zenuwen zijn geen probleem, zolang je maar niet angstig bent. De kans dat er iets vervelends gebeurd op een aangeraden dosering is erg klein. Op die manier verklein je ook de kans dat je het typische mdma liefdegevoel onderdrukt met de meer opgefokte effecten die je bij inname van hogere doseringen krijgt.

Een foto van je pillen posten dient in het minst erge geval geen nut, maar kan in een erger geval ertoe leiden dat een naïeve DF member blind zal vertrouwen op het uiterlijk van jouw pillen wanneer blijkt dat jij er een leuke ervaring op hebt gehad. Het is nog niet zo lang geleden dat er actieve threads op het forum waren waarin aan elkaar werd gevraagd welke pillen het beste zijn en tips werden gegeven op welke pillen je 'het hardst gaat'. Dit terwijl het echt geen loze waarschuwing is dat het slechts een icoontje is wat ergens op wordt gedrukt en dus niet per definitie iets zegt. Ik weet nog dat ik vier jaar geleden een aantal zieke ervaringen had op een batch Rode Supermans en er altijd aan probeerde te komen in de veronderstelling dat het hetzelfde spul zou zijn. De rillingen liepen over mijn rug toen ik van iemand uit mijn netwerk hoorde dat een ouwe bekende van me eraan was overleden en ik op dit bericht werd gewezen:
https://www.blikopnieuws.nl/2014/levensgevaarlijke-superman-xtc-pillen-in-omloop-0

Er wordt dus niet zomaar moeilijk gedaan over het delen van foto's van pillen. Ik weet zeker dat je er niks mee bedoelt en het waarschijnlijk gewoon excitement is. :upsidedown:

Veel plezier! Schrijf je een verslagje in het subforum 'Trip Reports' over je ervaring? :grin:

MelissaChanelNo1

Tripreporter
Precies! Als je te hoge verwachtingen gaat stellen kan het uiteindelijk misschien tegenvallen, dat zou jammer zijn. Laat het gewoon lekker over je heen komen. Waardeer en respecteer de drugs & de bijwerkingen! Drugs is niet iets dat normaal is, tis juist speciaal. Want zoals je zelf ook wel weet, andere jongeren van jouw en mijn leeftijd (20) misbruiken drugs keihard. Om die reden is eerlijk gezegd niet ieder advies betrouwbaar. Mocht iemand toevallig zeggen; ''3/4 pil, want dat ging bij mij ook goed'', dan heeft deze persoon weinig ervaring en waarschijnlijk maar 1x XTC gebruikt. Blijf sowieso scherp! (dat wilde ik je nog even mededelen)

Om je verwachting sowieso nog positief te houden, 1 laatste vraag: heb je toevallig een wat zwakkere maag? - Ik heb dit zelf wel en ben hier achteraf achter gekomen nadat ik zelf ieder festival X gebruikte en meerdere festivals per 3 maanden pakte. - XTC werkt zwaar op je maag, zorg voor een lichte onderbouw en gezonde voeding (dan voel je je zelf goed en heeft je maagwand het makkelijker ;p). XTC kan bij sommige mensen wanneer het begint te werken ervoor zorgen dat je direct moet kotsen. Niet om je bang te maken, maar om je gerust te stellen mocht je dit ooit overkomen.
Ik heb niet een hele zwakke maag, maar zodra ik een bommetje speed neem, wat ik overigens wel gedaan heb, inmiddels 4 keer intotaal, laatste keer was 5 maanden geleden, dat mijn maag dan heel zwak aanvoelt na een bommetje speed. HNiet dat ik buikpijn enzo heb, maar je voelt dan gewoon dat je maag zwak is. Misschien snap je wat ik bedoel. Verder, rook ik bijna elk weekend een paar joints met mijn vriend en zijn vrienden en een aantal vriendinnen van mij, maar dat gaat altijd goed en heb ik nooit ergens last van. Verder doe ik nooit alcohol omdat dat totaal mijn ding niet is

@Sally Tessio : Ik kijk in ieder geval enorm uit naar de trip die komen zal en doe daarbij een tripreportje.
Ik wou alleen even de pil laten zien en heb daar verder geen bijbedoelingen mee en ik snap ook dat je nooit weet wat er in zit, want elke pil is anders en in het ene kwartje kan wel meer zitten als in het volgende kwartje wat je pakt toch? Het is overigens een mooie pil en ik heb hem nu al binnen. Het zijn bitcoins en er zit een laagje van goudblad overheen en er staat €1000 op en 250mg. Ik moet zeggen dat dit een hele mooie pil is en zo als ik kan zien makkelijk breekbaar.
Ik had inderdaad gelezen, dat er mensen waren overleden aan pillen met extreem hoge dosissen mdma er in verwerkt en ook vervuilde pillen. Maar dat is logisch, als je niet ervaren bent met xtc en je neemt in één keer zo maar even de hele pil ga je denk ik veel te hard en heb je kans op overlijden omdat je te veel hebt genomen. Ik denk zelf dat een hoog gedoseerde pil fouter is als een vervuilde pil maar daar ben ik geen expert in Zelf ben ik wel een klein beetje angstig, maar dat had ik toen ook met speed en dat ging vanzelf over na dat hij in kickte. Maar is het echt zo dat wij vrouwen minder mdma nodig hebben dan mannen? Komt het doordat mannen een sterker lichaam hebben of?

Ik wil iedereen heel erg bedankt voor de nuttige informatie en tips en ik ga aankomend weekend lekker genieten van mijn trip en heb er enorm veel zin in!

Xx, mel.

MelissaChanelNo1

Tripreporter
In het echt zien ze er mooier uit en zie je echt dat mooie goude laagje wat over de pillen geen zit maar op de foto krijg ik dat niet goed zichtbaar. Het zijn trouwens litecoins,dashcoins en bitcoins. Maar allemaal hetzelfde en evenveel mg mdma. Ten minste dat staat op de pil maar daar kan je niet op vertrouwen uiteraard.

Bijlagen

Bas

Wijs gebruiker
Vrouwen lichamen bestaan relatief uit meer vet, hierdoor is het vochtvolume lager waardoor de MDMA uit de XTC zich over een minder groot volume kan verdelen. De concentratie loopt hierdoor hoger op in het vrouwenlichaam. Het is een feit dat vrouwen gevoeliger zijn voor de directe effecten van XTC. <- Dit is klinisch aangetoond. (bron: spuitenenslikken)

Hoog gedoseerde pillen zijn inderdaad momenteel de probleemmakers. Vroeger waren de pillen juist vervuild en zaten er andere stoffen in, in lagere hoeveelheden. Momenteel zijn ze zuiverder, maar is die hoeveelheid werkzame stof echt veel te hoog.

Op zich wel mooie pillen trouwens. Maar blijf niet te lang bij het uiterlijk hangen met hoe mooi ze zijn. :mrgreen:

MelissaChanelNo1

Tripreporter
Vanavond is het zo ver!
De dag waar op ik voor de eerste
Keer xtc ga gebruiken, is dan eindelijk
Aangebroken. Ik zit er al de hele dag aan de denken met de gedachte: hoe zal het zijn en hoe zal ik er op reageren. Ik weet dat ik daar niet te veel bij na moet denken, maar dat gaat helemaal automatisch. 6 vriendinnen gaan mee en mijn vriend en 3 van zijn vrienden. Alle 4 de boys gaan aan de xtc en mijn vriend gaat daar GHB bij gebruiken. 4 van mijn vriendinnen gaan het ook doen, maar M en L hebben het nog nooit gedaan en weten beide niet of ze het gaan doen. Ik ga ze niet aandringen want dat moeten ze helemaal zelf bepalen vind ik. Ik heb stiekumm wel de hoop dat ze het gaan doen omdat we allemaal dan gaan gebruiken en zou het sneu vinden, als M en L dan er maar een beetje bij staan als wij gaan gebruiken. We hebben in ieder geval meer dan genoeg pillen voor iedereen dus we hebben dan niet het probleem dat als hun wel willen nemen dat we dan niet genoeg hebben. Wel ben ik bang dat als we bij de poortjes zijn, dat onze pillen af worden gepakt, maar mn vriend kwam op het idee om de pillen in mijn auto te leggen zodat we daar kunnen nemen en bijpakken.
Dat zal wel een gedoe zijn misschien, maar alles beter dan dat ze onze pillen af pakken. Ik post dit weekend nog een tripreport!

x Mel

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik had hier eerder deze week een heel verhaal gepost maar zie net dat het nooit geplaatst is. Is ook niet meer nodig, voorgangers hebben alles al verduidelijkt. :wink:

Wil ik je alleen nog even superveel plezier wensen vanavond! :twohearts::hearteyes::blushing: Maar dat komt zeker goed. Hou ons op de hoogte.

MelissaChanelNo1

Tripreporter
Ik had hier eerder deze week een heel verhaal gepost maar zie net dat het nooit geplaatst is. Is ook niet meer nodig, voorgangers hebben alles al verduidelijkt. :wink:

Wil ik je alleen nog even superveel plezier wensen vanavond! :twohearts::hearteyes::blushing: Maar dat komt zeker goed. Hou ons op de hoogte.
Ahwww lief! Dankewel!
Ik hou jullie zeker op de hoogte.
Ik kijk zo erg naar vanavond uit he!

Xx mel.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan