1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Eerste keer XTC

Discussie in 'MDMA (XTC)' gestart door lauradeezen, 11 aug 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. lauradeezen

lauradeezen Newbie

Hallo,

Speciaal hiervoor even een profiel aangemaakt.

Ik wil zeer binnenkort voor het eerst XTC gaan proberen. Ik was altijd anti maar dit jaar wint de nieuwsgierigheid het. Binnenkort dus een mooi feestje uitkiezen samen met mijn vriend (uiteraard getest en met alle do’s en donts van dien) Ik loop alleen tegen het volgende aan:

In het verleden (2013) is er AVNRT (hartritmestoornis) bij mij vastgesteld (ik heb nooit medicatie geslikt hiervoor en gebruik momenteel ook geen medicatie). Dit is middels een ablatie definitief verholpen en sindsdien geen klachten meer gehad van de AVNRT (soms een overslag maar dit laten controleren in 2018 en dit was prima). Ik heb ook geen controles ofzo. Volgens mij is het een veel voorkomende soort hartritmestoornis die niet gevaarlijk is, enkel hinderlijk. Het enige waar ik qua hart last van heb is een hoge hartslag na een avondje veel alcohol, zeker in combinatie met (veel) eten. En soms in rust dan voel ik Mn hart wel kloppen maar dat is denk ik omdat ik er nu ook zo op let haha.

Ik wil graag weten of ik door dit verleden een verhoogd risico loop als ik een keer XTC wil proberen. Ik ben mij bewust van de risico’s die hierbij komen kijken echter wil ik weten of ik in mijn situatie een verhoogd risico loop.

Ik wil mij zo goed mogelijk voorbereiden dus besloot ik bovenstaande vraag voor te leggen aan de hartpoli waar ik destijds ben geholpen. Ik kreeg een heel kort mailtje terug dat gebruik van XTC sowieso wordt afgeraden. Dit gaf geen antwoord op mijn vraag (vervelend) waarop ik doorvroeg:

Ben ik overigens wel net zo ‘gezond’ verklaard na de ablatie als iemand zonder AVNRT? (Ik doe competitief aan powerliften op een redelijk niveau).

Loop ik een verhoogd risico bij het instappen van een achtbaan waarbij deze bijv. wordt afgeraden voor hartpatiënten?

Hierop kreeg ik terug:

De ablatie in het verleden was succesvol. Ik verwacht daarom geen problemen met sporten /achtbaan. Er is geen reden om dit te vermijden.

Wat denken jullie hiervan? Sorry voor de lange vraag. Ik merk dat ik een beetje op zoek ben naar bevestiging omdat ik mij misschien hier na inname over ga druk maken? Heeft iemand een soortgelijke situatie mee gemaakt? Of wellicht ook AVNRT. Wat is nu echt hetgeen aangaande het hart wanneer het gebruik van XTC echt wordt afgeraden?

Groetjes Laura

Laatst bewerkt: 11 aug 2019
  2. Game&Watch

Game&Watch Belezen gebruiker Tripreporter

Wat een lui antwoord hebben ze je gegeven.

Je kan het misschien nog anders framen.

Sommige amfetamines (bijv dex) worden namelijk als medicatie voorgeschreven. Je kan vragen of bloeddrukverhogende / hartslagverhogende medicatie extra risico's met zich meebrengen voor jou? Ik denk dat hier ook allerlei onderzoek naar gedaan is.

Anders je huisarts proberen.

3. Sorpresa

Sorpresa Experimenterende gebruiker

4. lauradeezen

lauradeezen Newbie

Thanks!! Deze had ik inderdaad ook gevonden maar omdat de vraag al iets verouderd is dacht ik miss is er nieuwe info over bekend... ruim 2 weken geleden mijn vraag ook gesteld bij drugsinfoteam maar tot op heden nog geen reactie gehad...

Dit geeft wel antwoord overigens !! Jammer dat ik niet aan die vraagsteller het kan vragen ahah

5. lauradeezen

lauradeezen Newbie

Ik vond het idd ook een lui antwoord. Dit is een goeie, ik ga bij mijn huisarts nog een poging wagen... thanks

6. Sorpresa

Sorpresa Experimenterende gebruiker

Ja jammer is dat inderdaad! Maar wel goed dat je je erin verdiept voor je eraan begint. Ik hoop dat je huisarts je wel een zinnig antwoord kan geven. En anders zou je misschien nog een forum kunnen zoeken waar artsen actief zijn, zoals een forum over hartklachten.

lauradeezen vindt dit leuk.
  7. Ik heb hetzelfde, bij mij was ook AVNRT vastgesteld, heb daar ook nooit medicatie of wat dan ook gehad. Heb er verder nooit hinder of wat dan ook van ervaren tijdens XTC/MDMA wel af en toe het idee dat het even verstandig is om te gaan zitten maar denk het meer te maken heeft met de warmte in combinatie met verhoogde hartslag. Persoonlijk vond ik het wel fijn om de 1e keer thuis te doen met een aantal vrienden, naast dat je dan waarschijnlijk relaxter bent kunnen ze ook snel zien als er wel iets niet goed gaat.

Ik zou zeggen veel plezier want je 1e keer wordt waarschijnlijk gelijk je beste keer!

Grtz

8. lauradeezen

lauradeezen Newbie

Je maakt echt mijn dag!!!!!!!! Ben je ook nooit een ablatie ondergaan? Het is toch vaak of medicatie of een ablatie? Door de ablatie is het nooit meer terug gekomen bij mij. Echt super bedankt voor je reactie. Ik begon me er al onzeker over te voelen en dat wil je niet de eerste keer. Dit geeft me een goed gevoel!

Tomkreeftenberg vindt dit leuk.
  9. Chillax

Chillax Belezen gebruiker

Ik zou je wel aanraden om extra goed te letten op de dosis. Wellicht wat terughoudend beginnen, zou zeker niet meer dan 1mg per kg lichaamsgewicht doen. Als je weet hoeveel er in je pillen zit dan kun je ze breken en uitrekenen (bij voorkeur met weegschaaltje) hoeveelje moet nemen.

10. lauradeezen

lauradeezen Newbie

Ik ga ze zeker laten testen! Wat is een goede startdosis om mee te beginnen?

11. Chillax

ik zou maximaal 1 mg per kg lichaamsgewicht doen als startdosis. Dat raad ik "gewone" gebruikers ook aan. Jouw situatie is wat anders, maar met 1 mg per kg heb je in de regel geen extreem heftige reacties. Je gaat dat zeker voelen. Mijn vriendin ging daarop echt super. Meer is ook niet altijd beter. Eventueel kun je dan nog ~30% daarvan bijnemen na een uur of 2 waardoor het wat verlengt kan worden.

Drugs valt bij iedereen anders. Daarom is het altijd moeilijk om dosissen voor een eerste keer te bepalen. Het beste advies is om gematigd te beginnen en eventueel als het wat te weinig is volgende keer iets meer te nemen. 1 mg/kg is overigens echt geen heel lage dosis; er zijn er genoeg die met een kwartje beginnen wat vrijwel altijd minder dan 1 mg /kg is (kun je natuurlijk ook doen).

Nog 1 tip uit eigen ervaring; bepaal van te voren hoeveel je in totaal wilt nemen, neem dat mee en niet meer. Als je eenmaal onder invloed bent en het lekkere gevoel ebt weg (wat natuurlijk onvermijdelijk gebeurt) dan wil je dat weer terug. Niets is dan verleidelijker om nog meer te nemen. Maar dat gaat dat gevoel niet terugbrengen, want je serotonine is op. Het vergroot de riscico's echter aanzienlijk. Daarom meenemen wat je wilt nemen, en niet meer :)

12. lauradeezen

lauradeezen Newbie

Thanks voor de tips! Goed idee om vooraf te bepalen wat ik maximaal mag. Houd ik dat zelf bij mij. Ik ga het met mijn vriend, een paar vrienden van hem en een vriendin van mij doen. Zij zijn allemaal ervaren gebruikers. Toevallig vandaag de hartpoli nog gebeld omdat ik gewoon niet blij ben met het antwoord. Nu aan een ander mail adres mijn vraag mogen versturen, meer rechtstreeks aan de arts. Dus dat wacht ik sowieso af + langs de test service! Ik lees soms zulke enge berichten over plotse hartfalen enzo. Ik wil daar geen angsten over hebben na inname dus vraag liever nog even door...

13. Natozlato

Natozlato Belezen gebruiker

Ik had de eerste keer ook maar 75 mg kristallen. En daarin zit 80% werkzame stof, dus eigenlijk had ik nog minder. Ik weeg 58 kg. En daar had ik wel effect van.
    Ik heb trouwens niet de aandoening die jij hebt gehad. Maar om aan te geven dat je van een lage dosis ook wat voelt. Zeker de eerste keer. Zorg er wel voor dat je minstens 3 a 4 uur van tevoren hebt gegeten en neem het op een lege maag. Die fout heb ik een keer gemaakt, had een zware maaltijd gehad en een uur later geslikt.
    Met een lege maag komt ie lekker binnen!

Heel veel plezier met je eerste keer!

Chillax en lauradeezen vinden dit leuk.
  14. lauradeezen

lauradeezen Newbie

Thanks! Nog tips wat je het beste ervoor kan eten?

15. Chillax

Ja, +- 3-4 uur er voor gewoon niet :blush: Daarvoor maakt niet zo veel uit, na 3-4 uur is het wel uit je maag.

16. Natozlato

Natozlato Belezen gebruiker

Een pasta ofzo. Wel ff een goede bodem leggen. Iets met groene groenten en vis. Dat is goed voor je hersenen. In groene groente zitten anti oxidanten. En daarna niks meer eten tot je gaat slikken. Tijdens xtc is fruit en ijs lekker!

17. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Zulk soort reacties zijn altijd een beetje droog. Maar hun mogen zich natuurlijk niet uitspreken hierover. Als je aan competitief powerliften doet en net zo gezond bent verklaard als de volgende persoon gok ik dat het wel recht loopt zolang je maar niet al te extreem doseert. Acuut hartfalen bij jongere mensen is vrij zeldzaam in ieder geval al ken ik je context natuurlijk niet.

Waarschijnlijk kun je het risico zelf het best inschatten, aan het einde van de dag ligt de verantwoordelijkheid om dit in te schatten bij jou. De eerste keer MDMA komen de effecten wat sterker binnen. Normaal gesproken zou ik zeggen lichaamsgewicht*2mg en dan valt het risico wel te overzien. De algemene richtlijn vanuit Trimbos ligt dacht ik op maximaal lichaamsgewicht*1,5mg, dan zou het toch haast wel goed moeten komen al komt niets in het leven zonder risico's natuurlijk.
    Als je het op een lege maag neemt wordt het iets sneller door de maagwand opgenomen, maar als je honger hebt zou ik het niet laten. Waar je normaal lekker op kunt sporten zal voor MDMA ook wel goed werken.

18. No problemo! Ja, wel ablatie ondergaan! Mocht je nog vragen hebben/ dingen willen weten stuur even een pm'etje!

Grtz

lauradeezen en Chillax vinden dit leuk.
  19. lauradeezen

lauradeezen Newbie

Oh super zeg dus jouw situatie is precies te vergelijken met die van mij... ik heb de pillen inmiddels binnen (oranje rolex) en ga ze woensdag laten testen. Gaan over 3 weken voor het eerst op een feestje proberen. Ik begin gewoon met een super lage dosis en wacht dan gewoon af. Ik ben echt nergens bang voor behalve dat mn hart ineens stopt haha dus je kunt je voorstellen dat ik super blij dat je dit hier deelt! Als er mij nog vragen te binnen schieten stuur ik je zeker een pm’etje! Thanks daarvoor! Vind ik heel tof.

Chillax vindt dit leuk.
Azarius vaporizers and accessories
Laden...
Vergelijkbare Topics - keer XTC
  1. deja_entendu
    Reacties:
    13
    Weergaven:
    1.534
  2. luka420