• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Eerste keer XTC

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Peppie0546

Experimenterende gebruiker
Hallo, ik ga aankomende vrijdag voor de 1e keer XTC doen met een vriend en een vriendin (zij hebben allebei al vaker XTC gehad). Zij willen ergens buiten afgelegen de nacht gaan zitten ivm ouders. Is dit een goeie locatie voor de 1e keer en kan de kou geen probleem worden? Ik ben 1.73 rond de 65/70 kg en mijn vriend zei dat we pillen hebben van 500 mg waarvan 120 mg mdma. Moet ik dan beginnen met een halve of een kwartje. Ik heb wel vaak speed gebruikt zijn de effecten een beetje vergelijkbaar daarmee?

Alvast bedankt voor de hulp!

De Dunne

DF-koning
pillen hebben van 500 mg waarvan 120 mg mdma
Dit snap ik niet en kan niet toch. Wat is die andere 380mg dan?
En nee mdma/xtc is compleet anders als speed. Lees dit eens heel goed door:

Peppie0546

Dit snap ik niet en kan niet toch. Wat is die andere 380mg dan?
En nee mdma/xtc is compleet anders als speed. Lees dit eens heel goed door:

Ik snapte zelf ook al niet hoe dit kan en vandaar ook dat ik de vraag stel op dit forum. Ik ga nu de handleiding doorlezen. Heb al dingen opgezocht, maar wou ook advies van "ervaren" gebruikers weten zodat ik toch voorbereid en met meer kennis de pil ga innemen. Bedankt in ieder geval!

Peppie0546

Buiten in de kou? Doe dat lekker op een feestje joh...! :wink:
Ja het lijkt mij ook mooier om op een feest te ervaren met mensen, muziek en lichten, maar mijn vriend zei dat buiten met zijn drieën beter was de 1e keer, omdat dit rustiger is en ik niet in paniek of dergelijke zou raken.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
De rest van het gewicht is dan bindmiddel neem ik aan.

Ik zou wel in ieder geval binnen nemen en niet in de kou buiten.

Als het écht 120 mg mdma is die erin zit, dan zou je kunnen beginnen met een halfje. Een kwartje lijkt me in dat geval te weinig.

Perenijsje

Badass junkie
Ik vind het maar een vaag verhaal. Pillen van 500mg waarvan 120mg MDMA? Hebben ze de pil gewoon letterlijk gewogen zeg maar ofzo? Dat hij 500mg wéégt en 120mg MDMA bevat.

En moet het perse volgende week vrijdag dan? Als jullie het buiten willen nemen zou ik dat niet midden in de winter doen. Sowieso is het op een feestje leuker. Of als je alleen met een partner thuis bent. Maar buiten op een bankje in de kou in een speeltuin ofzo? En dan euforisch van de glijbaan gaan en tikkertje spelen omdat je barst van de energie? Dat zou ik zonde vinden iig, aangezien je het het beste maar 1x in de 3 maanden kunt nemen. Dus dan zou ik het wel bij een speciale gelegenheid doen, en niet zomaar een keer ff buiten omdat jullie nog jong zijn en thuis wonen.

En als het 120mg MDMA is zou ik beginnen met een halfje. Een kwartje is wel erg weinig om wat te merken dan verwacht ik.

Peppie0546

Oké ik ga het aangeven dat we het beter een andere keer binnen kunnen doen de 1e Keer. Als alles goed gaat en het bevalt goed dan misschien op een feestje over 4/5 maand. Kijken hoe ik dat ervaar ben wel nieuwsgierig naar wat een setting kan doen met je trip namelijk. En dan de halve pil innemen. Sorry als jullie een beetje moe worden van al die 1e keer topics haha, maar als jullie nog meer tips of advies hebben ik hoor het graag, bedankt

Natozlato

Wijs gebruiker
Je eerste keer xtc, dat is de meest magische, onvergetelijke keer! De tweede keer ook waarschijnlijk. Dat zegt eigenlijk iedereen.
In mijn ervaring is er geen enkele drug waarin de eerste en tweede keer zoveel verschil is in intensiteit dan de keren daarop! Ik wou dat iemand mij dat had verteld toen ik het voor de eerste keer deed. Je eerste keer kan je nooit meer overdoen!

Zorg dat er een goede setting is zodat je deze ervaring zo mooi mogelijk maakt. Je gaat heus niet in paniek raken. De inslag geeft je misschien even een wtf-gevoel, maar daarna voel je je heeeeeerlijk!
Doe het ergens met vertrouwde lieve mensen en waar je niet gestoord kan worden door onverwacht bezoek, en waar je niet hoeft te verbergen dat je wat geslikt hebt.

Mdma is prachtig! Wij wensen jou heel veel plezier en laat ons weten hoe het was!

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Je eerste keer xtc, dat is de meest magische, onvergetelijke keer! De tweede keer ook waarschijnlijk. Dat zegt eigenlijk iedereen.
In mijn ervaring is er geen enkele drug waarin de eerste en tweede keer zoveel verschil is in intensiteit dan de keren daarop! Ik wou dat iemand mij dat had verteld toen ik het voor de eerste keer deed. Je eerste keer kan je nooit meer overdoen!

Zorg dat er een goede setting is zodat je deze ervaring zo mooi mogelijk maakt. Je gaat heus niet in paniek raken. De inslag geeft je misschien even een wtf-gevoel, maar daarna voel je je heeeeeerlijk!
Doe het ergens met vertrouwde lieve mensen en waar je niet gestoord kan worden door onverwacht bezoek, en waar je niet hoeft te verbergen dat je wat geslikt hebt.

Mdma is prachtig! Wij wensen jou heel veel plezier en laat ons weten hoe het was!
Je wil dan ook niet het risico lopen op een 'net niet' dosering, lijkt me. Is een halve pil van 120 mg wat hier wordt aangeraden, slechts 60 mg dus, daarom niet wat te weinig denk je?

Natozlato

Wijs gebruiker
Dat is inderdaad ook een heel belangrijk onderdeel! Als je startdosis te laag is, kom je er niet meer goed in door bij te slikken.
Ik was supervoorzichtig de eerste keer en nam ook 60 mg (ik weeg 60 kg) en had een redelijk licht effect, en het gevoel dat er meer uit te halen was.
Begin beter met 3-kwart pil en doe het meteen goed die eerste keer.

Ganggang💯

Badass junkie
Hoe oud ben je eigenlijk? Gezien je ouders een probleem vormen.

Ik zou het niet buiten doen met deze temperaturen, veel te koud. Lekker binnen ergens. De eerste keer op een feestje of thuis maakt opzich niet zo veel uit, het is maar net wat je leuker vindt.

Rosie

Belezen gebruiker
Voor mijn vriend was de 3e keer magisch.
De 1e twee keren prima. Maar geen wow effect.
De pil kwam heel rustig op. Wel fijn opzich. Maar geen magisch gevoel.

De 1e twee keren had ie als start tussen 85 en 105mg.

3e keer andere pil gegeven. Tussen de 96 en 105mg
En hij ging hard!

Ik denk dat je met 60mg ook aan de lage kant zit qua startdosering.

1e keer vind ik echt mega Nice op een feestje. Lekker gaan!!!
Thuis is ook chill. Maar ik gebruik liever op een feestje. Je kan het al zo weinig doen. Dan pak ik liever op een feestje en gaan!
Maar dat is persoonlijke voorkeur :)

Buiten in de kou zou ik dan weer niet doen.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Je wil dan ook niet het risico lopen op een 'net niet' dosering, lijkt me. Is een halve pil van 120 mg wat hier wordt aangeraden, slechts 60 mg dus, daarom niet wat te weinig denk je?
Ja, een kwartje leek me echt te weinig met die pillen, vandaar dat ik een halfje zei, maar dat is met 120 mg pillen misschien nog wel wat te weinig voor een goede inslag ja. (voor iemand van 65/70 kilo)

Dat is inderdaad ook een heel belangrijk onderdeel! Als je startdosis te laag is, kom je er niet meer goed in door bij te slikken.
Ik was supervoorzichtig de eerste keer en nam ook 60 mg (ik weeg 60 kg) en had een redelijk licht effect, en het gevoel dat er meer uit te halen was.
Begin beter met 3-kwart pil en doe het meteen goed die eerste keer.
Als het zeker is dat de pil 120 mg is (en niet 220 of zo), dan is 3 kwart pil denk ik wel een goede dosering voor de TS ja.

Peppie0546

Halloo, ik heb het vrijdag dus toch gedaan de ouders van mijn vriend gingen weg naar een feestje dit kwam voor ons natuurlijk goed uit. Toen ik vrijdag ochtend wakker werd had ik er al super veel zin in. Ik ging eerst nog werken van 12 tot 6 toen naar huis goed gegeten en daarna langs het station vriendin ophalen. En door naar het huis van mijn vriend. Daar aangekomen eerst nog even wat gedronken sigaretje gerookt en praten over wat we gingen doen. Toen was het moment dat we de pil gingen innemen ik en mijn vriendin allebei een halve en mijn vriend een hele. na ongeveer 3 kwartier begon ik wat te voelen mijn beeld begon te trillen hartslag ging omhoog werd een beetje licht in mijn hoofd en duizelig en ik kreeg het een beetje koud. Dit vond ik eerst nogal "beangstigend", maar mijn vrienden stelden mij gerust en we besloten om even een rondje te gaan lopen. Toen stond ik op en gingen we lopen en kwam de omslag in een keer werd alles mooi en ik voelde me zo gelukkig en ik hield van alles en iedereen. Ik vind het nog steeds lastig om te beschrijven hoe goed ik mij voelde en hoe leuk ik het vond. We hebben ongeveer 2 uur rondgelopen daarna gingen we weer terug naar huis muziek luisteren en dansen. Na 3 uur ongeveer begon het af te zakken en gingen we zitten sigaretje roken en praten met elkaar. Het was zo'n magische ervaring heb er echt van genoten alleen wel 2 blaren op mijn wangen van het knagen. We hebben besloten om het bij kingdance Zwolle in april weer te doen, zodat er genoeg tijd tussen zit om te herstellen. Weet alleen niet zeker of ik dan weer een halfje moet doen of dat ik een hogere dosering kan nemen? Super bedankt nog voor de tips en hulp, waardoor mijn 1e ervaring zo goed is verlopen
Groetjess

Ganggang💯

Badass junkie
Halloo, ik heb het vrijdag dus toch gedaan de ouders van mijn vriend gingen weg naar een feestje dit kwam voor ons natuurlijk goed uit. Toen ik vrijdag ochtend wakker werd had ik er al super veel zin in. Ik ging eerst nog werken van 12 tot 6 toen naar huis goed gegeten en daarna langs het station vriendin ophalen. En door naar het huis van mijn vriend. Daar aangekomen eerst nog even wat gedronken sigaretje gerookt en praten over wat we gingen doen. Toen was het moment dat we de pil gingen innemen ik en mijn vriendin allebei een halve en mijn vriend een hele. na ongeveer 3 kwartier begon ik wat te voelen mijn beeld begon te trillen hartslag ging omhoog werd een beetje licht in mijn hoofd en duizelig en ik kreeg het een beetje koud. Dit vond ik eerst nogal "beangstigend", maar mijn vrienden stelden mij gerust en we besloten om even een rondje te gaan lopen. Toen stond ik op en gingen we lopen en kwam de omslag in een keer werd alles mooi en ik voelde me zo gelukkig en ik hield van alles en iedereen. Ik vind het nog steeds lastig om te beschrijven hoe goed ik mij voelde en hoe leuk ik het vond. We hebben ongeveer 2 uur rondgelopen daarna gingen we weer terug naar huis muziek luisteren en dansen. Na 3 uur ongeveer begon het af te zakken en gingen we zitten sigaretje roken en praten met elkaar. Het was zo'n magische ervaring heb er echt van genoten alleen wel 2 blaren op mijn wangen van het knagen. We hebben besloten om het bij kingdance Zwolle in april weer te doen, zodat er genoeg tijd tussen zit om te herstellen. Weet alleen niet zeker of ik dan weer een halfje moet doen of dat ik een hogere dosering kan nemen? Super bedankt nog voor de tips en hulp, waardoor mijn 1e ervaring zo goed is verlopen
Groetjess
Mooi dat het zo'n leuke ervaring was. Ik zou die pillen even laten testen, want het klinkt alsof er wel iets meer dan 120mg mdma in zit. Van 60 mg krijg je niet zulke kaakklemmen.

Natozlato

Wijs gebruiker
Dat klinkt als een leuke ervaring! Ben blij dat het fijn was. De volgende keer op een feest is weer heel wat anders!

Ik moet wel zeggen dat ik meer last had van kauwen toen ik pas begon met mdma en er nu niet meer zo last van heb.
Toch wijst dit over het algemeen op een te hoge dosering, sowieso als je ogen gaan twitchen, trillen. Dat heb ik alleen als ik wat te royaal heb gedoseerd.

Laat ze inderdaad testen, dan kan je beter doseren voor het optimale effect!

Peppie0546

Bedankt ik vond het ook super gaaf!
En ik ga deze week dan naar Enschede om ze zelf nog te laten testen, zodat ik het zeker weet. Ben ook erg benieuwd naar wat het effect op een feestje gaat zijn. Voor nu neem ik eventjes een pauze van de hard drugs (sowieso MDMA pas op kingdance), zodat mijn lichaam goed kan herstellen.
Nogmaals bedankt voor alle hulp en reacties!

KropSla

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Goed geslaagde eerste ervaring! Verstandig dat je een pauze inlast nu even :blush: Ik ben benieuwd hoe je het effect op een feestje vindt vergeleken met thuis, ik vind het zelf altijd heel leuk dat het twee hele andere ervaringen zijn (de één niet per se leuker dan de ander, ze hebben beide hun eigen charm).

Je zou op het feestje heus wel iets meer kunnen nemen, maar aan de andere kant, als je zo hard/lekker gaat op 60mg (als dat het daadwerkelijk was), waarom zou je dan meer nemen? Meer is niet altijd beter, zeker bij MDMA. Je kan misschien rond de piek wat bijnemen om te kijken of je het effect kan verlengen (max 50% van je startdosering bijnemen zeggen ze), maar dat hangt er ook vanaf hoe lang je door wilt gaan. Soms ga je een hele tijd heerlijk op één keer doseren en dat is toch weer minder belastend voor je lijf.

Peppie0546

Yes, ik vind drugs super leuk en interessant, maar vind mijn gezondheid ook belangrijk haha:laughing:

Ik denk dat ik op het feestje dan gewoon weer begin met een halve en dan rond de piek nog een kwartje bijneem. Of de andere helft verdelen in 2 kwartjes en dan beginnen met 3/4 en dan op mijn piek kijken of ik dan ook nog het laatste kwartje bijneem. Weet niet of dit verstandig is? Denk dat als ik begin met 3/4 en dan vooral aankijken hoe ik ga dat het wel goed gaat. Wil liever wel het hele feest lekker gaan. Lijkt me niet echt 'leuk' als je tijdens het feest gaat inkakken ofzo. Even kijken wat het verstandigst is om te doen.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi @Peppie0546 ,

fijn dat je zo’n leuke kennismaking met MDMA hebt gehad. Goed ook om te lezen dat je je pillen gaat laten testen. “Een halfje” of een “kwartje” zegt namelijk bijzonder weinig! Ik heb de afgelopen jaren (in chronologische volgorde) pillen gehad die getest waren op respectievelijk: 150, 220, 60 en 200 mg waren. ”een halfje” kon voor mij dus 30 mg zijn maar ook 110. Dat maakt nogal wat uit!

Gezien jouw kaakklem lijkt het me dat je al best een redelijke dosering had.

Peppie0546

hallo @Eik
Ja klopt, daarom ga ik ze ook laten testen. Wat ik alleen wel apart vind is dat mijn vriendin ook een halve heeft gehad, maar bijna niet tot geen kaakklem had. Kan dit ook iets persoonlijks zijn? Ik heb met speed ook heel snel dat ik met mijn mond ga bewegen en ga knagen. Terwijl andere mensen om mij heen dit minder snel hebben.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Ja dat zou best een persoonlijk verschil kunnen zijn. Ieder individu reageert weer net iets anders op drugs. Daarom is het ook zo belangrijk om je pillen te laten testen. Dan weet je dat je geen rotzooi neemt en kun je een beetje normaal doseren.

Ben je bekend met de 1,5 Mg per kilo lichaamsgewicht regel?

Peppie0546

Ja zeker 1 tot 1,5 Mg MDMA per kilo lichaamsgewicht. Denk dat dat met mijn mond en kaken dan ook een deel iets persoonlijks is.

Chillax

Bewuste gebruiker
Ik vind het wel bijzonder dat bijna niemand hier weet dat XTC pillen met 120mg MDMA meer dan 120mg wegen😂 nog nooit je pillen gewogen? Mijn 200mg pillen wegen 380mg ofzo... Niet zo gek hoor!

Ganggang💯

Badass junkie
Ik vind het wel bijzonder dat bijna niemand hier weet dat XTC pillen met 120mg MDMA meer dan 120mg wegen😂 nog nooit je pillen gewogen? Mijn 200mg pillen wegen 380mg ofzo... Niet zo gek hoor!
Maar 120 mg mdma en dan 500 mg is volgens mij wel wat overdreven toch? Als je niet geteste pillen hebt in deze tijd van 120 mg mdma dan is dat wel redelijk uniek. Dus altijd laten testen @Peppie 056 !

Peppie0546

een van de pillen was een stuk afgebroken toen ik ze kocht. En deze was getest volgens mijn vriend vandaar

Rosie

Belezen gebruiker
Nooit de dealer geloven. Ik heb 2cb pillen, volgens de dealer 20mg. Ze zijn 9 mg. De pil zelf weegt 140mg. Best grappig eigenlijk.

Natozlato

Wijs gebruiker
Het is toch logisch dat de pil meer weegt dan het aantal mg werkzame stof? De rest is bindmiddel. Is toch altijd zo met pillen, ook met officiële medicijnen.

Chillax

Bewuste gebruiker
Maar 120 mg mdma en dan 500 mg is volgens mij wel wat overdreven toch? Als je niet geteste pillen hebt in deze tijd van 120 mg mdma dan is dat wel redelijk uniek. Dus altijd laten testen @Peppie 056 !
500 is veel, maar kan best. Sommige zijn express erg groot zodat ze makkelijker te doseren zijn. Ik heb pillen gehad die 3 keer zo groot waren als andere... Met dezelfde hoeveelheid mdma. De verhouding van 120/500 is wel wat vreemd. Volgens mij is 1.5x tot 2x vrij normaal

Vaag

Newbie
Ik zou dit eerder op een feestje doen. En kwa lichaamsbouw ben ik zogoed als hetzelfde als jou. Ik had de eerste keer een pil van 210 mg en heb. De avond super goed doorstaan op 2 kwartjes op een tijd van 8 uur. Het overige gewicht zijn volgensmij bindingsmiddelen en andere toegevoegde stoffen.

Rosie

Belezen gebruiker
Het is toch logisch dat de pil meer weegt dan het aantal mg werkzame stof? De rest is bindmiddel. Is toch altijd zo met pillen, ook met officiële medicijnen.
Ja natuurlijk. Ik ben niet dom hoor.
Vind her vooral grappig dat zo'n pil vooral uit bindmiddel bestaat

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan