Eerste keer

Jungle

Experimenterende gebruiker
Hoi!

Na een tijdje "opzoekwerk" ben ik uiteindelijk hier terecht gekomen! Ik heb een paar vraagjes omdat ik er zelf niet echt uitkom, en omdat er zoveel mensen zijn die wat anders zeggen. Ik heb vorige maand voor de eerste keer XTC gebruikt, alleen was het niet zoals ik dacht dat het zou gaan. Het was met mn vriend en die heeft er zelf al wel een tijdje ervaring mee. We zijn in de auto gewoon naar een rustig plekje gereden (mede omdat veel mensen zeiden dat uitgaan niet echt ideaal zou zijn, weet het zelf ook niet, en hij wilde liever het zekere voor het onzekere :rolleyes:). Na een halfuurtje begon mn vriend al hevig te kauwen (en ik denk ook alle andere effecten lichtelijk te voelen), maar ik voelde zelf nog helemaal niks. Ongeveer een uurtje later zijn we dan even naar zijn huis gereden, en voelde ik nog steeds niets. Hij vond het toen al raar, en natuurlijk begon ik me toen wel op zich te focussen op alles wat anders zou kunnen zijn :P. Uiteindelijk toen mn vriend even binnen was keek ik eens in de spiegel en begon mn hoofd er anders uit te zien (of iig een heel klein beetje te lijken op een pacman spookje met diep ingevallen ogen, slechte vergelijking mss i know :P). Op een of andere manier vond ik het toen niet eng, verre van.. het was wel een beetje grappig op zich. Behalve dat voelde ik niks, of zag ik niets anders dan anders. Na ongeveer 2 uurtjes stopten we weer ergens op een plekje en begon het dan eindelijk wel in te slaan. Het begon redelijk hevig, voelde me echt zweven (had mn arm in de lucht en hij bleef daar ook echt hangen :grin:). Een gevoel van blijdschap had ik ergens wel, maar dat duurde echt niet lang (een kwartiertje/halfuur dat ik het heel hevig voelde) en echte veranderingen (behalve dat als ik in de spiegel keek ik mezelf wel heel anders zag) waren er zo goed als niet. Dat kauwen had ik wel iets langer (weet ook niet meer precies hoelang allemaal).Heb eerst een hele, toen een halve, en toen nog eens een halve genomen, verder wilde ik zelf ook niet gaan, want je weet maar nooit... Nu wist mn vriend zelf ook niet precies hoe dat kwam. Ik ben wel benieuwd hoe dat allemaal komt, want ik had ergens wel gehoopt (ofja.. hopen niet echt, gedacht wel) dat xtc veel heviger was. Vraag me niks van wat er in zit, ik vertrouw mn vriend daar namelijk wel heel erg in, ik weet alleen dat het een grijs was (maar daar zijn jullie ook niks mee neem ik aan). Ik heb het er wel eens met andere mensen over gehad en ze zeiden allemaal wel ongeveer iets anders. Eentje zei dat ik beter gewoon kon uit gaan, dat ik er dan veel meer van zou merken dan gewoon ergens op een rustig plekje te zitten (iemand anders raadde me dat ook heel erg af :P). Iemand anders zei dat het waarschijnlijk slechte pillen waren, of te lage dosering (ik weet ook niet of dat afhangt van gewicht/lengte enz, maar mn vriend had minder dan mij en voelde het veel heviger, en hij is veel groter enzo). Paar mensen wisten het ook niet precies omdat het ook wel zou afhangen wat er precies in die pil zat. Wel hebben ze allemaal me er ook heel "subtiel" op gewezen dat het ook eens fout kan gaan met xtc. Ik heb er niet echt mee gezeten ofzo, tot ik gisteren echt een erge droom had dat ik iets verkeerds had gepakt en het helemaal niet leuk was (ik weet niet hoe het komt, het is me nog nooit overkomen, ik zou niet weten hoe het is, maar het was wel heel erg realistisch :confused:). Nu zit ik zelf een beetje te twijfelen, ik wil het best nog een keer doen, maar dat ik het dan wel zelf een keer goed voel hoe het is. Maar door al die verhalen ben ik bang dat als ik het nog een keer doe, het idee van dat "bad gaan" in m'n hoofd zit en het ook echt gebeurd. Iemand misschien een goeie uitleg en/of tips hiervoor?

Alvast bedankt! Ik hoop dat er hier iemand een beetje duidelijkheid kan scheppen :P

Wacky

Badass junkie
Mensen reageren er verschillend op.

Een maat van me ging ook niet erg hard op zijn eerste pil en vond het maar wat vreemd. Afgelopen weekend op zijn tweede ging hij super.
Een andere die neemt op solstice heel de nacht door MDMA en danst bijna niet maar zegt dat het prima werkt en hij zich echt goed voelt, maar nooit veel danst op erop.

Ik lees en hoor vaak dat je trip middelen beter niet op feesten kan doen. Al was mijn eerste LSD ervaring op een goa feest een groot succes, ik snap waar ze het vandaan hebben.
MDMA is echter maar een zwak hallucinogeen, en bij normale dosis ga je er niet van trippen. Denk dus dat de drukte van een feest hier geen probleem zou moeten zijn.
De sfeer en muziek op een feest helpen je zeker wel om veel energie te krijgen uit je MDMA.

Raden wat er in die pillen zat heeft geen zin. Zorg dat je bij een eventueel volgende poging zeker bent dat het MDMA is (rond de 100 mg) je kunt ze laten testen.
Niet bang zijn voor bad trips, flashbacks enzovoort. Het is geen LSD.
Als je in de dagen na de xtc nog wat dingen merkt aan jezelf dat is normaal. Het duurt een aantal dagen voor je echt helemaal terug bent wie je was.

Dat je gister dat droomde is doordat je er bang van bent en er in je hoofd mee bezig bent waarschijnlijk. Dromen geven weer wat er in je hoofd omgaat. Dat dromen anders zijn is wel iets wat ik herken. Vroeger herinnerde ik mezelf nooit iets van mijn dromen. Sinds XTC soms een beetje.

zaagmans

Bewuste gebruiker
Het kan met heel erg veel dingen te maken hebben. Heb je van tevoren veel gegeten, wat voor kwaliteit was de pil, wat was de dosering per pil, wat is je lichaamsgewicht. Ik zou het nog eens een keer proberen met een andere pil.

Zelf was mijn eerste keer echt geweldig (inmiddels alweer 17 jaar geleden)

Jungle

Experimenterende gebruiker
Wacky zei:
Mensen reageren er verschillend op.

Een maat van me ging ook niet erg hard op zijn eerste pil en vond het maar wat vreemd. Afgelopen weekend op zijn tweede ging hij super.
Een andere die neemt op solstice heel de nacht door MDMA en danst bijna niet maar zegt dat het prima werkt en hij zich echt goed voelt, maar nooit veel danst op erop.

Ik lees en hoor vaak dat je trip middelen beter niet op feesten kan doen. Al was mijn eerste LSD ervaring op een goa feest een groot succes, ik snap waar ze het vandaan hebben.
MDMA is echter maar een zwak hallucinogeen, en bij normale dosis ga je er niet van trippen. Denk dus dat de drukte van een feest hier geen probleem zou moeten zijn.
De sfeer en muziek op een feest helpen je zeker wel om veel energie te krijgen uit je MDMA.

Raden wat er in die pillen zat heeft geen zin. Zorg dat je bij een eventueel volgende poging zeker bent dat het MDMA is (rond de 100 mg) je kunt ze laten testen.
Niet bang zijn voor bad trips, flashbacks enzovoort. Het is geen LSD.
Als je in de dagen na de xtc nog wat dingen merkt aan jezelf dat is normaal. Het duurt een aantal dagen voor je echt helemaal terug bent wie je was.

Dat je gister dat droomde is doordat je er bang van bent en er in je hoofd mee bezig bent waarschijnlijk. Dromen geven weer wat er in je hoofd omgaat. Dat dromen anders zijn is wel iets wat ik herken. Vroeger herinnerde ik mezelf nooit iets van mijn dromen. Sinds XTC soms een beetje.

Bedankt! Heb er ondertussen al een beetje over zitten denken, over dat "bad gaan" enzo. Ik heb al ergens op dit forum gelezen (of wel meerdere keren, denk ik, weet niet of het waar is) dat er niet veel mensen bad gaan bij xtc? Is dat zo (is ook relatief natuurlijk)? Hangt het dan eigenlijk af van dosering of eerder dat het in je hoofd zit? En dan nog.. is het zo dat als je 1 keer iets hebt van "ik denk dat het fout gaat" dat het zo is? Veel vragen ik weet het, beetje stom ook dat al die verhalen me opeens zo beïnvloeden, hoop dat dat binnekort wel weer gedaan is want ik wil het nog wel een tweede keer doen, dan dat het wel iets "harder" werkt, maar ik wil echt niet dat het verkeerd gaat.. :rolleyes:

thunder-droopy

Belezen gebruiker
@ jungle: hoi, je moet je niet teveel focussen op dingen die eventueel kunnen gaan gebeuren of dingen die juist wel zouden moeten gebeuren volgens jezelf of anderen. laat het gevoel gewoon over je heen komen, ga niet te hard denken ohw ik voel nog niets of ik voel heel weining, gewoon over je heen laten komen.
bij xtc gebruik kun je rustig naar een feest toe hoor. alleen nooit in paniek raken!! das heel belangrijk, zeker op het moment dat een pil gaat inslaan kun je lichtelijk paniekerig worden door het gevoel van de werking van de pil. gewoon kalm blijven en focussen op iets, bijv. de muziek of de lichtshow op een feest je zal merken dat de pil dan lekker inslaat, daarna is het gewoon een geweldig gevoel.
suc6!

Bovenaan