1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

Eerste kennismaking met 4-HO-MET (~10 mg)

Discussie in 'Trip reports' gestart door Mindless, 7 jul 2019.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Wie? - Ik alleen. Man, 34 jaar. 188cm/~73KG
    Wat? - ~10 mg 4-HO-MET
    Waar? - Thuis
    Wanneer? - 6-7-2019 21:30 uur

Wat eigenlijk gepland was als een testdosering, werd onverwachts een volwaardige trip ervaring. Of dat nu komt door een hogere dosering dan gedacht door mijn weegschaal die ik niet helemaal vertrouw bij het wegen van slechts een paar milligram, of doordat 4-HO-MET gewoon best wel potent is, of misschien wel omdat ik gewoon überhaupt heel gevoelig ben voor deze stof, ik weet het niet. In ieder geval hierbij even een reportje, want het was een vrij interessante ervaring die ik graag even deel.

21:30 uur

Om 21:30 uur neem ik de stof - die ik in een capsule heb gedaan - in. Het lijkt zo’n klein beetje poeder dat ik stiekem verwacht weinig tot helemaal niets te gaan voelen. Om de tijd te doden zet ik youtube aan en kijk een playthrough van een game die ik op het moment ook speel: Days Gone.

~ 22:00 uur

Rond 10 uur voel ik me een beetje vreemd, unheimisch is er wel het juiste woord voor. Al snel wordt het vanaf dan duidelijk dat ik toch echt de beginnende effecten ervaar van het middel. Het is als een lichamelijke zenuwachtigheid. Ik voel me namelijk in mijn hoofd best rustig, maar mijn lichaam voelt ongemakkelijk, mijn handen beginnen wat te zweten en mijn zicht wordt wat troebel, waardoor ik ook meer moeite heb met diepte-perceptie. Het is echt alsof mijn lichaam nog even moet wennen aan deze indringer die zich begint te binden aan mijn serotonine receptoren, wat mij dit gevoel van ongemak geeft. De come-up is hierin zeer vergelijkbaar met psilocybine, waarbij ik al deze symptomen ook altijd ervaar. Het aparte is wel dat ik zo nu en dan een soort vlaag van lichte euforie voel, op en neer bewegend langs mijn ruggengraat. Het is echt een beetje een licht MDMA gevoel. Opmerkelijk, want dat ervaar ik dan weer nooit zo met psilocybine.

~ 22:15 uur

Niet heel veel later merk ik ineens op dat ik licht echt al kleuren, visuele patronen en vervormingen begin te zien. Alles heeft wederom die typische psilocybine kwaliteit over zich: verhoogd contrast (zwart is zwarter en lichtbronnen steken daar meer tegen af), warme aardse kleuren, patronen gaan bij de randen zacht over in de achtergrond (niet strak afgebakend), vervormingen hebben die ‘ademende’ kwaliteit die met psilo ook wordt waargenomen. Ik ben verbaasd over hoe sterk de visuals zich beginnen op te dringen en merk dat het voor mijn ogen niet fijn meer voelt om naar een scherm te kijken, dus sluit ik mijn computer en tv af.

Vervolgens begin ik een beetje onrustig maar opmerkelijk vrolijk door mijn huis te lopen. Een prettige spanning gaat door mijn lijf heen. Hee dat is gek, dit voelt dan wel weer wat als LSD in het begin. Ik voel me namelijk niet zwaar, maar juist energiek en opgewonden (niet op een seksuele manier). Het onrustig maar heel vrolijk door mijn huis lopen heb ik ook altijd met de lysergamide tripmiddelen aan het begin van de trip. Opeens merk ik dat ik best een droge mond heb en ga naar de keuken om water te halen. Ik hef mijn glas op, zet het aan mijn mond, kantel het glas en voel het water door mijn slokdarm naar beneden gaan. Wauw… Ik schrik er een beetje van hoe bewust ik me ben van deze handeling. En hoe onbewust ik blijkbaar normaal een glas water drink. Blijkbaar is water drinken voor mij normaal iets dat ik simpelweg doe omdat mijn lichaam het nodig heeft. Ik ben me vaak helemaal niet eens bewust van het omlaag vloeien van het water door mijn slokdarm. Omdat ik het toch altijd over meditatie en mindfulness heb, voel ik me hierdoor nogal een hypocriet. Want hoe mindful ben je, als je je niet eens volledig bewust bent van een glas water drinken. Ik merk hoe het bewust zijn van alle complexe en subtiele handelingen die komen kijken bij het drinken van een glas water, dit tot een bijzonder voldoening gevende ervaring maakt. Niet alleen het drinken van het water, maar ook het optillen van het glas, het naar mijn mond brengen, et cetera. Misschien dat dit overdreven overkomt, maar ik denk dat we sommige dingen omdat we ze zo vaak doen, bijna volledig op de automatische piloot doen en zo missen hoe bijzonder het is.

~ 22:45 uur

Iets wat me inmiddels rond dit tijdstip opvalt, is dat ondanks dat 4-HO-MET op veel vlakken op psilocybine lijkt te lijken, inderdaad - zoals anderen ook vaak zeggen - die mysterieuze aanwezigheid van ‘iets’ dat je door de trip begeleidt lijkt te ontbreken hier. Zelfs op lagere doseringen psilocybine heb ik tegenwoordig altijd dat ik na de come-up in een soort “domein” kom waarin ik zelf niet meer de autoriteit ben, maar waar iets anders de dienst uit maakt. Met 4-HO-MET heb ik daar niets van ervaren, al zal ik natuurlijk meer ervaring met de stof op moeten doen om hier een betere uitspraak over te kunnen doen.

Iets wat zoals eerder gezegd ook anders is, is dat ik me niet loom en zwaar voel, maar juist opgewekt en licht. Een apart iets dat ik vaak met LSD (en dergelijke lysergamides) ervaar en ook met MDMA, is dat ik na een kort tijdje trippen/rollen een verhoogd reukvermogen ervaar en dat dit, gecombineerd met het zweten door de drug, me een grote drang geeft om te gaan douchen. Ik zoek dus snel wat schone kleren bij elkaar en stap de douche in. Maar dan blijf ik staan bij de spiegel en kan ik de drang niet weerstaan om mezelf diep aan te kijken, iets wat ik nu bij vrijwel elke trip een keer doe. Binnen korte tijd begint mijn gezicht net als andere keren te veranderen. Ik hou hierbij mijn focus altijd op 1 oog, waarbij in het begin alleen het middelpunt van waar ik naar kijk scherp is en de rest eromheen vaag. Blijf ik echter lang genoeg naar hetzelfde punt kijken met gefocuste bewuste aandacht, dan breidt dat kleine gebied dat scherp is zich uit en zie ik uiteindelijk mijn volledige weerspiegeling scherp. Het is vanaf dan dat er rare dingen gebeuren, mits ik mijn aandacht blijf focussen. Mijn gezicht begint eerst subtiel te veranderen. Andere versies van mezelf, met net andere kenmerken. Blijf ik doorgaan, dan worden de vervormingen steeds ingrijpender. Opeens zie ik mezelf als bijvoorbeeld een vrouw, of als een ander ras, voornamelijk Aziatisch en soms ook als Afrikaans. Tot dat punt lijkt het echter nog steeds een vervorming van mezelf, hoewel soms best extreem vervormd.

Waar het echt freaky begint te worden, is wanneer mijn spiegelbeeld opeens niet meer mij lijkt te zijn. Alsof ik naar mezelf kijk, maar een ander kijkt door de spiegel terug naar mij. Op dat moment schrik ik soms, wat direct effect heeft op hoe ik de weerspiegeling zie. Alsof de opgebouwde perceptie niet meer de kracht heeft om zijn vorm te behouden. Alsof het instort onder zijn eigen gewicht. Elke keer wanneer dat gebeurt moet ik weer van voren af aan beginnen, maar het is te fascinerend om ermee te stoppen. Op een gegeven moment lukt het om niet afgeschrikt te worden door de andere “mensen” in de spiegel en zie ik in groot detail gezichten van wat zeer wijze en oude mensen lijken, terugkijken naar mij. Ik zie bijvoorbeeld een oude Indiaans lijkende man, met tatoeages over zijn gezicht en andere versieringen die over zijn hoofd hangen. Rode draden met kraaltjes eraan en dergelijke. Er is het gevoel telepathisch in contact te staan met deze “mensen” en de boodschap is kraakhelder: wees niet bang, maar blijf de aandacht op 'dit' houden. Ik voel dat mijn energie zich aanpast aan hun hogere energie en merk dan iets raars (alsof dit alles allemaal niet raar is…) op: in mijn ooghoek zie ik dat mijn linkerwang spastische trekjes geeft. Ik zie letterlijk mijn wang zo nu en dan trillen, alsof spierbundeltjes uit hun verkrampte staat losschieten. Het is namelijk zo dat ik al een tijd lang een probleem met mijn TMJ (Temporal Mandibular Joint) heb, waarbij het scharnierpunt van mijn kaak bij mijn schedel niet helemaal goed op zijn plek zit. Dit zorgt voor een permanente verkramping van de spieren aan de linkerkant van mijn kaak. En alle massages, dry-needling en verdovende drugs die ik heb gehad verlichten dit ongemak maar oppervlakkig, maar nu zie ik met eigen ogen de verkramping losschieten en voel een grote ontspanning in mijn kaak. Wtf…

Door het “advies” van de mensen in de spiegel op te volgen en rustig de aandacht op dit alles te houden en mezelf niet te verliezen in angst of verwondering gaan de visuals nog eens in overdrive en wordt het meer en meer alien. Nu zie ik ineens reptiel-achtige wezens terugkijken. Intuïtief voel ik dat ze allemaal welwillend/vredelievend zijn, maar het is moeilijk om te blijven kijken omdat je letterlijk naar een hyper realistisch groen reptiel-mens zit te kijken. Ondertussen is er een opbouwend gevoel bijna door te breken naar ‘iets’, de achtergrond wordt verblindend wit. Maar het lukt me niet. Het is te vreemd allemaal en ik kijk weg van de spiegel. De angst overwint. Na weer terug te kijken zie ik “mezelf” weer, volledig wetend dat wat ik zie in de spiegel maar een façade is. Het is een projectie op een projectie op een projectie, et cetera.

Ik denk dat ik zo een dik halfuur voor de spiegel heb gestaan. Verdwaasd besluit ik om dan nu maar te gaan douchen. Na een tijdje onder de douche te hebben gestaan begint het ook nu weer aardig visueel te worden. Overal weer die vreemde “letters” geprojecteerd over de grond, de muren, het douchegordijn en het plafond. Letters die in eerste instantie lijken op die van ons alfabet, maar dan net anders zijn en nooit helemaal goed in me op te nemen en te onthouden. Onder het gekletter van het water en de gekleurde letters die overal overheen zweven merk ik een achterliggende stilte op en besluit mijn aandacht daar op te leggen waardoor deze meer naar de voorgrond komt. Wat een vreemd iets dat stilte zo overweldigend kan zijn. De stilte zorgt ervoor dat alles in mijn ervaring een andere kwaliteit krijgt. Het licht wordt meer briljant, het geluid helderder, de ademhaling dieper. Ik merk ook op hoe de stilte een enorme diepte heeft en er heel diep in de stilte muziek klinkt. Het is heel ver weg lijkt het wel, maar omdat mijn gehoor veel gevoeliger dan normaal lijkt te zijn kan ik het horen. Het is niet zozeer muziek van een fysieke bron, maar het valt buiten dat spectrum. Een harde grens tussen de stilte en de muziek is niet echt te vinden waardoor ik het niet goed kan definiëren. Ik twijfel zelfs of ik het wel hoor en het niet eerder voel. Het is veel, veel mooier en complexer dan alle door mensen gemaakte muziek die ik ooit heb gehoord, inclusief klassieke muziek.

Het is dan echter dat ik een beetje teveel probeer om dichter bij die muziek te komen, om dichter bij dat wat voelt als de hemel te komen. Dit resulteert erin dat het voelt alsof ik een steeds grotere inspanning moet maken om dichterbij te komen, waardoor ik dit op een gegeven moment niet meer vol kan houden. Ik probeer als mijn ego dit alles in gang te houden, maar wordt dan keihard duidelijk gemaakt dat ik als ego helemaal niets kan en niet de kracht heb om deze hoge staat van bewustzijn ‘vol te houden’, waardoor ik als het ware uit die hoge staat begin te vallen. Dieper en dieper. Een gevoel dat ik met afschuw aanschouw, want ik weet uit eerdere ervaringen dat deze val niet per se eindigt bij het niveau van mijn normale bewustzijn, maar diep daaronder in een plek waar ik mijn connectie met mezelf en met alles wat goed is in dit bestaan compleet kan vergeten. Een uitspraak van Terence McKenna schiet me opeens te binnen: dreig je bad te gaan, ga dan zingen. Dus ik begin te zingen onder de douche en langzaam gaat de dreiging van een retourtje naar de hel weg. Phew…

~01:00 uur

Na een tijd lang op de bank te hebben gecontempleerd over alles wat ik mee heb gemaakt tijdens deze trip besluit ik om nog even wat youtube op te zetten voor wat licht vermaak en om mezelf wat moe te maken zodat ik straks kan gaan slapen. Dit duurt uiteindelijk nog een hele tijd, omdat 4-HO-MET blijkbaar best wel stimulerend op me werkt. Daarom maar besloten om 4 uur een clonazepam te nemen zodat ik kan gaan slapen. Al met al een zeer geslaagde ervaring en ik ben zeer onder de indruk van deze stof! Het lijkt erg op psilocybine, maar heeft ook weer wat LSD-achtige kwaliteiten. De strenge leermeester die bij psilocybine wordt ervaren leek bij mij afwezig, maar ik kon alsnog zelf makkelijk de trip introspectief maken, maar dat voelde dus niet als een verplichting. Voor mij persoonlijk waren de visuals ook prettig aan de ogen, daar ik niet zo’n fan ben van de meer schreeuwerige neon-achtige visuals van LSD en aanverwanten. De kortere werkingsduur was ook prettig, al leek er dus wel sprake te zijn van langere na-stimulatie dan met psilocybine. Wat verder nog opvalt, is dat ik helemaal niets van een kater lijk te ervaren. Met psilocybine is er altijd wel minimaal wat lichte hoofdpijn. Maar nu is het net alsof ik gisteren helemaal niets heb genomen... Apart, maar een mooie bijkomstigheid!

Heel erg benieuwd om eens wat hoger te gaan doseren met 4-HO-MET!

Laatst bewerkt: 7 jul 2019
    Zonnetje, mod4fun, verwondering en 13 anderen vinden dit leuk.
  2. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Leuk spul he? :upsidedown:

Jmths en Mindless vinden dit leuk.
  3. Mindless

Echt wel!

acht.zes vindt dit leuk.
  4. Portobello

Portobello Belezen gebruiker

Heel interessant report dit. Wat jij doet met die spiegel, dat doe ik zelf ook altijd - maar dan in dromen. Ik droom heftiger dan ik trip :wink:

Ik heb het spul ook weer in huis na de eerdere fout die ik ermee maakte (benzo op dezelfde dag...) dus binnenkort in de herhaling! Zin in.

Goeie tip ook van dat zingen!

Mindless en acht.zes vinden dit leuk.
  5. AphexTwin

AphexTwin Bewuste gebruiker

Geweldig man! :grin:

Mindless en acht.zes vinden dit leuk.
  6. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Iets dat ik mij later pas realiseerde is dat 4-Ho-MET bijna identiek is aan Psilocine maar dan met een ethylgroep in plaats van methylgroep aan de staart. Wel verrassend aangezien Psilocine (en Serotonine) te snel wordt afgebroken door het lichaam wanneer je deze oraal inneemt om psychoactief te kunnen wezen.

Je zou dus haast denken dat Psilocybine wat zich in het lichaam laat omzetten in Psilocine sterk gelijkende effecten zou moeten faciliteren aan die van 4-Ho-MET. 4-Ho-MET wordt regelmatig omschreven als gelijkend aan maar iets lichter verteerbaar.

Interessant stofje in ieder geval waar ik eigenlijk alleen nog maar enthousiaste reacties over heb afgelezen.
    Als ik tijdens een droom in de spiegel kijk zie ik enkel een waas. Je moet tijdens het dromen maar eens proberen naar je vingers te kijken, lijkt ook nergens op.

Laatst bewerkt: 7 jul 2019
    Mezelf, Mindless en acht.zes vinden dit leuk.
  7. Purplext

Purplext Belezen gebruiker

Dit staat bovenaan mijn lijstje om te proberen, lees zoveel leuke reports hierover. Tof verslag ook weer!

8. Mezelf

Mezelf Bewuste gebruiker

Leuk report @Mindless. Grappige en herkenbare spiegel verhaal. Spiegels doen altijd wel bijzondere dingen tijdens trips.

Ik ga dit stofje ook zeker uittesten zeer binnenkort. Ben ook vooral benieuwd of ik het verschil kan merken tussen 4-Ho-MET en 4-AcO-DMT wat wel 1 van mijn lievelingsstofjes is. Wel bijzonder dat je nog best een heftige trip had van 10mg. Dus ga ik ook voor de eerste keer maar 10 a 15mg nemen om eerst maar eens te zien wat het doet.

Verder schijnt de beleving van 4-AcO-DMT nog iets dichterbij de psilo ervaring te liggen dan 4-Ho. Vooral de verteerbaarheid van 4-ho schijnt het makkelijkste te zijn van deze 3 stoffen. Ik ben benieuwd maar komt er telkens nog niet van.
    Is mij maar enkele keren gelukt om naar mijn handen te kijken tijdens dromen. Weet nog 1x dat toen ik naar mijn handen keek, ik telkens alleen maar mijn handpalm zag. Maakte niet uit hoe erg of hoe vaak ik mijn hand omdraaide, ik bleef bij mij handpalm uitkomen. Mega vaag en werd dan ook wakker door en mét volle verbazing.

9. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Wauw! Ik wilde alweer uitloggen en verder gaan met m’n buiten-forumse verplichtingen, maar toen zag ik deze voorbij komen en die kon ik natuurlijk niet laten liggen.

Je bent de confrontatie aangegaan met 4-HO-MET. ^^

Indrukwekkend reportje. Thanks! Doet me toch ook wel beseffen dat ik dit spul serieus moet gaan nemen, niet dat ik van plan was om dat niet te doen, maar dit is een bevestiging. Die dreiging die je ervaren hebt op dat kantelpunt overviel me toch weer even, je beschrijft dat donkere altijd erg invoelend.

Het klinkt wel degelijk dus als erg lijkend op psilo, maar wat minder ‘zwaar op de hand liggend’? Het wat minder bipolaire/onpeilbare broertje of zusje ervan? Misschien wat meer vergevingsgezind? Enigszins te vergelijken met LSD qua controleerbaarheid of toch weer totaal eigen?

Ik ben er erg benieuwd naar, maar ik ben ook een beetje voorzichtig, ik wacht het juiste moment nog af. :upsidedown:

Mindless, AphexTwin, Jmths en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Stonologie

Stonologie Bewuste gebruiker

Jaaa zoveel liefde voor dit stofje. Bedankt voor het leuke raport! De perfecte versie van truffels voor mij! Ik vond het op een bepaald moment heel erg op MDMA lijken, door de positief ingestelde introspectie.

Fijn dat er iemand is die het ook stimulerend vind, al kon ik 7 uur na innamen prima slapen, misschien omdat ik geen moment over de stimulatie meer nadacht, wie weet..

Bij mij was de trip zelfs al intens bij 5mg (ook erg visueel), heel gek. Super potent stofje!

Mijn favoriete research chemical, en drug in het algemeen.

Jmths en Mindless vinden dit leuk.
  11. Mindless

Mijn trips verbleken ook vergeleken bij mijn dromen, maar om dat bewust te ervaren moet ik wel lucide dromen en dat is nog maar een paar keer gebeurd. Ik raad het in de spiegel kijken tijdens trips wel iedereen aan die er bereid toe is en er niet teveel van wordt afgeschrikt. Het is zo'n effectieve en confronterende manier om je eigen masker/pretenties te doorzien.

1 gigantisch verschil is imo wel dat het geen "bezieling" van zichzelf lijkt te hebben zoals psilocybine. Een soort wil van zichzelf die anders is dan je eigen persoonlijke wil. Ik heb natuurlijk nog maar 1 keer getript op het middel, maar dit lees ik ook best vaak. Maar je krijgt natuurlijk ook veel meer binnen dan alleen psilocybine/psilocine bij het consumeren van truffels of paddo's, dus dat zou het een en ander kunnen verklaren denk ik(?)

Grappig, ik heb enkele hyper-realistische lucide dromen gehad met werelden die ik kon bekijken in ultra detail, veel beter dan wat ik nu zie, maar ik kan me niet herinneren dat ik überhaupt mijn handen kan zien in een droom. Zal er eens op proberen te letten wanneer ik lucide droom.

Thanks en ja, spiegels zijn erg interessant tijdens trips. :grin:

Ja, naar dat verschil ben ik ook erg benieuwd, dus misschien dat ik toch nog eens wat 4-AcO-DMT in huis haal.

Ik weet dus niet helemaal zeker dat het 10mg was, kan ook een paar mg meer of minder zijn geweest. Maar alsnog was het effect verrassend sterk ja. Aanvankelijk was ik van plan om slechts 5 mg te nemen puur als testdosering, maar ik wou stiekem ook gewoon trippen. :wink:

:grin::grin:

Graag gedaan en bedankt voor het compliment. :grin:

Nou, ik denk dat psychedelica sowieso in bepaalde zin wel serieus genomen moeten worden, maar ik denk dat het wederom echt weer erg persoonlijk is of iemand een duister element in zijn/haar trip zal ervaren. Zo ben ik wel iemand die vaak nogal pushy een trip probeert te verdiepen. Zoals bijvoorbeeld dat moment in de douche dat ik die muziek hoorde. Dan wil ik daar dichter en dichterbij komen. Hoger en hoger stijgen in bewustzijn. Maar dat kan zoals blijkt tijdens deze trip ook weleens averechts werken. Ik denk dat iemand die wat minder bezig is om een trip tot de max te pushen ook minder gauw het andere extreme in schiet. Ik moet zelf ook leren om de boel wat meer zijn beloop te laten. Dat gaat al beter dan jaren geleden toen ik soms echt obsessief bezig was met proberen door te breken en dergelijke, maar het zit nog steeds wel wat in mijn persoonlijkheid om te doen.

Ik zou psilocybine denk ik eerder omschrijven als onpeilbaar. 4-HO-MET voelde inderdaad best wel vergelijkbaar met een LSD trip ja, afgezien van de soort visuals en het veel minder complexe mentale/denken. Echt het grote verschil tussen psilo en 4-HO-MET en ook LSD is dat ik aan het begin van een psilo trip graag dit en dat wil bekijken/verkennen, maar psilo zegt "nee, we gaan dít bekijken" En natuurlijk is 'dit' precies het allerlaatste wat ik ooit zelf zou willen bekijken. En dan volgt een reis diep in dat wat ik niet wil zien, wat natuurlijke geen fijne onderneming is. Maar het zorgt er wel voor dat ik daar achteraf doorheen gewerkt heb, wat een nog veel groter gevoel van voldoening en last van mijn schouders gevoel geeft. Met LSD (en dergelijke) en ook deze 4-HO-MET trip is het allemaal mijn eigen initiatief om diep te duiken, maar niet té diep omdat er niet die andere wil is die me voorbij mijn eigen grenzen brengt.

Voel je niet afgeschrikt door mijn ervaring/beschrijving. Als je LSD kunt handelen, is 4-HO-MET (mits voorzichtig/laag gedoseerd) denk ik echt geen probleem.

Ja mooi spul!

Maar ik denk dat ik om de reden die ik hierboven als reactie op Roze Olifant heb geschreven, psilocybine zal blijven zien als mijn favoriete tripmiddel. Het is aan de ene kant fijn dat een tripmiddel je de vrijheid geeft om zelf te bepalen in welke richting de trip ongeveer gaat en je al vanzelf positief of zelfs euforisch laat voelen, maar psilocybine brengt me altijd voorbij mijn eigen grenzen en dat is achteraf altijd een immens waardevol iets.

Alsnog, 4-HO-MET is tot nu toe fantastisch en ik ga het zeker verder verkennen in de toekomst!

Laatst bewerkt: 8 jul 2019
    Jmths vindt dit leuk.
  12. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Altijd lastig om met absolute zekerheid te zeggen natuurlijk maar ik kan mij er wel iets bij voorstellen, wel leuk verwoord in ieder geval. Dat paddestoeltjes meer met zich mee brengen dan enkel psilocybine is ook zeker waar, stiekem vergeleek ik het in mijn achterhoofd met 4-AcO-DMT maar ik wou denk ik mensen niet teveel verwarren.
    Ik weet niet meer waar ik het voorbij zag komen maar het kijken in de spiegel of naar je handen staan mij bij als zogenaamd bekende 'droomhacks'. De geest kan dit tijdens dromen op een of andere manier niet goed verwerken. Ik kan mij herinneren dat de 'spiegelhack' ook nog eens langs kwam tijdens een aflevering van SG-1 om een moordzaak op te lossen, haha.

In de film Inception maakten de dromers gebruik van 'totems', voorwerpen die ze wanneer ze wakker zijn bij zich houden om zich tijdens hun dromen beter te kunnen gronden. Een hoofdrolspeler gebruikte dacht ik een kleine tol hiervoor.

Ik heb nog altijd een flinke plak Afrikaanse Droomwortel liggen die ik nog eens verder zou willen verkennen, maar dat moet nog even wachten vrees ik. :')

Laatst bewerkt: 8 jul 2019
    Mindless vindt dit leuk.
  13. Mindless

Toch apart dat de geest blijkbaar complete werelden met landschappen en bewoonde mega steden in absurd detail kan verwerken, maar eigen handen te ver gaan. :wink:

O ja, staat me nog vaag bij.

Aha interessant. Daar kun je dus o.a. lucide mee gaan dromen lees ik.

14. Lysergine

Lysergine Belezen gebruiker

4-HO-MET schijnt niet lang stabiel te zijn in waterige oplossingen. Weet iemand of 4-HO-MET ook in propyleenglycol of alcohol oplosbaar is?
    Ik wil namelijk een oplossing maken die enkele maanden goed moet blijven, dus geen verlies van potentie, zodat ik volumetrisch kan doseren. Anders moet ik voor 4-AcO-Met gaan.

15. acht.zes

Triptamines lenen zich volgens mij niet zo goed voor oplossingen, geen idee of die in PG of Alcohol wel stabiel blijven.

Maar met een 0,001 weegschaal kan je uitstekend doseren met 4Ho-MET, dus wellicht kan je zon weegschaal aanschaffen?

16. Lysergine

Lysergine Belezen gebruiker

Bij werken met potente poeders is een weegschaal sowieso een must. Ik heb zo`n analytische balans die ook in het laboratorium gebruikt wordt en die op een tiende van een milligram nauwkeurig is. Absoluut top ding, maar ook die heeft een minimale afweging van 10 mg; daaronder wordt het onnauwkeurig. Uit het report van Mindless maak ik op dat 4-HO-MET behoorlijk potent kan zijn, terwijl ik voor nu eerst kleinere hoeveelheden (< 10 mg) wil proberen. Dan kom je snel uit op volumetrisch doseren.

Klopt, tryptamines zijn fragiel in water, volgens mij door hydrolyse. In dat geval zou zeer zuivere alcohol of propyleenglycol beter zijn. Ik betwijfel echter of zouten van tryptamines ook in PG oplossen. :thinking:

Iemand die meer weet over de verschillen tussen 4-HO-MET en 4-AcO-MET wat betreft onset, werkingsduur, bodyload, misselijkheid, visuele effecten en overige psychedelische effecten? Welke is meer sederend?

17. acht.zes

@Lysergine
    Ik heb geen ervaring met 4AcO-MET, maar ik vond 4Ho-MET en 4AcO-DMT precies hetzelfde werken, geen verschil in kunnen ontdekken.

18. verwondering

verwondering Bewuste gebruiker Top Tripreporter

Grappig hoe ervaringen kunnen verschillen. Ik vond het verschil tussen 4-HO-MET en 4-ACO-DMT groot.

4-HO-MET vond ik visueel sterk. Redelijk gelijkend aan psilocybine, maar toch wat 'kunstmatiger', wat killer. Veel rood en groen, dingen vervormden, gezichten werden langgerekt en kregen puntoortjes. Vervorming van geluid. En zodra ik aan de piek zat, was het vooral heel vrolijk.

4-ACO-DMT was vooral heel verwarrend. Visueel bijna niets te merken, maar mentaal des te meer. Te verward om te begrijpen waar ik was. Waar ik überhaupt mee bezig was.

4-HO-MET vind ik luchtig en licht genoeg om te gebruiken op een feestje. 4-ACO-DMT is voor thuis.

Laden...