Eerste kweekset mexicaanse paddo's

Frowdy

Newbie
He,

Ik heb een kweekset gekocht 10 dagen geleden. nu op de 10e dag zie ik maar 1 klein paddootje.

en voor de rest lijkt het substraat er normaal uit te zien. moet ik nu gewoon nog even wachten voor meer paddo's, voor ik in paniek raak. of moeten er al meer dan 1 te zien zijn.

Ik wil graag weten of het goed gaat.

M.v.g
Frowdy

Pak Suiker

Wijs gebruiker
10 dagen vind ik eigenlijk best snel.
Bij mij duurde het een maand voordat ik een paar kleine paddestoeltjes begon te zien. :wink:

Frowdy

Newbie
He, dat is mooi dat het snel gaat heb er namelijk heel veel trek in:) ben nu bijna 14 dagen verder en ik tel er al ong 15 een paar zijn al meerdere centimeters hoog :grin:

Frowdy

Newbie
hey,

het is nu dag 15 en mijn paddo's gaan wel goed maar, er is 1 paddo die sneller als de rest gaat. nu ben ik bang dat als het hoedje open gaat van die paddo dat de rest nog erg klein is.

wat kan ik het beste doen?

gewoon alles tegelijk oosten of moet ik die ene paddo er eerst uithalen. maar ik ben dan bang dat het dan word besmet.

M.v g
Frowdy

JJJ

Bewuste gebruiker
Dan kun je het beste eerst die ene oogsten en de rest nog even door laten groeien.

puntnl

Newbie
Ik heb ook zo een set, ik ben nog met dat mycelium bezig dat het wat op wil komen, maar doet het niet echt. Je hoeft deze bak mexicaanse toch niet te vullen met water toch?

Frowdy

Newbie
Nou eindelijk mijn eerste kweekset geoogst!!! :)

19 dagen verder na het soaken, 124 gram!!! :grin: :grin:

hier een paar foto's en een paar vraagjes,

vraag 1, Bij de laatste foto zie je duidelijk dat er mijn paddo's een beetje blauw kleuren, kan dit kwaad? ik had volgens mij gelezen dat het juist de sterkte aangeeft. ik hoop niet op een schimmel :(

vraag 2, Ik wil mijn paddo's laten drogen, ik heb ze nu in een doos gedaan met keukenpappier erin en erop. en in een kast gestopt. doe ik het zo goed?? Ik ben namelijk erg bang op schimmel :( maar mijn kamer is gemiddeld 16 graden dat is iets te koud neem ik aan. wat kan ik het beste doen? bij de verwarming plaatsen? ik heb cv (centrale verwarming). alleen staat mijn verwarming niet altijd aan.

mischien is er een andere manier om ze lang te bewaren?

M.v.g Frowdy

Bijlagen

• P050309_14.08[01].JPG
    P050309_14.08[01].JPG
    231,9 KB · Weergaven: 290
  • P050309_14.22[01].JPG
    P050309_14.22[01].JPG
    228,3 KB · Weergaven: 289
  • P050309_15.0121.jpg
    P050309_15.0121.jpg
    128,6 KB · Weergaven: 303

KoxBox

Badass junkie
Hoe meer blauw hoe meer vreugd! Dat is gewoon doordat je de paddestoel daar hebt vastgepakt verkleurt hij door de psilocybe en psilocyne die er in zit, vooral geen zorgen maken het is juist positief. Zeer mooie paddestoelen trouwens! Veel trip/kweek en oogst plezier nog.

Bovenaan