• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste opiaat ervaring: 200mg Tramadol

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb voorheen nog nooit eerder opiaten gebruikt omdat ik deze nooit echt voorhanden heb gehad en omdat ik ook altijd wel een beetje bang ben geweest voor de verslavende kant van opiaten. Ondanks dat heb ik toch altijd wel een zekere interesse gehad in opiaten.

Momenteel studeer ik tijdelijk in het buitenland en mis ik toch wel de mogelijkheden om bijvoorbeeld een jointje te kunnen roken, een pilletje te kunnen nemen, enz. Nou heb ik hier een paar vrienden die Tramadol gewoon bij de apotheek zonder recept hadden gekocht (Wat kunnen drugs wetten toch raar zijn in veel landen) en dit al een aantal keer geprobeerd hadden. Wat zij mij er over vertelden, had toch zeker wel enige interesse aangewakkerd en zodoende ben ik informatie op internet gaan opzoeken om te kijken of ik het misschien een keer zou willen proberen. Na een paar keer het aanbod om mee te doen, te hebben afgeslagen, besloot ik afgelopen vrijdagavond dat ik het toch wel een keer zou willen proberen.

Het plan was om samen met B, naar de studentenflat van M en A te gaan en dan daar wat films te gaan kijken. De studentenflats hier hebben alleen nogal veel vervelende regels, waaronder dat gasten niet ’s nachts aanwezig mogen zijn. Maar dit was volgens M geen probleem als we om 12 uur even een kwartiertje naar het dak zouden gaan, voor als ze naar hun kamer zouden komen om ons te zoeken. Daarna konden we dan gewoon weer verder gaan met films kijken en dan zouden B en ik later in de nacht vertrekken.

Om 22.50uur had ik op aanraden van M en A 4 capsules van 50mg genomen en zij hadden er beiden 5 genomen. B had niet zo’n behoefte om Tramadol te proberen en zou dus de sitter zijn. Vervolgens hebben we de film Office Space opgezet in afwachting van de effecten. Terwijl we midden in de film zaten ging om 24.00uur in enen de telefoon in hun kamer, wat de receptie moest zijn, dus besloten we om snel naar het dak te gaan en daar even te wachten. (Echt te triest voor woorden eigenlijk dat dit nodig is als je allemaal 21 jaar of ouder bent, maargoed zo werkt dat hier dus…)

Terwijl ik de trap op liep naar het dak merkte ik dat het bij mij toch wel begon in te slaan. Mijn evenwicht was niet helemaal de oude meer en ik voelde me ook echt een beetje suffig worden. Ook praten leek wat lastiger te gaan. Ondanks dat het een beetje onwennig aanvoelde, moet ik zeggen dat het zeker niet onaangenaam was. Bij M en A moest het nog inslaan, maar zij hadden het dan ook al meerdere keren gebruikt. Terwijl we daar op het dak stonden kreeg ik het gevoel dat ik even moest plassen, dus besloot ik naar de wc te lopen. Onderweg naar de wc begon de Tramadol toch wel heviger in te slaan en kwam er een golf van misselijkheid over me heen. Eenmaal bij de wc aangekomen merkte ik alleen dat zowel plassen als overgeven er niet inzat en dus besloot ik maar weer naar de rest toe te gaan. Terug op het dak bleek echter dat B en ik echt moesten uitchecken en gezien het feit dat ik me enigszins misselijk voelde had ik hier eigenlijk helemaal geen probleem mee.

Thuis aangekomen voelde ik me nog steeds een beetje misselijk en vooral erg vaag. Ik besloot om de film af te kijken, maar het echt goed volgen zat er alleen niet meer in helaas. Vlak nadat de film was afgelopen leek het heftige gevoel wat ik in het begin had eigenlijk helemaal weg en voelde ik me vooral erg kalm en tegelijkertijd ook enigszins energiek. Terwijl ik naar de wc liep merkte ik dat mijn evenwicht toch nog steeds niet echt goed was en mijn pupillen waren ook echt minuscuul, maar verder leek het of het effect al behoorlijk was afgezwakt. Dit pas om zo’n 2.00uur… Behoorlijk teleurgesteld door het tegenvallende effect besloot ik nog even te gaan internetten en dan maar te gaan slapen, want ik moest alweer om 8.00uur opstaan. Terwijl ik een beetje over DF en andere sites aan het surfen was merkte ik dat eigenlijk helemaal niks me iets boeide. Het was alsof ik helemaal geen emoties meer had. Alles was neutraal, nergens kwamen ook maar enigszins positieve dan wel negatieve gevoelens bij opzetten. Een gevoel van volledige apathie overheerste. Hierop besloot ik om de nieuwste South Park aflevering te gaan kijken, met het idee dat dit me toch wel zou moeten boeien. Maar nee hoor. Telkens dacht ik: ‘volgens mij is dit best grappig maar het doet me gewoon helemaal niets nu…’

Uiteindelijk besloot ik om zo 3.30uur te gaan slapen met het idee dat het toch wel zo goed als uitgewerkt was en dat het dus nogal een tegenvallende ervaring was geweest. Maar toen ik in bed ging liggen met een deken over me heen, was het moment waarop het effect pas eigenlijk echt begon. Ik voelde een enorm behaaglijke warme golf over me hele lichaam heen gaan en was echt totaal verbaasd en tevens blij verrast hiermee. Wat is DIT lekker zeg. Ik gooide de deken van me af want het was gewoon niet normaal warm meer, maar toch lekker. En terwijl ik mijn ogen dicht deed om te genieten van dit gevoel en tevens probeerde in slaap te komen, kwam ik echt in de meest bizarre droomrealiteit terecht. Mijn gedachten namen echt volledig de vrije loop en gingen van de hak op de tak, telkens gepaard met vage/duidelijke droombeelden. Alleen duurde het telkens even voor ik door had dat ik bijvoorbeeld niet echt met vrienden aan het praten was maar dat ik gewoon in bed lag. Ik kwam telkens van de ene rare, maar meestal toch behoorlijk realistisch overkomende korte droom in de ander, dit gepaard gaande met een enorm gevoel van welbehagen. Ik had het gevoel dat ik noch helemaal wakker was, noch helemaal sliep. Ik zat er ergens tussen in en realiseerde me op de wat meer wakkere momenten, dat dit dan toch wel het opiaat gevoel zou moeten zijn wat ik graag een keer wilde meemaken. Hoewel ik opzich wel genoot van dit gevoel had ik tegen 5.00uur toch wel zoiets van nu zou ik graag echt willen slapen, aangezien ik over 3 uurtjes alweer moest opstaan. Dit was echter makkelijker gezegd dan gedaan. Ergens later in de ochtend viel ik dan eindelijk echt in slaap, hoewel niet heel diep.

Toen om 8.00uur mijn wekker ging, stond ik direct op (iets wat ik normaal echt nooit kan) en liep naar de wc. Ik keek in de spiegel en zag dat mijn pupillen echt nog steeds heel erg klein waren en ik realiseerde me dat de Tramadol eigenlijk nog helemaal niet was uitgewerkt. Ik had ook gelezen dat het behoorlijk lang werkt dus dit is eigenlijk helemaal niet zo wonderbaarlijk. Alleen voelde het nu wel anders. In de plaats van de enorme apathie, voelde ik me nu juist eerder opgewekt. Ik vertrok samen met B richting de stad, behoorlijk moe na het weinige echte slapen, maar toch ook zeer opgewekt. Dit was naar mijn idee duidelijk toe te schrijven aan het feit dat Tramadol ook voor een versterkte afgifte van serotonine zorgt. Zo kwamen we bijvoorbeeld rond 11.00 bij de McDonald’s om koffie te gaan drinken en ik was echt extreem blij met het feit dat ze er ook espresso hadden. Uiteindelijk werden mijn pupillen tegen 13.00 pas weer een beetje normaal en toen was het dan ook echt wel uitgewerkt.

Al met al was het een zeer interessante ervaring. Vooral ook door de verschillende effecten tijdens verschillende momenten en bezigheden. Waar het mij vooral om te doen was, was het opiaat effect en het lijkt dat dit het best tot zijn recht komt bij Tramadol door gewoon helemaal niets te doen en je volledig te ontspannen. Iets wat mijn vrienden ook al zeiden. Ik vermoed dat dit komt doordat Tramadol ook op de serotonine en adrenaline receptoren werkt. Wat ik overigens wel minder vond was het gevoel van volledige apathie. Hier vond ik eigenlijk maar weinig aan, omdat dit ook niet echt gepaard ging met enig gevoel van welbehagen. Tevens vond ik de duur ook wel wat aan de lange kant. Ik heb toch zeker zo’n 13 uur de effecten gemerkt. Ik weet in ieder geval zeker dat als ik weer in Nederland ben en weer de beschikking heb over psychedelica, ik hier toch echt de voorkeur aangeef.

Maddo17

Belezen gebruiker
Het is een pijnstiller, dus dat gevoel van apathie is niet zo vreemd toch?

Je report is leuk geschreven, maar de effecten spraken mij niet aan. Ook heel vervelend dat het pa na 5 uur inwerkte en dan ook nog eens zo lang duurde. En toen je in bed lag, leek het wel alsof je gewoon hoge koorts had en lag te ijlen.

Apart dat mensen medicijnen voor andere doelen gebruiken. Zou jij het nog een keer doen en het anderen aanraden?

Hebben je vrienden er nog wat van gevoeld trouwens?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Maddo17 zei:
Apart dat mensen medicijnen voor andere doelen gebruiken. Zou jij het nog een keer doen en het anderen aanraden?

Nee ik zou dit zelf niet zo snel meer doen. Ik ben niet echt heel erg te spreken over de effecten. Hoewel ik me best goed voelde toen ik in bed lag is het niet echt mijn ding. Ik ga toch liever voor de psychedelica, waar gevoel juist bij versterkt word. Dat is door deze ervaring nog eens extra duidelijk geworden.

Aanraden zou ik het ook niet nee. Als je het niks vind zul je er natuurlijk niet aan verslaafd raken, maar als je het wel wat vind moet je daar toch voor oppassen. Dat is iets dat ik mijn vrienden ook regelmatig vertel.

Dr Gonzo

Wijs gebruiker
ik heb zelf nog een strip liggen(tramadol hci 50 pch)...en die ligt al heeeel lang naar me te lonken,maar durfde het niet aan..ga het nu wel ff proberen als ik de dag erna echt niets te doen heb....mooi report trouwens

ik heb wel eens gehoord of gelezen dat als je die capsules openmaakt , de balletjes die daar inzitten
fijnprakt ,het poeder wat je overhoudt terug in de capsules en ze dan slikt, het effect niet zo lang op zich laat wachten...?.?.?
heeft iemand daar ervaring mee.?.?.?..

Delcasa88

Bewuste gebruiker
Ik vind dit bespottelijk. En dat in het buitenland nog wel... :openmouth: Onbeschrijfelijk. Jij moet aan je studie zitten !!

Drugs are bad 'mkay! (of vind je dit nu ook niet meer grappig?)

:tearsofjoy:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Delcasa88 zei:
Ik vind dit bespottelijk. En dat in het buitenland nog wel... :openmouth: Onbeschrijfelijk. Jij moet aan je studie zitten !!

Drugs are bad 'mkay! (of vind je dit nu ook niet meer grappig?)

:tearsofjoy:

HAHA! Gelukkig weet ik dat jij zo'n brave jonge bent Delcasa!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Dr Gonzo zei:
ik heb wel eens gehoord of gelezen dat als je die capsules openmaakt , de balletjes die daar inzitten
fijnprakt ,het poeder wat je overhoudt terug in de capsules en ze dan slikt, het effect niet zo lang op zich laat wachten...?.?.?

Ik heb het hier nog over gehad met mijn vrienden en die hebben later een capsule opgemaakt. Er zat gewoon poeder in, dus ik had gewoon de normale variant. Dus als je ze gaat proberen moet je even kijken of je de normale of slow release variant hebt.

Wat betreft de effecten, het effect is heel erg afhankelijk van de set en setting. Tramadol werkt op de opiaat, serontonine en adrenaline receptoren, dus afhankelijk van wat jij doet overheerst een bepaald effect. Ik heb dan ook echt alle 3 de verschillende effecten op verschillende momenten gevoelt. Mijn vrienden ervaren dit net zo trouwens

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Dr Gonzo zei:
ik heb zelf nog een strip liggen(tramadol hci 50 pch)...en die ligt al heeeel lang naar me te lonken,maar durfde het niet aan..ga het nu wel ff proberen als ik de dag erna echt niets te doen heb....mooi report trouwens

heeft iemand daar ervaring mee.?.?.?..

Als er in de capsules bolletjes zitten is dit een retard vorm, die zorgt voor een verlengde afgifte. Crush je die bolletjes totdat het weer poeder is ga je de retard eraf halen en gaat het veel sneller werken, maar pas op, je hoogtepunt is ook vele malen sterker. Bij DXM capsules van daro moet je dat ook doen, laat je die heel voel je niks, maak je ze fijn ga je enorm trippen. Tussen de retard vorm en de gewone vorm zit een enorm verschil, ook gaat de normale vorm minder lang duren. Pas wel op bij herhaaldelijk gebruik, die vage dromen kunnen makkelijk overgaan naar nachtmerries, wordt dat het geval zou ik er toch maar snel mee stoppen want dat is een van de eerste tekenen van een verslaving aan een opiaat. Op korte termijn zijn de effecten mischien fijn maar op lange termijn kan het heel naar uitpakken...

Dr Gonzo

Wijs gebruiker
thanks, ja het hele opiaten en verslaafd zijn verhaal ken ik(helaas) , maar is al zo lang geleden..dus kan wel weer een keertje..
en ik heb ze gewoon van de dokter,ik kreeg ze na een operatie en heb ze toen een week geslikt,maar heb nog een strip over en wilde er "wat leuks"mee doen, dus vandaar

pipo35

Experimenterende gebruiker
Leuk om te lezen, maar brrrr wat een ervaring. Ik weet nu ook zeker dat ik het nooit ga proberen ook al ligt hier nog een restant van afgelopen maand. Ik heb enkele weken 3 keer per dag een dosis van 50mg (niet time released) voor pijnbestrijding gekregen en ik heb me er uitermate prettig bij gevoeld. Zo prettig dat je gewoon uitkeek naar de volgende pil. De door jouw beschreven ervaringen heb ik niet. Daar was de dosis te laag voor denk ik. Ik ben niet zo verslavingsgevoelig, maar ik moest me echt vermannen om er mee te stoppen.

Weedman94

Experimenterende gebruiker
Ik heb hier 2 keer 50 mg liggen. Ik heb alleen geen idee of dit nou de verlengde afgifte versie is of de normale. Er staat niks van retard op de verpakking dus het zal wel de normale zijn....

Bovenaan