1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

eerste paddo kweek (golden Teacher 250cc en MC Kennaii 1200cc)

Discussie in 'De kweek- en crea-hoek' gestart door BlancoJ, 30 jan 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. BlancoJ

BlancoJ Newbie

hallo mede trippers , spacers en huis-tuin-en-keuken-gebruikers

Ik ben een 19 jarige student die volgend jaar een kunst bachelor begint en altijd al geboeid is geweest door het begrip "trippen" wat is dat nu net ? zijn het echt de typische Roze Olifantjes ? of is dat nu toch een beetje overdreven?

ik besloot dan ook om het een 2 maanden geleden zelf uit te testen , eerste maal een volledig bakje truffels op en ik had de smaak te pakken. Ik geraakte dan ook onder de indruk. Ook heb ik mezelf leren kennen op een totaal andere manier. Laten we zeggen dat ik ben opgegroeid zonder jeugd wat dan ook de nodige gedachten en frustraties met zich heeft mee gebracht maar na het gebruik van truffels groeide ik steeds meer open en tot nu , 2 maand later merk ik er nog positieve gevolgen van. Ook heb ik een lichte vorm van autisme maar ondanks dat groeide ik toch open.

nu 2 maanden later besloot ik via een online smart shop een ready-to-grow "golden teacher 250cc" gekocht.
    gisteren heb ik mijn eerste flush geoogst . maar aangezien ik net een weekend weg was was ik iets te laat en waren de hoedjes opengescheurd. deze heb ik dan leggen drogen in een schuif met keukenpapier. (foto's volgen) de opbrengst viel echter wat tegen (28 gram na 1 dag drogen) maar hopelijk wordt dat gecompenseerd in de volgende flushes.

vandaag heb ik een kweeksetje van MC kennaii gekocht en een setje met zaadjes van de san pedro cactus.
    op dit topic kunnen jullie mijn kweekbakjes volgen. en zal ik regelmatig ook vragen stellen

2. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Leuk hoor zelf paddo's kweken.

Wel heb ik een keer tijdens een trip in mijn enthousiasme wat verse paddo's geplukt (ik kwam tot de conclusie dat de gedroogde voorraad toch te weinig was) die nog onder het substraat zaten. Dat substraat is schijnbaar niet goed voor je want ik kreeg bultjes over mijn hele lichaam. Ik ben toen al trippend naar de huisarts geweest met het verhaal dat ik aan het tuinieren was en waarschijnlijk wat meststoffen had binnen gekregen. Iets van een allergische reactie, even in de gaten houden. Gelukkig gingen die blaasjes/bultjes na een paar dagen weer weg. wel enorm geschrokken natuurlijk.

Het substraat weet ik niet meer precies, in ieder geval rogge, vermiculiet (of zoiets) en nog iets.

3. BlancoJ

BlancoJ Newbie

zien mijn paddo's er eigenlijk gezond uit ? en hoelang moeten deze drogen en hoe merk ik dit ?

Laatst bewerkt: 30 jan 2018
  4. BlancoJ

BlancoJ Newbie

vandaag is het gewicht van mijn eerste flush serieus gezakt , hopelijk zijn deze bijna droog

5. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Maar heb je zo ook vers gewogen? Want dan weet je bij benadering hoeveel je droog over houd, tijdens het drogen wegen zegt eigenlijk helemaal niks. Vergoeding vers naar droog is gemiddeld zo'n 1 op 10.

6. BlancoJ

BlancoJ Newbie

Nope dat is een beetje mijn "probleem" noem het een beginners foutje :grimacing:.

7. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Dat drogen kan niet zo snel fout gaan hoor, ze worden behoorlijk taai en hard en dan kan je ze best lang bewaren ook nog dacht ik. Zolang je ze maar open laat liggen (het vocht moet wel wegkunnen natuurlijk anders gaan ze rotten of krijg je schimmel op je schimmels) en een beetje warm natuurlijk (bij de verwarming of zo)

Ik zou me meer zorgen maken over dat de hoedjes al opengescheurd waren, dat is eigenlijk niet de bedoeling.

Later dit jaar ga ik zelf weer eens kweken, maar ik wacht nog even op t voorjaar voor de juiste temperatuur zodat ik niet een extra kamer warm hoef te stoken (ik ga ze niet in de woonkamer zetten bij mijn katten, die maken alles kapot :tongueout: )

8. BlancoJ

BlancoJ Newbie

Tja we zullen wel zien of de los gekomen sporen de kit zullen verpest hebben. Ik hoop natuurlijk van niet maar we zien wel! Nu vraag ik me ook meteen af wat een deftige portie is om te consumeren? (ik kan wel tegen vrij veel, 17 gram truffels is echter geen probleem)

Ik heb ook een warmte matje maar durf die eigenlijk niet te gebruiken (heb deze wel gekocht in een smartshop)

En katten, heerlijke dieren maar het begrip "afblijven" werd hen blijkbaar niet geprogrammeerd

9. acht.zes

acht.zes Badass junkie

1,5 gram zou ik eerst eens proberen. Als het allemaal goed gegaan is zou je daar van goed moeten kunnen trippen. Als het tegenvalt probeer dan de volgende keer eens 3 gram.

10. BlancoJ

BlancoJ Newbie

Zijn paddo's dan zo veel meer intenser dan truffels? Maar inderdaad beter "te" weinig dan teveel :thinking:

11. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@BlancoJ

Nee, ze zijn net zo potent, maar de jouwe zijn gedroogd dus dan hou je nog maar 10% procent van het oorspronkelijke gewicht over. Dus, 15 gram verse paddo's wordt 1,5 gram gedroogde paddo's, en beide zijn ruwweg 1 'normale' portie.

Laatst bewerkt: 31 jan 2018
  12. BlancoJ

BlancoJ Newbie

Wow juist ja... Was ik helemaal vergeten... Nog een geluk 17 gram gedroogde had een fout boeltje kunnen worden :fearful: stevig.... Maar fout

Fenrir vindt dit leuk.
  13. BlancoJ

BlancoJ Newbie

En we zijn vertrokken met onze eerste portie

14. BlancoJ

BlancoJ Newbie

en ... het is tegen gevallen . had eerst 2 genomen en heb daarna nog 1gr bij genomen en buiten het typische ''bzzzzzm bzzm bzzzm" in mijn oren en het iets verfellen van kleuren is er niks gebeurt

15. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Oeh, dan is de kwaliteit toch minder dan wat die zou moeten zijn.

Overigens staat en valt alles bij de beginportie. Bijpakken heeft niet zo heel veel zin bij paddo's. Als 2 gram al tegen viel dan zou ik de volgende keer voor 4 gram gaan.

Tja, het blijft toch een natuurproduct, en het gehalte psilocybine wil nog wel eens wisselen.

16. BlancoJ

BlancoJ Newbie

de volgende keer inderdaad 4 proberen , zou het kunnen dat de kwaliteit verminderd is door dat de hoedjes waren gescheurd ?

17. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Nee, dat zou niks uit moeten maken.

18. BlancoJ

BlancoJ Newbie

Hmmm hopelijk is de volgende portie beter. Vandaag komt m'n andere kweek set toe. Ben eens benieuwd. Maar ik heb een ander probleem volgende week zouden we hier in belgie tot - 12 graden kunnen krijgen. Is het dan verstandig om te werken met een warmtemat? En hoe gebruik ik deze? Want rechtstreeks contact wordt toch afgeraden

19. BlancoJ

BlancoJ Newbie

Uiteindelijk in deze koude dagen heb ik de kweeksetjes niet op de warmte mat geplaatst maar de San pedro zaadjes wel (ik hoop nog steeds dat deze eens ontkiemen)

Weet er toevallig iemand hoelang je moet wachten tussen een oogst en een volgende flush? Want ik zie nog steeds geen pinheads

de grote kweek set zit sinds vandaag in een kweekzak (deze heeft een 24u onder water gestaan) hopelijk gaat het deze keer vlotter dan mn eerste setje die heeeeel erg lang op zich liet wachten.

20. Psychedelibee

Dat is niet waar. Truffels zijn per natte gram potenter dan paddo's. De precieze omrekenfactor hangt natuurlijk van de soort en oogst af. Maar heb zelf het idee dat 20g truffels ongeveer gelijk staat aan 30g paddo's, mits de oogst goed was. 15g paddo's ofwel 1,5g droog is echt een lage dosering. 3g droog is een redelijk gemiddelde dosering. Voor het paddo verbod werden ze per 30g verkocht en dat vond ik toen duidelijk sterker dan de 15g truffels die ze nu verkopen.

21. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@Psychedelibee

Ik kan me vergissen hoor, dat paddo-verbod is al weer van een tijdje geleden.

edit;
    alweer 10 jaar verboden. waar blijft de tijd. :tongueout:

Laatst bewerkt: 7 feb 2018
  22. Psychedelibee

Ja dat klopt, ik weet het zelf nog heel goed omdat ik toen net met paddo's begon te experimenteren.

Maargoed, doseren met een natuurproduct blijft sowieso lastig.

23. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Ik heb trouwens niet het idee dat de paddo's van vroeger per portie sterker waren dan de truffels van toen of van nu.

24. Psychedelibee

Ik weet nog heel goed dat ik de 30g paddo porties toen duidelijk sterker vond dan de 15g truffel porties die daar voor in de plaats kwamen. Heb ze toen rond dezelfde periode vlak achter elkaar kunnen proberen.

Ik vermoed dat ze bewust de porties iets verkleind hebben om te voorkomen dat het te vaak fout zou gaan zoals toen met paddo's het geval was. Voor mij is 15g truffels in ieder geval nooit een volwaardige portie geweest.

25. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@Psychedelibee
    Ik heb dan toch weer niet de indruk dat de paddo's vroeger per portie sterker waren dan de truffels van nu. Ook vroeger vond ik een portie paddo's net te weinig. Ik ben trouwens helemaal vergeten hoeveel gram er vroeger in een portie paddo's zat.

26. BlancoJ

BlancoJ Newbie

En de ene is al gevoeliger voor de stof dan de andere. Denk dat iedereen voor zich een beetje moet uit dokteren wat de juiste dosis is. En zoals eerder vermeld. Het zijn natuurproducten die zich sterk laten beïnvloeden door allerlei factoren.

Heb effe terug speciaal vanuit gent (België) naar sluis (smart shop) gereden met de bromfiets in de hagel en storm puur voor een portie truffels... Maar toen ik ze die avond nam was ik zooo hard teleur gesteld.. Ze waren totaal niet potent. Zal een "mindere" portie geweest zijn....

27. Psychedelibee

Ja doseringen vergelijken heeft weinig zin inderdaad.

Dat was dus 30g, in ieder geval hier in amsterdam.

28. BlancoJ

BlancoJ Newbie

hey iedereen , ik heb vandaag een vreemde ontdekking gedaan, in mijn kleinste kit zaten er paddestoelen in de onderkant van de growkit , de "cake" kwam los en sprong bijna uit het potje .... tot ik plots zag dat er aan de onderkant een paddo of 5 aan het groeien was. deze waren al 3cm groot en heb ze gelijk geplukt .

wat mn 2de en ook grootste kit betreft heb ik nog steeds NIKS.... hopelijk schieten ze toch nog. (maar bij de levering was de "cake" gebroken in het doosje dus ik hoop dat daar de paddo's ook niet groeien aan de onderkant ofzo...)

Laden...