1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

Eerste trip op truffels (Hollandia)

Discussie in 'Trip reports' gestart door Henkka, 9 feb 2019.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. Henkka

Henkka Newbie

Mijn eerste post op dit forum en allereerste report over onze truffeltrip van gisteravond.

Wie: Mijn vriendin en ik
    Waar: Gezellig thuis
    Wat: Beiden 15 gram Hollandia truffels.

Een tijd geleden heb ik voor de eerste keer XTC gebruikt en dit was me goed bevallen. Dit was mijn eerste aanraking met drugs ooit behalve vroeger eens een jointje te hebben gerookt in mijn middelbare schoolperiode. Na een hele tijd niks te hebben gebruikt begonnen we ons in te lezen over magic truffels. Een psychedelische trip leek mij al een hele tijd ontzettend interessant en na de afgelopen week een hoop trip reports van jullie te hebben gelezen hebben we woensdag de stoute schoenen aangetrokken en een bestelling geplaatst. Even gebeld met een smartshop voor wat uitleg en wat wij als beginners nu het beste konden pakken. Er werd niet direct geadviseerd om Hollandia truffels te pakken maar goed een beetje eigenwijs hebben we die toch besteld samen met 2 pakjes trip stoppers voor het geval dat het mis zou gaan. Ik lees veel verhalen over dat het niet zou werken maar goed het gaf al een geruststelling dat we ze hadden liggen en dat was prima zat.

Gisteren na het werk lag er een pakketje in de brievenbus met onze bestelling. Het huis was helemaal gezellig aangekleed met kaarsjes, een leuke triplijst aan muziek in elkaar gezet met o.a psychedelic rock, psytrance, disco en wat andere dromerige nummertjes. De keukentafel lag vol met stiften,verf en kleurplaten voor volwassenen en mijn gitaar stond klaar in de hoek. Na een snelle douche en een dag niks gegeten te hebben was het tijd om onze trip te gaan beginnen.

19.30

De weegschaal werd erbij gepakt en de pakjes werden gewogen. Mijn vriendin heeft de 15 gram in een keer opgegeten met wat moeite i.v.m de smaak. Ik had zelf wat minder moeite met de smaak maar was wel nog in dubio of ik de volledige 15 gram ook ging pakken. Uiteindelijk de knoop doorgehakt en alles goed gekauwd en doorgeslikt. Lekker de bank op en even That 70's show kijken tot het begint te werken leek ons een fijn idee terwijl we wachtten op die bodyload en felle kleuren.

19.45

Langzaam voelde ik me lichter worden in mijn hoofd en kon ik me niet meer concentreren op de serie die we aan het kijken waren. Ik werd wat rusteloos en begon te lopen want het gevoel in mijn knieën voelde toch wel heerlijk aan. Het begin van de trip deed ons erg denken aan de XTC ervaring van een paar maanden terug. Al snel werd de tv uitgezet en onze muzieklijst ging van start met een nummer van Supertramp. Na wat gedanst te hebben en in de spiegel kijken op de badkamer of onze pupillen al groter werden, nam het gevoel steeds meer toe. Alle kleuren werden fel en we hadden nogal wat kleurrijke lampen in huis!

20.15

Rondom de klok van 20.00 uur werd het allemaal erg vaag. In de spiegel kijken leverde een enorme lachkick op aangezien mijn hoofd ineens heel klein werd en weer superdik. We voelden ons heerlijk en relaxt maar tegelijkertijd hadden we geen idee wat nog echt was en wat een illusie was. In de hoek naast de bank had mijn vriendin een soort hoek gemaakt van kussens, knuffels en dekens en dat werd al gauw haar favoriete hoekje. Liggend onder de tafel een peukje roken met de handen in een fruitbak is normaal een vreemde zaak maar op dat moment een geweldige ervaring. De tijd begon enorm te vertragen in ons hoofd en het leek wel alsof we een uur verder waren en vervolgens op de klok te zien dat er maar 3 minuten voorbij waren. Dit gaf een hele hoop mindf*cks en we begonnen ons af te vragen wat tijd precies inhield.

21.00

De trip begon hier wel echt op zijn hoogtepunt te komen. Alles om ons heen gaf licht en vervormde in allerlei vreemde manieren. Drinken werd een enorme opgave en voelde voor mij net alsof het een dikke substantie was die ik niet goed kon afslikken. Tegelijkertijd was water ook het lekkerste wat er was. Even snel de tuin in in het donker was een absurd aanzicht. De takken van de bomen begonnen te dansen en de wolken trokken als een soort geestachtige substantie door de lucht. Ik kreeg ineens de ingeving om gitaar te gaan spelen maar dit was onmogelijk voor mij. Ik kon geen enkel akkoord meer spelen dus dat was van korte duur. Ook een simpele kleurplaat inkleuren wilde niet meer werken aangezien ik als een kleuter niet meer tussen de lijntjes kon kleuren. Ik besloot ook even onder de tafel te gaan liggen om te kijken wat hier zo leuk was. Na eventjes te knuffelen en muziek compleet op ins te laten werken besloot mijn vriendin te gaan douchen. Ze wilde even alleen relaxt onder de douche staan met kaarsjes aan. Alles werd voor haar een grote cartoon en het water i.c.m de zeep voelde magisch aan.

Ik was op dat moment nog in de woonkamer met glowsticks aan het spelen terwijl ik mezelf verloor in Whole lotta love van Led Zeppelin. Ik voelde de gitaarsolo in mijn hele lichaam terwijl ik vol bewondering naar de glowsticks aan het kijken was. Toen het nummer was afgelopen werd ik uit mijn trance gehaald omdat het nummer erop een totaal andere vibe had. Ik besloot even in de douche te gaan kijken. De kaarsjes i.c.m de damp van het warme water was heerlijk. Al snel stond ik ook in de douche en kregen we de douche niet op een goede temperatuur. Normaal gesproken is dit niet erg lastig maar het heeft even geduurd hoor! We verwonderden ons over hoe kleine alledaagse taken een enorme opgave was tijdens een trip. Na een lastige uitdaging genaamd : jezelf afdrogen, gingen we weer de woonkamer in. Daar hebben we nog enige tijd rondgelopen en van alles om ons heen bewonderd.

22.00

We voelden ons langzaam wel een beetje moe worden en besloten lekker in bed te gaan liggen. Daar kregen we de ingeving om even te videobellen met vrienden die al over de avond heen berichtjes hadden gestuurd over hoe het ging. Hier kwamen vreemde quotes uit waar ontzettend hard om hebben moeten lachen zoals: Waar is de tijd gebleven, in de klok? Op facebook kwam een video voorbij over Formule 1 waarop ik zei: De banden van Max Verstappen hebben meer grip dan wij nu op ons leven. Ik snapte er niks meer van waarom dat allemaal zo grappig was maargoed er werden tranen gelachen en we hadden het nog steeds ontzettend leuk.

23.00

De trip begon langzaam en geleidelijk aan af te nemen in een lachbui over van alles en nog wat tot die uiteindelijk rond een uur of 00.00 totaal was uitgewerkt. Mijn vriendin heeft wel nog de hele tijd visuals gehad van mandalas met blije buddhagezichtjes maar bij mij was alles ver voorbij. We zijn heerlijk in slaap gevallen en 12 uur later wakker geworden met een tevreden gevoel.

Conclusie

Ondanks de nogal zware truffel en dosering voor een beginner hebben we een fantastische trip gehad. Niks dan heerlijke euforische gevoelens en waarnemingen. De realiteit was totaal weg en we hadden beiden heftige closed eyes visuals. Een echte reis hebben we niet gemaakt en echt diep in emoties zijn we ook niet terecht gekomen zoals in vele trip reports word genoemd waar mensen totaal in een andere wereld terecht komen uit een herrinnering. Als we terugkijken wat we ervan hebben geleerd is het vooral dat we de volgende keer de telefoons wegleggen en ons meer willen focussen op creatieve dingen proberen te doen en onszelf helemaal verliezen in de muziek. Dit wilde niet helemaal lukken omdat we ons er niet genoeg op konden richten.

Ik heb even de ogen dicht gedaan maar na een tijdje werd het echt heftig en deed ik ze weer open. Dit wil ik de volgende keer ook meer gaan verkennen. Ik denk dat in mijn onderbewustzijn toch een beetje probeerde te voorkomen waar de trip mij mee naartoe wilde nemen. Maargoed dit zijn allemaal leermomenten voor een volgende trip.

En die gaat er zeker komen!

2. GoldenGrow

GoldenGrow Bewuste gebruiker

klinkt als een leuke kennismaking met truffels!
    ik vind het altijd bijzonder als ik hoor dat iemand geen filosofische/diepe gedachtens heeft gehad over bv het leven , de dood.. dingen die even minder gaan in je leven zulk soort dingen.
    want bij mij gaan truffels en zulke momenten van diepe zelfreflectie bijna nooit zonder elkaar.

3. Henkka

Henkka Newbie

Ja dit verbaasde ons ook enorm. Het enige waar ik een beetje over gefilosofeerd heb was het besef van tijd. Daar begreep ik niks meer van. Ik besefte me hoeveel je kan doen in paar minuten. Voornamelijk indrukken op gedaan over hoe de trip was ivm wat we hadden verwacht. Maargoed wie weet komt dit in de volgende trip wel meer naar boven.

GoldenGrow vindt dit leuk.
  4. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Het is volgens mij niet zo uitzonderlijk dat de eerste of eerste paar trips op truffels (of paddo's) nog niet zo heel erg de diepte in gaan. Dat komt juist wel veel voor volgens mij hoor. Had zelf ook dat het de eerste paar keren vooral heel vreemde en visuele ervaringen waren. Daarna ging het steeds meer de diepte in naar psychologische en existentiële zaken. Als je intentie is om wat meer uit trips te halen dan hallucineren en "vaag" zijn, dan denk ik dat je dat vanzelf wel krijgt als je wat vaker gaat trippen. Psilocybine geeft je eigenlijk altijd wat je nodig hebt en kan daarin meedogenloos zijn, maar staat er dus ook wel om bekend om best vergeeflijk te zijn in het begin als iemand er nog niet zo bekend mee is. Zo kun je eerst even rustig aftasten. Best bedachtzaam van dat spul toch? :wink:

GoldenGrow vindt dit leuk.
  5. GoldenGrow

GoldenGrow Bewuste gebruiker

ja klopt, eigelijk maar goed ook. anders zouden veel mensen direct "schrik" kunnen krijgen met alle gevolgen van dien.

6. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

@Henkka

Leuk trip reportje! Welkom op het forum ook!

Volgens mij een herkenbaar verhaal voor de mensen die wel eens trippen. Zo lang je je ogen open houdt en actief bezig bent met van alles en nog wat blijft bij mij de introspectie meestal ook uit. Die komt toch vooral als ik mijn ogen en mond gesloten hou en me laat meenemen door de trip, de muziek en mijn gedachten. Maar volgens mij was je zelf ook al tot die conclusie gekomen. Bovendien is er helemaal niets mis met lekker samen genieten van een andere kijk op de realiteit!

Tsja en wat tijd is? Ik heb echt geen flauw idee eigenlijk :screamcat:

:tearsofjoy:
    Helemaal niet herkenbaar hoor *kuch kuch*

Laden...