ego-dood

Waarnemer

Experimenterende gebruiker
dag medegebruikers,

wat zijn jullie beste tips voor het bereiken van ego-doding tijdens een trip??

ik zit namelijk te kijken met een nog veels te groot ego:wink:

groeten T

Henkfloyd

Bewuste gebruiker
Tripreporter
5 gram gedroogde hawaiaantjes of 500ug of meer lsd
donkere kamer met eventueel ambient muziekje op de achtergrond
Bed om op te liggen met water binnen handbereik.

Helm op gordels om, away you go :wave:

Henkfloyd

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ligt aan de persoon he, ikzelf niet iig. Ik omarmde m'n egodood en alles was goed en vredig. Mooiste ervaring van m'n leven :hearteyes:

Badtrips kunnen bij sommige mensen wel eens aan de oppervlakte komen in de vorm van angstaanvallen. Daarom is het belangrijk de badtrip te accepteren en je angsten te confronteren.

_Kat_

Bewuste gebruiker
Zo veel heb je helemaal niet nodig. Het ligt aan de persoon die een ego dood wil bereiken. Ikzelf heb mijn ego zo erg terug gedrongen dat ik vrijwel op elk trip middel met een normale dosis al een ego dood bereik. Zulke hoeveelheden wil je zeker niet gebruiken als je nog niet zo vaak hebt getript. Dat kan ik je garanderen. Mijn eerste trip op Hawaiiaanse paddo's was niet zozeer bad, maar een totaal verlies van controle was zeker een beetje beangstigend destijds. En dat was een normale dosis uit de smartshop.

Waarnemer

ik heb het tijdens een paddotrip ook meegemaakt. ik was niets meer. ik kon alleen nog waarnemen. was me niet meer bewust van het feit dat ik iets of iemand was. haha alsof ik een onzichtbaar deeltje was dat wat aan het rondkijken was:grin: heel leuk.
dat was trouwens op 3 porties truffels.
heb het met lsd nog niet geprobeerd. maar ga ik zeker nog doen

gr

Atropa

Bewuste gebruiker
Setting: Een huis waar alleen jij bent en waar je je 100% veilig voelt en alles binnen handbereik hebt

Mindset: Prepareer je, het leven moet op een andere manier verder

Set: Een Bed waar je op kunt liggen het beste ben je poedel naakt

Neem 600 mcg acid, 10 gram geheel gedroogde paddo's of 600 mg synthetische mescaline.

Bewegen zal nog nauwelijks kunnen, spierspanning is geheel weg en geen andere keuze dat krankzinnig gaan als het moet. Je bent kwestbaar als een net geboren baby en hiervan ben je je bewust. Mensen zijn terminators, zorg dus dat je echt alleen bent, want je bent losgekoppeld van ontwetendheid. Identiteitsloos en direct verbonden met het zelf. Iets wat onaanvaardbaar is voor degene die nog buiten hun weet om vastzitten als een marionet.

Unplug jezelf, waar je vanaf gaat, is een grenzeloze keuze. Je lichaam is niet meer nodig om daar te komen waar je wilt zijn.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Wat ik zelf belangrijk vind is dat het helemaal donker is en dat er geen aflijdende muziek of geluiden zijn. hierdoor kan je volop op je gedachtengang in gaan.

Stoneboot

Bewuste gebruiker
Is het met LSD niet enorm gevaarlijk om in je eentje te trippen en jezelf een bad trip te bezorgen, ondanks dat het een positief effect op je heeft later. Met paddo's heb je nog controle over jezelf, maar LSD? Ik weet het niet. Ik heb een bad trip met paddo's gehad en ik probeerde elk stukje realiteit dat er nog was te grijpen maar met LSD is er dan nog wel een realiteit?

J0rrit

Badass junkie
Stoneboot zei:
Is het met LSD niet enorm gevaarlijk om in je eentje te trippen en jezelf een bad trip te bezorgen, ondanks dat het een positief effect op je heeft later. Met paddo's heb je nog controle over jezelf, maar LSD? Ik weet het niet. Ik heb een bad trip met paddo's gehad en ik probeerde elk stukje realiteit dat er nog was te grijpen maar met LSD is er dan nog wel een realiteit?

Bij paddos is er minder realiteit vind ik, bij lsd vind ik de trip heftiger, maar het mentale wat lichter.

Stoneboot

Bewuste gebruiker
Ik dacht dat je bij LSD juist veel en veel heftigere visuals kreeg? Of verschilt dit ook weer per persoon?

Atropa

Bewuste gebruiker
Nee. LSD is gefractaliseerder en rechtlijniger.

Echte paddotrips zijn op datura na de hevigste die er zijn. Ervan uitgaande dat het begint bij 100 gram vers.

hodgepodge

Bewuste gebruiker
Paddo's kunnen ook heel heftig zijn inderdaad.

Maar bij zo'n threat en dat heb ik vaker op dit forum, heb ik het idee dat mensen hier dingen gebruiken en proberen om het geprobeerd te hebben en niet voor de ervaring.
Een beetje het sensation white publiek onder de drugs dus.
Mensen die heel trots een zo lang mogelijk lijstje maken in hun sig. Ik vind het allemaal geen wedstrijd en je hoeft ook echt niet alles geprobeerd te hebben. Probeer liever dan die paar echt goede dingen meerdere malen met verschillende dosis. 1 hijs van een plofje en je kunt tabak, wiet en coke neerzetten, maar je weet van geen van de 3 dingen wat ze doen. Op een feestje heb je zo verschillende drugs binnen.

Gebruik het voor jezelf en niet voor anderen of om indruk te maken. :stoned: Veel van de verhalen hier en in trip reports zijn zwaar overdreven. Mensen noemen een wat minder moment tijdens een trip van 10 minuten een badtrip en misschien dus ook een overweldigend moment ego dood. Wil niet zeggen dat dit voor een boel mensen uit dit topic ook niet geld natuurlijk.

En als jij je ego te groot vind, kan je dan echt niets anders bedenken dan zoveel mogelijk drugs te gebruiken om het in een badtrip op te lossen? Is gelul, iedereen kan veranderen als die dat wil en daar heb je geen drugs voor nodig.

Stoneboot

Bewuste gebruiker
hodgepodge zei:
Paddo's kunnen ook heel heftig zijn inderdaad.

Maar bij zo'n threat en dat heb ik vaker op dit forum, heb ik het idee dat mensen hier dingen gebruiken en proberen om het geprobeerd te hebben en niet voor de ervaring.
Een beetje het sensation white publiek onder de drugs dus.
Mensen die heel trots een zo lang mogelijk lijstje maken in hun sig. Ik vind het allemaal geen wedstrijd en je hoeft ook echt niet alles geprobeerd te hebben. Probeer liever dan die paar echt goede dingen meerdere malen met verschillende dosis. 1 hijs van een plofje en je kunt tabak, wiet en coke neerzetten, maar je weet van geen van de 3 dingen wat ze doen. Op een feestje heb je zo verschillende drugs binnen.

Gebruik het voor jezelf en niet voor anderen of om indruk te maken. :stoned: Veel van de verhalen hier en in trip reports zijn zwaar overdreven. Mensen noemen een wat minder moment tijdens een trip van 10 minuten een badtrip en misschien dus ook een overweldigend moment ego dood. Wil niet zeggen dat dit voor een boel mensen uit dit topic ook niet geld natuurlijk.

En als jij je ego te groot vind, kan je dan echt niets anders bedenken dan zoveel mogelijk drugs te gebruiken om het in een badtrip op te lossen? Is gelul, iedereen kan veranderen als die dat wil en daar heb je geen drugs voor nodig.

Well said.

Atropa

Bewuste gebruiker
hodgepodge zei:

Het is geen kwestie van veranderen. Het zelf veranderd niet. Alleen de mate waarin het zelf zichtbaar is en in hoeverre het individu daarvan kennis heeft kunnen nemen.

Een sober person zonder toegang tot entheogenen weet niet dat het ego en het zelf twee onafhankelijke operende instrumenten zijn.

Ons zelf heeft een omhulsel waarmee we ons projecteren en iets zijn in deze wereld, het ego. Iets wat ons identiteit geeft. Dit gegeven zijn we ons niet van bewust tenzij we entheogenen gebruiken. Dat stelt ons in staat om in een staat van huiveringwekkende kwetsbaarheid ons zelf aan den lijve te ondervinden en ons zelf waar te nemen zonder dat het ego bepaalde delen van de cake bedekt.

Zonder deze eierenschaal ben je kansloos om te overleven in de evolutie waaraan we zitten vastgekoppeld. Jezelf verplaatsen, seks, eten, drinken en ouder worden hetgeen wij zien als leven, is een blinde marionetten rol die je energie kost om de evolutie te dienen in z'n voortvloeiing. Alsware een slaaf voor een onbekend doel.

Op het moment dat je unplugged bent van deze rol die je continue vervult, wordt het zelf zichtbaar en wordt de blindheid getoond die je in sobere staat ontwetendheid houd om als maionet te dienen zonder obstructie. Een orgasme is een intens fijne gebeurtenis, maar tevens is opwinding de pressie om je plicht na te komen zodat je je niet ontrekt aan je rol als marionet voor de evolutie (de strijd tussen ons allen om te overleven).

Either way, geen van beide kanten is waarheid, de blauwe of rode kant, de witte of zwarte kant of hoe je het wilt zien.

Feit is wel dat een menselijke wezen adembemende vrijheid meedraagt als hij zowel in als buiten de matrix is geweest.

Alsof we allemaal 1 bonk collectief bewustzijn zijn, en als we het leven krijgen, een afgeslepen bewustzijn krijgen waaruit we een individu worden met een opzet.

DreamerOfDreams

Bewuste gebruiker
@ hodgepodge: zo heb ik er ook al veel over gedacht, plezier maken wordt hoe langer hoe minder het doel bij mijn druggebruik, ik denk na wat ik er mee wil bereiken en dit alles onder het moto: less is more, goed om lezen dat er nog mensen zo over denken en idd, bij veel tripreports druipt de overdrijving ervanaf, achteraf was het altijd de max, jaja.
zo vind ik xtc allesbehalve een partydrug (neemt niet weg dat je er geen lol mee kan maken maar de ervaring is veel minder interessant)

Either way, geen van beide kanten is waarheid, de blauwe of rode kant, de witte of zwarte kant of hoe je het wilt zien.
& Atropa: zeer goede aanvulling

bedankt voor jullie bijdrage die dit forum toch interessant houden

Waarnemer

ik weet niet of dat sensation white op mij slaat. in het geval dat dat zo is sla je de plank mis.

ik heb zon 15 keer getript en nog geen 1 keer voor de lol.

tis 100% voor mn spirituele groei.

ik zie trippen als therapie

groeten T

Waarnemer

sorry ik las je reactie in 2 delen. dus nog even reactie op je 2de deel

ik ben sinds een jaar of 3 bezig met meditatie en heb veel gelezen en geluisterd over spiritualiteit om er vervolgens in de praktijk veel mee te doen. ben vooral bezig met acceptatie, zuiver kunnen waarnemen zonder te oordelen en leven in het nu. ik hou de theorie het liefst zo simpel en beperkt mogelijk en ben vooral bezig het gewoon toe te passen in mijn leven.
trippen is dus bij lange na niet het enige wat ik doe om te groeien. drugs is niet noodzakelijk, maar lsd versnelt het process wel.
ik snap dat er veel lui op dit forum drugs onverantwoord gebruiken, maar ik zie niet in waarom ik daar iets mee te maken heb. beetje bevooroordeeld dus. je had deze reactie beter bij hen kunnen plaatsen. ik heb hele werkweken besteed aan het leren over het ego en ben dus niet iemand die het doet om er maar over te kunnen praten. ik praat er alleen met mensen over die er geinteresseerd in zijn of er zelf iets over te melden hebben:)
maar goed ik kan je verwarring wel begrijpen en neem het je niet kwalijk:)

groetjes

Mr.rhythm

Ik zie het trippen altijd voor me alsof de tijd per persoon op deze wereld relatief gezien onafhankelijk van elkaar kan bewegen, en dat bijvoorbeeld bij een paddotrip je los moet zien komen van de tijd, want die versneld ineens omdat je stappen vooruit maakt en dat kan je niet aan.
ik had een paar paddotrips geleden dat ik niet meer wist hoe ik me nou moest gedragen, wie was ik nou ook alweer? en waarom was ik diegene, waarom wou ik nou precies zó zijn, er zijn zo ontzettend veel mogelijkheden in handbereik.
en toen ik er een beetje over na zat te denken en totaal kwijt was wie ik nou was, zag ik in mijn fantasie een oude wijze man met een witte baard lopen die met een pijp zijn hondje aan het uitlaten was en het zag er zo rustgevend uit, en toen besloot ik het gewoon anders aan te pakken, ik besloot me in die man te veplaatsen en hem te zijn en ik werd ook die man, en het voelde zo ontzettend goed aan, de ultieme vrijheid om zo in hem te kruipen en gewoon hem te zijn.

ik vraag me alleen wel af of dit nou echt een egodood was.. ik voelde me niemand, was mijn identiteit kwijt, en voelde me zoals eerder gezegd al een onzichtbaar observerend deeltje, maar het was op een halve portie golden teachers.. mogelijk?? :confused:

Atropa

Bewuste gebruiker
Mooi stukje.

We zitten allemaal een elkaar vast. :wink: Maar net zo goed zijn we allen los van elkaar.

Individualisme kan zowel zelf gevangenschap zijn, maar ook de zelf vrijheid. Goed of slecht. Donker of licht. Ik weet te weinig om te kunnen zeggen in welke van de 2 elementen ik nou moet geloven. Beide zijn denk ik waarheid.

tomz0r

Badass junkie
Om een egodood makkelijker te bereiken kan je proberen lachgas bij LSD te nemen. Schijnt goed te werken :)

Waarnemer

ik vraag me alleen wel af of dit nou echt een egodood was.. ik voelde me niemand, was mijn identiteit kwijt, en voelde me zoals eerder gezegd al een onzichtbaar observerend deeltje, maar het was op een halve portie golden teachers.. mogelijk?? :confused:

wat jij beschrijft lijkt me een ego-dood of iig een bepaald niveau van ego-dood. ik heb dat ook beleefd op 1,5 portie paddo's terwijl ik dat bv nog niet heb beleefd op 180mcg lsd.

ik heb toen die trip aangepakt alsof het een meditatiesessie was. ik accepteerde alles en probeerde alles los te laten. zodra iets in me op kwam bekeek ik het kort en zei ik ''ok'' en ging ik weer terug naar het denken aan niets. puur waarnemen vanuit je zintuigen. niet denkend. toen kwam ik vrij snel tot die ego-dood. vanuit die staat van ego-dood nadenken over het leven is heel erg interessant. ik voelde me ongelofelijk wijs. ik snapte alles wat ik wilde weten.
je bekijkt je leven dan ineens van de andere kant lijkt het wel. je beginpunt is dan puur bewustzijn en van daaruit richt je je op je leven.
na een tijdje neemt je mate van bewustzijn/wijsheid wel weer af en dat is logisch natuurlijk want je bent weer een beetje terug gegaan in je ego. daarom is het denk ik beter om om de zoveel tijd weer terug te gaan naar ego-dood. dan blijf je scherp.

ik heb die keer wel gebruik gemaakt van de mp3 ''the zapper'' die het hele proces versneld en versterkt. er staat een topic over the zapper in het lsd forum met een downloadlink:)

groeten T

Hans

Wijs gebruiker
Ik heb (denk ik) 2 keer een ego dood mee gemaakt op LSD.

De eerste met 100 mics, dit was tevens mijn eerste trip. Dit was veel te overweldigend en ik denk dat dat er voor zorgde dat ik een ego dood kreeg.

De tweede met 200 mics, dit was ook veel te overweldigend.

Het was alsof rondgleed tussen alle begrippen en dingen die ik me maar kon bedenken. Al mijn zintuigen waren weg en die waren in principe een groot algemeen zintuig geworden. Ik wist niet waar ik was, wie ik was, en of ik al 100 jaar in deze staat verkeerde of 10 minuten.

Ik kan dit soort geintjes iedereen afraden. Zeker voor de mensen die erbij zijn als jij in die staat verkeerd. Dit kan nogal schokkend overkomen.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Heb even een stukje van een salvia handleiding door babel fish gehaald. Dit zou volgens dat boekje/handleiding een ego dood zijn:

Niveau 5 - Onbelangrijke status 5. Op dit niveau kan zich men niet meer bewust zijn van het hebben van een lichaam. Het bewustzijn blijft en sommige gedachte processen zijn nog helder, maar één wordt volledig betrokken bij binnenervaring en maakt al contact met consensuele werkelijkheid los. De individualiteit kan worden verloren; men ervaart het samenvoegen met God/dess, mening, universeel bewustzijn, of bizarre fusies met andere voorwerpen--echt of ingebeeld (b.v. ervaringen zoals het samenvoegen met een muur of een meubel). Op dit niveau is het onmogelijk om in de werkelijkheid te functioneren, maar jammer genoeg blijven sommige mensen niet nog maar bewegen zich rond in deze verwarde staat. Om deze reden is een babysitter essentieel om de veiligheid van iemand te verzekeren dat op deze diepe niveaus voyaging. Aan de persoon die dit ervaart kan het fenomeen angst aanjagend of bijzonder prettig zijn; maar aan een buitenwaarnemer kan het individu verward of gedesoriënteerd lijken.

Lijkt aardig te kloppen met wat ik zover erover gelezen heb. (maar nog niet zelf ervaren)

Eventuele spelfouten/grammatica onder voorbehoud.

Waarnemer zei:
ik heb toen die trip aangepakt alsof het een meditatiesessie was. ik accepteerde alles en probeerde alles los te laten. zodra iets in me op kwam bekeek ik het kort en zei ik ''ok'' en ging ik weer terug naar het denken aan niets. puur waarnemen vanuit je zintuigen. niet denkend. toen kwam ik vrij snel tot die ego-dood. vanuit die staat van ego-dood nadenken over het leven is heel erg interessant. ik voelde me ongelofelijk wijs. ik snapte alles wat ik wilde weten.
je bekijkt je leven dan ineens van de andere kant lijkt het wel. je beginpunt is dan puur bewustzijn en van daaruit richt je je op je leven.
na een tijdje neemt je mate van bewustzijn/wijsheid wel weer af en dat is logisch natuurlijk want je bent weer een beetje terug gegaan in je ego. daarom is het denk ik beter om om de zoveel tijd weer terug te gaan naar ego-dood. dan blijf je scherp.

ik heb die keer wel gebruik gemaakt van de mp3 ''the zapper'' die het hele proces versneld en versterkt. er staat een topic over the zapper in het lsd forum met een downloadlink:)

groeten T

Klinkt erg interessant, heb die "Zapper" ook gedownload ga het vandaag eens proberen en kijken wat het word. Is het niet zo dat als je "The Zapper"aanzet je in een soort hypnose komt (trippend of misschien zelfs nuchter)of kan je gewoon opstaan en bijv. de deur open doen etc.?

Gr M

Waarnemer

the zapper helpt je onder hypnose te komen je moet wel eraan meewerken. het versterkt alleen. als jij er dus uit wil komen en op wilt staan kan dat. mits je dosering lsd/paddos niet te hoog is. probeer er wel rustig uit te komen anders word je misschien duizelig:P

gr T

Bovenaan