1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Eigen verklaring CBR

Discussie in 'Drugs en de wet' gestart door Kittig, 29 feb 2016.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Kittig

Kittig Newbie

Beste forummers,

Ik zit even met het volgende... ik ben onlangs begonnen met rijlessen en heb hiervoor natuurlijk ook mijn eigen verklaring moeten inleveren. Op deze verklaring heb ik o.a. aangegeven in het verleden met middelenmisbruik te maken gehad te hebben. Daarnaast heb ik ADHD. En gebruik ik overigens nog elk weekend nog wel het een en ander op feestjes.(coke of speed- dit weet het cbr natuurlijk niet)

Nu heeft het CBR mij uitgenodigd om op gesprek te komen bij een ADHD-psychiater die vast gaat stellen of ik wel rijgeschikt ben. Dat even terzijde..want bij de bevestiging van de afspraak met de psych stond dat er ook een formulier voor een laboratoriumonderzoek mijn kant op komt. Ze willen dus mijn bloed gaan testen??? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? En wat kan ik doen om een beetje positief uit deze test te komen, oftewel; hoelang blijven bepaalde middelen aantoonbaar in mijn bloed? Ik slik ook concerta- geeft dit niet dezelfde uitslag als amfetamines bij een bloedtest? Ik weet namelijk ook dat ze als het goed is je leverwaardes kunnen meten, bij bijvoorbeeld mensen die hun rijbewijs in hebben moeten leveren wegens rijden onder invloed- zij moeten een periode 'clean' blijven. Mij werd verteld dat ze zelfs van vorig jaar nog kunnen zien wanneer bij wijze van je verjaardag was- vanwege verhoogde leverwaardes... Help!! Tips?

2. Fool

Fool Badass junkie

Dat wisselt heel erg per drugsoort en gebruikerspatroon, wiet is bijvoorbeeld veel langer aantoonbaar dan DMT. Zie ook deze richtlijnen.
    http://alwaystestclean.com/drug-detection-times-chart/

Vooral alcoholmisbruik is erg lang te zien aan de hand van leverwaardes, met de meeste drugs zal dit wel meevallen. Wat betreft je rechten en plichten over die testen, wat let je om dit gewoon aan het CBR te vragen?

Je Concerta-gebruik zou ik gewoon aangeven bij je ADHD-psychiater.

3. leipebaviaan

leipebaviaan Wijs gebruiker

Waarom moet je in vredesnaam zoiets bij het CBR aangeven. Dan kan ik sowieso wel ophouden.

4. SkittlesAndMe

SkittlesAndMe Badass junkie Emeritus Mod

Ik heb daar indertijd nooit iets over gezegd. Ik vind het belachelijk dat ze willen weten wat ik in m'n vrije tijd doe, ik stap alleen nuchter achter het stuur en verder hebben ze er niets mee te maken :wink:

5. Albedo

Albedo Bewuste gebruiker

Omdat het je rijvaardigheid kan beïnvloeden. Het is je plicht om dat te melden als je je rijbewijs gaat aanvragen. Niet verplicht als je al een rijbewijs hebt, maar hangt het af van of je dat weet of redelijkerwijs moet weten.

http://www.rijveiligmetmedicijnen.nl/wat-zegt-de-wet

Helaas maak je wel een slapende hond wakker met het melden. De kans dat ze erachter komen is vrij klein en je moet zelf alle onderzoeken betalen en om de zoveel jaar opnieuw gekeurd worden. Je krijgt steeds een rijbewijs met een beperkte geldigheid.

Echter meld je het niet en je rijdt iemand hierdoor dood of invalide, dan ben je (als ze je pakken) 'fucked' voor de rest van je leven, want de verzekering zal niks uitbetalen. Laat staan de (gevangenis)straf die je nog wellicht erbij krijgt.

6. Wacky

Wacky Badass junkie

Dat natuurlijk nooit doen. Wanneer ze lijstjes geven waarop alles met nee ingevuld moet worden, dan vul je gewoon alles met nee in. Maargoed das nu te laat.

@Albedo: Medicijngebruik zou ik wel overwegen aan het te geven nadat ik een en ander opgezocht heb over wat er gaat gebeuren als je dat aangeeft en ik ervan overtuigd ben dat die gevolgen niet te groot zijn. Die verzekering die niet betaald daar zou ik me in een geval als dit niet druk over maken. Je medische informatie is geheim dus wanneer er zich iets voor zou doen waarbij je bloed getest is kun je nog zeggen dat je aan de concerta bent begonnen nadat je je rijbewijs haalde. Maar dat is hypothethish, zoiets doet zich niet voor, je verzekering betaald gewoon hoor.
    Ligt er natuurlijk nog wel een beetje aan welke medicijnen. Als je hele dagen aan de morphine zit dan is het bijvoorbeeld misschien inderdaad een goed idee om niet te gaan rijden.

7. Exceptional Insight

Exceptional Insight DF-koning Emeritus Mod

Leer eens liegen.

8. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Eerlijkheid duurt het kortst was het toch?

9. Exceptional Insight

Exceptional Insight DF-koning Emeritus Mod

Het langst. Dit grapje gaat zo te zien nog wel even duren.

10. leipebaviaan

leipebaviaan Wijs gebruiker

En antidepressiva? Ik slik dat op dagelijkse basis, zal dat een probleem opleveren? Kan daarop getest worden?

11. MeejheM

MeejheM Badass junkie

Het kan wel, maar de kans is erg klein.

12. Fool

Fool Badass junkie

Ja dat geld voor de meeste antidepressiva, en ja daar kan op getest worden, check de onderstaande lijst.
    http://www.rijveiligmetmedicijnen.nl/me ... medicijnen

13. Wacky

Wacky Badass junkie

Ik vraag me wel af hoe dat precies in elkaar zit, wie daar melding van moet doen als je zoiets meemaakt nadat je je rijbewijs al hebt.

Een vriend van me heeft ooit een epileptie aanval gehad en kreeg daarvoor medicijnen. En nu mag ie niet meer rijden.

Mijn pa had een herseninfarct waarna hij aan 1 kant geen zicht meer had (de hersenen die dus gewoon de helft van het beeld niet meer verwerken) Die reed gewoon verder.

Lijkt me niet dat een dokter daar melding van doet ? Zou die vriend met epileptie dan ook gewoon naief zelf dat aangegeven hebben ?

14. Fool

Fool Badass junkie

Je wordt zelf geacht daar achteraan te gaan.

Laden...