Eigen wietverdamper maken?

Smoken

Bewuste gebruiker
Hey Iedereen,

Dit is mijn eerste keer op dit forum, dus let er niet op als ik bepaalde dingen van dit forum niet helemaal goed heb begrepen.

Maar ik heb een vraag over wiet/hasj.

Ik weet dat wiet en hasj ook verdampt kan worden met een vaporizer en dat het nut hiervan is dat je wel de werkzame stoffen en niet een heleboel schadelijke stoffen tot je neemt en het effect veel directer is.

Nu zat ik dus te denken, kan je niet gewoon wiet/hasj verdampen zonder vaporizer, maar op alluminiumfolie. Hiermee bedoel ik dat je de wiet/hasj op een aluminiumfolietje legt en het folietje verhit met een vlam en dan de damp die van de wiet/hasj afkomt opzuigt met een buisje.

Dit zou best nog wel handig kunnen zijn als je bijvoorbeeld ergens niet kan roken (thuis bij je ouders) maar toch high wil worden, omdat de damp niet zo'n geur meeneemt denk ik...

Maar misschien is dit ook wel onmogelijk, dat vraag ik me dus af.

Bedankt voor het lezen en ik hoop dat iemand weet of dit mogelijk is.

Groetjes
Ruben :stoned:

Smoken

Bewuste gebruiker
Paperplane. zei:
Dit is wel mogelijk, maar de geur gaat echt wel mee.

Oh okay dankjewel, maar dan vraag ik me nog wel één ding af.
Als je het dan via zo'n alluminiumfolietje doet, inhaleer je dan ook Alluminiumdeeltjes, wat me niet erg gezond lijkt.

Niet dat dat zo erg is, want ik zal het zeker niet vaak doen, roken is het beste.

Thanx voor je reactie he.

Peace :mrgreen:

Paperplane.

Wijs gebruiker
Smoken zei:
Paperplane. zei:
Dit is wel mogelijk, maar de geur gaat echt wel mee.

Oh okay dankjewel, maar dan vraag ik me nog wel één ding af.
Als je het dan via zo'n alluminiumfolietje doet, inhaleer je dan ook Alluminiumdeeltjes, wat me niet erg gezond lijkt.

Niet dat dat zo erg is, want ik zal het zeker niet vaak doen, roken is het beste.

Thanx voor je reactie he.

Peace :mrgreen:
Je moet de wiet/hasj dan wel echt in poeder vermalen, anders gaat t niet helemaal goed. Wat voor hasj ook werkt is het op een punaise prikken, aansteken, als het gaat fikken snel klein glaasje er op. Dan loopt het glaasje vol met rook, en dan met een rietje de rook er onder uit zuigen.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Werkt inderdaad.

Is een erg populaire manier om heroïne te roken.
Het heet 'chinezen' en zorgt er niet voor dat er aluminium deeltjes mee komen in de rook.
Althans, hier zijn geen bewijzen voor dacht ik.

Het is efficient, maar wanneer je de aansteker lang onder het folie houdt heb je kan dat de wiet/hasj nog steeds verbrandt ipv. verdampt.

De geur is net zo 'erg' als bij het gebruik van een échte vaporizer, bong of puurpijpje.
Ongemerkt smoken zit er dus niet echt in.

Wel is de geur een stuk minder dan bij het roken van een joint, waarvan de geur grotendeels van de tabak komt.

Een eigen verdamper maken gaat zoals gezegd goed met een leeggemaakte gloeilamp.
Pas hierbij wel op: De gloeilamp kan behandeld zijn waardoor er schadelijke stoffen in de rook terecht kunnen komen.

Voor een tientje heb je ook een vapo-bowl of eaglevap oid.
Dit heeft de vorm van een lichtbulp, maar is er speciaal voor gemaakt. Erg stevig glas, erg duurzaam apparaatje.

Smoken

Bewuste gebruiker
Hardstikke bedankt iedereen he!
Dan ga ik maar eens chinezen, met wiet :P

En ik weet ook wel zeker dat ik binnenkort wel een keer een verdamper ga kopen, lijkt me echt vet.

Greetz :stoned:

Bovenaan