• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Tripreport v/d Maand Eik & Olifant LSD trip

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Wie: Eik & Roze Olifant
Wat: 188ug ALD-52 (soort van LSD)
Waar: Het huis van Roze Olifant

Donderdagochtend 15 februari 8 uur in de ochtend; het is koud in mijn slaapkamer maar toch heb ik geen moeite met opstaan. Dit is de datum waar ik al enkele weken naar aftel. Een combinatie van verheugen en spanning overvalt me. Vandaag is de dag dat ik naar Gent zal reizen om samen met Roze Olifant een LSD trip te gaan doen!

Al enkele maanden heb ik regelmatig contact met Roze Olifant. De hoge kwaliteit van haar tripreports waren me opgevallen. Ik heb contact met haar gezocht en haar verteld dat ze mijn favoriete tripreporter is (sorry Mindless, ik geniet ook enorm van die van jou :wink:) . Ik heb veel vrienden die drugs leuk vinden maar Roze Olifant is een van de weinigen die, net als ik, echt een grenzeloze passie heeft. We kunnen er over blijven praten! Zalig is dat!

Voor mij staat als een paal boven water dat psychedelische drugs de meest interessante categorie drugs zijn. Al snel volgde dus het idee dat het leuk zou zijn om een keertje samen een trip te organiseren. Dit was makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb een druk sociaal leven met werk, kinderen en vrienden en voor een LSD trip moet je toch serieus wat tijd reserveren. Bovendien is het als getrouwde man niet vanzelfsprekend om een “één op één trip” te doen met een vrijgezelle vrouw. Ik vond dat ik daar toestemming voor moest vragen aan mijn vrouw. Ik kon me goed voorstellen dat ze hier nee tegen zou zeggen maar gelukkig heb ik een ruimdenkende vrouw en was ik vrij om iets te regelen. :blushing:

Kennismaking met Roze Olifant!

Een maand later zat ik dus in de trein naar Gent. Eenmaal aangekomen op het treinstation viel me weer op hoe makkelijk je mensen toch herkent ook al heb je ze nog nooit “live” meegemaakt. Een beetje onwennig babbelend liepen we richting haar appartement met de intentie om daar een goede LSD trip mee te maken. Best een bizar idee om snel na een eerste kennismaking te gaan trippen. Maar het voelde goed en vooral ook leuk en spannend!

De voorbereidingen voor de trip verliepen wat chaotisch maar het was wel meteen gezellig. Dit was ook een goede fase om een beetje aan elkaar te wennen voordat we ons in de trip zouden storten. Gelukkig klikte het face-to-face net zo goed als via de app. Ik stelde me flexibel op maar had 1 harde eis: ik moest en zou mijn hand-geselecteerde “trip-play-list” van spotify beschikbaar hebben. Die playlist werkt voor mij als een soort “anker” tijdens trips. Een veilige haven waardoor ik me altijd weer veilig en prettig ga voelen.

15.00 uur ’s middags: het was echt de hoogste tijd om de LSD te nemen. Of beter gezegd de ALD-52 (LSD analoog). Ik had van te voren bedacht dat ik zou doseren aan de hand van hoe de eerste kennismaking zou verlopen. Als ik me niet helemaal op mijn gemak voelde zou ik voor 125ug gaan. Maar ik voelde me wel op mijn gemak en ik liet me graag overhalen om voor 188ug te gaan; net wat meer dan mijn vorige hoogste dosering. :sunglasses:

It is on!

De trip liet niet lang op zich wachten… Al binnen een half uur begonnen de eerste effecten. Gedachten werden minder coherent en de muziek werd mooier. Ook voelde ik de LSD body-load opkomen. Bij mij uit zich dit gedurende de trip meestal in een prettig lichamelijk gevoel. Ik had het idee dat ik het bloed door mijn benen voelde stromen. Elk klein effect werd meteen gedeeld met Roze Olifant. Wat was het toch heerlijk om samen met iemand te trippen die net zo’n hardcore-passie heeft voor drugs als ikzelf. Ik vertelde Olifant dat ik de come-up van psychedelica altijd de minst prettige fase vind. Het verlies van controle en rationeel verstand valt me soms even zwaar. Het voelt alsof mijn geest door een barrière heen moet naar de andere kant: daar waar de “tripwereld” op mij wacht.

Het eerste moment waarop we echt moesten lachen en helemaal niets meer begrepen was toen ik de verwarming hoger wilde zetten. Er ontstond een hele discussie over hoger, lager en de relativiteit van “boven” en “beneden”. We hebben vooral heel hard gelachen. Het eis was gebroken, we waren door de eerste barrière heen en de trip kon echt in volle kracht beginnen!

Doorbraak; de visuals voorbij

De lamp bewoog, de kaarsen die we hadden aangestoken flakkerden en er verschenen gekleurde rastertjes op de muren en de gordijnen. En dat was met mijn ogen open. Met mijn ogen dicht kon ik complexe snel bewegende geometrische beelden voor ogen halen. Geproduceerd met een soort laser-scherpte die niet goed te beschrijven valt. Prachtig was het! Toch viel dit alles in het niet bij het gevoel van absolute vrijheid dat een trip me geeft. Het gevoel dat je in contact staat met het spirituele, het goddelijke of gewoon met jezelf. Het is maar hoe je er naar kijkt en het wilt definiëren.

Al vrij snel verlegde ik mijn focus van de visuals op deze, meer spiritueel geaarde, gedachtenkronkels die, zoals altijd, moeiteloos in me opborrelden. Tot mijn grote verbazing was deze hele manier van denken en trippen nieuw voor Roze Olifant! Het leek wel alsof ze voor het eerst “dieper” ging dan alleen het bewonderen van het visuele spektakel. En ik wilde haar maar wat graag meenemen. Steeds maar dieper en dieper in onze trip.

Voor me lag een lief, mooi meisje op de bank, overduidelijk onder de indruk was van wat haar overkwam. Het pantser dat ze nodig had voor haar dagelijkse bestaan had ze afgeworpen. Daar lag ze, bedekt door een dekentje, maar spiritueel naakt en kwetsbaar. Wat een prachtig gezicht!

Altruïstisch Hedonisme

Tsja hoe ga ik dit uitleggen? De laatste keren dat ik getript heb, zowel op psilo als op LSD heb ik mijn best gedaan zoveel mogelijk van mijn normale “ego” af te werpen. Hoe dieper ik in de trip kom en hoe meer stukjes “normale realiteit” en “ego” ik afwerp hoe fijner en liefdevoller de trip wordt. Dit loslaten kan ik alleen doen als ik me echt helemaal 100% op mijn gemak voel bij mijn trip-partner(s). Ik probeer al het aangeleerde gedrag en alle maatschappelijke conventies achter me te laten en vertrouw enkel nog op mijn eigen intuïtie. Ik volg wat ik diep van binnen geloof dat mijn levensovertuiging is: “Altruïstisch Hedonisme”. Dit gaat er vanuit dat het doel is om jezelf en anderen zoveel mogelijk genot en plezier te geven zonder daarbij anderen pijn te doen of te benadelen.

Gelukkig had ik aan Roze Olifant een fantastisch trip-maatje. Ze is zo open-minded en niet veroordelend dat ik me helemaal op mijn gemak voelde bij haar. Wat is dat toch een fijne eigenschap bij mensen! Ik was helemaal in mijn nopjes; Roze Olifant maakte de hoge verwachtingen die ik van haar had meer dan waar! Door haar fijne houding was ik in staat om steeds dieper in de trip te duiken en haar daarin mee te nemen.

Als ik maar genoeg laagjes maatschappelijke conditionering van me af gooi kom ik uiteindelijk meestal uit bij een soort bron van pure liefde. Het vult me helemaal op. Op gegeven moment borrelt het gewoon uit mijn geest over in mijn omgeving. Ik denk dat Roze Olifant dat ook gemerkt moet hebben. Het mooie is dat ik dan mensen oprechte liefde kan geven uit een teveel en niet uit een tekort. De liefde die ik dan voor mensen voel en deel gaat niet ten koste van een potje liefde die ik moet bewaren voor mijn vrouw, kinderen of vrienden. Het is gewoon allemaal extra liefde die aangeboord wordt. :hearteyes:

Spiritueel contact

Ik denk dat we normaal gesproken communicatie in verbaal (woorden en gedachten) en non-verbaal (lichaamstaal, aanraking en mimiek) opdelen. Wat mij betreft komt daar tijdens trippen een nieuwe categorie bij: het spirituele contact. Ik had op sommige momenten tijdens de trip het idee dat ik een rechtstreeks spiritueel contact met Roze Olifant had. Dit ging voorbij aan woorden, gedachten, lichaamstaal of aanraking. Het was een soort van primair direct contact. Op dat soort momenten is het onmogelijk je anders of beter voor te doen dan je bent. De ander kijkt immers direct in je ziel.

Ik heb de trip als intens en intiem ervaren maar dan wel op een hele prettige manier. Ik heb gezien dat Roze Olifant diep van binnen een mooi en goed mens is en dat maakt mij gelukkig. Verder ben ik natuurlijk dolgelukkig met mijn vrouw die ruimdenkend genoeg is om me dit te laten doen. Ik kan me voorstellen dat veel vrouwen dit te intiem zouden vinden om toe te laten. Toch ben ik er heilig van overtuigd dat deze trip op geen enkel moment bedreigend is geweest voor haar positie als mijn vrouw. Ik voelde juist waanzinnig veel liefde en bewondering voor haar en heb dat ook mee kunnen geven aan Roze Olifant.

Conclusie

Ik voel me waanzinnig dankbaar dat ik deze ervaring mee heb mogen maken. Dankbaar naar Roze Olifant toe omdat ze zo’n mooi mens is en ik de kans heb gekregen haar op zo’n intense manier te leren kennen. Ook ben ik dankbaar dat ik van mijn vrouw de vrijheid krijg om dit soort dingen te ervaren. Ik weet dat dit niet vanzelfsprekend is. Wat ben ik toch gelukkig dat ik met zo’n wereldvrouw getrouwd ben!

Laatst bewerkt:

Fenrir

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Wauw, wat een fijn trip report! Leuk ook dat jullie zo kennisgemaakt hebben. (Ik ben benieuwd of Olifant haar kant ook gaat opschrijven!)

KropSla

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Wat een voelbaar liefdevol verslag, wat mooi.
Het lijkt me wel heel spannend of eigenlijk zelfs moeilijk, om zo iets intiems als trippen samen te doen met iemand die je niet kent. Fijn als het dan zo verloopt. Ik ben ook benieuwd hoe het voor Roze Olifant was.

Laatst bewerkt:

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Tsja misschien was het voor mij heel positief en liefdevol en voelde het voor Roze Olifant aan als de hel op aarde :coldsweat:

Ik denk dat ze nog wel een kleine aanvulling zal geven als ze dit reportje ziet...

Interessant rapport. Het maakt het voor mij interessant, omdat 2 mensen die elkaar nog nooit hebben gezien, dit avontuur aangaan. Ik zou het interessant vinden om te weten hoe jullie op elkaar reageerden; de gespreksonderwerpen, waren het intieme gesprekken of werd er oppervlakkig gesprekken? Hoe was de eerste ontmoeting, is er ooit enige twijfel ontstaan? Betreft het het pure vriendschap of is hier meer aan de hand? :innocent: Je beschrijft Roze Olifant op een vrij tedere manier namelijk. Het is ook niet niets, zo'n trip. Ik weet het, intieme vragen, maar aangezien het een relatief anoniem forum is, kan dit best. Uiteraard hoef je niet in details te treden. Je kunt er natuurlijk voor kiezen mijn vragen niet te beantwoorden, ik respecteer jullie privacy...

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Tsjonge wat een vragen zeg... Ik kan alleen voor mezelf antwoorden natuurlijk. Fijn dat je mijn beschrijving van Roze Olifant als "teder" typeert. Dat is ook echt wel wat ik voelde. Ik was onder de indruk van de trip, van haar als mens en van de sterke connectie die ik met haar kon maken op een waanzinnig kort tijdsbestek. Ik denk dat zoiets bijna per definitie intens en intiem is.

Als getrouwde man in een monogame relatie was het, en moest het ook, per definitie platonisch en vriendschappelijk van aard zijn. Dat het desondanks wel "liefdevol" en "teder" kon zijn heb ik als heel bijzonder ervaren!

P.S. De gespreksonderwerpen varieerden van luchtig tot spirtitueel en van oppervlakkig tot intiem. Ik denk dat iedereen die wel eens getript heeft zich daar een voorstelling bij kan maken...

KropSla

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Tsja misschien was het voor mij heel positief en liefdevol en voelde het voor Roze Olifant aan als de hel op aarde :coldsweat:

Ik denk dat ze nog wel een kleine aanvulling zal geven als ze dit reportje ziet...
Haha, nou, maar zo bedoelde ik het natuurlijk niet. Meer dat ik juist door de altijd uitgebreide tripreports van Roze Olifant ook nu weer heel nieuwsgierig was naar haar omschrijving van de ervaring(zonder daar druk achter te willen zetten overigens, maar ter uitleg).

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Prachtig report Eik! Ben blij dat je het toch gedaan hebt, want zulke ervaringen zijn om te delen. :grin:

Toen roze olifant me vertelde dat ze samen met jou ging trippen dacht ik meteen wat moet zijn vrouw daarvan vinden. :tonguewink: Maar helemaal top dat dit helemaal geen issue is. En waarom zou het dat ook moeten zijn? Geeft voor mij alleen maar meer de liefde tussen jou en je vrouw aan. :)

Ik vind het ook knap dat jullie (jij en roze olifant) zo open tegen elkaar kunnen zijn. Mij zou dat heel moeilijk lijken. Maar goed, met sommige mensen zit je gewoon op 1 lijn en dan kan het ijs heel snel gebroken zijn.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mooi report! Ik had jullie beiden al over de trip gesproken, maar leuk om nu alles nog een keer in detail te horen. Super fijn dat het zo goed klikte samen.

Als getrouwde man in een monogame relatie was het, en moest het ook, per definitie platonisch en vriendschappelijk van aard zijn. Dat het desondanks wel "liefdevol" en "teder" kon zijn heb ik als heel bijzonder ervaren!
Haha okay okay, grappig hoe zoiets zich ontwikkelt. Bedankt voor je antwoorden. :tonguewink:

Edit: Overigens lijkt het mij best moeilijk om monogaam te leven. Maar dit zal meer een persoonlijke mening zijn.

Laatst bewerkt:

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Heeeel mooi geschreven! Als goede vriendin van Roze had ik natuurlijk ook haar ervaring met de trip al gehoord en ben ik dankbaar dat ze kon trippen met iemand zoals jij. Als beginnend tripper, met niet enkel "leuke" ervaringen is zo iemand als jij één brok positiviteit een houvast om met voldoende vertrouwen zo'n trip in te gaan. Dat lijkt me ook gewoon veel en veel fijner dan een nuchtere tripsitter die er bij is. Ideale en bijzondere ervaring! Ik ben jaloers als een malle! :grinning:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ola! Haha, ik kom hier ook maar eens wat neerkalken in een slapeloos moment (en na eerst veel likes uitgedeeld te hebben).^^ Mooi report, geeft het gevoel goed weer. Ondanks dat het altijd lastig is om de essentie van een trip uit te drukken en dan zeker eentje van dit kaliber!

Het liefdevolle, emotionele en spirituele wat Eik beschrijft, die klik, was er gewoon. Dat hadden wij van tevoren ook niet verzonnen, dat zoiets überhaupt mogelijk is met iemand die je dezelfde dag pas voor het eerst ontmoet heb. Ik in ieder geval niet, al verwachtte ik wel dat Eik een toffe gast zou zijn, want anders ga je in de eerste plaats al niet vrijwillig minstens 15 uur in gedrogeerde toestand met iemand opgescheept zitten. :tongueout:

Eik is iemand die enthousiasme, relaxedheid, openheid en veiligheid uitstraalt. En die van nature iets spiritueels en ‘coach-achtigs’ over zich heeft zonder daar bewust wat voor te doen of dat ook perse zelf te willen zijn. Dat is super fijn als je je nog niet helemaal comfortabel voelt bij trippen (op hogere doseringen). Dat ik met momenten kwetsbaar en compleet verwonderd ben overgekomen tijdens de trip kan ik me dus wel voorstellen want zo voelde het ook. En dat is opzich al wel speciaal, want ik ben in het normale leven niet iemand die zich makkelijk kwetsbaar opstelt (zacht uitgedrukt). Voor mij werd het best snel duidelijk dat Eik emotioneel en spiritueel een stuk verder is dan ik. In mijn beleving dan hè. Heeft meer zijn weg en plek gevonden in dit leven. Is dankbaar en enthousiast. Is vrij en ontspannen. Kan oprecht gelukkig zijn en genieten. Dingen waar ik zelf vaak een beetje mee worstel. Ik kan het niet echt anders dan in zweverige termen uitleggen maar Eik heeft gewoon een heel warm en uitnodigend ‘aura’ en als iemand die zoiets van nature om zich heen heeft hangen op een dag besluit om in jouw huis te willen komen trippen dan moet je daar gewoon keihard gebruik van maken en een fantastische mooie kleurrijke maar ook diepgaande trip gaan beleven. :wink:

Ik begrijp wel dat mensen die dit lezen zonder de context meegekregen te hebben misschien een beetje hun bedenkingen hebben bij woorden als ‘intiem’. Je hebt daar onbewust toch al snel een seksuele associatie bij. Zou ik denk ik andersom ook hebben als ik een dergelijk report las want tripmiddelen kunnen dat ook zeker oproepen. Maar wat deze trip nou net precies zo bijzonder maakte, was dat het fucking intiem en intens was zonder daarbij seksueel te zijn. Intiem op een veel dieper level, tot in de kern en waarbij lichamelijkheid geen rol speelt.

Trouwens even voor de duidelijkheid, ik zou me op die manier zelf ook nooit met een gelukkig huwelijk willen bemoeien. Heeft denk ik ook weinig zin. Als je met Eik gaat trippen krijg je er automatisch namelijk ook de nodige lofzangen over z’n vrouw bij. En dat is leuk. Want liefde. En liefde is mooi, zeker als je sowieso al de blije hippie aan het uithangen bent op LSD.

[ Overigens heb ik wanneer het over Eik z’n vrouw gaat nu standaard een soort bovennatuurlijke sprookjesachtige blauwe gittergodin in mijn hoofd, want hij liet een foto zien en dat was hoe ze eruit zag door het LSD-filter. Waanzinnig vette visual was dat! ]

@KropSla: ik weet niet of ik zelf nog een report ga schrijven. Zou het opzich wel willen maar moet dan teveel weglaten omdat ik het te persoonlijk vind voor op een forum. Of misschien niet eens perse te persoonlijk maar te herkenbaar. En weglaten of verdraaien vind ik dan ook weer zonde want het hoorde er wel bij. M’n werk is daarbij extreem druk op het moment dus ik weet ook even niet wanneer. Vandaar hier even een uitgebreide reactie.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat echte intieme liefde alleen tussen je partner en jou zou kunnen zijn is toch eigenlijk een heel gek idee. We zijn misleid door concepten als romantische liefde. Echte intimiteit heeft niets met romantiek te maken. Romantiek is een cultureel iets dat weer zal verdwijnen. Maar intieme liefde is tijdloos en kan voor iedereen gevoeld worden, want dat is simpelweg de natuurlijke open ontvankelijke gevende staat. Als je iemand niet jouw intimiteit/liefde geeft ben jijzelf degene die daar onder lijdt. Dat is mijn ervaring, ook al heb ik daar zelf vaak moeite mee. Maar je hoeft iemand niet eens leuk te vinden om van hem/haar te houden. Dat is een culturele leugen die ooit weer zal verdwijnen.

Geen report schrijven als het niet goed voelt roze olifant. :)

Ik kon het zondag zelf trouwens ook weer niet laten... Drie weken na mijn laatste trip alweer getript (laatste zegel 1p-lsd). Beetje snel alweer en tegen mijn eigen voornemen in, maar nu dus wel echt even een langere pauze weer. Trip was weer beyond incredible... Heb gisteren een report uitgetypt dat ik nog even wat wil bijwerken. Post hem ergens deze week wel.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hallo zeg 12 "leukjes" en heel veel complimentjes! Ik ga helemaal naast mijn schoenen lopen! :sweatsmile:
Ik denk dat ik in de toekomst nog maar eens wat tripjes in moet plannen om mijn gezwollen ego weer wat terug in zijn hok te krijgen! :tongueclosed:

@Roze olifant Bedankt voor de mooie woorden! Ik weet niet goed hoe ik daarop moet reageren... Kern van de zaak is dat ik in het normale leven al een "hippie in disguise" ben. Tijdens een trip laat ik gewoon veel meer van mijn "echte ik zien"... Blijkbaar komt er dan dus een soort vrolijke liefdevolle hippie-eik tevoorschijn...

Verder heb ik de neiging om op een respectvolle manier de muurtjes die iemand om zich heen heeft opgebouwd te negeren... Ik ben dan zo nieuwsgierig naar de "echte" persoon achter die muurtjes dat ik die muurtjes gewoon niet accepteer. Op de een of andere manier voelen de meeste mensen aan dat mijn intenties goed zijn. Misschien is het daarom dat de meesten mijn "afwijkende" gedrag accepteren?

@Langspeelplaat Sorry dat we je moeten teleurstellen. Maar als ik moet kiezen tussen jou teleurstellen en mijn vrouw teleurstellen ...... :tonguewink:

@SanneBanne *bloos*

@Mindless Ik geloof er ook absoluut niet in dat liefde beperkt blijft tot 1 romantische partner. Ik weet toch echt vrij zeker dat ik bijvoorbeeld ook heel veel liefde voel voor mijn kinderen en hopelijk zal zelfs Langspeelplaat geloven dat ik daar geen sexuele interesses bij heb...

@Mindless Ik geloof er ook absoluut niet in dat liefde beperkt blijft tot 1 romantische partner. Ik weet toch echt vrij zeker dat ik bijvoorbeeld ook heel veel liefde voel voor mijn kinderen en hopelijk zal zelfs Langspeelplaat geloven dat ik daar geen sexuele interesses bij heb...
Nee, dit had ik eigenlijk niet verwacht.

PS. Vergelijk je Roze Olifant nu met je kindjes?

KropSla

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
@Roze olifant Uiteraard zeker niets schrijven waar jij niet achter staat, natuurlijk niet mijn bedoeling. Vind jouw reactie hier al zo fijn om te lezen. In beide jullie berichten zit diezelfde mate van zachtheid, liefde, oprechtheid. Dat vind ik mooi.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
@Roze olifant Uiteraard zeker niets schrijven waar jij niet achter staat, natuurlijk niet mijn bedoeling. Vind jouw reactie hier al zo fijn om te lezen. In beide jullie berichten zit diezelfde mate van zachtheid, liefde, oprechtheid. Dat vind ik mooi.
Oh het is niet zozeer niet achterstaan hoor! Ik vind reports schrijven leuk om te doen! En fijn juist om te horen dat mensen ze lezen. :) Maar ben gezien de aard van het forum wel altijd enigszins voorzichtig met herkenbaarheid (althans ik probeer dat te zijn, maar vaak worden reports dan alsnog te persoonlijk, haha), denk dat we dat allemaal wel enigszins zijn.

En ja, dat was ook heel mooi! Vind het ook wel een bijzonder idee dat een drug ervoor kan zorgen dat zoiets gebeurt, terwijl het je nuchter een beetje raar, awkward of zelfs ongeloofwaardig voorkomt dat je zo snel een best diepe connectie kan maken met een relatief onbekende. Toch is het oprecht. Ik geloof zelfs wel dat onze trippersoonlijkheden over het algemeen een stuk oprechter zijn dan onze 'normale' (dus aan de maatschappelijke normen aangepaste) persoonlijkheden.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Ik geloof zelfs wel dat onze trippersoonlijkheden over het algemeen een stuk oprechter zijn dan onze 'normale' (dus aan de maatschappelijke normen aangepaste) persoonlijkheden.
Helemaal mee eens! Ik voel me echt meer mezelf tijdens een trip. Alsof de last van "maatschappelijke conditionering" van me afgeworpen wordt en ik overgelaten wordt aan mijn echte pure ik. Ik kan tijdens een trip niet anders dan mijzelf zijn...

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Helemaal mee eens! Ik voel me echt meer mezelf tijdens een trip. Alsof de last van "maatschappelijke conditionering" van me afgeworpen wordt en ik overgelaten wordt aan mijn echte pure ik. Ik kan tijdens een trip niet anders dan mijzelf zijn...
Ja denk dat we dat allemaal wel herkennen. Je ego vervaagt tijdens het trippen en juist dat ego is die maatschappelijke conditionering. Het mooie is dat je hierdoor ook gaat inzien dat je die conditionering dus niet echt bent, ook niet in het dagelijks leven.

stomme eend

Bewuste gebruiker
Wat een fijn report, én wat bijzonder zo'n ervaring op te doen met iemand die je van hier kent en de dag zelf pas voor het eerst irl ontmoet.

En duim omhoog voor je vrouw die je de ruimte hier voor geeft, mooi!

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan