1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Enkele weken na gebruik nog steeds effecten

Discussie in 'LSD' gestart door Mosseljongen, 19 jan 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Mosseljongen

Mosseljongen Newbie

Hallo allemaal,

Enkele weken terug (3), heb ik voor het laatst een zegel lsd genomen.
    Het was niet overdreven veel, namelijk 1.5 zegel. Ervoor heb ik een halve genomen, en mijn eerste keer was 2.
    Het lijkt me in verhouding dan niet veel... toch? Al moet het dan wel dezelfde hoeveelheid hebben gehad.

Een week na mijn gebruik begon ik tijdens het roken van wiet (dit doe ik elke avond), weer visuele effecten te merken. Ik merkte vooral dat ik heel erg open stond voor nieuwe ideeën, heel enthousiast alles aan het uitwerken/documenteren was. Nu zijn we weer 2 weken verder, en heb ik nog steeds last van visuele effecten zoals verkleuring en het wave effect. De effecten zijn afhankelijk geweest van de hoeveelheid wiet, minder = geen/minder effecten.
    Mijn laatste trip is wel afgelopen met een kleine bad trip, zou dit er iets mee te maken hebben gehad?

Ik vraag mij nu af of ik moet denken aan hppd. Herkend iemand dit?

Giovanni

2. Mindless

Mindless Badass junkie Emeritus Mod Tripreporter

Het gebeurd geregeld dat men na psychedelica gebruik wiet anders ervaart. Inderdaad meer psychedelische gedachten en soms (meestal lichte) visuals. Dit is niet uitzonderlijk.

Als je het nou constant had, zou ik eerder denken aan hppd.

psycel vindt dit leuk.
  3. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Inderdaad komt dit vaker voor zoals Mindless zegt. Overigens niet alleen bij wietgebruik. Ik heb zelf op 2C-B ook zeer ‘echte’ LSD-flashbacks gehad. Ik zou me kunnen voorstellen dat de kans hierop na een negatief getinte ervaring nog groter is.

HPPD zou ik niet direct aan denken, zo wordt het pas genoemd in blijvende gevallen. Gaat waarschijnlijk vanzelf weer over, maar geef het de tijd om te slijten. :)

4. Mosseljongen

Mosseljongen Newbie

Bedankt voor jullie antwoorden, better safe than sorry :)

Roze olifant vindt dit leuk.
  5. Rupsje

Rupsje Experimenterende gebruiker

Of het "overdreven veel" was heeft echt te maken met hoeveel microgram er op je zegel heeft gezeten. De ene zegel kan toch behoorlijk verschillen qua hoeveelheid met een andere zegel, en de precieze hoeveelheid weet je natuurlijk niet 100% zeker tenzij je ze laat testen.
    Wat aan gaat wiet: Ik merk wel dat sommige wiet soorten een psychedelisch effect kunnen hebben. Onlangs heb ik voor het eerst O.G Kush geprobeerd en ondanks dat ik geen visuele effecten had, ervaarde ik wel een lsd achtige bodyload. Ik had toen wel behoorlijk veel binnen gekregen.
    Ik hoor vaker van mensen dat als ze onlangs lsd hebben gebruikt, ze veel visueler kunnen denken, heftiger dromen, en creatiever worden in de weken die daarop volgen. Wellicht dat wiet hier dus een poort voor je open zet en je daarop dus kon hallucineren? (Slechts een theorie, uiteraard)
    Cannabis op zichzelf is geen psychedelica, maar er wordt af en toe wel voor gebruikers beweerd dat ze dingen zien die er niet zijn.

Als je bad gaat kan dit wel voor een tijd bij je blijven. Ik heb zelf na een bad trip echt nog maanden last ervan gehad, in de vorm van toch wel angstig zijn en er constant aan terugdenken, hoewel ik geen flashback had en niet meer hallucinerende.
    En wat aan gaat hppd: Even afwachten en niet te snel conclusies trekken :wink:
    In ieder geval zou ik aanraden jezelf er niet al te gek mee te maken, en sowieso wiet roken nog even achterwege te laten of kiezen voor een lichte soort.

6. zen0Askii

zen0Askii Newbie

Dosering per zegel uitdrukken zegt bar weinig ten opzichte van andermans ervaringen. Maar ieder lichaam is anders, dus zelfs al zou je het in een wat duidelijkere dosering uitdrukken zegt dit nog niks met psychedelica. De frequentie speelt ook een hoge rol. Waarschijnlijk nog wel meer dan de dosering.

Om heel duidelijk en concreet antwoord te geven wat betrefd hppd: kap.

7. Mosseljongen

Mosseljongen Newbie

Bedankt voor jullie antwoorden!

Dat het geen hppd is had ik inderdaad al verwacht, maar als beginner kun je je soms toch wel een klein beetje zorgen maken. De reden waarom ik de vraag had gesteld was omdat het vrijwel dagelijks weer terugkwam.

We zijn inmiddels weer een paar weekjes verder en alles is weer 'normaal. Desalniettemin blij dat ik de vraag toch heb gesteld. Zo zie je maar weer, jezelf gek maken is zo gebeurd en de gekke ideeën als hppd vliegen je om de oren :grimacing:.

Dat heb ik inderdaad ook vaker gelezen, ook zelf heb ik het nu ervaren. Zal er misschien dan toch iets van lsd ergens achterblijven dat weer getriggerd wordt door wiet? Of zal het daadwerkelijk verbeelding zijn en je het 'verzint'? Ben benieuwd of we hier ooit antwoord op gaan krijgen als er meer onderzoek is gedaan.

8. Rupsje

Rupsje Experimenterende gebruiker

LSD blijft sowieso niet achter, dat is een fabeltje. Het wordt zelfs vrij snel afgebroken door het lichaam. Wel kan de werking vrij lang duren - als je s'nachts hebt getript kun je overdag nog wat naschokken ervaren. Ik zie zelf vaak gekleurde stippen die zich heel wanhopig nog proberen te ontpoppen tot echte visuals, maar dat lukt dan niet echt meer.
    Ik heb dit weekend DMT gerookt en merkte afgelopen nacht duidelijk ook dat ik heel visueel heb gedroomd - op het randje van lucide dromen.
    Dus het doet sowieso wel "iets" met het lichaam waardoor je veel creatiever wordt, meer van muziek geniet, en beter in het leven staat. Daar tegenover staat ook dat je enorm angstig kunt worden de weken (of zelfs maanden) erna als je een bad trip hebt ervaren. Maar dit zijn eerder bijwerkingen dan dat je echt nog tript, want zoals ik zeg, het lichaam breekt het vrij snel af. Vaak is slaap de remedie om van het trippen af te komen. Verder denk ik dat het meer te maken heeft met gewenning, en creatiever denken. Zo kun je met wat creativiteit ook dingen zien in een soort behang, of in de wolken, terwijl je gewoon nuchter bent.
    Wiet is geen psychedelica, maar ik heb zeker wel psychedelische ervaringen erop gehad zoals een LSD achtige bodyload. En dingen intenser ervaren.
    Maar het heeft bij mij ook wel eens negatieve ervaringen opgeroepen die ik in het verleden ervaren heb op andere psychedelica.
    Het ligt er heel erg aan wat voor wietsoort je hebt natuurlijk. Maar als je met blowen nog last hebt van psychedelische effecten en dit als storend ervaart, zou ik zeker aanraden om even een pauze te nemen met wiet. Ik rook vaak wiet op truffels of paddo's omdat dit de ervaring versterkt - dus het heeft er wel degelijk invloed op.
    Overigens hoor ik van meer mensen dat ze wiet toch wel psychedelisch kunnen ervaren.. Dus.. gewoon even mee stoppen als je je niet chill voelt erop. Je bent immers niet verplicht het te gebruiken, en zodra het niet lekker meer aanvoelt, waarom zou je het dan nog doen? Toch? :wink:

Mosseljongen vindt dit leuk.
  9. Guapo Temudgin

Guapo Temudgin Belezen gebruiker

Hoi Giovanni wat een ervaring zeg. Vind je het nog wel leuk? Blow je nu minder door de extra effecten? Of passien die er wel bij? ben zelf voornamelijk benieuwd wat jij met visuals bedoelt want dat vind ik zelf alles behalve chill :P.

10. Mosseljongen

Mosseljongen Newbie

Blowen doe ik sowieso af en aan en ben ik nu weer een kleine 2 weekjes mee gestopt. Eens in de zo veel tijd haal ik weer wat en ga ik weer blowen. Zelf ben ik erg fan van de visuals. Dus groter/kleiner worden van objecten, het 'wave' effect en wat leek op kleine kleur veranderingen. Ik vond het dus best kicken dat ik met wiet een klein gedeelte van de lsd kon bereiken :grinning:

11. Guapo Temudgin

Guapo Temudgin Belezen gebruiker

Ok heb zelf het vermoeden dat daar je bad trip weg komt als je wat vaker of telang blowt vervalt dat compleet, kan mijzelf de laatste keer niet herinneren, noch bij vrienden. Ik ben wel wat bekend met visuals ja maar had bij lsd het idee dat het veel intenser zou zijn. Ik kan wat visuals wel handelen maar alleen als ik zer kan begrijpen. Ik moet niks onverklaarsbaars zien want daar ga ik mijn kop op breken. De controle verliezen is niet mijn ding zegmaar. Kan tot op een bepaalde hoogte wel wat hebben maar ik ervaar bij mijn grens behoorlijke angst en onvermogen. Waardoor ik niet eens het risico wil nemen om op die manier op dat punt te komen :P. Er is dan voor mij vast een andere manier :P

12. Mosseljongen

Mosseljongen Newbie

Tot nu toe heb ik nog niet het idee gehad de controle te verliezen, maar ik heb dan ook nog nooit hogere doseringen gebruikt. Ik heb geen idee hoeveel er op mijn tabs zitten, volgens een vriend 100+ (zelfde dealer). Ik heb er zelf maximaal 2 tegelijk op. Ik heb nog geen gekke onverklaarbare gekke dingen gezien, wel wat mindfucks en 'de loop'. De kleine bad trip kwam eerder doordat ik zelf iets doms deed waar ik spijt van kreeg. Het was wel een wereld van verschil tussen 1, 1,5 en 2 zegels. Misschien ooit een hele lage dosis proberen met vrienden?

Laden...
Vergelijkbare Topics - Enkele weken gebruik
  1. Eik
    Reacties:
    3
    Weergaven:
    716
  2. Peroxide
    Reacties:
    11
    Weergaven:
    2.590