• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Erge depressie na xtc

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

SMELLZMAR

Newbie
Hallo forumleden,

Ik heb afgelopen vrijdag sinds 2 jaar weer een keer xtc geslikt. Ik weet niet precies hoeveel ik heb genomen, ik denk ong rond 1,5 – 2 pillen. Dat zegt echter weinig tegenwoordig omdat de dosering mdma natuurlijk vaak erg verschild. De vrijdag zelf had ik een topnacht. De dag erna had ik ook geen problemen behalve dat ik erg moe was. Vandaag (maandag) werd ik echter opeens erg vaag en angstig. Ook ging ik mij erg depressief voelen, en dan bedoel ik ERG depressief. Ik kan weinig doen behalve tv kijken en rondjes lopen door mijn kamer. Ik voel me echt verschrikkelijk. Ik heb geschiedenis met depressieve episodes en ik besef me nu hoe verschrikkelijk dom het is dat ik dit heb gedaan. Hebben mensen hier dezelfde ervaring gehad? Het was niet de eerste keer dat ik mdma gebruikte en ik ben bekend met de dip. Ik heb het echter nog nooit zo sterk gevoeld. Gezond eten doe ik altijd en ik heb vitamine c, magnesium en sint Johannes kruid gekocht wat ik de komende dagen zal gebruiken. Hebben jullie nog tips? Geruststellende antwoorden zijn ook welkom xd, ik weet dat het dom is dat ik dit heb gedaan:(

Groeten Jelmar

Salvia

Belezen gebruiker
Dat je het zo sterk voelt zal wel gelegen hebben aan dat het op je dopaminereceptoren is beginnen te werken door de dosis die je genomen hebt. 1,5 á 2 pillen is echt veel meer dan nodig is. Ik weet niet wat voor pillen je had, maar als ze in Nederland gemaakt zijn dan mag je al gauw rekenen op pillen waar 250-300mg MDMA in zit.

Wat je verder misschien nog kan doen is 5-HTP/Tryptofaan slikken (kan je beide gewoon halen bij Holland & Bennett). Of het ook echt werkt is niet wetenschappelijk bewezen, maar zelfs al zou het werken als placebo om je beter te voelen: whatever works, right?

Boy Wonder

Newbie
De dip die je hebt is wel heftig zo te lezen. Ik heb hem ook wel eens zo zwaar gehad, dan ging ik van normaal binnen een paar seconden naar helemaal leeg en diepongelukkig. Maar je weet wat het is en dat het tijdelijk is. De chemische balans in je hoofd is in de war, alle dopamine opgebruikt, maar dit hersteld zich vanzelf toch. Volgende keer wat minder snoepen.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat je het zo sterk voelt zal wel gelegen hebben aan dat het op je dopaminereceptoren is beginnen te werken door de dosis die je genomen hebt. 1,5 á 2 pillen is echt veel meer dan nodig is. Ik weet niet wat voor pillen je had, maar als ze in Nederland gemaakt zijn dan mag je al gauw rekenen op pillen waar 250-300mg MDMA in zit.
Gemiddelde was nog niet zo lang geleden 180 mg, of is dit inmiddels alweer hoger? 250-300 mg is wel héél veel. Al is 180 x 1,5 of 2 natuurlijk sowieso al veel teveel.

Maar ja, dat weet @SMELLZMAR ook wel, zoals zelf aangegeven. Ik denk dat je maar het beste gezond kunt leven (ook voldoende slapen!) zoals je aangeeft te doen en het even een paar dagen af moet wachten. En anders de huisarts bellen.

Ga er nou niet vanuit dat het zo zal blijven, daar herstel je minder snel door. Probeer zoveel mogelijk goed te rusten en goed voor jezelf te zorgen. Dit was een flinke klap voor je systeem blijkbaar, maar het lichaam is ook zeer veerkrachtig, vooral als je er goed voor zorgt. Beterschap... :)

SMELLZMAR

Newbie

Wat je verder misschien nog kan doen is 5-HTP/Tryptofaan slikken (kan je beide gewoon halen bij Holland & Bennett). Of het ook echt werkt is niet wetenschappelijk bewezen, maar zelfs al zou het werken als placebo om je beter te voelen: whatever works, right?
Thanks voor je reactie!!! Toevallig zag ik vandaag 5-HTP staan bij de holland & barret. Zal morgen potje halen. Nogmaals bedankt voor je reactie.

SMELLZMAR

Newbie
Gemiddelde was nog niet zo lang geleden 180 mg, of is dit inmiddels alweer hoger? 250-300 mg is wel héél veel. Al is 180 x 1,5 of 2 natuurlijk sowieso al veel teveel.

Maar ja, dat weet @SMELLZMAR ook wel, zoals zelf aangegeven. Ik denk dat je maar het beste gezond kunt leven (ook voldoende slapen!) zoals je aangeeft te doen en het even een paar dagen af moet wachten. En anders de huisarts bellen.

Ga er nou niet vanuit dat het zo zal blijven, daar herstel je minder snel door. Probeer zoveel mogelijk goed te rusten en goed voor jezelf te zorgen. Dit was een flinke klap voor je systeem blijkbaar, maar het lichaam is ook zeer veerkrachtig, vooral als je er goed voor zorgt. Beterschap... :)

Ja dit advies is wel accuraat! "Ga er nou niet vanuit dat het zo zal blijven..." Dat is wel de angst die ik heb, bedankt voor je reactie! Waardeer het zeer!

Salvia

Belezen gebruiker
Is puur anekdotisch hoor, want de pillen om me heen (dus van m'n dealers/vrienden die ook pillen halen) zijn altijd 225mg of sterker. Kan zijn dat het gemiddelde lager ligt, maar in mijn omgeving in ieder geval niet volgens de testresultaten.

SMELLZMAR

Newbie
De dip die je hebt is wel heftig zo te lezen. Ik heb hem ook wel eens zo zwaar gehad, dan ging ik van normaal binnen een paar seconden naar helemaal leeg en diepongelukkig. Maar je weet wat het is en dat het tijdelijk is. De chemische balans in je hoofd is in de war, alle dopamine opgebruikt, maar dit hersteld zich vanzelf toch. Volgende keer wat minder snoepen.
Thanks voor je reactie Boy Wonder, wat jij beschrijft is compleet vergelijkbaar met mijn dip. Voel me nu weer okay, 20 minuten geleden ongelukkiger dan ooit. Goed om te horen dat het in jou ervaring weer over ging!

Zonnetje

Belezen gebruiker
Om het te voorkomen gewoon niet meer zoveel nemen.

Om er zo snel weer bovenop te komen. Meer slapen dan je normaal doet en zorgen dat je goed eet en eventueel elke dag wat 5-HTP nemen maar zal dan wel ff opzoeken of dat in combinatie met dat Sint Jans kruit wel verstandig is.

Vroeger zelf een keertje 2 pillen op een avond genomen en was de week erop de hele week moe/ongemotiveerd.

Hou het nu bij 2mg/kg max

Bovendien als je zaterdags een nacht feestje hebt tot 7:00 is het sws al zwaar en vermoeiend voor je lichaam en omdat je de zondag niet echt goed rust als je tijdens het feest wat genomen hebt.
En vervolgens als maandag weer vroeg op moet en de dagen erna is het belangrijk ff wat meer slaap te pakken dan wat je normaal nodig zou hebben.

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Waarschijnlijk heb je nogal veel MDMA binnengekregen. Het komt dan vaker voor dat je een dip krijgt.

Zo'n dip is nog niet direct hetzelfde als een depressie. De dip is meestal na 5 dagen weer voorbij, al kan het soms wat langer duren. Omdat de dip meestal na een week (grotendeels) voorbij is, zou ik geen middelen adviseren om het tegen te gaan. Die middelen duren doorgaans ook even voordat ze werken. Dus je kan dan beter 'de natuur' zijn werk laten doen. Want dan heb je ook geen bijwerkingen of aanvullende risico's.

Wel kan MDMA-gebruik, met name in hoge dosering, bijdragen aan het (opnieuw) ontwikkelen van een depressie. Daar zijn dan ook nog wel omstandigheden uit de omgeving en je mindset voor nodig. Het is wat complexer dan alleen maar een serotonine-tekort.

Dus neem gewoon even de tijd om te herstellen en til er niet te zwaar aan. Je hebt er niks aan om jezelf stom of slap te vinden. Eet gezond, doe van de week nog eens wat leuks (ook al heb je misschien weinig zin om eraan te beginnen), doe andere dingen waarvan je een goed gevoel krijgt over jezelf en zorg gewoon goed voor jezelf.

Dan komt het vast weer helemaal goed.

Rosie

Belezen gebruiker
Met zo'n hoge dosis is het ook wel normaal om een flinke dip te krijgen. Gaat vanzelf over. Probeer beetje afleiding te vinden. Helpt bij mij. Met mensen praten en dingen doen.

Verder goed je rust pakken en gezond eten. Je zult zien dat je met een dag of 2 al een heel stuk beter voelt.

Over dosis van pillen. Ik heb ze alleen nog maar gehad tussen de 160 en 210 mg.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Hebben jullie nog tips?
5-HTP lijkt veruit het meest effectief te werken tegen een MDMA dip, het advies is echter wel de 5-HTP niet te snel te consumeren na MDMA gebruik. De algemene richtlijn is 48 uur wachten na MDMA gebruik met het innemen van 5-HTP. Het verlichtend effect van 5-HTP inname op de MDMA dip is echter vrijwel direct merkbaar. Het 48 uur wachttijd advies is omdat MDMA langer doorwerkt het serotonine huishouden dan dat mensen bewust door hebben.

SMELLZMAR

Newbie
Waarschijnlijk heb je nogal veel MDMA binnengekregen. Het komt dan vaker voor dat je een dip krijgt.

Zo'n dip is nog niet direct hetzelfde als een depressie. De dip is meestal na 5 dagen weer voorbij, al kan het soms wat langer duren. Omdat de dip meestal na een week (grotendeels) voorbij is, zou ik geen middelen adviseren om het tegen te gaan. Die middelen duren doorgaans ook even voordat ze werken. Dus je kan dan beter 'de natuur' zijn werk laten doen. Want dan heb je ook geen bijwerkingen of aanvullende risico's.

Wel kan MDMA-gebruik, met name in hoge dosering, bijdragen aan het (opnieuw) ontwikkelen van een depressie. Daar zijn dan ook nog wel omstandigheden uit de omgeving en je mindset voor nodig. Het is wat complexer dan alleen maar een serotonine-tekort.

Dus neem gewoon even de tijd om te herstellen en til er niet te zwaar aan. Je hebt er niks aan om jezelf stom of slap te vinden. Eet gezond, doe van de week nog eens wat leuks (ook al heb je misschien weinig zin om eraan te beginnen), doe andere dingen waarvan je een goed gevoel krijgt over jezelf en zorg gewoon goed voor jezelf.

Dan komt het vast weer helemaal goed.
Bedankt voor je reactie Neo! Ik ben blij om te horen dat het waarschijnlijk na een week beter zal gaan. Ik zal jou adviezen opvolgen!

Groeten Jelmar

SMELLZMAR

Newbie
Met zo'n hoge dosis is het ook wel normaal om een flinke dip te krijgen. Gaat vanzelf over. Probeer beetje afleiding te vinden. Helpt bij mij. Met mensen praten en dingen doen.

Verder goed je rust pakken en gezond eten. Je zult zien dat je met een dag of 2 al een heel stuk beter voelt.

Over dosis van pillen. Ik heb ze alleen nog maar gehad tussen de 160 en 210 mg.
Hey Rosie, bedankt voor je reactie. Ja blijkbaar heb ik een veel te hoge dosis genomen. Ik zal proberen rust te pakken en gezond te blijven eten.

Groeten Jelmar

SMELLZMAR

Newbie
5-HTP lijkt veruit het meest effectief te werken tegen een MDMA dip, het advies is echter wel de 5-HTP niet te snel te consumeren na MDMA gebruik. De algemene richtlijn is 48 uur wachten na MDMA gebruik met het innemen van 5-HTP. Het verlichtend effect van 5-HTP inname op de MDMA dip is echter vrijwel direct merkbaar. Het 48 uur wachttijd advies is omdat MDMA langer doorwerkt het serotonine huishouden dan dat mensen bewust door hebben.
Bedankt voor je reactie en advies omtrent 5 HTP. Ik zal voor de zekerheid nog een dag wachten en morgen beginnen met 5-HTP. Het sint-jans kruid laat ik voor vandaag dan even staan.

Groeten Jelmar

Ketafiene

Experimenterende gebruiker
Hoi Jelmar,

Mag ik vragen hoe je MDMA gebruik was, voordat je die 2 jaar MDMA-pauze had? Het lijkt namelijk sterk op mijn tegenwoordige reactie op MDMA. Ik heb in het verleden wekelijks, soms 2 en zelfs 3 keer per week er aan gezeten (zeker periode van een jaar). Altijd relatief lage doseringen, maar toch heb ik het gevoel dat ik hierdoor overgevoelig voor dat spul ben geworden. Het is ook de reden dat ik het niet meer doe. De nadelen (echt super down/depri voor zeker een week) wegen bij mij niet meer op tegen de voordelen.

Sterkte kerel! Probeer te relativeren. Dit gaat weer over!!

SMELLZMAR

Newbie
Hoi Jelmar,

Mag ik vragen hoe je MDMA gebruik was, voordat je die 2 jaar MDMA-pauze had? Het lijkt namelijk sterk op mijn tegenwoordige reactie op MDMA. Ik heb in het verleden wekelijks, soms 2 en zelfs 3 keer per week er aan gezeten (zeker periode van een jaar). Altijd relatief lage doseringen, maar toch heb ik het gevoel dat ik hierdoor overgevoelig voor dat spul ben geworden. Het is ook de reden dat ik het niet meer doe. De nadelen (echt super down/depri voor zeker een week) wegen bij mij niet meer op tegen de voordelen.

Sterkte kerel! Probeer te relativeren. Dit gaat weer over!!
Vriend, bedankt voor je bericht. Voordat ik stopte gebruikte ik vrijwel elk weekend speed in combinatie met alcohol en zo nu en dan xtc. Vaak niet meer dan 1 pil. Op een gegeven moment cold turkey gestopt met drugs, daarna nog wel een tijd gedronken maar daar ben ik sinds 1,5 jaar ook mee gestopt. Wou nog 1x een techno feestje meemaken.. Als ik het goed begrijp gebruik je dus geen mdma meer? of krijg je van alle drugs de super down/depri gevoelens. Bedankt voor je reactie man, voel me iets beter vandaag, slapen gaat kut though. Hoop dat combi 5 HTP + Valeriaan hierbij helpt.

Groeten Jelmar

Natozlato

Bewuste gebruiker
Ik heb ook wel es 5htp met trypofaan geslikt de dagen na mdma. Word je wel goed slaperig van. Wel op een lege maag nemen, een uur voor je naar bed gaat.

Ketafiene

Experimenterende gebruiker
Vriend, bedankt voor je bericht. Voordat ik stopte gebruikte ik vrijwel elk weekend speed in combinatie met alcohol en zo nu en dan xtc. Vaak niet meer dan 1 pil. Op een gegeven moment cold turkey gestopt met drugs, daarna nog wel een tijd gedronken maar daar ben ik sinds 1,5 jaar ook mee gestopt. Wou nog 1x een techno feestje meemaken.. Als ik het goed begrijp gebruik je dus geen mdma meer? of krijg je van alle drugs de super down/depri gevoelens. Bedankt voor je reactie man, voel me iets beter vandaag, slapen gaat kut though. Hoop dat combi 5 HTP + Valeriaan hierbij helpt.

Groeten Jelmar
Hee kerel, no probs! Elkaar beetje helpen via deze weg is een kleine moeite he.

Over het gebruik van 5-HTP heb ik zelf nooit echt positieve dingen ervaren... Het is echt ff uitzitten van deze ellendige dagen. Beste is afleiding: playstation spelen, zoek een leuk app-spelletje waar je ff 2/3 uurtjes zoet mee bent. Echt ff ‘uit deze wereld stappen’ met jouw mind. Spelletjes spelen hielp bij mij altijd.

Ik word alleen erg depri van MDMA. Ik gebruik het echt helemaal niet meer, op 1,5 week geleden na... En ja hoor, ik was weer goed ellendig de dagen erna. Ik raad je dus echt aan om te kappen met MDMA. Mijn voordeel is wel dat ik mijn festival-levensfase achter mij heb gelaten. Techno feestje zonder pil, lijkt me aardig kut. Maar dan komt het wel aan op de juiste dosering. Hoe minder je neemt, des te minder zal ook de kater zijn. Combineer bijv ook met ghb. Dat geeft een extra nice gevoel.

SMELLZMAR

Newbie
Hee kerel, no probs! Elkaar beetje helpen via deze weg is een kleine moeite he.

Over het gebruik van 5-HTP heb ik zelf nooit echt positieve dingen ervaren... Het is echt ff uitzitten van deze ellendige dagen. Beste is afleiding: playstation spelen, zoek een leuk app-spelletje waar je ff 2/3 uurtjes zoet mee bent. Echt ff ‘uit deze wereld stappen’ met jouw mind. Spelletjes spelen hielp bij mij altijd.

Ik word alleen erg depri van MDMA. Ik gebruik het echt helemaal niet meer, op 1,5 week geleden na... En ja hoor, ik was weer goed ellendig de dagen erna. Ik raad je dus echt aan om te kappen met MDMA. Mijn voordeel is wel dat ik mijn festival-levensfase achter mij heb gelaten. Techno feestje zonder pil, lijkt me aardig kut. Maar dan komt het wel aan op de juiste dosering. Hoe minder je neemt, des te minder zal ook de kater zijn. Combineer bijv ook met ghb. Dat geeft een extra nice gevoel.
Ik begrijp het man! MDMA is niet voor ons bedoelt schijnt:wink: Ik heb je advies opgevolgd. Vandaag lekker rustig aan gedaan.. Beetje gegamed en muziek gemaakt. Heeft zeker geholpen. Fijne avond!

Ganggang💯

Wijs gebruiker
Beetje pep en wat jointjes ga ik beter op op een festival. Mdma is een paar uurtjes leuk en dan wordt het rap minder. Helemaal als je het al vaak gebruikt hebt.

SMELLZMAR

Newbie
Nou vrienden, na 2 weken van depressie en paniekaanvallen ben ik weer op m'n baseline. De tips die jullie hebben gegeven hebben zeker geholpen dus nogmaals bedankt daarvoor. De 5-HTP was vooral handig om in slaap te vallen. Ik kan niet zeggen dat het mijn serotonine merkbaar heeft verandert. Ook gezond eten en elke dag wandelen heeft erg geholpen. Fijn weekend iedereen!

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan