1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ergste withdrawal

Discussie in 'Verslaving' gestart door Tevil19, 24 dec 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Tevil19

Tevil19 Belezen gebruiker

Hallo,

Voor degene die van meerdere drugs zijn afgekickt, welke vonden jullie het naarst?

Ik ben nu een keer van benzos(diazepam) , een keer van speed, en een keer van GHB afgekickt.

Die van de benzodiazepinen was duidelijk de ergste. Ik werd eerst ziek en daarna werd ik angstig en constant nachtmerries. Ik kon simple taken niet meer uitvoeren. En het duurde ook verschrikkelijk lang.

Speed vond ik hierbij veggeleken niks bij. Ik weet dat jullie me tegen zullen spreken. Ik vond het wel fijn dat ik veel kon slapen tijdens het down zijn. En het scheelt ook dat er geen lichamelijke klachten waren.

Laatst dus van GHB afgekickt. Dit was heel heftig, beetje als benzo afkick maar dan heel lichamelijk. Het was wel snel weg. Heb me een week echt verrot gevoeld, maar dan was ik vrijwel van de lichamelijke afkick af. En angsten zijn nu ook helemaal verdwenen.

Ik gebruikte diazepam wel veel langer dan de andere twee.

2. Zwijgrecht

Zwijgrecht Bewuste gebruiker

GHB, benzo's nooit gehad. Speed afkick is slecht te doen als je weinig tijd hebt, je lichaam heeft geen tijd om te herstellen maar voorderest is het een kwestie van even doorbijten
    En met Mephedrone werd ik ook wel even hard met mn neus op de feiten gedrukt:nomouth: Maar dat zit op een of andere manier nog tussen je oren, GHB niet

3. pinkie

pinkie Belezen gebruiker

Benzo’s :) voor de rest nergens ervaring mee..
    (En eerlijk gezegd ook veel last ondervonden met het plots stoppen van sipralexa)

4. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Nog nergens van hoeven af te kicken gelukkig!

Insightly vindt dit leuk.
  5. שמש

שמש Wijs gebruiker

Afkicken van seksverslaving met constante erectie. Geen pretje :laughing:

6. GoldenGrow

GoldenGrow Bewuste gebruiker

ben afgekickt van alprazolam (benzo)
    jezus wat was dat kut echt dat je gaat denken hoe kunnen ze dit in godsnaam voorschrijven bij de huisarts

7. acht.zes

Ik heb een half jaar elke dag 30mg oxazepam gebruikt, maar stoppen was niet lastig.

שמש vindt dit leuk.
  8. שמש

שמש Wijs gebruiker

Goed om te horen

9. acht.zes

@Rayyar
    Ik dacht elke dag 5mg afgebouwd, dus in 6 dagen van 30 naar nul. Ben twee dagen licht chagerijnig geweest, that's all.

שמש vindt dit leuk.
  10. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Wat is er precies zo lastig aan een speedafkick? Het mentale? Want het is toch juist zo dat speed weinig lichamelijke afkickverschijnselen geeft terwijl benzo’s daar juist wel om bekend staan, evenals GHB?

Zelf nooit van iets af moeten kicken, behalve na een verkoudheid, van neusspray (xylometazoline), vind ik altijd weer moeilijk :’)

11. Pompen

Pompen Bewuste gebruiker

Anti-depressiva afkick 4x gedaan was wel te doen mindere stemming that's it.
    Benzo afkick was wel naar.
    Speed ontwenning is ook wel klote.

12. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Bij mij was het GHB cold turkey.
    Dacht dat het allemaal niet zo zwaar zou zijn en er wel makkelijk overeen.
    Ik was toen ook nog tegen benzo's maar weet nu dat er veel verschil in zit en Diazepam een goed hulp middeltje kan zijn.

13. Stailoz

Stailoz Experimenterende gebruiker

Ik heb het een keer aan een vriendin van mij gevraagd die met verslaafde werkt, en de antwoord was wel redelijk duidelijk dat Benzos het ergst waren. En dit zeiden meerdere mensen die aan zowel heroine en benzo's verslaafd waren. Die vonden dus benzo's erger dan Heroine...

14. Tevil19

Ja precies, benzodiazepinen hoor ikz toch wel het vaakst. Het is echt een mentale kwelling. Het kan ook erg lang duren. Wat het uitzichtloos maakt.

Een vriend van me gebruikte 8 maanden diazepam. Niet elke dag. Maar genoeg om elke dag onder invloed te zijn. Hij zei: k word niet afhankelijk want gebruik niet elke dag. Maar heb gezegd dat diazepam onwijs lange halfwaardetijd heeft en dus constant onder invloed is. Hij besloot te stoppen. Ik adviseerde hem dir af te bouwen. Maar was niet nodig volgens hem. Heb mijn ervaring gedeeld maar hij dacht kennelijk dat ik me aanstelde. Ik waarschuwde hem sat dat ie dit niet leuk gaat vinden. Eerste twee weken ging het prima, maar was omdat er nog dia in zijn bloed zat. Daarna werd ie vreselijk paranoïde en depressief. Hij heeft zelfs op het dak gestaan om zelfmoord te plegen.
    Hij zei alrijd: met coke en mdma is het erger want daar ben je down van. En ik: k ben liever twee weken down en emotioneel dan angstig en paranoïde en shakerige spieren voor paar maanden. Bovendien is het gevaarlijk zónder toezicht.

Speed afkicken was niks vergeleken bij benzodiazepinen afkicken. Heb niks gemerkt omdat die van de benzo zo aanwezig was.

15. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Dat spul went je lichaam echt snel aan zeg.

Ik voel me er niet goed bij om het te gebruiken, omdat ik weet dat mijn neus erna nog extra verstopt zal aanvoelen. Het werkt wel goed, maar heel tijdelijk.

Roze Olifant vindt dit leuk.
  16. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Dat spul kun je gewoon beter helemaal nooit gebruiken, echt troep is het. Bij een verkoudheid kun je dan beter gewoon een zoutoplossing halen, werkt best ok en kun je direct mee stoppen.

Voor meer chronische verstoptheid, wat ik zelf heb ivm allergieën, kun je veel beter een neusspray met corticosteroiden gebruiken. Alleen heb je daar in Nederland wel een recept voor nodig. Fijne aan corticosteroiden is dat het voor mij persoonlijk net zo goed werkt als dat xylo spul, maar ik kan er elk moment mee stoppen zonder dat mijn neus daarna voller zat dan voorheen. Ook na snuiven is het wel fijn en lijkt mijn neus veel sneller te herstellen dan normaal.

17. Roze Olifant

Dat zei je al eens ja. Een zoutoplossing heb ik nu (laatste keer aangeschaft in plaats van xylo, en ik gebruik dat ook graag voorafgaand aan het snuiven van drugs, grappig dat jij het net erna doet ^^) maar is toch minder effectief gebleken tegen verkoudheid. Ik ga die corticosteroïden zeker eens proberen, jammer wel dat dat op recept is.

Ik heb trouwens zelf nooit echt grote nadelen ondervonden van die xylo, behalve dat dus inderdaad het afbouwen altijd best kut is en je dus echt een tijdje met een half dichte neus achterblijft. Best wel tegenstrijdig en je lichaam went er bizar snel aan zoals Mindless al zegt. Maar als je écht snotverkouden bent en niet kan ademen/slapen is het wel tijdelijk de hemel op aarde. :wink:

18. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Ik zou het zeker ook erna doen, aangezien je dan je neus schoonmaakt. Je neus voor het snuiven schoonmaken kan handig zijn, maar is meestal niet echt nodig. Ik had het overigens over die corticosteroiden voor erna, aangezien die helpen bij de ontsteking. Als ik corticosteroiden na het snuiven gebruik, heb ik niet nog dagen last van mijn neus erna. Helaas is mijn voorraad al een jaar op en mijn recept niet verlengd aangezien ik het te weinig bestelde. En ik denk er altijd alleen maar op het moment dat ik heb gesnoven.

Xylo werkt eigenlijk gewoon te goed, plus dat het daarna inderdaad erger is dan ervoor als je zomaar stopt. Een vriend van mij is er jarenlang aan verslaafd geweest haha, hij kon maar niet accepteren dat zijn neus niet continu perfect vrij is. Ik leef al mijn hele leven met een half verstopte neus, dus ga me maar niet eens aan xylo wagen.

19. Mindless

Inmiddels ook al eens een goede neusspoeling geprobeerd @Roze olifant? Dat werkt voor mij bij meer oppervlakkige verstoptheid.

Het zit bij mij echter vaak dieper in de neus/bijholten en daarbij gebruik ik diverse technieken om dat te drainen (wat soms niet werkt en soms heel goed). Bijvoorbeeld met mijn vingers tappen op die plekken om de boel te stimuleren los te komen. Zoek maar eens op dr. Mandell sinus drainage bijvoorbeeld. De heel erg Amerikaanse vibe van die filmpjes moet je dan maar even voor lief nemen... Het lijkt misschien wat gek, maar sommige dingen werken echt goed en blijven vaak ook werken een tijd nadat je het doet. En dat dus zonder bijwerkingen en je kunt het zo vaak doen als je wilt. Heel soms is er bij mij ook echte drainage wat echt heel erg prettig is.

20. acht.zes

Ik gebruik nooit medicijnen bij onschuldige kwaaltjes als neusverkoudheid of zo.

21. Roze Olifant

Ik doe het eigenlijk ook niet om mijn neus schoon te maken maar om te voorkomen dat er poeder mijn longen in vliegt. :wink: Het blijft dan voor mijn gevoel beter ‘steken’ in je neus lol, maar is misschien psychologisch. Schoonmaken achteraf ben ik dan vaak weer te lui voor, ik snuif eigenlijk vrijwel nooit meer iets, alleen ketamine. Wel goede tip die je geeft want ik zou het wel moeten doen, heb heel snel geïrriteerde neusslijmvliezen. Dus is zelfs voor die enkele keer wel de moeite waard daar wat aandacht aan te besteden.

Ik heb ook een vriendin die jarenlang verslaafd was aan xylo en helemaal in paniek raakte als het niet het terrein van een festival op mocht. Best heftig! Ik kan het me ook goed voorstellen want als ik niet iedere keer bewust (en met de nodige moeite) afkickte dan zou ik ook zeker weten een dagelijkse gebruiker zijn. Beter dus dat je je er maar gewoon niet aan waagt.

Oké, thanks, ik ga eens naar alternatieven kijken dan ja, alles valt te proberen. Het is een dure hobby om bij verkoudheid steeds een paar weken van xylo afhankelijk te zijn. Ik moet er ook speciaal in Nederland voor naar de winkel of via internet bestellen want hier in België verkopen ze geen medicamenten bij Kruidvat en moet je naar de apotheek (drie keer zo duur). Waar zijn neusspoelingen zoal te krijgen?

22. Mindless

Ik heb het hier weg geloof ik. Die linksboven.

23. Roze Olifant

Het is eigenlijk ook geen medicijn, gewoon luie symptoombestrijding. Ik ben van nature al een slechte slaper en kan daar niet echt verder op inleveren, dus als mijn neus helemaal dicht zit kies ik er meestal toch voor om wel te kunnen ademen.

& thanks @Mindless, ga het eens bekijken. :)

Best hilarische wending van dit topic trouwens, ervan uitgaande dat de TS doelde op diehard afkicken van harddrugs ^^ En toch, het is echt niet zo’n onschuldig middel als het lijkt, dat xylometazoline.

Mindless vindt dit leuk.
  24. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Echt ja maar dat is juist leuk.

Ik snuif gewoon water in de tussentijd.
    Leg wat in me handpalm en snuif het naar binnen en snuit daarna me neus.
    Al die middeltjes gecombineerd met drugs ik weet het niet hoor..
    Met water moet je het wel preventief doen.
    Maar als mijn hele neus dicht zit van het snuiven dan denk altijd maar dat me lichaam even aangeeft dat het wel even genoeg geweest is zo.
    Dan wacht ik gewoon en snuit mijn neus gewoon tot mijn lichaam mij weer de kans geeft om door te gaan.

Van de coke die ik nu heb gaat mijn neus bijna nooit dicht omdat er geen rotzooi doorheen zit..

25. acht.zes

@Rebell
    Kwaliteit van je drugs heeft zeker invloed op al dan geen verstopte neus. Ik heb het laatste half jaar geen verstopte neus gehad en zelfs geen aangekoekte korstjes, en aangezien dat samenvalt met betere contacten/puur spul zal er wel een verband zijn lijkt me zo.

Rebell vindt dit leuk.
  26. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Nou zoals je had gelezen deze dagen even los gegaan aan de sos.
    Geen enkele keer verstopt geweest.
    Ook geen korsten of iets geen bloedneus.
    Wel een brandend gevoel soms een tijdje lang.
    Dan stopte ik ook een paar uurtjes.
    Leek wel of me neus in de fik stond.
    Maar van pure coke geen korsten in mijn neus of dikke snot idd.

acht.zes vindt dit leuk.
  27. Klein Pierke

Klein Pierke Experimenterende gebruiker

Heroïne zonder meer. Benzos coke Ed zijn niets erbij. Geloof me.

Tevil19 vindt dit leuk.
  28. Tevil19

Wat frappant dat jij het juist andersom hebt. Ik heb begrepen dat heroïne afkick maar een week duurt. Je voelt je wel onwijs ellendig maar daarna is het weg, in tegenstelling tot benzos wat erg lang kan duren.

Ik ben nooit verslaafd geweest aan heroïne dus kan er eigenlijk niks over zeggen.

29. Klein Pierke

Het fysieke duurt zeker 3 weken waarvan de eerste 6-7 dagen heel zwaar. De 2 en 3de week zijn beter. Dwz je kan al kort naar de winkel gaan en iets binnenhouden qua eten. Voor de rest is elke stap die je zet alsof je 500m moet lopen . Mentaal duurt het zeker 3 weken voor je je iets beter voelt. Je kan het vergelijken met het gevoel op een begrafenis van je beste vriend/... Maar dan dat echte kutgevoel x2 en n zo 3 weken na elkaar. Dat terwijl je de lichamelijke klachten hebt van de ergste griep die je ooit gehad hebt en dit in combinatie met geen slaap/honger voor de eerste 5-6 dagen. De weken erna zon 3h/nacht slaap.

Stilletjes aan verbeterd dat. De schemas op internet van 5 dagen fysiek en nog een week mentaal zijn zwaar verkeerd.

Niet voor niets hervalt 70% en komt zo goed als niemand hier zonder bijstand (medisch/psychisch) alleen door.

Je hersenen werken op dit moment letterlijk tegen je en dwingen je met alle mogelijke middelen terug te gebruiken.

Geen enkele drug doet dit zo hard. Heroïne werkt dan ook op het gedeelte die in staat voor pijnbestrijding. Je lichaam wil van nature weerstand bieden tegen pijn. Het weet ook dat het al die negatieve effecten zo kan counteren door 1 lijntje. Letterlijk 5 minuten later ga je van doodziek en mega depressief naar topform en de beste dag van je leven. Hoe kan iemand dit weerstaan ...

ToetjesMonster en Tevil19 vinden dit leuk.
  30. Amfitamientje Power

Amfitamientje Power Wijs gebruiker

Heroïne afkick was de slechtste afkick ooit voor mij. Niet alleen psychologisch zwaar maar ook lichamelijk. Krampen, overgeven, zwalken. Dat is gelukkig al weer meer dan 20 jaar geleden.

Ik ben er wel van de 1 op de andere dag compleet mee gestopt zonder te smokkelen. Nadat een vriend van me naast me een overdosis had gespoten met dodelijke afloop was ik er in 1 keer klaar mee.

31. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

Ik lees dit nu terwijl ik aan de xanax (recreatief) zit. Misschien niet meer nemen?

Tevil19 vindt dit leuk.
  32. Pompen

Pompen Bewuste gebruiker

Als je het maar niet te vaak neemt.

MDMAZING vindt dit leuk.
  33. Amfitamientje Power

Misschien wel, misschien niet. Dat moet je natuurlijk zelf weten. Als je maar weet dat drugs slecht voor je zijn. Drugs zijn het werk van de duivel.

MDMAZING vindt dit leuk.
  34. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

Al het drugs is slecht, maar oh zo lekker. :hearteyes:.

Amfitamientje Power vindt dit leuk.
  35. Amfitamientje Power

Ik prefereer duivel voor god. Niet verslaafd worden hoor.

MDMAZING vindt dit leuk.
  36. Tevil19

Alprazolam is wel een van de meest verslavende benzodiazepinen, door de korte halfwaardetijd. En afkicken is ernstig en gevaarlijk en kan dodelijk zijn. Hoeveel en hoe vaak neem je? Recreatief neem ik aan niet elke dag?

37. Klein Pierke

Zolang je het niet langer dan 3 dagen na elkaar neemt is er geen probleem.

38. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Een paar keer per week een glas rode wijn zou je gezondheid bevorderen.

Een aantal keer LSD in de zoveel tijd kan je geestelijk heel erg helpen!

Zo zijn er wel meer dingen..
    Drugs hoeft niet slecht te zijn het ligt er maar aan hoe je er mee omgaat.

Ken toevallig verschillende meisjes die zijn anti drugs! Anti drinken! Feminist en Veganist!
    Kwaad op van alles en iedereen in dit leven..
    En mannen! Nou begin er niet over die zijn allemaal het zelfde..

Dan denk ik altijd daar moet echt een keertje een pilletje in of wat wijn want dan zouden ze zich een stuk beter voelen en niet zo boos zijn op de wereld :wink:

blue eyes en Zeelanddude vinden dit leuk.
  39. Portobello

Portobello Belezen gebruiker

Xanax. Full blown delirium tremens na 7 jaar gemiddeld 20mg-40mg per dag. Er zullen weinig mensen zijn die zo ver het padje af raken op benzo's maar het zijn er toch te veel naar mijn mening. Het gemak waarmee dat wordt voorgeschreven is bijna misdadig. Ik kreeg het leeuwendeel gewoon van een arts...zelfs die hoge dosis. Niet dat me dat ontslaat van eigen verantwoordelijkheid hoor, maar volgens mij weten artsen niet eens dat afkicken van benzo's net zo gevaarlijk is als afkicken van alcohol. Bekend bij het grotere publiek is het in ieder geval niet, alleen bij drugsgebruikers meestal wel.

Heb nog altijd wel mentaal een probleem met die verslavingsperiode, lichamelijk vond ik het wel meevallen om af te kicken (behalve dan de epileptische aanvallen..). Ik blijf ver van Xanax vandaan in ieder geval en benzo's in het algemeen, al heb ik erna (jaren later) een paar keer oxazepam gekregen en ik kreeg gelukkig niet de high die ik van Xanax kreeg.

40. Tevil19

Ik ben het met je eens dat deze middelen te makkelijk worden voorgeschreven. Op zorg moeten mensen kunnen vertrouwen, maar inderdaad het neemt zeker niet weg dat de mensen zelf verantwoordelijk zijn voor wat ze in hun lichaam stoppen. Je hoeft niet ver te zoeken om erachter te komen dat benzo's zeer verslavend zijn en het ontwennen ervan gevaarlijk is. Als je zomaar iets neemt zonder uit te zoeken wat het doet, vind ik dat onverantwoordelijk. Ik denk dat deze groep enorm groot is, omdat veel mensen het besef niet hebben en ook denk ik omdat veel mensen het niet als drugs beschouwen, maar een hulpmiddel dat ze nodig hebben omdat ze een aandoening hebben. Ik ben ervan overtuigd dat gezonde mensen(zonder epilepsie, spamsen enzo) zonder benzo's kunnen. En dat voor de angststoornissen en slaapproblemen andere, betere oplossingen bestaan op lange termijn. Benzo's maken het vaak juist nog erger. En ik denk dat wel meer dan 75% van het totaal aantal gebruikers gezond is(of althans iig was voordat ze verslaafd raakten) Erg zorgwekkend.

Maar serieus, wat een ellende zul je hebben meegemaakt. Zeer hoge dosis, zeer lange periode en een zeer kortwerkende benzo. Een slechter scenario kan ik niet bedenken. Echt respect dat je dit hebt doorstaan. Ik heb Alprazolam een keer twee weken lang gebruikt, ik denk ongeveer 4-6 mg per dag, en toen voelde ik me al beroerd bij het stoppen. Het was voor mij qua effect ook de beste benzo.

Mentaal een probleem met die periode, wat bedoel je daar precies mee? Als je eraan terugdenkt, of sowieso nog steeds mentale problemen door die periode?

Ik vond het lichamelijk ook meevallen. Ik werd wel ziek, gespannen spieren, soms klein beetje trillende handen. Niet misselijk, geen hoofdpijn, geen last van mn maag of darmen. Maar geestelijk was het echt zwaar. Ik dacht ook vaak aan zelfmoord, depressieve klachten, bang dat het niet meer normaal zou worden. Ik kreeg zulke rare angsten waar ik in geloofde(ook al kon ik ze wegredeneren). Dat er ingebroken zou worden, dat mensen me iets aan wilden doen, zo erg met slaaptekort dat ik erover nadacht dat mijn toekomstige ik misschien wel in de tijd terug zou reizen om me te vermoorden, of pijn te doen. Ik werd er vreselijk paranoide van, omdat mijn toekomstige ik precies weet waar ik me op elk tijdstip bevind, wat ik denk en voel. Dus ik zou me nooit kunnen verweren.

Laatst bewerkt: 18 sep 2019
Azarius vaporizers and accessories
Laden...