Beste iedereen, ik heb inmiddels 2 keer ayahuasca gehad en 2 keer truffels. Wat ik vreemd vind is dat ik helemaal niet veel nodig hebt ( ongeveer 7,5 gram) om een heldere truffeltrip te krijgen, terwijl ik met ayahuasca allebei de keren meerdere drankjes nodig had om eindelijk de volledige ervaring te krijgen met het bijhorende gevoel. Ik ben zelf erg bezig met spirituele ontwikkeling en waar ik eerst anti drugs was vanwege een heroine verslaafde vader, zie ik nu de voordelen van natuurlijke middelen en de inzichten die ze kunnen geven. De laatste keer kon ik op 7,5 gram ( keer ervoor iets meer) al flinke visuals zien. Niet alleen zijn de kleuren helderder, maar ook heb ik hele duidelijke visuals met mijn ogen open. Zoals ogen ( die zie ik ook constant met ayahuasca), een vrouwelijk gezicht dat steeds terugkeert, afbeeldingen uit de egyptische tijd, mijn katten die heel anders gaan uitzien haha. Ik persoonlijk kan niet veel meer als ik truffels heb genomen. Ik ga dan echt in bed liggen met rustige muziek en laat alles op me afkomen. Ik neem ze het liefst overdag. Wat ik dan merk is dat ik het s avonds me zo lekker en energiek en helder voel. De after van truffels vind ik echt heerlijk. Ik vraag mij af of meer mensen deze ervaringen hebben op truffels. Naar mijn idee staan ze namelijk best dichtbij ayahuasca in wat het met je doet. Ayahuasca ga je echt reizen in jezelf. Maar truffels kunnen deze aanzet ook al geven. Ook is het net of ik een soort van hemelse plek bereik met allebei. Een plek waar alle kleuren van de regenboog de hele tijd zichtbaar zijn en om mij geen bewegen. En geometrische patronen vormen als ik bijvoorbeeld naar het plafond kijk. maar ook de inzichten die ik zowel bij truffels als bij ayahuasca krijg zijn heel mooi en transfomerend. Als ik de ervaringen van anderen lees dan schijnt de truffel vaak niet zo een heftige werking te hebben. Ik vraag me af of je ervaring met deze psychedelische middelen afhankelijk is van je eigen " spirituele" ontwikkeling? graag hoor ik reacties van jullie.