• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Tripreport v/d Maand ETH-LAD 200 mcg - Misselijkheid, stemmetjes en een doordrukstrip

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

verwondering

Bewuste gebruiker
Top Tripreporter
Het is alweer twee weken geleden, maar ik wilde toch nog even een klein stukje schrijven over mijn eerste ervaring met ETH-LAD. (Oké, "klein stukje" was de bedoeling. Weer niet gelukt.)

Setting: park, met een aantal mij voorheen onbekende DF-ers, warme zomermiddag, nuchtere maag. Ik denk dat het rond 16:00 was dat ik 200 mcg onder mijn tong deponeerde. Gewoon LSD maar dan net iets anders, dacht ik.

Nee, ik had het mis. Tijdens de opkomst merkte ik al dat er heel wat aan zat te komen. Ik kon de gesprekken nog wel volgen maar had steeds meer moeite om daar zelf aan deel te nemen. Ik voelde langzaamaan alle kracht uit mijn spieren wegvloeien. Ik wilde eigenlijk alleen maar languit in het gras liggen met mijn ogen dicht. Maar om niet onbeleefd richting de rest van het groepje te doen probeerde ik zoveel mogelijk rechtop te blijven zitten. Ondertussen was er een misselijkheid komen opzetten die steeds erger werd. Ik hoopte dat die misselijkheid tijdelijk zou zijn, maar hij werd enkel erger.

Ik ging even op mijn rug liggen en keek naar de bladeren van de kastanje boven mij. De bladeren leken getekend, alsof ik middenin een schilderij zat. Toen ik weer rechtop ging zitten begon een klein boompje even verderop van kleur te verschieten. Flikkerend als een kampvuur verschoot de boom telkens van groen naar rood. Boompje bloosde.

Het effect werd almaar sterker. En dat effect bestond voornamelijk uit vermoeidheid, misselijkheid en benauwdheid. Prettig was het niet. De opkomst bleef maar duren en duren, ik had geen besef van tijd meer maar het leek of het uren achtereen alleen maar heftiger bleef worden.

Alles verschrompelde. Het vlees op mijn botten leek ineen te krimpen, uit te drogen, en in korrels op de grond te vallen. Mijn botten werden steeds brozer en brokkelden af. Mijn lichaam werd te zwaar om rechtop te blijven, en weer moest ik op mijn rug gaan liggen. Mijn spieren hadden geen kracht meer, en ik werd zo zwaar dat mijn lichaam volledig tot stof verging en uitvloeide over het gras totdat er nog maar een dun plakkaat van mij over was. Keek ik naar mijn vingers, dan waren deze heel dun en lang, enkel nog bot met een heel dun laagje vel. Mijn armen net zo.

Een dergelijke mindfuck heb ik op hoge doses LSD ook weleens meegemaakt, maar niet zo heftig als dit.

Vooral de misselijkheid was een spelbreker. Meerdere keren dacht ik dat ik moest kotsen, maar ik wist dat ik de dixi 50 meter verderop toch niet zou halen. Dus ik hoopte dat ik het binnenhield.

Deelnemen aan het gesprek kon ik onmogelijk. Overeind blijven ook niet meer. Dit was duidelijk teveel.

Een visuele mindfuck die ik op een hoge dosis LSD eens eerder had meegemaakt diende zich aan. Het leek alsof ik door een sterke lens keek. Meer als een glazen bol. Alles recht voor me werd enorm uitvergroot, alles eromheen werd verkleind en de horizon kromde zich rond mijn blikveld. Het maakte het lastig me ergens op te concentreren, want wanneer ik er iets naast keek, verdween het sterk verkleind naar de rand van mijn blikveld.

Er ontstond een nieuwe mindfuck, die ik nooit eerder had meegemaakt. Ik ben heel benieuwd of iemand dit ooit eerder heeft meegemaakt op wat dan ook voor middel.

Wat er gebeurde was dat ik alle gedachten die ik had hardop hoorde uitspreken. De stem die het uitsprak herkende ik niet, maar het was niet de mijne. Alles wat ik dacht, hoorde ik met enkele seconden vertraging uitspreken. Ik was ervan overtuigd dat deze stem echt was, en dus ook voor anderen hoorbaar was. De stem die mijn gedachten uitsprak, werd af en toe ook beantwoord door een andere stem.

De eerste gedachte die in mij opkwam was - begrijpelijkerwijs: "Fuck, nu kan iedereen horen wat ik denk." Meteen daarna een andere stem die antwoordde: "Ja, iedereen kan dit horen. Dus ik zou maar oppassen met waar je aan denkt!" Gedachten die door mijn hoofd spookten waren: "Hoe kan dit? En luisteren de anderen mee? Of zitten ze niet op te letten? O, ik hoop maar dat ze niet op zitten te letten. En waar komt die stem vandaan?" En enkele seconden later, als bij een slechte nasynchronisatie, weerklonken deze gedachten hardop.

"Oke, niet denken aan dingen die ik niet aan anderen zou willen vertellen. Niks persoonlijks denken nu. Maar probeer maar eens ergens niet aan te denken. Dan krijg je het juist niet uit je hoofd. Waar wil ik dan niet aan denken? Nee, niet over nadenken. Iedereen hoort dit. Ik word gek!"

Er volgden dialogen. Helaas, anderen hadden mijn gedachten gehoord en haakten erop in. Ik werd zelfs uitgedaagd: "Ja, denk maar eens aan al je geheimen. Dan kunnen we allemaal meeluisteren. Kom maar, toe maar, denk maar aan alle dingen die je liever voor jezelf houdt!" Ik vocht ertegen, bedacht me dat ik sterker was dan deze stemmen, en deed mijn best om mijn gedachten oppervlakkig te houden. Al mijn gedachten, zelfs al waren het flarden, weerklonken hardop. Woord voor woord. "Laat dit snel over zijn. Ik kan het niet uren volhouden om niet aan persoonlijke dingen te denken. Daag me niet uit. Ik wil dit niet."

Een tijdje later, geen idee hoeveel tijd er verstreken was. Het was nog immer heftiger aan het worden. Hoe erg wordt dit wel niet?

Nu echt kotsen. Waar dan? Ik kwam met al mijn kracht overeind, en het lukte me om op te staan. Nu 50 meter lopen, over een grasveld waar overal mensen zaten, waar ik dus niet overheen moest struikelen. Stapje voor stapje. Mijn kracht vloeide elke seconde verder weg. Het had al mijn kracht gekost om op te staan, het stuk lopen was teveel. Toch probeerde ik het. Mijn loopje ging in slakkengang, zigzag, als ware het een stevige ketawalk. Ik zakte steeds verder door mijn benen wat mijn lopen er niet charmanter op maakte. Toen ik bijna bij de dixi was sloeg de paniek toe. Wat als de dixi bezet is? Wat als mensen mij aanspreken? Wat als mensen mij horen kotsen? Wat als ik het laatste stukje lopen niet haal en ik letterlijk door mijn benen zak? Ik moest nog een meter of 10 lopen maar ik voelde dat ik het niet meer ging halen. Ik leunde op een hek of een afvalbak of wat het ook was, zakte door mijn knieën, maar ik spoorde mezelf meteen aan om hier niet neer te vallen maar toch weer op te staan. Dat lukte met al mijn kracht. Maar wat deed ik hier? Ik wist het niet meer. Ik wilde terug naar ons plekje in het gras, hier waren allemaal vreemde mensen. En ik zette mezelf enorm te kijk door zo door mijn benen te zakken. Ongekotsterzake sjokte ik terug en opeens kwam er een momentje van positieve energie. Eindelijk zag ik het positief in, vond ik het eigenlijk wel heel erg grappig allemaal. Ik zag dat iemand van ons groepje de kleedjes aan het herschikken was, waarschijnlijk om ze in de schaduw te leggen. Ik besloot maar even op een bankje te gaan zitten en daar zat ik dan, net een jezuseind gelopen om iets te doen waarvan ik niet meer wist wat, met huid verschrompeld tot op mijn botten, met al mijn kracht had ik een bankje bereikt, en vanaf het bankje kon ik het parkje overzien waar ik zojuist waarschijnlijk ieders aandacht had getrokken met mijn dronkemanswaggel. En het kon me ook eigenlijk helemaal niks schelen. Vanaf het bankje meende ik ook een aantal van ons groepje te zien die behoorlijk in andere sferen over het grasveldje rondliepen op zoek naar weet ik het wat. Ik was niet de enige die ver heen was.

Wat er daarna gebeurd is weet ik nauwelijks meer. Slechts flarden. Vlak na het euforische momentje kwam ik terug in een bad trip en een nieuwe vlaag van misselijkheid herinnerde me eraan dat ik van plan was te kotsen maar de dixi niet had gehaald. Ik herinner me dat ik uiteindelijk een pannekoek had neergelegd naast een boom. Meer een poffertje dan, want ik had die dag nog niets gegeten. Op de vraag of het nog wel goed met me ging antwoordde ik dat het veel te heftig was en de misselijkheid maar niet over ging. Ik maakte me continu zorgen over mijn staat van zijn, aangezien we ons wel in een openbaar en druk bezocht park bevonden. Ik kreeg een object aangereikt.

"Wat moet ik hiermee?"
"Die moet je inslikken."
"Zo in zijn geheel?"
"Nee, het is een doordrukstrip."
"Snap ik niet."
"Ik doe het wel voor je. Hier, zo inslikken."

Later kreeg ik nog een vloeistof aangereikt die naar schoonmaakmiddel smaakte en ik niet tegen mijn misselijkheid in kreeg opgedronken. Een tweede poging lukte wel. Korte tijd later werd ik langzaamaan helderder, het voelde alsof ik wakker werd. Geen idee wat de tijd was, maar de werking was vrijwel opslag verdwenen. Weg misselijkheid, weg vermoeidheid, weg stemmen, en weg alle visuele effecten. Ik was nuchter.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Interessant rapport :)

Al helemaal omdat ik er zelf bij was lol :tongueout:

Van t begin staat me maar weinig bij want ik zat zelf in een LSD, 25i-nbome en 3-meo pcp flip trip, maar ik kan me nog wel herinneren dat ik het wel prettig vond dat ik niet meer de enige was die brabbeltaal uitsloeg wanneer ik probeerde te communiceren. :tongueout:

Ik weet nog wel dat je op een gegeven moment zelf aangaf dat je het toch wel te heftig vond allemaal en dat we je met de kennis en stash van een andere DF-er iets gegeven hebben om uit die ietwat te heftige trip te komen, iets van een benzo of zioets. Ik weet het niet meer zeker, maar die vloeistof was volgens mij gewoon h2o, oftewel water.

Ik heb begrepen dat ETH-LAD toch een veel lagere dosis nodig heeft qua ug dan LSD en dat 200ug er echt in hakt. Daar zal ik rekening mee houden wanneer ik dit stofje zelf ga proberen.

Ik heb veel mensen gezien/meegemaakt die echt heel erg van het padje waren maar dit was echt extreem lol

Laatst bewerkt:

Albedo

Wijs gebruiker
Ik weet het niet meer zeker, maar die vloeistof was volgens mij gewoon h2o, oftewel water.
Daar zat volgens mij water met een vloeibare benzo in. Vandaar de nare smaak. Met wat frisdrank erbij ging het uiteindelijk beter. Die 'doordrukstrip' (Alprazolam) kwam van mij, maar moest met wat hulp van iemand anders aan je gegeven worden, want je begreep de bedoeling ervan niet :)

Volgens psychonautwiki is de misselijkheid hierbij sneller aanwezig dan bij andere soortgelijke middelen, vooral tijdens het opkomen. Vanaf 150 - 225 ug spreek je van een sterke dosis.

https://psychonautwiki.org/wiki/ETH-LAD

Laatst bewerkt:

verwondering

Bewuste gebruiker
Top Tripreporter
In dat geval bedankt Albedo voor de doordrukstrip. Gelukkig wist iemand anders hoe je zo'n ding moest openmaken, want dat was een erg technisch verhaal. De vloeistof bevatte norflurazepam, zo had ik achteraf van Tijdloos begrepen. In combinatie deden ze hun werk prima.

Van de ETH-LAD had ik slechts twee zegels dus die zijn nu op. Maar ik ga er nog een aantal van bijbestellen, omdat ik er toch wel nieuwsgierig naar ben geworden hoe het uitwerkt op een bescheidener dosis. Eerstvolgende keer ETH-LAD wordt 100-150 mcg en alleen thuis, zodat ik me geen zorgen hoef te maken over hoe ik erbij lig.

Ik heb veel mensen gezien/meegemaakt die echt heel erg van het padje waren maar dit was echt extreem lol
LOL. Da's een kleine afwijking van mij. Ik zie mezelf wel eens vaker in een vergelijkbare situatie. Soms bedoeld, dit keer duidelijk onbedoeld. Ik heb nogal eens de neiging om hoog te doseren met psychedelica en uppers. Vooral de intense bodyload en het feit dat we in een openbaar park zaten maakten deze trip jammer genoeg overwegend onprettig, doch er waren ook zeker interessante momenten bij.

Voorlopig nog even niets, sinds de DF-meet ben ik mijn tolerantie aan het opsparen voor Psy-Fi. :)

KropSla

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hahaha wow, wat een verslag! Je schrijft nog steeds lekker :wink: Heftige eerste ontmoeting zo hoor. Fijn dat er iemand was die je met een benzo wat terug op aarde kon krijgen.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Haha, leuk om te lezen omdat ik er vrij betrokken bij was en het moeilijk gedachten lezen is, maar je was duidelijk volledig de weg kwijt. Zal een kleine rapportje samenstellen met wat meer concrete details vanuit 'nuchter perspectief'. Het was eerlijk gezegd best hilarisch. :P

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Interessant report, jij schrijft altijd weer goede reports, heel beeldend. Klinkt wel heftig en zeker niet als een aangename ervaring.

Grappig ook om de reacties van anderen te lezen, dit was op de forum meet dus? Had dat toch wel graag willen zien vanuit vliegperspectief ofzo, dat stelletje trippende forummers. :wink:

Lytje pole

Bewuste gebruiker
Heftig verslag zeg, zo hard heb ik echt nog nooit getript. Het gedeelte dat je lichaam verbrokkelt vind ik vooral beangstigend.

Het horen van stemmen komt mij echter wel bekend voor. Ik heb dit laatst gehad na het nasaal toedienen van 300mg ketamine ineens. Ik begreep er toen echt helemaal niets meer van.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan