1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Etizolam maakt me alerter na meth gebruik?!

Discussie in 'Farmaceutische drugs' gestart door gomega, 30 sep 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. gomega

gomega Belezen gebruiker

Ik gebruik regelmatig etizolam tijdens/na de comedown van een stimulant, omdat ik anders vaak moeite heb in slaap te komen. Hier heb ik eerder eigenlijk nog nooit echt problemen mee gehad, tot een paar weken terug.

Ik had toen voor het eerst methamfetamine gerookt en ondanks dat ik halverwege de middag mijn laatste dosis had genomen, kon ik 's nachts met geen mogelijkheid in slaap komen. Dat terwijl ik behoorlijk moe was en me ook niet echt gestimuleerd voelde ofzo. Toen besloot ik dus om 2,5mg etizolam in te nemen om sneller in slaap te vallen. Dit had echter het tegenovergestelde effect. Ik begon me namelijk weer een stuk alerter/wakkerder te voelen, waardoor slapen er nu al helemaal niet meer inzat.

Afgelopen weekend was het eigenlijk weer hetzelfde verhaal. Heel wat uur na de laatste dosis kon ik weer niet in slaap komen en na het innemen van wat etizolam begon ik me weer alerter/wakkerder te voelen waardoor ik weer een nachtje door heb moeten halen.

Heeft iemand hier enig idee hoe dit mogelijk is en wat ik er tegen kan doen? Of heeft iemand wat andere tips om makkelijker in slaap te kunnen vallen na het gebruik van stimulantia?

2. Stonologie

Stonologie Bewuste gebruiker

Ik kan eigenlijk sws niet meer slapen op benzo's. Je bouwt snel tolerantie op voor de slaperige effecten. Ik kan minder goed slapen door eigenlijk alle benzo's. Het enige slaapmiddel dat nog werkt voor mij is phenibut. Dat spul is geweldig.

Etizolam is sws niet echt een sederende benzo. Voelt sws erg subtiel aan.

3. Mezelf

Mezelf Wijs gebruiker

Kuchblijftochvandezetroepafkuch*

Bij Amphetamine en al helemaal bij Methamphetamine moet je minstens 12uur wachten voordat je überhaupt gaat proberen te slapen. Waarom je actiever wordt van Etizolam na Meth zou ik niet weten maar dat je niet kan slapen klinkt wel logisch. Daarbij kan je beter een benzo nemen dat meer voor slapen is gemaakt.

4. Revolutionair

Revolutionair Bewuste gebruiker

Ik las iets dat er 1250 dopamine vrijkwam..
    Terwijl dat bij coke 100 en 300 is op zijn top.
    Dan zou je een dopamine blokker moeten nemen.
    Dat zijn meestal antiepilectica's zoals gabapentine maar dan meteen 1200mg anders lig je nog wel wakker..

20191011_080001.jpg

blue eyes en Bas vinden dit leuk.
  5. Ikbeneenfiets

Ikbeneenfiets Experimenterende gebruiker

Net als Stonologie werken benzo´s voor mij absoluut niet meer slaapverwekkend. Dat raak je relatief snel kwijt soms bij overmatig gebruik. Ik denk niet dat het bij mij ooit nog terug gaat komen. Wat niet erg is want ik hoop ze ook nooit meer te gebruiken. Dus als je al vaak benzo´s heb gebruikt komt het daar misschien door. Ook wil ik even moraalridderen en zeggen dat meth ontzettend akelige troep is.

Fiets

6. Stonologie

Het gekke is dat ik het niet veel te vaak heb gebruikt. Soms geef ik toe wel wat vaak, 2 dagen in het weekend bijvoorbeeld. Andere keren grote pauze's ertussen. Ook neem ik geen bizarre dosissen.

Raar genoeg kan ik nu op benzo's gewoon niet meer slapen. Op alcohol ook niet. Ik lig dan wakker terwijl ik wel droom. Dit houdt 2/3 dagen aan, dan slaap ik weer prima. Heel vreemd.

7. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Cocaïne doet dopamine toenemen in 4 verschillende gebieden in de hersens waar Methamfetamine zich overwegend beperkt tot de prefrontale cortex. Ik denk dat het belangrijk is om zulk soort gegevens in hun specifieke context te bekijken. Als je hypothetisch gesproken een middel hebt dat puur op de dopamine in werkt en daarnaast noradrenaline volledig met rust laat denk ik dat je daar wel op zou kunnen slapen, het dopamine/noradrenaline verhaal komt echter in de praktijk wellicht wat minder zwart wit. Wellicht dat L-Dopa een aardig voorbeeld is in deze context dat nog wel eens toegepast wordt bij trillende benen / Parkinson.

8. Ikbeneenfiets

Ik heb dan wel echt drie van die dingen per dag gebruikt voor meerdere maanden. En dan een aantal van die periodes. Dus dat is niet helemaal vergelijkbaar. Maar ik heb nu hetzelfde, ook met alcohol. Ik gebruik nu mirtazipine om te slapen en dat werkt wel erg goed. Alleen als ik echt veel gedronken heb, heb ik ook dat ik droom terwijl ik eigenlijk wakker ben. Met de mirtazipine wil ik eigenlijk stoppen maar het werkt zo goed.

9. Stonologie

Hmm ja wat gek, top dat dat werkt. Ik kan op een of andere magische reden alleen nog op phenibut slapen. Dit ligt tussen alcohol, benzo & GHB in. Geen idee waarom... werkt wel op gabba namelijk.

10. Ikbeneenfiets

Hoe vaak gebruik je dat dan? Is dat verslavingsgevoelig, en reduceert het angst?

11. Stonologie

Het is zeer verslavingsgevoelig. Het is net iets minder angstremmend dan benzos, maar veel meer dan alcohol. Dossissen gaan in grammen. Ik gebruik het eens in de 2 weken max. Na een tijd stopt anders de werking.

Het is legaal bij voedingssupplimenten webshops te koop (geen research chemical).

Sommige mensen reageren er heel anders op dan andere. Sommige hebben genoeg aan 500mg, andere voelen een subtiel effect op 3000mg.

Het middel duurt 16-30 uur ongeveer, zeker in het begin. Inplaats van dat je moe wakker word, voel je je HEEL goed de volgende ochtend.

Op lage dosis vind ik het veel meer op een chillere versie van koffie/amfetamine lijken, dan op een downer.

Na 6 uur veranderd het effect naar benzo achtig en heel angstremmend. Kijk met dit middel uit!

Ook is elke keer weer heel anders. Soms voel je een gram nouwelijk, andere keer ga je hard op 500mg. De fiesieke euforie is de lekkerste die ik ken na de combi MDMA+Keta. Veeeeel meer dan benzo's.

Laatst bewerkt: 11 okt 2019
  12. Ikbeneenfiets

Ook dat klinkt inderdaad als spul waar ik niet aan moet komen. Wil voor de voorzienbare tijd iig geen ´makkelijke´ drugs meer gebruiken. Drugs waarmee je je problemen kunt weg stoppen. Dus eigenlijk alleen nog maar psychedelica ^^.

13. Stonologie

Goedzo, vooral niet doen dan:)! Ik vind phenibut en psychedelica wel een van de mooiste combi's tho.

14. Ikbeneenfiets

Combineren ga ik ook niet doen :)

Azarius vaporizers and accessories
Laden...
Vergelijkbare Topics - Etizolam maakt alerter
  1. Yeet
    Reacties:
    44
    Weergaven: