1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

Etmaal LSD + Cocaïne

Discussie in 'Trip reports' gestart door Larocca1971, 29 jul 2019.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. Larocca1971

Larocca1971 Experimenterende gebruiker Tripreporter

Etmaal LSD + Cocaïne

Setting: Vrouw, 48j., 1.90m, 78kg, donderdag 18.07.2019, LSD 2 x 260µ , cocaïne 1gr.

Donderdag alleen thuis. Verwendagje. Voor mijn ik. Ik egoïstisch, al wat dan telt is alleen ik. Mijn gevoel, mijn plezier, zonder schuldgevoelens. Door de dag heen wat C, ’s middags rond 13.00 verse St. Jakobsschelpen, stokbrood en een fles Piper. Zalig. Soms is het leven mooi. In de namiddag maak ik de fles verder leeg, af en toe een lijntje. Ben aan het bekijken hoe ik de LSD ga aanpakken. Films of muziek? Maar besluit ze gewoon te nemen en eens voor de tv te gaan liggen. Rond 19.00 leg ik de eerste zegel onder de tong. Af en toe neem ik een lijntje C, maar beperkt, om 21.00 stop ik daarmee. Ik zap wat rond, vind dat de LSD lang uitblijft. Het is nu 22.00 en ik word nog niet veel gewaar. Ik roep de hond binnen, B., sluit de deuren en besluit een tweede te nemen. Misschien minder of vertraagde werking door de alcohol en de C.?

Rond 23.00 begint de LSD te komen. De ambilight van de tv wordt kleurrijker en groter op de muur. Mijn gedachten dwalen dikwijls af nu. Tintelingen over mijn lichaam. Mijn bewegingen worden iets anders. Tv volgen wordt moeilijker. Een documentaire over 50 jaar maanlanding is wel leuk op dit moment. De beelden boeien me. Zou de mens daar echt geweest zijn? Enkel tussen 1969 en 1972, nadien nooit meer? Ze zijn de data en technologie kwijt? Geen enkel andere natie heeft het gedaan? Ik geloof er niet veel van… Het verhaal klopt gewoon niet. Onder invloed lijkt het ganse verhaal nog lachwekkender. Zelfs Buzz Aldrin zegt dat ze er niet geweest zijn.

Voor wie het interesseert:

Dit programma zit in de nachtprogramma’s dus bekijk het nog een paar keer. Blijf er geen enkele waarheid in zien. Het is nu 1 uur en de LSD wordt zwaar. Kan nog moeilijk volgen. Mijn lichaam voelt zwaar aan en het vraagt fysiek veel om actief te blijven. Alles beweegt ook. Als B door huis loopt zie ik dit als iets dat onder een stroboscooplamp beweegt. Ze beweegt in schokken, zeer raar. De orchideeën op tafel staan te wiegen. Rolgordijnen bewegen. De ambilight is zeer fel nu, te veel licht, ik doe de staande lamp uit. Veel beter nu. Ik krijg ook dorst en ga naar de keuken. Een glas melk doet deugd. Dan valt mijn oog op de chorizo in de ijskast. Ik heb plots zo’n trek. B en ik eten het ganse pakje leeg. Smaakt ongelooflijk goed. Terug naar de rust van de woonkamer, het witte licht van de keuken was te koel en B zien bewegen in dat witte licht, het leek soms een monster. Zo’n pluisbol uit Monster Inc.

goed2.png

Ik nestel mij in de zetel, nog steeds draait dezelfde documentaire. Geen probleem. Wat nadenken is leuk, rondkijken is leuk. B ligt te slapen. De ambilight is prachtig nu. Ik denk dat ik meer naast de tv aan het kijken ben dan naar het scherm. De kleuren zijn zo mooi. Na een half uur denk ik, krijg ik het moeilijk om niet neer te gaan liggen en weg te dromen. Dan denk ik aan de resterende C. Maak het zakje verder leeg, 4 mooie lijnen nog, ze leggen is iets moeilijker, maar ik slaag erin. Ik neem de eerste, maar moet halverwege stoppen. Dit is een bom nu. De C. geeft nu een enorme rush, in de neus, in your brain. Wow. Dit is zalig! Moet ik zeker nog eens doen. Het komende uur bestaat uit het snuiven van stukken van lijnen. De LSD versterkt de effecten van de C enorm, niet andersom. Na de rush en hyper alertheid neemt de LSD weer over. Maar deze valt nu extra zwaar. De C is op. Ik zet de laptop aan en kies voor BARAKA. Heb ik altijd wel eens willen doen onder invloed.

Nestel mij in de zetel, B kruipt aan mijn voeten, TV uit. Enkel het scherm van de laptop nog, steek mijn oortjes in en geef me over aan de beelden en de muziek. Ik ben fysiek uitgeput, maar mijn geest draait nog. Nu komen de emoties. Een lach, soms een traan, soms weemoed. Mijn gedachtemolen draait, de vragen komen, het zoeken naar antwoorden. Ik stel mijn leven in vraag bij het zien van de beelden. Ik vind nog altijd de beschrijving van Hans Teeuwen het beste. Het mooiste moment in je leven is de geboorte, dan is het in één rechte lijn naar de dood. Ik heb vrede met de dood. Maar vraag me soms toch het nut van het leven af.

Hier past het stukje van K-Pax wel.

“I wanna tell you something Mark, something you do not yet know, that we K-PAXians have been around long enough to have discovered. The universe will expand, then it will collapse back on itself, then will expand again. It will repeat this process forever. What you don't you know is that when the universe expands again, everything will be as it is now. Whatever mistakes you make this time around, you will live through on your next pass. Every mistake you make, you will live through again, & again, forever. So my advice to you is to get it right this time around. Because this time is all you have.”

Precies wat je soms bij ketamine ziet. Het begint allemaal opnieuw. Hmm. Ketamine, nu bijna een half jaar geleden, wordt tijd om nog eens te doen…

Heb me misschien altijd teveel vragen gesteld bij het leven. Maar ik ga wel bewust door het leven. 20 jaar psychiater en introspectie helpt. Weinig dat me nog kan verontrusten. Leven is ook no big deal vind ik nu. Heb al langer geleefd dan gepland, stel dat ik daar nog 40 of 50 jaar moet bijdoen. Zeer vermoeiend. Heb al een bewogen leven gehad en altijd hard en snel geleefd. Maar gewoon voortkabbelen is niet aan mij besteed. Jammer. Het leven zou makkelijker zijn.

Baraka is gedaan, ik zie dat het bijna 5 uur is. Ik leg me op mijn zij en wat later slaap ik in. ‘s morgens rond 09.00 word ik wakker. Voel me nog moe, wel voldaan. Na een bad en ontbijt voel ik me beter.

Was nog eens een fijne uitstap uit het normale leven. LSD is leuk, maar zal toch nooit mijn favoriet zijn. Ik vind de trip van Ketamine veel krachtiger en is ook makkelijker in te passen in tijdschema. Ketamine geeft wel minder kleuren en je ligt voor dood, maar de trip is zeer intens. En DOB vind ik nog altijd LSD met ballen. De trip is veel langer, alles is veel intenser, het opkomen alleen duurt uren en de piek is veel langer en intenser. Ook de come-down vind ik beter. Werkt veel langzamer uit. Ik wil nog wel eens deze combinatie doen, namelijk LSD + C, want dat vond ik wel super. En een avondje voor de tv was wel leuk, maar volgende keer toch voor films kiezen, wekt makkelijker emoties op.

Xx

Eik, Mindless, Iskra en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. StimsalaBanne

StimsalaBanne DF Stuff Medewerker Moderator Tripreport Analist Tripreporter

Dat is een combinatie die ik nog niet gehoord had! Mooi report.

Larocca1971 vindt dit leuk.
  3. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Ik heb het niet eens gelezen,

Maar ik vind coke in combinatie met psychedelica gewoonweg belachelijk, punt. Ik heb het zelf eens geprobeerd, maar de coke voelt gewoon nep en de euforie ook en er is absoluut geen wisselwerking, en de meeste psychedelica hebben al een flinke euforie van zichzelf dus zie ik de zin en het nut er niet van in.

Zowel zonde van de trip als zonde van de coke...

edit;
    Ik heb het nu wel gelezen, moet eigenlijk ook wel als je een reactie geeft.

Maar mijn ervaring is dus totaal anders, ik vind die combi dus echt helemaal niks (en ik ben echt fan van combineren) en dan trip ik liever zonder coke en bewaar ik de coke wel voor een geschikter moment, maar @Larocca1971 als het voor jou wel werkt dan zou ik het uiteraard niet nalaten omdat ik er een andere mening over heb.

Laatst bewerkt: 31 jul 2019
    Neo-Shulginist vindt dit leuk.
  4. Larocca1971

Geen probleem :) Mensen verschillen. Combineren doen we beide graag :) Ik vind LSD wel eens leuk, maar vind Keta, DOB, DOM, 2C-T-2, 2C-T-7, ... veel beter als tripmiddel. En ik vond de LSD de C versterken, had ik nog niet ervaren, het gaf een extra rush aan de C. De C heeft geen meerwaarde voor de LSD, dat klopt. Maar LSD en ik zal nooit de grote liefde zijn.

verwondering en acht.zes vinden dit leuk.
  5. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Heb je filmpje gezien en gegniffeld om die laidback droogkloot van een presentator en de absurditeit van die zogenaamde maanlanding. :laughing:

En het hele conspiracy gebeuren... Ik heb er aan de ene kant echt een hekel aan, omdat het soort van verslavend op mij heeft gewerkt in het verleden. Steeds weer filmpjes aanklikken en overal samenzweringen in zien. Maar aan de andere kant, het is ook gewoon zo overduidelijk dat er iets heel erg stinkt aan die hele maanlanding. Ik geloof er ook helemaal niets van. En waarom zou je ook nog, als zelfs Buzz Aldrin letterlijk zegt dat het niet gebeurd is. De hele deceptie ook rondom die zogenaamde gebeurtenis. Zoveel moeite doen om de hele wereld voor te liegen en dat voor decennia lang. Als een natie tot dat in staat is, dan moet je je toch echt afvragen wat de beweegredenen daartoe zijn. Maar, alsnog wil ik niet in dat conspiracy denken verstrikt raken, ook al is die hele maanlanding duidelijk zo nep als wat. Het is beyond me hoe er nog steeds mensen zijn die er echt in geloven.

Fijn dat je een mooie ervaring had trouwens. :) Ik vind het ook een aparte combinatie cocaïne met lsd, omdat ik lsd als een echt bewustzijnsverruimende/spirituele drug zie en toch een beeld van cocaïne heb als een regelrechte ego-drug (heb er zelf niet eens ervaring mee, maar overal wordt de drug toch zo gezien niet waar).

Kan me moeilijk voorstellen hoe iemand LSD niet heel erg digged, maar we zijn allemaal anders. :grin:

6. acht.zes

Ik snap dan weer niet waarom mensen denken dat de Amerikanen NIET op de maan zijn geweest.

Ze hadden er de technologie voor, en er was een prestige wedstrjdje met de Russen over wie er het eerst zijn voetstappen op zou zetten. En de Amerikanen waren er dus het eerst.

Dat ze er vrij snel mee gestopt zijn met de maan bezoeken is vrij logisch, het koste echt bakken met geld en was nul opbrengst want er valt niks te halen op de maan.

Dat van Buzz Aldrin hoor ik voor het eerst, zal dan wel ergens op zo'n onzin conspiracy website staan of zo want dat is echt nog nooit in het nieuws geweest.

Maar goed, LSD is toch wel mijn favoriet, i love it! Het is vaak de basis voor mijn trip, die dan meestal nog wat opgeleukt wordt door iets uit de 25 serie, een andere psychedelica en op het eind eigenlijk standaard nog een disso, stoffen dus die wel een wisselwerking hebben met de LSD en de trip en de visuals versterken en verlengen. Aan coke heb ik gewoonweg niets in een trip.

7. Mindless

Maakt toch niet uit waar het staat? Hij zegt letterlijk dat ze niet op de maan geweest zijn. What more do you need. Dat samen met alle hoogst verdachte dingen rondom de maanlanding maken het voor mij wel duidelijk. Die awkward Apollo 11 persconferentie met de drie astronauten alleen al. De lichaamstaal zegt alles. En ze hadden er de technologie voor, maar nu 50 jaar later niet meer? Want dat zijn ze per ongeluk kwijtgeraakt. :tearsofjoy: Terwijl een rekenmachine tegenwoordig meer rekenkracht heeft dan de Apollo 11 spacecraft. Are you kidding me...

LSD :hearteyes:

Laatst bewerkt: 1 aug 2019
  8. Larocca1971

Voila :)

Wel, ze hadden de technologie er niet voor. Niemand tot op dit moment. En als Amerika zegt dat er niets te halen is, is er niets te halen? Waarom gaan ze (USA) in 2024 bemand naar de maan? China plant een onbemande vlucht naar de achterkant van de maan in 2025. Het interview met Buzz Aldrin staat op einde van het filmpje. Ook Neil Armstrong zegt in zijn 25e jaar viering speech dat de waarheid niet verteld is. En omdat het op TV was, is het waar? Pure propaganda uit de Koude Oorlog.

En bekijk deze maar eens. Van een beetje kritisch zijn is nog niemand gestorven.

Ook hier zie je dat de hele media show niet klopt. Maar je moet willen zien.

Bij verdere interesse kan je dit bekijken, duurt wel 5 uur. Film is in drie delen.

https://old.luogocomune.net/site/modules/sections/index.php?op=viewarticle&artid=167

De boeken vind je hier:

https://www.checktheevidence.com/wordpress/product-category/book/

Een echte trip is Ketamine, voorkeur S-Isomer variant, mooiste trips mee gehad die er zijn. Die gaan diep. En DOB vind ik LSD met ballen. LSD is leuk, maar heeft niet de punch die andere stoffen hebben vind ik.

En heb net nog machtige visuals gevonden voor tijdens mijn volgende trip :)

Eric Prydz - Epic 6.0 Holosphere - TML 2019

Mindless vindt dit leuk.
  9. Mindless

Stalen balken die voor je ogen letterlijk van het ene op het andere moment in stof uiteenvallen...

Ik zeg het nogmaals, ik wil niet de conspiracy theorist uithangen, maar sommige dingen zijn wel heel merkwaardig en dat is nog een understatement...

10. acht.zes

Ik kan je niet volgen @Mindless hoezo hebben ze de techniek nu niet? er zijn al particuliere bedrijven die naar de ruimte vliegen lol. En als je eenmaal aan de zwaartekracht van de aarde bent ontsnapt met een vaartje dan heb je niet eens energie meer nodig om tot bij de maan te geraken want er is geen weerstand in de ruimte dus wordt de vaart niet afgeremd. Of geloof je ook al niet dat de mens uberhaupt al ooit in de ruimte is geweest?

Al die conspiracy rakkers hebben een ding gemeen, ze hebben totaal geen wetenschappelijke kennis.

Mijn theorie, internet (staat vol met conspiracy filmjes en sites) en nepinformatie hebben er voor gezorgd dat conspiracy theorieen enorm populair zijn geworden. Maar ze zijn een voor een allemaal gemakkelijk te weerleggen met een beetje wetenschappelijke kennis. Bekijk eens een filmpje van hoe ze een afgedankte wolkenkrabber laten instorten en vergelijk het resultaat eens met wat er achtergebleven is bij de twin towers, ik zie geen verschil in ieder geval.

Maar goed, mensen zijn vrij om te denken wat ze willen dus als je wil geloven dat we nog niet op de maan zijn geweest, dat de Amerikanen zelf de twin towers hebben doen laten instorten en daarmee naast een flinke kapitaalvernietiging bija 3000 van hun eigen burgers hebben vermoord of dat de aarde plat is met een koepeltje er over die dan de hemel is of dat de mensheid afkomstig is van een of andere planeet of dat je wellicht zelfs nog in de bijbel gelooft en denkt dat de aarde pas 6000 jaar bestaat en dat ene God dinobotten heeft verspreid om ons te doen laten twijfelen om ons geloof te testen, ga je gang maar hoor. Ik kon me ooit best ergeren aan domheid, maar ik vind het tegenwoordig allemaal wel best.

@Larocca1971
    Ik ga die filmpjes niet kijken, ik heb wel wat beters te doen dan kijken naar domme mensen die domme dingen zeggen en de waarheid verdraaien door zelf de dingen in te vullen terwijl ze de wetenschap links laten liggen. Youtube is trouwens ook medeschuldig. Als je een bepaald filmpje bekijkt zijn de volgende allemaal over ongeveer hetzelfde onderwerp, dus als je een conspiracy filmpje bekijkt zie je daarna alleen nog maar andere conspiracy filmpjes.

Maar goed, we hebben het hier al vele malen over gehad, ik voel dat dit weer een herhaling van zetten zal gaan worden, dus laat het maar weer gewoon over de trip van @Larocca1971 gaan!

11. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Maakt wel degelijk alles uit waar het staat, natuurlijk. Hij heeft ook tig keer gezegd dat hij er wél geweest is. Ik vind het dan toch wel bijzonder hoe conspiracy denkers die ene keer dat wordt geschreven/gezegd dat hij er niet geweest is meteen voor waar aannemen. Het type bron waar de informatie vandaan komt is nogal relevant. Die makers van dat soort documentaires zijn vaak mensen zonder kennis van wetenschap, wat het pseudo-science maakt.

Heb het filmpje niet bekeken verder. De combinatie LSD en cocaïne lijkt mij niet interessant, maar het is wel een tof report! Juist omdat je deze combi zo weinig ziet.

Ik vind ketamine boeiend, vooral omdat het zo absurd is en je je echt totaal ergens anders bevindt op hoge doseringen. Maar ik vind het dan weer helemaal niet ‘diepzinnig’ qua inzichten, heb er eigenlijk nog nooit iets bijzonders uit kunnen meenemen naar deze wereld en vind het achteraf altijd heel moeilijk om die vreemde ervaringen te kunnen plaatsen of bevatten. Ben daarom uiteindelijk toch veel meer fan van klassieke psychedelica zoals LSD, die ervaar ik - over het algemeen, niet altijd natuurlijk - ook als warm en liefdevol terwijl keta vaak wat kil aandoet, zeker op die doseringen waar je er echt behoorlijk heftig van gaat trippen.

Maar goed, zo heeft iedereen zijn eigen voorkeuren uiteraard. :)

acht.zes vindt dit leuk.
  12. acht.zes

@Roze Olifant
    Ik ben het helemaal eens met wat je zegt over keta, heel interessant maar kil en totaal niet diepzinnig en inzichten geven ze ook al niet, hoewel een enkeling in de valkuil van het uitvergrote ego trapt en denkt van wel.

Neo-Shulginist en Roze Olifant vinden dit leuk.
  13. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Ik heb die ‘ego inflation’ zelf nooit bewust ervaren op ketamine (heb het ook nog niet zo heel vaak gedaan, dus wellicht heb je wat meer ervaring nodig om dit te herkennen, zeker omdat het wat overweldigend kan zijn als je er relatief nieuw mee bent), maar inderdaad wel veel over gelezen en gehoord. Als je bedenkt hoe een dissociatief werkt is het ook wel logisch dat dat makkelijk tot uitvergroting van het ego kan leiden. Ben daarom ook wel benieuwd waarom sommige mensen toch vinden dat het diepgaander is dan psychedelica, en wat die mensen dan precies uit hun keta-ervaringen halen.

14. Mindless

Wat ze zelf beweren: de technologie waarmee ze eind jaren 60 op de maan kwamen, zijn ze verloren. Nasa astronaut Don Pettit zegt letterlijk dat ze de technologie hadden, maar hebben vernietigd en het nu niet meer kunnen maken en ze daarom niet meer naar de maan kunnen. Hee, zei zeggen het. Niet ik. :laughing:

Nope, ik denk dat ze wel buiten de atmosfeer van de aarde zijn geweest.

Dat laatste is zeker waar. En ik begrijp waarom je die filmpjes niet wilt kijken. Ik begin ook een aversie te ontwikkelen tegen dat soort filmpjes. Verklaart echter nog steeds niet dat je stalen balken voor je ogen tot stof ziet vervliegen van de ene op de andere seconde, maar goed.

Daar maak je wel een punt.

Al geloof ik persoonlijk niets van al die keren dat hij zei dat hij er wel was geweest. Zijn mond zei het ene, zijn lichaamstaal zei iets heel anders. Net als zijn mede astronauten. En nu praat hij met een klein meisje die hem een hele simpele vraag stelt en kan hij het niet over zijn hart verkrijgen tegen haar te liegen. Wat het ook is, iets stinkt aan dit hele gebeuren. Maar wat @Larocca1971 al opmerkte: je moet het willen zien.

15. acht.zes

Als er ook maar iets te bewijzen valt dan zou de wetenschap er meteen opduiken. Maar er valt niks te bewijzen dus laat de wetenschap conspiracy theorieen geheel links liggen.

Of je moet denken dat alle wetenschappers ook in het complot zitten.

Eind jaren 60 is dat maanreizen dus stopgezet omdat het ongelooflijk veel geld koste zonder iets op te leveren, want het wedstrijdje verpissen met de russen was al gewonnen en er was op de maan echt niets te vinden wat er op aarde al niet was. Dan hebben ze nog even met de space shuttle gespeeld maar dat is dus ook stopgezet en het enige wat er toen nog overbleef was een ruimtestation net buiten de dampkring.
    En al dat oude materiaal hebben ze vernietigd en gerecycled (zou toch verweerd zijn en niet meer bruikbaar) dus moeten ze nu eerst nieuwe dingen ontwerpen en bouwen voor we er weer heen kunnen en dat duurt een paar jaar.

Zo logisch allemaal dit.

Zwaartekracht, wrijving en hoge temperatuur samen maken overigens alles tot stof.

16. Larocca1971

U moet de films niet kijken. Er staat: "Voor wie geïnteresseerd is...". De films staan niet alleen op youtube. Ook op andere bronnen en er worden lezingen over gegeven.

Gesprekstechnieken kunnen ook leuk zijn. U maakt de discussie zonder ernstige argumenten en probeert alles in het ridicule te trekken. U maakt dan veronderstellingen die geen steek houden en daar verwacht je dan van dat de andere een zinnig antwoord geeft. 3000 eigen mensen? Waarom niet? Ze moordden er toch een paar 100.000 uit voor wat olie. Ze laten er elk jaar een paar miljoen verhongeren... Ik ben atheïst. God en geloof niet aan mij besteed. De aarde is een bol. De mens is hier onstaan. Wat God in de discussie komt doen is me trouwens een raadsel.

Ruimte reizen? Wanneer hebben ze dat al gedaan? Ze zouden alleen tussen 1969 en 1972 de Van Allen Belt gepasseerd zijn. 1 protuberans van de zon richting maan/aarde en als je buiten de van Allen Belt bent, ben je geroosterd. Ze gaan nu twee modules naar de Van Allen Belts sturen om isolerende materialen te testen. Maar in 1969 konden ze dat al dus? Ik ben geen wetenschapper, maar kan wel nadenken en heb een uitgebreide kennis en een kritische geest.

van-allen-belts-2-625x350.jpg

En LSD is gewoon overgeromantiseerd :)

17. acht.zes

@Larocca1971
    Ja maar de mensen die die lezingen geven die hebben niet geleerd voor het vakgebied, hebben geen wetenschappelijke achtergrond en zijn daarmee gewoon leken die maar wat roepen.

Volgens mij luister je naar de verkeerde mensen en kijk je de verkeerde filmpjes. Hier een filmpje over de stralingsgordels en hoe daar doorheen te komen:

Zo kunnen we de hele dag wel doorgaan, jij een conspiracy theorie/filmpje die ik dan weerleg met een wetenschappelijk artikel/filmpje.

Weet je waarom conspiracy theorieen conspiracy-theorieen zijn? Omdat de aanhangers NIET kunnen bewijzen dat ze waarheid zijn dus blijven het altijd conspiracy theorieen. En als er ooit een conspiracy theorie bewezen wordt dan is dat geen conspiracy theorie meer maar een feit.

je probeert mij dus iets te bewijzen wat uberhaupt nog nooit door iemand bewezen is, dus ben je aardig kansloos bezig.

Twijfel zaaien is het enige dat je kan bereiken, maar ik ben gewoonweg veel te realistisch voor dat soort onzin.

18. Mindless

Ja, want ze hebben totaal niet gedocumenteerd hoe ze dat materiaal en die technologie hebben gemaakt. Het was slechts dat ruimtevaartuig zelf en toen die er niet meer was, hadden ze geen benul meer hoe ze die ook alweer hadden gemaakt. :laughing: Het ging immers ook maar om een klein projectje om naar de maan te gaan, dat kon wel uit de losse pols.

Als die astronauten niet zelf steeds van die domme en verdachte uitspraken doen, dan kon ik er nog bij dat Nasa gewoon geen interesse had om terug te gaan naar de maan. Maar de astronauten geven aan graag te willen, maar ze zijn vergeten hoe dus dat lukt niet. Het is in ieder geval goede komedie. :tearsofjoy:

Misschien wel...

Voor mij was het beter dan verwacht.

19. acht.zes

Natuurlijk weten ze dat wel. Maar denk je nou echt dat ze de bouwplannen van de apollo uit de jaren 50 er even bij zullen pakken en die gaan reproduceren? De techniek is veel verder en er zijn nieuwe materialen en daarmee gaan ze iets nieuws maken. Jouw auto wordt nu ook niet meer gemaakt met materiaal en techniek uit de jaren 50 die er ook nog uit ziet als uit de jaren 50 toch?
    Dat doen ze niet, dat heb je jezelf maar laten wijsmaken. Ik kijk en lees alleen wetenschap en ik heb nog NOOIT van zo'n uitspraken gehoord.

Ik stop er mee, er is gewoon geen beginnen aan. Zoals ik al zei, jij kan niet aan mij bewijzen wat nog nooit bewezen is en daarmee zou eigelijkl al de hele kous af moeten zijn en zou je de kansloosheid van je missie al moeten inzien.

@Mindless
    Even goede vrienden hoor, maar ik vind het zo'n onzinnig gedoe om met conspiracy theorie-aanhangers te discussieren. Als je het echt kan bewijzen dan zou ik het op zich best vinden, maar dat kan je niet want het gaat om een conspiracy theorie en een conspiracy theorie is per definitie nog nooit bewezen. Een conspiracy feit bestaat trouwens niet want een feit kan nooit conscpiracy zijn. En wat WEL bewezen is noemen we wetenschap, maar als het over wetenschap gaat dan ben je ineens weg, want daar heb jij dan weer totaal GEEN interesse in.

Ik vind LSD trouwens geweldig! :hearteyes:

20. Larocca1971

Bij ons zeggen ze: "... wat baten kaars en bril als den uile niet ziene wille...."

Het gaat over de protuberansen van de zon, eens je buiten de belts ben en los van het magnetisch veld van de aarde. Die roosteren je. Ik gebruikte geen film, alleen een foto van de werkelijke situatie, jij gebruikt een filmpje. Is ook niks wetenschap aan. U bewijst niks ten gronde. Voert wat losse uitspraken en algemeenheden aan, sleurt er god en dino's bij, en klaar. Ik weerleg steeds een aantal uitspraken van u, maar dan komt u gewoon met nieuwe. U beargumenteert niet opnieuw. Het is een éénzijdige discussie en die leidt nooit tot iets. Ik kan best een eerlijke discussie voeren. Dr. Judy Wood heeft verschillende doctoraten en gaf les op university. Is geen koekoek. Ze leeft zelfs ondergedoken en beveiligd nu. De eerste klokkenluider is dood terug gevonden in zijn huis. Een ex-generaal van het US leger. U startte ook de discussie. Geen probleem voor mij. Echt niet. No hartfeelings. Het is leuk van gedachten te wisselen. Ik geloof niet alles, ik ben wiskundig geschoold, wat bewezen wordt, is waar. Iets op TV zien is geen waarheid. Mensen zijn superbeïnvloedbaar, we hebben het gezien op TV, het is waar. 100 jaar geleden maakten ze een auto, die kunnen ze nu nog altijd maken en beter. Het is ook u die het woord conspiracy theorie gebruikt, ik gebruik dit niet. Het gaat over iets dat kan/moet bewezen worden. Mainstream media is geen bewijs. Iemand die echter die beelden gebruikt en mij wijst op eigenaardigheden en tegenstrijdigheden in het verhaal, dat vind ik interessant. Dat zet denken in werking.

LSD is leuk, als je geen DOB, DOM, 2C-T-2 of 2C-T-7 hebt gedaan. Want dan is LSD een afkooksel :) Het is settlen for less voor mij.

21. Mindless

@acht.zes
    Wie heeft het hier over dingen bewijzen, laat staan wetenschappelijk bewijzen... Alles wat dit is voor mij, is niet kunnen geloven dat de mens op de maan geland is, puur door de extreem verdachte manier waarop alles rondom de maanlandingen naar buiten komt (Als je niets te verbergen hebt, dan gedraag je je niet zo verdacht) en de voor mij niet overtuigende beelden van de maanlanding zelf. Ben ik verplicht te geloven dat ze op de maan geland zijn? Natuurlijk niet.

Hoogstens hoopte ik stiekem dat je zou toegeven dat sommige dingen inderdaad nogal verdacht lijken, maar dat zit er denk ik niet in. Voor jou lijkt het wellicht echt helemaal legit, iets wat ik mij onmogelijk voor kan stellen, maar als dat zo is dan is dat zo.

Meer dan dit is het niet voor mij. Ik hoef voor mezelf geen wetenschappelijk bewijs dat de maanlanding echt of nep was. Ik kan ook niet met absolute zekerheid zeggen dat deze echt of nep was, ik geloof niet dat deze echt was. Geen snars geloof ik er van. Kan ik verder ook niks aan doen. Jij gelooft het wel, prima.

Helemaal goed, laten we het hier bij. :)

22. acht.zes

Je kan alles wat de mensheid heeft geleerd, bereikt en heeft meegemaakt wel opzij schuiven en alles zelf gaan invullen, geen probleem. Maar als we dat met zijn allen altijd gedaan zouden hebben dan hadden we nu nog steeds met houten knotsen rondgelopen, rauw vlees gegeten en in grotten geleefd lol.

En dan ben ik toch wel blij dat het merendeel van de mensen de informatie die de vorige generatie ons heeft onderwezen aangenomen en gekoesterd heeft, weer verder uitgebouwd en dat weer aan alweer de volgende generatie heeft doorgegeven.

23. Albedo

Albedo Bewuste gebruiker

Ik heb me een keer verdiept in die conspiracy filmpjes over de moon landings. Ze klonken erg overtuigend. Later hebben experts de gebruikte argumenten en voorbeelden weerlegd. Ik kan een filmpje erover niet meer vinden, maar er zijn er genoeg van.

Ik heb wel twijfel wat men had gedaan of gezegd als de videobeelden of delen van de missie waren mislukt. Er stond ongelooflijk veel op het spel en de belangen waren groot. De verleiding van de machthebbers voor een "backup", lijkt mij aannemelijk. Toen waren sommigen overigens ook al skeptisch. Als je van oude films houdt, de film Capricorn One gaat hierover en in de Bond film Diamonds are forever komt een scene voor met een nep maanlandschap.

Het publiek in de US verloor op gegeven moment de interesse ervoor. De problemen met Apollo 11 en 13 kwamen op een goed moment zou je kunnen zeggen. Je zou kunnen geloven dat dat wel erg toevallig was, maar in die tijd vind ik dat minder waarschijnlijk dan nu. Natuurlijk waren de belangen groot en stond de reputatie van Amerika (het Westen) op het spel tov de Russen. Toen was er echter niet zoals nu zoveel ongeloof en wantrouwen. De meesten hadden toen een enorm sterke overtuiging en geloof in de vrije wereld en de wil dat te blijven. Iets wat we nu vaak (te) snel voor lief nemen. Het had ook andersom kunnen zijn of zelfs totale vernietiging.

Ze willen al een tijdje weer naar de maan vanwege Helium 3 voor kernfusie.

Laatst bewerkt: 2 aug 2019
  24. acht.zes

@Albedo
    Ik had begrepen dat er niks op de maan te halen viel maar toch wel dus.

25. Albedo

Albedo Bewuste gebruiker

Een docu over gezien jaren geleden. Voor zover ik me herinner is het met Helium 3 rendabel genoeg zo'n dure centrale te bouwen. De reactorwand raakt met Helium 3 minder snel beschadigd en gaat dan langer mee.

Even snel gezocht; https://www.climategate.nl/2018/10/een-mogelijk-nieuwe-energiebron-kernfusie-met-helium-3-he-3/

Edit; zie nu pas dat de site tegen het klimaatakkoord ingaat. Was niet mijn doel en is een andere discussie.

Laatst bewerkt: 2 aug 2019
    acht.zes vindt dit leuk.
  26. acht.zes

@Magic Mushrooms
    This is a dutch site lol, no need for a safe website dude!

By the way, it is not allowed to advertise on this site.

Fenrir en Mindless vinden dit leuk.
  27. Mindless

Ja lekker snugger. :tonguewink:

Ugh, de mod in me wil deze clown zo graag bannen en DF schoonmaken... :rage:

Jmths, acht.zes en Fenrir vinden dit leuk.
  28. Albedo

Albedo Bewuste gebruiker

Ik denk dat het deze docu was over Helium 3;

Jmths vindt dit leuk.
  29. Fenrir

Fenrir DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

There's a little bit of mod in everybody... :relieved:

Mindless en acht.zes vinden dit leuk.
  30. Mindless

Meer een reflex door mijn modperiode denk ik. :wink:

Fenrir vindt dit leuk.
  31. henkie2

henkie2 Experimenterende gebruiker

Interessante trip report (en reacties..)

2 x 260 mcg, is dat niet een heel erg hoge dosis LSD? Het duurde ook best lang voordat je echt iets merkte, en een paar uur later was het alweer voorbij. Ik dacht dat een stevige LSD trip makkelijk een halve dag kon duren?

Ik weet het, noob-vragen, maar ik heb er dan ook duidelijk (nog) geen ervaring mee.

32. Mindless

Klopt, 520 ug is veel.

Dat is ook zo. Best aparte uitwerking dus.

33. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

2 x 260 mcg zou toch wel zeker 2 dagen goed merkbaar wezen ja en op dag 3 nog merkbare effecten produceren.

34. Larocca1971

Betreft de dosis, ik ben 1.90m en 78kg. Ik heb altijd wel wat hoger gedoseerd dan anderen. Misschien gewoonwording. Ik respecteer ook geen tussenpauzes. Hetgeen het langste werkte bij mij was DOB, ik had nog verschijnselen tussen 24 en 32 uur nadien. Van de rest voel ik niet veel meer na een slaap. Deze keer had ik ook een fles champagne gedronken vooraf, doe ik normaal niet in combinatie met drugs. En misschien was er ook een wisselwerking met de cocaïne. De 6 a 8 uur dat de LSD werkte was wel héél intens en ik heb de dag erna wel weinig gedaan. Was redelijk vermoeid.

Laden...