Exotische paddo's - kweekverslagen

Wietzaadjes, kwaliteit wiet zaden kopen - Gold Seeds

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Bij deze een soort van verzamel overzicht van kweekverslagen. Gooi het onder de kop exoten.. aangezien wellicht een enkeling ooit gehoord heeft van deze paddestoelen.. voor de rest is dit abracadabra. Via een internationaal forum werd ik benaderd met wat prints voor wat niet alledaagse soorten, ik heb er slechts een paar geselecteerd aangezien omdat ik het zonde vind als de prints te oud worden. Verder zotten er een paar woodlovers tussen, maar ik ga geen los kweekverslag meer bijhouden en gooi het allemaal op 1 hoop.
- psilocybe papuana (extreem potent vers, olijfkleurige hoed)
- psilocybe caeruluscens (de "landslide mushroom" uit mexico)
- psilocybe hispanica (familie puntig kaalkopje, te zien op muurschilderingen van 6000 jaar geleden, heldere trip)
- psilocybe semperviva (subtropicalis, zeer gewaarde soort voor spirituele trips, mescaline-achtig effect)
- psilocybe ovoideocystidiata (houtminnende soort, vrij bekend)
- psilocybe stuntzii (houtminnende soort "blue ringers", niet zo potent, ideaal voor exacte micodoseringen)
- psilocybe tampanensis (produceert sclerotia "truffels", paddestoel schijnt goed te combineren met pan cyans)

De sporen zijn nog onderweg..
Verder staat ook nog een exclusieve soort op m'n verlanglijst... zeer lastig te kweken paddenstoel, fraaie soort:
- psilocybe zapotecorum
2560px-Psilocybe.zapotecorum.2.jpg

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Sporen zijn gearriveerd.. tot m'n verbazing zitten er veel meer soorten in dan gevraagd. dus dat wordt kweken.. kweken.. en nog eens kweken. Psilocybe semperviva staat in ieder geval op agar..

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Verder heb ik een tijdje zitten nadenken over wat ik ga doen als fruitings chamber... het is experimenteel, maar ik wil graag plantjes toevoegen aan een bak met water.. plantjes die boven het water uit komen. Om zo het vochtige klimaat een beetje na te bootsen waar zapotecorum worden gevonden met hopelijk voldoende plantjes om de zuurstof en luchtvochtigheid vast te houden. Deze groeien o.a. aan de waterkant.. in deze bak, wordt gewoon een opbergbox.. zet ik dan gewoon de growbag neer.
(vanaf 45:00 voor het stukje over de zapotecorum)

jam

Bewuste gebruiker
Ben heel benieuwd hoe het gaat lukken, tof idee om met planten te werken lijkt me tof om een soort biotoop te proberen creëren

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Ben heel benieuwd hoe het gaat lukken, tof idee om met planten te werken lijkt me tof om een soort biotoop te proberen creëren
Geen idee, ga het proberen, wie weet lukt het.. ga eerst experimenteren met semperviva, gevolgd door caerulescens.. en wie weet kan ik aankomend jaar een printje bemachtigen van zopetecorum. Dit is een zeer exclusieve soort.. slechts een handje vol mensen hebben deze soort gekweekt

henkie2

Belezen gebruiker
Super interessant, 0t0lerance!

Afgezien van de sterkte per gram, is het verschil tussen de paddo's echt te "voelen" tijdens de trip? Lijkt me zo subjectief, maar toch geheel plausibel.

Ben benieuwd naar foto's van de kleine engeltjes wanneer ze er zijn, maar die komen zeker pas in het najaar op z'n vroegst?

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Super interessant, 0t0lerance!

Afgezien van de sterkte per gram, is het verschil tussen de paddo's echt te "voelen" tijdens de trip? Lijkt me zo subjectief, maar toch geheel plausibel.

Ben benieuwd naar foto's van de kleine engeltjes wanneer ze er zijn, maar die komen zeker pas in het najaar op z'n vroegst?
Nou tussen de cubensis varianten (golden teacher, penis envy, PES amazonian, enz enz enz)... is het verschil nihiel. Je kan ook een thee extract maken van cubensis.. verse paddo's prakken in klein laagje kokend water met citroenzuur.. daarna al het vocht eruit wringen met een notenmelkzak.. het verkregen extra bevat geen vruchtlichamen en schijnt de misselijkheid en body load volledig weg te nemen. Zelf nog niet geprobeerd trouwens..

Echter is er wel degelijk een verschil tussen de soorten zelf. Echter trip ik te sporadisch om daar een mening over te hebben. De consensus op de internationale fora is dat het verschil te merken is bij een paar soorten. In mexico gebruiken de shamanen daar ook bepaalde vruchten wel.. en anderen weer niet (cubensis wordt daar niet gebruikt) psilocybe hoogshagenii schijnt de crème de la crème te zijn.. maar nog niemand heeft deze gekweekt.

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Kleine update, inmiddels ben ik in het bezit van de bijzonder Psilocybe Zapotecorum. Verder staat de Psilocybe Subtropicalis ("Semperviva", "Hoogshagenii var convexa", deze namen blijken incorrect) op agar.. inmiddels al een LC gemaakt en een zestal kleine zakjes mee geïnoculeerd.

jam

Bewuste gebruiker
Heel cool, ik ben benieuwd of de zakjes zullen aanslaan, al veel succes alvast.

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Helaas is mijn techniek met LC (liquid culture) nog niet 100% perfect. Laatst wat zakken geïnoculeerd.. (2 culturen, in totaal 6 zakjes.. 3 geìnoculeerd met de ene en 3 met de andere) een weekje later zie ik 1 van de 2 potten met vloeibare cultuur groen uitslaan... ofwel.. de cultuur is besmet... dan is de hamvraag;
- was de cultuur al besmet
- is de cultuur besmet tijdens het injecteren van de zakken.

Nou, inmiddels een paar dagen verder, en ik zie de bodem van 3 zakken mooi groen uitslaan.. dus ja, het lijkt erop dat de cultuur al besmet was vòòr inoculatie. Beetje een bummer.. maar daarom ben ik hier ook mee aan het oefenen. Om zo m'n vaardigheden te oefenen.. gelukkig heb ik de culturen nog bewaard, dus zal even een nieuwe LC opzetten.. de 1e is niet uitgeslagen dus lijkt schoon en ook de zakken zien er goed uit, wit mycelium. Dus hoop dat m'n techniek wel ok is verder

Ik had natuurlijk even de cultuur moeten checken op agar.. niet gedaan.. naja dan krijg je dus dit.

Natriumon

Newbie
Zit er veel verschil in het kweekproces tussen verschillende soorten psilocybe? Heb aardig wat cubensis varianten gegroeid, meestal op rogge/mais/vogelzaad spawn met CVG substraat. Werkt CVG ook voor deze exotische varianten of moet je echt op houtsnippers, stro of iets anders gaan groeien? En groeien ze prima op kamertemperatuur of werk je met grow tents / gecontroleerde temperatuur/humidity?

Thanks voor je updates, interessant om te lezen. Ik vraag me eigenlijk wel af waarom je LC gebruikt als je het toch al op agar hebt staan. Naar mijn weten is LC niet sneller dan stukje agar bij je substrate gooien. Het geeft je vooral een extra contaminatie stap. Gebruik je LC zodat je je growbags niet hoeft te openen?

Ben van plan om de volgende keer een Penis Envy strain te proberen, albino dan wel normale. Als dat goed lukt misschien kijken naar cyanens of een van deze exoten die je genoemd hebt.

Sorry voor alles vragen, haha. Mooie hobby joh, kweken. Deze zomer heb ik vooral Lion's Mane gegroeid.

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Zit er veel verschil in het kweekproces tussen verschillende soorten psilocybe? Heb aardig wat cubensis varianten gegroeid, meestal op rogge/mais/vogelzaad spawn met CVG substraat. Werkt CVG ook voor deze exotische varianten of moet je echt op houtsnippers, stro of iets anders gaan groeien? En groeien ze prima op kamertemperatuur of werk je met grow tents / gecontroleerde temperatuur/humidity?

Thanks voor je updates, interessant om te lezen. Ik vraag me eigenlijk wel af waarom je LC gebruikt als je het toch al op agar hebt staan. Naar mijn weten is LC niet sneller dan stukje agar bij je substrate gooien. Het geeft je vooral een extra contaminatie stap. Gebruik je LC zodat je je growbags niet hoeft te openen?

Ben van plan om de volgende keer een Penis Envy strain te proberen, albino dan wel normale. Als dat goed lukt misschien kijken naar cyanens of een van deze exoten die je genoemd hebt.

Sorry voor alles vragen, haha. Mooie hobby joh, kweken. Deze zomer heb ik vooral Lion's Mane gegroeid.
ik ga sowieso de subtropicalis ook op cvg spawnen, wat ik aan agar over heb gaat gewoon in een pot met graan Zover ik weet zijn de meeste op ongeveer dezelfde fc te kweken (tub/zak in mono), ga zelf de ez dial proberen van pasty (met wellicht een laag water erin, heater en luchtsteentje erin voor wat extra luchtvochtigheid, minimale hoeveelheid FAE).. soort mix met JCM FC, echter resulteerd dat is veel te veel FAE voor zapotecorum, subtropicalis schijnt het er perfect op te doen. Had er ook lions maine in zitten, maar alle 7 zakken deden niks meer, denk te lang geconsolideerd tijdens mn vakantie.. maar ik had geen zin om een sgfc te maken.. dus heb ze maar de tuin in gegooid.

Inderdaad zit er een ship op de zakken, de zakken die ik wil maken zijn een combi van bulk en brf cakes. Tot nu toe gaat dit ontzettend langzaam, maar het werkt wel. Is meer om mn vaardigheden te verbeteren, verder heb ik ook wat 1,3L pp5 containers met draaidop gekocht (lock&lock) om de muda bottles te proberen (dán gooi ik er wel gewoon een wedge bij, want eerlijk gezegd hou ik niet van een tussenstap). Echter vind ik de cultuur in een spuit bewaren wel beter dan een petrischaaltje (gebruik herbruikbare pp5 containers die niet zo goedkoop zijn, dus hou die liever vrij voor nieuwe projecten) dus ja, vandaar.

Als je toch intresse hebt, kijk vooral even naar het "official semperviva/subtropicalis" draadje op shroomery, zou PE gelijk overslaan en beginnen met subtropicalis. PE is inferieur t.o.v. deze. Heel gaaf nog iemand op het forum zo tegen te komen met een passie hiervoor.

Overigens ook hier even naar kijken, pan bisporus is ook écht 1 van de meest geprezen panaeolis die je in je tuin kan kweken: Onderwerp 'Panaeolus bisporus buitenkweek' https://drugsforum.nl/threads/panaeolus-bisporus-buitenkweek.72278/

0t0lerance

Bewuste gebruiker
326203757-IMG20220915191224.jpeg326849567-IMG20220915205422.jpegPsilocybe Subtropicalis:
- 8 potten spawn in de maak
- 3 proefzakjes gemaakt met vloeibare cultuur

Voor diegene die dit ooit lezen.. deze soort kan je gewoon naar bulk substraat spawnen. CVG (coir, vermiculite, gypsum).. dit type bulk substraat wordt voor cubensis gebruikt, omdat dit vrij resistent is tegen schimmel

Laatst bewerkt:

jam

Bewuste gebruiker
Bedoel je dat je dan rechtstreeks vloeibare cultuur injecteert in het bulk substraat?
Dat heb ik nog nooit eerder gehoord.

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Bedoel je dat je dan rechtstreeks vloeibare cultuur injecteert in het bulk substraat?
Dat heb ik nog nooit eerder gehoord.
Proefzakjes bestaan uit 50% brf cakes. 50% stro en een extra toevoeging. Echter in de geval de brf niet in de juiste volgorde gemaakt en zitten klooien met veldcapciteit.. dus is een beetje een mislukt experiment.. maar ach, is verder schoon, kijk wel wat het doet. Maar stel er zat enkel klassiek "bulk substraat" in (coir/vermiculiet/gips) dan had dat niet gewerkt, aangezien er geen voedingswaarde in zit. Vandaar de combi met brf of bijvoorbeeld graszaad zie ik ook wel eens voorbij komen.

Maar, ja, dit kan zo... Ga ook nog een andere tek proberen de zgn "Violet PODs". Heb 1,3l voedselcontainers gekocht met draaidop (lock&lock).. daar gaat voor de helft substraat in, in de pc (deksel kwart slag open), na de pc dichtdraaien en je hebt een soort container met microklimaat voor pinning, draaidop kwartslag los voor fae. Kan je toevoegen wat je wil... agar.. lc.. graan.. ga ze zelf gebruiken voor agar. Ook ideaal voor in vitro kweek / klonen, want de vruchten zijn steriel in zo'n bakkie. Zolang de dop erop blijft zitten.

Deze stop in in z'n geheel in een mono, en ja zodra de mushies te groot worden deksel eraf en dan hopen dat ze niet aborten in de mono. Helaas wil de zapotecorum niet ontkiemen.. dat is wel echt een domper. heb er 7 staan die tot nu toe niks doen.

0t0lerance

Bewuste gebruiker
1 van de 8 potten bleek besmet, vervangen voor een andere. Alles 100% gekoloniseerd en een week laten consolideren.

1x bakje (10l shoebox): 2 potten + coir, vermiculiet, gips
3x myco zakken: elk 2 potten naar coir, vermiculiet met een beetje leem of akadama of gemalen vulkanisch gesteente.

Zal wat foto's maken als de boel gaat pinnen

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Vanaf 10:33 beta-carbolines (MAO-remmers) in paddo's.. en 24:07 korte uitleg P. Subtropicalis onder UV licht wat wijst op de aanwezigheid van beta-carbolines in deze soort.. Door een aantal is aangegeven dat P. subtropicalis trip signatuur héél dicht in de buurt komt van 'Psilohuasca'..

0t0lerance

Bewuste gebruiker
365nm, turquoise zijn de beta-carbolines, gele zijn de 'mycelium veins' soort aders wat een teken is dat de boel vruchten gaat geven. (Zak = P. Subtropicalis, bak = P. Papuana)
IMG20221103183805.jpgIMG20221103183812.jpgIMG20221103183642.jpgIMG20221103183624.jpgIMG20221103182502.jpgIMG20221103182452.jpg

Bovenaan