Farmaceuten willen voor 26 miljard dollar schikken in opiatenzaak VS

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Eve's drop

Wijs gebruiker

Eve's drop

Wijs gebruiker
Bekijk bijlage 26378
Treurnis, na een nachtje slapen zijn ze toch van gedachten veranderd

Hij doet het nog wel hoor maar idd, het artikel is al wel wat aangepast.

Mijn ervaring is dat deze farmaceuten echt niet gaan schikken als er niets aan de hand zou zijn. Zelfs bij de corona prikjes is er gemeld dat bijwerkingen niet verhaald zouden worden op de producent van het middel?

Vergeet niet dat deze farmaceuten ook je covid-shot hebben ontwikkeld. Ze zullen je niet voorliegen hoor! Of toch? Leuk is wel dat het nu langzaam maar zeker duidelijk word dat het vaccin totaal niet beschermend is tegen het verloop van de ziekte. Dat werd wel gezegd in het begin met dat vaccin haha! Iedereen loopt straks met een hoop booster shots rond en blijven er met open ogen intuinen!

Bezint eer gij begint!

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Ja het is toch een lachertje hoe we bespeeld worden..

Ik ben geen crazy complotdenker, maar hoe dubieus dat een enkeltje 3mmc die bad gaan, veel meer media aandacht krijgen dan dit mega bericht.
Stel je voor dat dit als breaking news word gepresenteerd met alle info voor de gebruikers oa achter de beeldbuis.
Waar is de onafhankelijke journalistiek gedreven vanuit maatschappelijk belang ipv sensatiezucht.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Vergeet niet dat deze farmaceuten ook je covid-shot hebben ontwikkeld. Ze zullen je niet voorliegen hoor! Of toch? Leuk is wel dat het nu langzaam maar zeker duidelijk word dat het vaccin totaal niet beschermend is tegen het verloop van de ziekte. Dat werd wel gezegd in het begin met dat vaccin haha! Iedereen loopt straks met een hoop booster shots rond en blijven er met open ogen intuinen!

Bezint eer gij begint!
Het is gewoon bekend dat deze bedrijven enorme schadeclaims hebben voor aangerichte schade door hun producten en nu zijn zij dus compleet vrijgesteld van schadeclaims voor hun corona vaccins en mensen denken massaal: o ja lijkt me betrouwbaar. Geef me die spuit maar. Ik kan er niet bij...

Maar goed ik val in herhaling.

Ja het is toch een lachertje hoe we bespeeld worden..

Ik ben geen crazy complotdenker, maar hoe dubieus dat een enkeltje 3mmc die bad gaan, veel meer media aandacht krijgen dan dit mega bericht.
Stel je voor dat dit als breaking news word gepresenteerd met alle info voor de gebruikers oa achter de beeldbuis.
Waar is de onafhankelijke journalistiek gedreven vanuit maatschappelijk belang ipv sensatiezucht.
Uiteraard bestaan er gekke complotdenkers maar de lat om er als 1 bestempeld te worden lijkt wel drastisch verlaagd de laatste tijd. Niet mee met het mainstream gedachtegoed = complotdenker, wappie, etc.

O ja en de media:

c897b6fa850bd09256c7e2bcbfeebb88.jpg

Die laat jou de wereld zien hoe zij willen dat jij het ziet.

Eve's drop

Wijs gebruiker
Het is gewoon bekend dat deze bedrijven enorme schadeclaims hebben voor aangerichte schade door hun producten en nu zijn zij dus compleet vrijgesteld van schadeclaims voor hun corona vaccins en mensen denken massaal: o ja lijkt me betrouwbaar. Geef me die spuit maar. Ik kan er niet bij...

Maar goed ik val in herhaling.

Uiteraard bestaan er gekke complotdenkers maar de lat om er als 1 bestempeld te worden lijkt wel drastisch verlaagd de laatste tijd. Niet mee met het mainstream gedachtegoed = complotdenker, wappie, etc.

O ja en de media:

Bekijk bijlage 26385

Die laat jou de wereld zien hoe zij willen dat jij het ziet.

Helaas is dit plaatje al langer bekend dan dat er social media is, ik herriner mij dat dit stond afgebeeld in het maatschappijleer boek.

Daar stonden in de jaren 90 veel meer kritische berichten in dan het hedendaagse links liberalistische gelul in de klas!

Bizar hoe het politieke gelul zo doordrongen is dat ze er onze kinderen in marineren op school, de enige manier om zieltjes te winnen is ze op school indoctrineren met radicaal links.

Zelfde als met die franse idioterie en hun pas de sanitaire.

Voor ongevaccineerden verboden, maar wel hypocriet de joodse genocide herdenken en gewoon weer hetzelfde laten gebeuren en het dan moreel goedkeuren door aan elkaars kont te snuffelen. Je bent een held als je jezelf laat vaccineren!

Eve's drop

Wijs gebruiker
Ik ben normaal niet van de vergelijking met de oorlog!

Maar ik lees reacties op nu.nl waar mensen de ruimte krijgen om te vertellen dat ze ongevaccineerden het liefst van de maatschappij afgesneden zien worden! Het begint verdomme bij het weren van ongevaccineerden in de winkel.

Kristalnacht is weer in aantocht straks! Maar dan op een geheel nieuwe manier, de manier van moreel shamen omdat een winkel ongevaccineerden gaat toelaten! Mark my words

PsychedelicMagic

Badass junkie
De vaccins die nu beschikbaar zijn, dat is even een soort van noodoplossing denk ik. Om te voorkomen dat de virus teveel ellende aanricht. Hopelijk word er gewerkt aan een betere vaccin. ik vertrouw de huidige vaccins wel, al denk ik dat er inmiddels al betere vaccins/alternatieven zijn maar dit bewust achter word gehouden....

De media, tv, nieuwszenders, veel nieuwssites zoals nu.nl; staat veel rotzooi op. Wees kritisch, lees boeken en trap er niet in.

er is momenteel denkpauze ingelast, omdat alles op de schop gaat. zelfs religie gaat mogelijk op de schop. maar ook politiek, wetenschap, etc. ons toekomst stemt somber, al denk ik daar anders over. ik denk dat we juist een mooie toekomst tegemoet gaan met nieuwe micro-warpdrive voertuigen, nieuwe generatie medicijnen, kwamtumcomputers, 3dprinters, voedsel-printers, kweekvlees, minder armoede, betere educatie, meer thuiswerken, beter welzijn voor dieren, en noem maar op. Maar toch zijn mensen waar ik iig naar luister niet er positief over de toekomst, en dit schijnt te maken te hebben met onbekende voertuigen die met kernwapens van amerika en rusland (en mogelijk ook china) lopen te kloten. (lees: ufos and nukes van robert hastings), maar ook met andere zaken... het word dat mensen weer beter gaan luisteren en respectvoller met elkaar omgaan.

de oxycontin crisis, die is vreselijk. mensen in amerika die alle apotheken langsgingen om hun dagelijkse portie oxycontin te scoren. en dan van de folie roken of het injecteren. vaak niet eens om fysieke pijn te dempen maar om hun k*t leven door te komen. tja... opiaten. heb er een haat-liefde verhouding mee. kotsen, jeuk; das niet mijn ding. maar toch is de verdoving en dat mdma achtige gevoel in je buik niet verkeerd.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
er is momenteel denkpauze ingelast, omdat alles op de schop gaat. zelfs religie gaat mogelijk op de schop. maar ook politiek, wetenschap, etc. ons toekomst stemt somber, al denk ik daar anders over. ik denk dat we juist een mooie toekomst tegemoet gaan met nieuwe micro-warpdrive voertuigen, nieuwe generatie medicijnen, kwamtumcomputers, 3dprinters, voedsel-printers, kweekvlees, minder armoede, betere educatie, meer thuiswerken, beter welzijn voor dieren, en noem maar op.
Precies het verhaal wat ze je willen doen laten geloven, imo...

Eve's drop

Wijs gebruiker
Jij gelooft wel dat ons toekomst somber eruit komt te zien? Misschien is het aan mijn kant een vorm van wensdenken; dat ons toekomst minder somber word dan mensen waar ik naar luister zeggen...

Wat zeggen de mensen dan waar je somber van word?

Ik bedoel, de maffia regeert in nederland, de burger is door haar eigen belastingstelsel in de kont geneukt al jaren lang. Deurwaarders hebben onterecht mensenrechten geschonden. Afvalverkingsbedrijven hebben verschrikkelijke trucjes uitgehaald om subsidie geld te vangen maar wel de troep te ppdumpen in ons klimaat. De timmermans tax gaat de burger met datzelfde klimaat belasten.

Mag ik nog even doorgaan? Dit komt niet van de mens maar direct uit vertrouwelijke informatie!

Eve's drop

Wijs gebruiker
Er is niemand bang voor de criminelen, dat is een vertekend beeld dat mensen krijgen door de media. Er is juist een schreeuw om legalisering om zo de criminelen buitenspel te zetten en zo de controle over kwaliteit te waarborgen. Zo verdiend de staat er wat op en kan diezelfde staat mooi die centjes gebruiken om een stevig demotiverende campagne te starten en goede voorlichting te geven over de gevaren van drugsgebruik.

Maar die bekrompen regering gooit weer een miljard op de grote stapel op de war on drugs, want dat helpt echt!

Laat je niet misleiden door de staatspropaganda!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Jij gelooft wel dat ons toekomst somber eruit komt te zien? Misschien is het aan mijn kant een vorm van wensdenken; dat ons toekomst minder somber word dan mensen waar ik naar luister zeggen...
De toekomst ziet er somber uit áls de mensheid niet massaal gaat ontwaken uit deze immens grootschalige misleiding en massa hypnose/psychose waarin we terecht zijn gekomen (al voor corona, mind you). Het ligt aan onszelf of de toekomst er somber uit komt te zien of niet.

Het idee dat onze overheden deze situatie aanpakken om de wereld te verbeteren (great reset, build back better) is in mijn ogen op zijn zachtst gezegd naïef. Ze zullen het juist gebruiken om meer macht, meer geld, meer controle naar zich toe te trekken en we zien al dat dat allemaal gebeurt. Met mooie praatjes het volk laten geloven dat zij ons een betere toekomst zullen geven.

En criminelen zijn altijd al de baas geweest. Dat is omdat mensen banger zijn voor criminelen dan voor andere mensen. Bange mensen luisteren beter. Begrijp dat dan toch!
Als je dit weet, hoe kun je dan denken dat zij uiteindelijk het beste met ons voor hebben? Ik geloof in de uiteindelijke goedheid van de mens hoor, maar velen geloven daar zelf niet in en dat is het probleem. Als je niet gelooft in goedheid in jezelf, kun je geen goedheid in de ander zien en is álles dat je doet manipulatie.

Ja, wat jij zegt werkt, maar dat is nou juist het punt: willen we een maatschappij gebaseerd op angst, controle en forceren, of een maatschappij gebaseerd op liefde, vrijheid en vertrouwen? Op het moment zitten we in het eerste. Als dat niet gaat veranderen, glijden we hier alleen maar dieper in weg en zul je over een aantal jaren pas écht een dystopische wereld gaan zien.

Imo.

PsychedelicMagic

Badass junkie
De toekomst ziet er somber uit áls de mensheid niet massaal gaat ontwaken uit deze immens grootschalige misleiding en massa hypnose/psychose waarin we terecht zijn gekomen (al voor corona, mind you). Het ligt aan onszelf of de toekomst er somber uit komt te zien of niet.

Het idee dat onze overheden deze situatie aanpakken om de wereld te verbeteren (great reset, build back better) is in mijn ogen op zijn zachtst gezegd naïef. Ze zullen het juist gebruiken om meer macht, meer geld, meer controle naar zich toe te trekken en we zien al dat dat allemaal gebeurt. Met mooie praatjes het volk laten geloven dat zij ons een betere toekomst zullen geven.

Als je dit weet, hoe kun je dan denken dat zij uiteindelijk het beste met ons voor hebben? Ik geloof in de uiteindelijke goedheid van de mens hoor, maar velen geloven daar zelf niet in en dat is het probleem. Als je niet gelooft in goedheid in jezelf, kun je geen goedheid in de ander zien en is álles dat je doet manipulatie.

Ja, wat jij zegt werkt, maar dat is nou juist het punt: willen we een maatschappij gebaseerd op angst, controle en forceren, of een maatschappij gebaseerd op liefde, vrijheid en vertrouwen? Op het moment zitten we in het eerste. Als dat niet gaat veranderen, glijden we hier alleen maar dieper in weg en zul je over een aantal jaren pas écht een dystopische wereld gaan zien.

Imo.
Een wereld waarin wij in harmonie leven met elkaar, zonder elkaar geweld aan te doen; die gaat er komen, maar dat duurt nog heeel lang. Ik snap je iig, maar wij zijn er nog niet aan toe om in zo'n wereld te leven. Liefde, vrijheid en vertrouwen; dat zie je op sommige festivals. Maar de mens zit zo niet in elkaar. Het is niet haalbaar om een maatschappij te baseren op liefde, vrijheid en vertrouwen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Een wereld waarin wij in harmonie leven met elkaar, zonder elkaar geweld aan te doen; die gaat er komen, maar dat duurt nog heeel lang. Ik snap je iig, maar wij zijn er nog niet aan toe om in zo'n wereld te leven. Liefde, vrijheid en vertrouwen; dat zie je op sommige festivals. Maar de mens zit zo niet in elkaar. Het is niet haalbaar om een maatschappij te baseren op liefde, vrijheid en vertrouwen.
Nou, ik denk dat we in een tijd leven waar dingen mogelijk snel kunnen veranderen. Meer mensen zullen gaan inzien wat een duistere dingen hier gebeuren. Meer mensen zullen in zichzelf op zoek gaan naar goedheid en hoe meer mensen het vinden, hoe makkelijker het voor anderen zal zijn.

Ik ben ervan overtuigd dat dit bestaan bedoeld is als hemel op aarde, maar dat we door een hele duistere periode gaan, omdat dit vanuit vrije wil tot stand moet komen. Als het ons gegeven werd, hadden we geen vrije wil gehad. Wij zelf moeten het tot stand brengen. Niet vertrouwen op de superrijken en super machtigen, of zelfs op "God" om het ons te geven. Dat is de macht uit handen geven. Ik geloof trouwens echt wel dat er ook mensen in de overheid zitten die goede intenties hebben, maar nu zijn er duistere krachten die de overhand hebben. En daarnaast is de weg naar de hel natuurlijk geplaveid met goede intenties.

Eve's drop

Wijs gebruiker
Zo is het. Graag niet overal topics met ditzelfde onderwerp openen.

Dit is toch over nieuws en actualiteiten?

Dit betreft de grootste farmaceut en is ook "eindverantwoordelijk" voor het Jansen vaccin!

Ik zie niet in dat dit niet mag het blijft netjes en binnen de perken, ik heb het topic zelf geopend en jij doet nu aan censuur.

No hard feelings.

PsychedelicMagic

Badass junkie

Dit betreft de grootste farmaceut en is ook "eindverantwoordelijk" voor het Jansen vaccin!

Ik zie niet in dat dit niet mag, ik heb het topic zelf geopend en jij doet nu aan censuur.

No hard feelings.
Jij begrijpt het niet of je zit te trollen... Ik hoop het laatste, want als dat niet zo is en je stelt je zo op in ons maatschappij. Dan is er niemand die met jou om wilt gaan.

Eve's drop

Wijs gebruiker
Jij begrijpt het niet of je zit te trollen... Ik hoop het laatste, want als dat niet zo is en je stelt je zo op in ons maatschappij. Dan is er niemand die met jou om wilt gaan.

Dat is niet waar. Ik hou mijzelf niet zo bezig in alle topics. Maar hier zie je het voorbeeld dat farmaceuten het helemaal niet zo relevant vinden of je gezond bent. Je bent een verdienmodel en ik kaart dat aan.

Eve's drop

Wijs gebruiker
Farmaceuten vertrouw ik ook niet helemaal. Al ben ik heel blij dat er medicijnen bestaan...

Absoluut! Maar om nou zo nodig oxycontin door de strot heen te douwen onder valse voorwendsellen en dan vervolgens die pijnklinieken verantwoordelijk stellen en doctoren hun vak afnemen.

Ze klappen er 26 miljard tegenaan om iedereen tegemoet te komen, maar de schade loopt in de 600 miljard.

Wie schuldig is zal moeten boeten.

Ook in de regering zal er geen duivels plan zijn om dubieuze duivelse moordplannen te bedenken maar het is wel makkelijk om er in tijden van nood allerlei wetten door te trappen die totaal niet relevant zijn voor de crisis waar we nu inzitten. Subsidies en belastingparadijs voor de elite maar de burger klein houden.

Eve's drop

Wijs gebruiker
Hoi afluisteraar,

Als je zo begint is het klaar met deze discussie.

Ik ben nog redelijk coulant in de uiting van mijn ontevredenheid.

Ik ben als jong vader van een prachtig gezin keihard behandelt door de belasting!

Dat het onterecht was heeft ene meneer Omtzigt aangekaart en dat resulteerde in een kleine financiële compensatie, het trauma blijft bestaan!

Deze zelfde meneer P. Omtzigt werd het lijsttrekkerschap beloofd maar dat werd toch ene W. Hoekstra.

Nu zit deze meneer Hoekstra (Kaag,Rutte,de Jong etc.) door miraculeuze wijze onder de vleugel van de new world order en is meneer Omtzigt buitenspel gezet en onder het mom van Burn-out thuis komen te zitten.

Bedankt meneer Omtzigt! U bent een held!

Alakazam

Bewuste gebruiker

Ik zie niet in dat dit niet mag het blijft netjes en binnen de perken, ik heb het topic zelf geopend en jij doet nu aan censuur.

No hard feelings.
Ik weet niet waar @Roze Olifant het over had, maar ik had het specifiek over de discussie omtrent vaccins niet dit gehele topic natuurlijk. Het zou zonde zijn als mensen jouw mening moeten missen omdat ze het over het hoofd zien ivm het verkeerde topic toch? En wat kut dat je daardoor geraakt bent, heftig man... Hoop dat jullie er goed uit komen, je blijft in ieder geval altijd lekker positief.

Verder eens met @Mrloverdj, de journalistiek is niet best momenteel. Ik hoor graag kritische geluiden, maar die kant van de journalistiek zoekt ook te vaak naar sensatie waardoor men dat makkelijk als onbetrouwbaar kan bestempelen.

Helaas is dat denk ik voorlopig niet tegen te houden, niemand die nieuws uitbrengt heeft meer baat bij kritisch en objectief blijven dan bij meer clicks, tenzij je het doet omdat je een goed hart hebt en niet aan de rest van je carrière hoeft te denken. Ik kan me voorstellen dat veel journalisten bang zijn een tegendraads geluid te geven puur omdat ze dan uitgesloten zullen worden van toekomstige potentiële werkgevers die bang zijn voor klantverlies.

Zucht, kapitalisme en ego, de twee grootste boosdoeners sinds de uitvinding van Fred Grapperhaus. Of was het andersom, ik weet het niet meer...

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik weet niet waar @Roze Olifant het over had, maar ik had het specifiek over de discussie omtrent vaccins niet dit gehele topic natuurlijk. Het zou zonde zijn als mensen jouw mening moeten missen omdat ze het over het hoofd zien ivm het verkeerde topic toch? En wat kut dat je daardoor geraakt bent, heftig man... Hoop dat jullie er goed uit komen, je blijft in ieder geval altijd lekker positief.

Verder eens met @Mrloverdj, de journalistiek is niet best momenteel. Ik hoor graag kritische geluiden, maar die kant van de journalistiek zoekt ook te vaak naar sensatie waardoor men dat makkelijk als onbetrouwbaar kan bestempelen.

Helaas is dat denk ik voorlopig niet tegen te houden, niemand die nieuws uitbrengt heeft meer baat bij kritisch en objectief blijven dan bij meer clicks, tenzij je het doet omdat je een goed hart hebt en niet aan de rest van je carrière hoeft te denken. Ik kan me voorstellen dat veel journalisten bang zijn een tegendraads geluid te geven puur omdat ze dan uitgesloten zullen worden van toekomstige potentiële werkgevers die bang zijn voor klantverlies.

Zucht, kapitalisme en ego, de twee grootste boosdoeners sinds de uitvinding van Fred Grapperhaus. Of was het andersom, ik weet het niet meer...

Ik had het over de onderwerpen die binnen het Corona-vaccin-topic passen en dus thuishoren. Sorry als dat niet duidelijk was. Het topic is verder ook niet gesloten om die reden, maar liefst daar wel rekening mee te houden.

Eve's drop

Wijs gebruiker

Ja we zagen dit meer als 1 van de zovelen beren op de weg, het heeft echt op het randje van een depressie aangezeten en dan nog komen er deurwaarders langs om de boel nog erger te maken. Die compensatie is mij niks waard. Ik heb nagenoeg geen spijt gezien vanuit de regering, ze zeggen het wel maar de daden vertellen iets anders, nog steeds zijn er gedupeerde die het moeilijk gemaakt word maar ik ben er op eigen houtje uitgekrabbeld. Moest daarvoor wel jaren op ouwe schoenen lopen en in het buitenland werken om het gat op te vullen maar ik zie dit als iets goed ontstaan uit iets wat je je vijand nog niet aanwenst. We houden namelijk onvoorwaardelijk van elkaar hierdoor en samen stonden we sterker dan de gemene deler. De regering! Want ze wisten er wel degelijk van uit de dossiers die ik via een advocaat in handen heb gekregen.

Hoe ze over je schrijven en bewijslast achterhouden is onmenselijk. Zeker als je bedenkt dat deze stukken via een wet openbaarheid zijn aangevraagd!

Ik huil om deze typerende volksvertegenwoordigers. Ze betuigen meer spijt dan dat er weloverwogen beslissingen worden gemaakt!

Elite haver 😂

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Eens. Ik zal het niet ervaren iig. Het is mogelijk maar niet realistisch zolang ik nog leef, de hele mensheid overal zoals @Mindless omschrijft.

Ik hoop het wel. Maar vrees van niet komende 40 jaar. Noem maar iets

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Eens. Ik zal het niet ervaren iig. Het is mogelijk maar niet realistisch zolang ik nog leef, de hele mensheid overal zoals @Mindless omschrijft.

We hebben mensen nodig die al bereid zijn in het paradijs te leven voordat anderen dat doen.

Het is mijn overtuiging dat dit bestaan bedoeld is als het paradijs op aarde, maar dat we er zelf een hel van hebben gemaakt. Omdat we allemaal uit vrije wil onze eigen ideeën hebben over hoe de wereld moet zijn. Nu moet ingezien worden: Not my will, but thine, will be done.

Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter

Offtopic, maar ik keek net een inspirerende video die gaat over de wereld dus veranderen en dat dat snel kán gaan. En hoe wij mensen eigenlijk de hele tijd positieve verandering bewust of onbewust aan het tegenhouden zijn. Ik denk net als de spreker dat we juist in een tijd zitten dat er heel snel grote positieve verandering mogelijk is.

Video:

Precies wat het is: media, overheid, etc. zijn de hele tijd bezig ons proberen in angst te houden, ons zorgen te laten maken, ons hopeloos te maken. Zeker in deze tijd. Omdat ze het zelf ook niet weten, ze zitten in die angst-energie.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Helaas is dit plaatje al langer bekend dan dat er social media is, ik herriner mij dat dit stond afgebeeld in het maatschappijleer boek.

Ook hoe er de laatste tijd zeer veel massale protesten tegen de coronamaatregelen zijn overal ter wereld. Maar hoor en zie je hiervan iets op het nieuws? Zou het niet normaal zijn om alle grote gebeurtenissen via de media te communiceren, in plaats van alleen deze die lijken te bevestigen dat iedereen in de wereld voor de coronamaatregelen is?

Vinden mensen hier die voor de maatregelen zijn dit misschien ook niet een heel klein beetje verkeerd en ook verdacht dat de media er zo mee omgaat? Ongeacht of je nou voor of tegen bent, dit klopt toch gewoon niet? Er zou een eerlijke verslaggeving moeten zijn.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan