farmaceutische vorm coke?

barbara1976

Experimenterende gebruiker
Een vroend van me beweertdat je ookcoke kan krijgen bij de apotheker, als medicament? ik geloof da niet maar had hem beloofd het eens te vragen..

Robdebob

Bewuste gebruiker
ik heb een docu gezien ooit waarin ze bij een neusoperatie een cocaine-oplossing gebruiken om de boel lokaal te verdoven.

maar als medicijn... :rolleyes:

acidboy

Badass junkie
Er zijn een aantal verdovende stoffen die als medicijnen gebruikt worden en die enigzins verwant zijn aan coke.
Lidocaine bijvoorbeeld.
En wat je bij de apotheker kan halen...? Ik weet dat je manitol bij de apotheker kan halen en dat ze daar vaak coke mee versnijden...

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
ik heb nog een tube lidocaine over ......

ik wou eigenlijk een prins albertje schieten beetje lido erop poef !!

:mrgreen:

Aldous

Belezen gebruiker
vroeger gebruikte men cocaine wel voor locale verdoving, werd op den duur vervangen door novacaine dit is weer vervangen door lidocaine

erwin krol

Bewuste gebruiker
Nevertheless, cocaine is still used in medicine as a topical anesthetic, even in children, specifically in eye, nose and throat surgery.
wikipedia--> het wordt nog gebruikt, in oplossing uiteraard

JuliaLenco

Belezen gebruiker
lysergine25 zei:
ik heb nog een tube lidocaine over ......

ik wou eigenlijk een prins albertje schieten beetje lido erop poef !!

:mrgreen:

Ik vraag me totaaaal niet af of dat snuifbaar is en hoe dat dan is. :rolleyes:

*hint*

erwin krol

Bewuste gebruiker
rotzooi, net als novocaine. zorgt ervoor dat de ermee versneden coke tot een verhoogd risico op hartaanvallen leidt ( geneeskundige bron). En je merkt er geestelijk niet eens iets van, alleen dus lichamelijk nadelig...
En dat alles voor de extra knaken voor een dealer.

beiden als single drug gesnoven, lidocaine verdooft beter lokaal, dat viel erg tegen bij novocaine.

MrCocaine

Belezen gebruiker
Als je het hebt over het % cocaine in coke-poeders ligt dat bij de testcentra in NL tussen de 55 en 70%. Dit zijn gemiddelden in de jaren 2001 t/m 2004. In 2004 was het gemiddelde 56,2%.

Er wordt ook gekeken waar je coke mee versneden is. Dit kunnen stoffen zijn die invloed uitoefenen (psycho-actieve stoffen) of stoffen die weinig tot geen invloed uitoefenen. Zoals je misschien weet was er een groot probleem met de stof Atropine die in coke werd aangetroffen. Nu vinden we die stof niet meer.

Overigens kan coke nooit bestaan uit 100% cocaine

gast333

Experimenterende gebruiker
Misschien bedoelde je vriend rilatine. Wordt vaak vergeleken met coke. Dit kun je bij de apotheker krijgen, met een voorschrift natuurlijk.

Frisko

Badass junkie
er bestaat zeker een farma vorm van coke...
denk maar aan die watten die ze in het ziekenhuis in je neus steken als je je neus gebroken hebt,of een neusoperatie hebt gehad...
maar dat je het bij je apotheker kan krijgen is je reinste onzin natuurlijk :)

skateflip

Newbie
acidboy zei:
Ik weet dat je manitol bij de apotheker kan halen en dat ze daar vaak coke mee versnijden...

hehe, ja, maar mannitol is gewoon een suiker hoor :) een inerte suiker; wordt vaak gebruikt als vul- of mengstof, net als lactose.
Als je in de apotheek capsulen maakt, vul je die met medicijn in de dosis die je nodig hebt, end e rest leng je aan met lactose, gewoon maar om te vullen zeg maar!

skateflip

Newbie
cocaine HCl wordt inderdaad af en toe gebruikt als topicaal analgeticum, om plaatselijk te verdoven dus; bijkomende handige werking is het vasoconstrictie-effect: het zorgt ervoor dat je aders samentrekken, zodat het (verdovende) geneesmiddel ter plaatse blijft, en niet wordt meegesleurd in de bloedstroom naar plaatsen waar het niet nodig is.

Bij de tandarts gebruiken ze ook adrenaline om een verdovend geneesmiddel ter plaatse te houden (adrenaline zelf is niet verdovend, dus moet er nog een verdover bij; maar cocaïne is dus 2-in-1)

grtz!

Bovenaan