Feedback en advies

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

RobertJan

Newbie
Beste mensen,

Ik wil mijn ervaring met XTC (pil) en MDMA (poeder) delen met jullie en zodoende jullie advies ontvangen wat wijsheid is en wat ik beter kan vermijden.
Ik ben een man van 38 jaar 1,86 en weeg een kilootje of 115.
In 2019 heb ik voor het eerst drugs gebruikt. Een halfje op een festival. Ik merkte er toen bijster weinig van. Het was een mellow gevoel.
2 weken later op een ander festival heb ik het anders uitgepakt. (nu komt het)
- 14:00 een halfje - 14:30 een likje - 16:30 een halfje - 17:00 een likje - 19:00 een kwart - 19:30 een likje
Het was een goeie high waar ik eerst dus heel euforisch werd en vervolgens wel strak ben gaan staan. Geen last van de ernstige bijwerkingen.
Wel een droge mond, snel praten en continu mijn tong tussen mijn lippen.
Al met al een fijne eerste echte ervaring met XTC/MDMA

Nu zijn we 3 jaar verder en heb ik op 15 juli weer een festival gehad en daar maakte ik naar mijn idee een fout.
Ik nam om 14:00 een halfje en 15 minuten erna een likje. Alleen het likje was iets te weinig naar mijn gevoel waardoor ik nog geen 10 minuten erna weer een goed likje nam.
Rond 15:30 merkte ik al gauw dat mijn hart sneller ging kloppen. Klinkt enger dan dat het was het was niks ernstigs, maar door blijven dansen was geen optie. Dus op basis van alle research die ik deed, ging ik lekker in het schaduwtje zitten en relaxen. Goed in en uit ademen, blijven drinken en het gevoel niet tegenhouden. Go with the flow. Na een klein half uurtje was ik weer terug op de "normale" high. Omdat ik merkte dat ik gewoon door kon pakken, heb ik dit ook gedaan (niet voor het euforische maar om gewoon hard te gaan). Op den duur heb ik nog 3 halfjes gedoseerd bijgepakt, 2 hele in totaal dus nu. De bijwerkingen die ik nu kreeg was dat ik moeite had met mijn balans. Ik was niet duizelig, het was enkel dat ik moeite had met rechtop staan als ik een heuveltje op moest oid.

Een week later op 23 juli ben ik weer naar een festival gegaan en heb ik daar 2 halfjes gepakt. Dit was meer om te experimenteren en wat ik zelf als prettig ervaarde. Halfje om 16:00 en een halfje om 18:00. Ik merkte rond 21:30 dat hij zo goed als uitgewerkt was. Nu had ik natuurlijk de neiging om bij te pakken maar wilde ik niet hetzelfde ervaren als die week ervoor dus liet ik het voor wat het was.

Ik heb in augustus nog een aantal festivals staan en daar zou ik dus weer lekker willen gaan.
Ik wil niet zo los gaan als op de 15e maar wil wel lekker in de flow zitten als de 23e, wellicht nog een halfje eraan plakken.
Wat ik van vrienden heb gehoord is dat ik dan beter voor kristal kan gaan dan voor pillen. Ik weet wel dat de likjes veel sneller werken dan de pillen.

Nu is mijn vraag eigenlijk als volgt. Wat is wijsheid? Hoe zouden doorgewinterde gebruikers dit aanpakken?
Ik weet dat een verslaafde zou zeggen dat hij niet verslaafd is, maar dat ben ik dus echt niet. Het is enkel in het festivalseizoen dat ik lekker wil gaan.
Thuis, in het bos oid gebruik ik geen drugs.

Alvast bedankt voor het lezen en feedback zou zeer welkom zijn.
Groet!

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Beste mensen,

Ik wil mijn ervaring met XTC (pil) en MDMA (poeder) delen met jullie en zodoende jullie advies ontvangen wat wijsheid is en wat ik beter kan vermijden.
In 2019 heb ik voor het eerst drugs gebruikt. Een halfje op een festival. Ik merkte er toen bijster weinig van. Het was een mellow gevoel.
- 14:00 een halfje - 14:30 een likje - 16:30 een halfje - 17:00 een likje - 19:00 een kwart - 19:30 een likje
Het was een goeie high waar ik eerst dus heel euforisch werd en vervolgens wel strak ben gaan staan. Geen last van de ernstige bijwerkingen.

Nu zijn we 3 jaar verder en heb ik op 15 juli weer een festival gehad en daar maakte ik naar mijn idee een fout.
Ik nam om 14:00 een halfje en 15 minuten erna een likje. Alleen het likje was iets te weinig naar mijn gevoel waardoor ik nog geen 10 minuten erna weer een goed likje nam.
Rond 15:30 merkte ik al gauw dat mijn hart sneller ging kloppen. Klinkt enger dan dat het was het was niks ernstigs, maar door blijven dansen was geen optie. Dus op basis van alle research die ik deed, ging ik lekker in het schaduwtje zitten en relaxen. Goed in en uit ademen, blijven drinken en het gevoel niet tegenhouden. Go with the flow. Na een klein half uurtje was ik weer terug op de "normale" high. Omdat ik merkte dat ik gewoon door kon pakken, heb ik dit ook gedaan (niet voor het euforische maar om gewoon hard te gaan). Op den duur heb ik nog 3 halfjes gedoseerd bijgepakt, 2 hele in totaal dus nu. De bijwerkingen die ik nu kreeg was dat ik moeite had met mijn balans. Ik was niet duizelig, het was enkel dat ik moeite had met rechtop staan als ik een heuveltje op moest oid.

Een week later op 23 juli ben ik weer naar een festival gegaan en heb ik daar 2 halfjes gepakt. Dit was meer om te experimenteren en wat ik zelf als prettig ervaarde. Halfje om 16:00 en een halfje om 18:00. Ik merkte rond 21:30 dat hij zo goed als uitgewerkt was. Nu had ik natuurlijk de neiging om bij te pakken maar wilde ik niet hetzelfde ervaren als die week ervoor dus liet ik het voor wat het was.

Ik heb in augustus nog een aantal festivals staan en daar zou ik dus weer lekker willen gaan.
Ik wil niet zo los gaan als op de 15e maar wil wel lekker in de flow zitten als de 23e, wellicht nog een halfje eraan plakken.
Wat ik van vrienden heb gehoord is dat ik dan beter voor kristal kan gaan dan voor pillen. Ik weet wel dat de likjes veel sneller werken dan de pillen.

Nu is mijn vraag eigenlijk als volgt. Wat is wijsheid? Hoe zouden doorgewinterde gebruikers dit aanpakken?
Ik weet dat een verslaafde zou zeggen dat hij niet verslaafd is, maar dat ben ik dus echt niet. Het is enkel in het festivalseizoen dat ik lekker wil gaan.

Groet!
Dag RobertJan,

Zolang de dosering van je pillen niet bekend is kunnen we weinig adviseren over de dosering die je hebt genomen. Die is immers nogal anders wanneer je twee pillen van 150 mg hebt genomen dan wanneer je twee pillen van 300 mg hebt genomen. Waren ze getest?

Sowieso raar ik je aan de basisregels bij xtc/mdma aan te houden: max 1,5 mg per kilo lichaamsgewicht in totaal, en altijd 3 maanden pauze na gebruik. Op die manier kun je blijven genieten van deze mooie stof zonder je hersens te frituren, en zonder dat je er steeds minder van voelt.

Je plundert met het gebuik van xtc je serotoninevoorraad en je lichaam heeft tijd nodig deze voorraad weer op pijl te brengen.

Aangezien je in juli al twee keer xtc hebt gebruikt, zou ik dit op de festivals in Augustus dus lekker links laten liggen. Wees voorzichtig op jezelf!

N3K0

Bewuste gebruiker
Ik zou de MDMA thuis lekker afwegen en in een capsule stoppen en dan mee nemen. Weetje precies hoeveel je gebruikt en hoef je niet aante kloten met halfjes en vage likjes.

Perenijsje

Badass junkie
XTC/MDMA is geen middel om regelmatig te gebruiken. Nou geldt dat natuurlijk voor alle drugs, maar bij XTC wordt echt een pauze van 2-3 maanden aangeraden omdat je serotonine voorraad weer op peil moet komen. En dat heeft even de tijd nodig. Als je vaker/sneller neemt zal het minder effect hebben en meer schade opleveren.

We weten niet hoeveel mg je totaal gebruikt, maar het klinkt alsof je veel te veel mg binnenkrijgt waardoor je je zo voelt. Aangeraden wordt om max 1-1.5 mg per kilo lichaamsgewicht te nemen in mg.
Dus ik sluit me bij bovenstaande mensen aan. Laat je pillen testen zodat je weet hoeveel mg er in zit. Of in het geval van kristallen weeg ze af en doe ze in een capsule. En kies dan bewust op welke festivals je wilt gebruiken, bijv 1 aan het begin van het seizoen en 1 aan het eind zodat er een paar maanden tussen zit. En gebruik op de andere festivals wat anders of niets 😉

Lees ook dit topic eens door:

RobertJan

Newbie
Mevrouw Plop > Het gaat om Tomorrowland pillen uit 2019 en die hadden hadden een dosering van +/- 180mg per pil.
Wat misschien handig is om erbij te vermelden is dat ik enkel op festivals gebruik. Dus de maanden juli en augustus. Normaal zijn het 2 festivals, maar dit jaar is een uitschieter met 5 festivals.
Tussen september en juni gebruik ik geen drugs en rook/drink ik niet.
Dit zeg ik niet om het een en ander te verantwoorden, maar ik besef dat dit stukje informatie misschien wel handig is.

Perenijsje > ik ben er idd van op de hoogte dat een verantwoord gebruik (alhoewel harddrugs nooit verantwoord is, maar je snapt mij) 1-1,5x lichaamsgewicht is. Je geeft trouwens aan gebruik wat anders of niets. Laten we er even vanuit gaan dat ik wel wat zou willen pakken. Wat zou dan een alternatief zijn? Zoals ik in mijn TS aangaf ben ik vrij nieuw in drugs en ik vind het wel prettig zo in de zomermaanden een paar keer.

Hartelijk dank voor de feedback en eerlijke meningen!

Wollukker

Experimenterende gebruiker
Beste mensen,

Groet!

Ook al gebruik je tussen september en juni niet, de keren dat je wél gebruikt is de dosis waarschijnlijk te hoog en gebruik je te frequent. Dit is al genoeg voor (blijvende) schade aan de hersenen. Dat je daarna 9 maanden niet gebruikt maakt die schade niet ongedaan.

Je vraagt om advies en wat wijsheid is. Het advies, en wijsheid, is wat degenen boven mij al hebben genoemd. Hou je aan 1-1,5mg/kg en 2-3 maanden pauze na elk gebruik.

N3K0

Bewuste gebruiker
Ja verantwoord gebruiken is natuurlijk altijd het advies. (Dus ga een weegschaal kopen en capsules 🤣)

Maar ik heb vroeger ook vaak zat drugs gebruikt zonder dat ik het netjes deed.. Niet altijd alles laten testen, vaker dingen achter elkaar gebruikt dan een pauze er tussen. (Dronken dingen gaan gebruiken)

Ook meds die je eigenlijk maar 4 weken voorgeschreven "mag" krijgen, 3 jaar ofzo geslikt en zelf beetje misbruikt ( dagen niks nemen om dak vervolgens in een avondje een stripje langzaam op snoeppen)

Allemaal niet verstandig en niet handig.

En ik denk dat bijna iedereen ( ik doe ff generaliseren) hier opt forum wel zo een tijdje/periode heeft gehad/gekend.
Dat je meer gebruikt dan eigenlijk de bedoeling is//verstandig is.

Zo las ik laats nog dat iemand naar zeggen een halve gram per dag sos niet veel vind
Daar reageerde niemand eigenlijk echt op van oe oe..

Doe voorzichtig, laat het testen, koop een weegschaal!!
En ik zou zeggen veel plezier op je feestje ✌🏻

Perenijsje

Badass junkie
Mevrouw Plop > Het gaat om Tomorrowland pillen uit 2019 en die hadden hadden een dosering van +/- 180mg per pil.
Wat misschien handig is om erbij te vermelden is dat ik enkel op festivals gebruik. Dus de maanden juli en augustus. Normaal zijn het 2 festivals, maar dit jaar is een uitschieter met 5 festivals.
Tussen september en juni gebruik ik geen drugs en rook/drink ik niet.
Dit zeg ik niet om het een en ander te verantwoorden, maar ik besef dat dit stukje informatie misschien wel handig is.

Perenijsje > ik ben er idd van op de hoogte dat een verantwoord gebruik (alhoewel harddrugs nooit verantwoord is, maar je snapt mij) 1-1,5x lichaamsgewicht is. Je geeft trouwens aan gebruik wat anders of niets. Laten we er even vanuit gaan dat ik wel wat zou willen pakken. Wat zou dan een alternatief zijn? Zoals ik in mijn TS aangaf ben ik vrij nieuw in drugs en ik vind het wel prettig zo in de zomermaanden een paar keer.

Hartelijk dank voor de feedback en eerlijke meningen!

Met 180mg per pil zit je echt veel te hoog qua dosissen die je pakt dan. En dan maakt het idd niet uit dat je tussen september en juni niks pakt. Met XTC gaat het echt om de tijd die er tussen zit als je wel gebruikt.
En als je iets anders wilt gebruiken zou ik voor speed gaan. Dat gebruik ik zelf altijd op festivals. Dat werkt niet zo erg op je serotonine als XTC.

Trippi

Belezen gebruiker
Je doseert te hoog en je gebruikt te snel achter elkaar. Niet alleen ga je strak staan, je frituurt ook je hersenen. Als je per se drugs wil gebruiken op al je festivals kies dan voor variatie zodat je serotonine aanmaak niet helemaal kapot gaat. Het eerste festival mdma en het laatste (als daar minimaal 2 maanden tussen zitten) en verder bijvoorbeeld een lage dosis lsd, 2cb, speed, alcohol etc. Zelf vind ik speed altijd wel leuk omdat je er evengoed praatgraag en energiek van wordt. Mijn vriend vind t juist leuk om licht te trippen.

MDMA kristallen zijn niet anders dan xtc. Ze werken niet anders of sneller. Een likje is zo moeilijk te doseren. Als er een groot kristal tussen zit ben je al de sjaak. Ik heb ooit mijn "likje" gewogen en kwam erachter dat dit al 40 mg was. Met al je likjes ga je in mijn ervaring nog sneller over de maximum dosering heen dan met een pil. Dus als je kristallen gaat gebruiken (ooit, zou t niet doen in de nabije toekomst) dan moet je voor de gein eens wegen wat "een likje" is.

Dus ja als ervaren gebruiker die in het verleden ook echt dom heeft gedaan zou ik zeggen, speed nemen en de xtc bewaren voor volgend seizoen. Veel plezier in elk geval!

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan