Fentanyl ampullen

Discussie in 'Farmaceutische drugs' gestart door Tijdloos, 8 nov 2017.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Tijdloos

Tijdloos DF Staff Medewerker Moderator

Iemand ervaring met fentanyl ampullen? Ben er huiverig voor maar ze zouden het niet geven als het niet veilig is hoop ik.. of de arts weet het verschil niet tussen pleisters en ampullen. Ik krijg de sterkste een heel doosje..

1 injectieflacon met 50 ml oplossing voor injectie bevat
    Fentanyl citraat 3,925 mg
    overeenkomend met fentanyl 2,5 mg

Iemand hier met een advies toevallig? Heb geen zin in een OD....
    Hoop iets te horen :blush:

2. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

Hmm dat klinkt flink gevaarlijk zeg...

3. Tijdloos

Ik ga morgen even bellen naar pijn poli of dit wel verantwoord is. Hij stelde ook 100mg/5ml morphine voor. Deze (pijn)dokter is volgens mij in de war. Of ik kan het wel aan. Met doosje 100mg morphine tabletten. Niet normaal. Vind dat deze dokter op zijn vingers getikt moet worden.
    Morgen maar even 2nd opinion of/ en bij andere arts informatie vragen.

Anders berichtje naar de tuchtcommissie...

Lizz vindt dit leuk.
  4. Lizz

Lizz Belezen gebruiker

Second opinion ?? Gelijk naar een andere arts !!

Dit kan niet normaal zijn, je hebt toch niet om euthanasie gevraagd ??? Heb je nog Oxycodon ? Zou het daarbij laten, dat is toch al erg genoeg ? Weet niet hoe de verhoudingen tegenover elkaar zijn, volgends mij is dat wel op google te vinden. Maar zo komt het over alsof je terminaal bent. Ze doen maar wat, tuchtcommissie vind ik ook een goed idee.

Wel goed dat jij dit zelf ook ziet, zijn er genoeg die denken oh lekker.

Succes !!

Tijdloos vindt dit leuk.
  5. Tijdloos

Je hebt zojuist geholpen met de beslissing te nemen. Ben inderdaad niet terminaal en ze kloten maar wat levensgevaarlijk aan na wat meer onderzoek..
    Tuchtcommissie word het zeker.. Ik houd het bij oxy deze arts bekijkt het maar. Morgen andere arts op de poli zoeken.

Wie weet heeft deze 'arts een aantal doden op zijn kerfstok. Zou me niks verbazen in ieder geval.

Peace!

Mindless en Lizz vinden dit leuk.
  6. De Dunne

De Dunne Badass junkie Tripreporter

Goed van je!
    Google die arts eens. Wie weet vind je iets.

Lizz vindt dit leuk.
  7. Lizz

Lizz Belezen gebruiker

Die omrekentabellen die ik heb gevonden, komen nog wel aardig overeen met jouw dosis oxycontin. Google zelf maar eens naar omrekentabellen morfine Oxy, maar dan kom je steeds bij de oncologie uit en heb zelfs even vluchtig iets over euthanasie gelezen. Ik weet niet wat jij hebt, maar ik schrik ervan....; ) Vraag toch maar eens eerst een andere arts. Dat Tens apparaat vind ik ook een beetje raar. Het hoeft niet die zenuw te zijn die pijn naar de hersenen signaleert, maar andersom, de hersenen naar die spier. Tenminste zo heeft mijn dokter me dat uitgelegd, dat je de pijn in volle hevigheid via de hersenen terug krijgt. Dat heb ik gemerkt, ik kon helemaal niet meer lopen van de pijn. Bij jou maken ze zich er veel te makkelijk vanaf, dit kan de zin van alles niet zijn. Ik duim voor je, en kijk morgen nog wel even langs.

Fijne avond, voor zover het kan..

Tijdloos vindt dit leuk.
  8. Albedo

Albedo Belezen gebruiker

Voor als je wilt gaan klagen of een officiele klacht indienen. Heb je bewijs? Staat de dosis zwart op wit. Getuigen? Anders zijn woord tegen die van jou. Over het algemeen is het een gesloten wereld die erg bang is voor berispingen. Het hebben van een rechtsbijstandverzekering is hierbij ook handig.

Tijdloos vindt dit leuk.
  9. Tijdloos

Oké al 1 hartverscheurend verhaal gevonden. Deze idioot heeft zijn langste tijd gehad. Verdomme een persoon van midden twintig min of meer beroofd van haar leven door je raad het al medicatie 'fout' in plaats van 10mg 100mg voorgeschreven..
    Anders meld ik het wel bij de pers (genoeg contacten) als de tuchtcommissie niks doet wat me erg raar lijkt.

Ik noem de naam nog maar even niet:sleepy:

@Lizz inderdaad blijkbaar zijn er zat mensen die denken prima doe maar zonder zelf na te denken.

En de oxy is al erg genoeg. Ik haal wel een paar recepten op mocht ik iets breken of wat dan ook. Maar belachelijk inderdaad.

10. Tijdloos

Heb de dosering zwart op wit en in de apotheek staat het ook in het systeem. Ik zal wel juridisch advies inwinnen voor dat deze arts een soort serie moordenaar is/wordt. Het is inderdaad een serieuze klacht. Even een advocaat erbij , zelf geen kaas gegeten over dit onderwerp.

Dank voor het meedenken en de tip(s)!

11. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Hoe is dit precies gegaan als ik vragen mag? Heeft de arts aan jou überhaupt gemotiveerd wat en waarom hij ging voorschrijven? Wat waren z'n beweegredenen? Kende je deze arts al?

Probeer de situatie iets beter te begrijpen.

De Dunne vindt dit leuk.
  12. Tijdloos

Kleine omschrijving van de situatie:
    Werd naar de pijn poli door verwezen vanwege poly neuropatische pijn met periformis syndroom. Deze arts is nieuw had al een Pijnblokade gehad van een andere arts. Dit werkte averechts gebeld en toen kwam ik bij deze arts. Zijn beweegreden is of was kijken wat voldoende helpt tegen de pijn. Vond de dosering al hoog klinken maar 160mg oxy is ook niet niks. Maar deze loopt te hard van stapel zacht gezegd. Toen het hier gepost en onderzoek gedaan. En zag dat dit eigenlijk uitsluitend in ziekenhuizen word gebruikt met beademing etc..

Ik hoop dat je zo en beetje een beeld hebt.

13. Roze olifant

Dankjewel, meer duidelijk nu ja. Maar ampullen met vloeistof voor injectie? Die injectie wordt normaliter toch door een arts of verpleegkundige toegediend?

Lizz vindt dit leuk.
  14. Tijdloos

Dat wist ik niet toen die het voorschreef, maar toen ik thuis kwam zag ik dat dit inderdaad alleen door arts of verpleegkundige wordt gedaan. En dan alleen voor zware operaties.
    Deze arts gaat zijn boekje (regels) te buiten.

15. Roze olifant

Had hij er wel bij benoemd dan dat het ampullen zouden worden? Wat was zijn idee precies, dat jij jezelf injecties gaat geven? Sorry voor alle vragen, 't is erg vreemd.

16. Tijdloos

Hij benoemde het vloeibaar dus kon weten dat het ampullen waren. Zijn idee was of is inderdaad dat ik mezelf injecties geef. Het gaat zover dat hij zelfs een heel potje 20ml oramorph wou voorschrijven te absurd en bewaar het als bewijs met kopie van recept en instructies. Het recept niet opgehaald ze zien me al aankomen in de apotheek.

Alsof hij me dood wil hebben.

En geeft niks al die vragen. Logisch want ik vind dit ook echt bijzonder slordig en onzorgvuldig.

17. Roze olifant

Rare knakker die gast. Op een voorschrijffout (ampullen i.p.v. pleisters ofzo) lijkt het dan ook niet, maar ja, wij kunnen er ook alleen maar over speculeren natuurlijk. Goed dat je kritisch bent, zou morgen direct navraag doen. Ben benieuwd hoe het afloopt. Succes! En sterkte met de pijn.

18. Tijdloos

Dank allemaal voor het meedenken en de tips. Een familielid raad aan alles op te halen (fysiek bewijs). Morgen laat ik het weten wat er mij is geadviseerd door instanties etc.

Met de pijn komt het wel goed neem zo gewoon de oxy.

19. Tijdloos

Zie hier en schrik van het bewijs : nu komt de advocaat al in beeld..
    Niet normaal deze dokter....

Ik update later vanmiddag / zo mochten jullie het graag weten.

Bijgevoegde bestanden:

20. Roze olifant

Ben benieuwd naar de update ja.

21. Lizz

Lizz Belezen gebruiker

Oh je hebt het ''pakketje'' opgehaald bij de apotheek ?

Hebben ze daar niets gezegd ? Die zijn wel medeverantwoordelijk, bij mij begonnen ze bij 5mg oxy al te zeuren. Ook onterecht trouwens. Ik ben heel benieuwd wat je vandaag allemaal kunt bereiken.

Sterkte

22. Lysergine

Lysergine Experimenterende gebruiker

Bijzonder verhaal, Tijdloos! Het lijkt me dat een arts je goed voorlicht als hij een dergelijk middel voorschrijft. Welke dosering fentanyl, morfine etc heeft hij je geadviseerd?

Laatst bewerkt: 9 nov 2017
  23. Lizz

Lizz Belezen gebruiker

Hey Tijdloos,

ze zeggen geen bericht goed bericht. Bij mij is dat meest andersom, geen bericht bel me dan. Als je geen zin hebt en het jou teveel word is oké. Weet niet waarom, maar denk wel aan jou. Ja ik weet wel waarom, je hebt mij zo enorm gesteund. Allemaal egoïsme ; )

Hopelijk komt er gauw een update of PB..

24. Fool

Fool Badass junkie

Heeft die beste man niet gewoon de containertjes door elkaar gehaald, en perongelijk ampul opgeschreven in plaats van neusspray? Één (groot) flesje instanyl 50ug/spray bevat namelijk ook precies 2.5mg fentanyl, maar dan verdeeld over 5.0 milliliter.

Hiervoor is juist de controlerende functie van de apotheek bedoeld. Mensen schrijven soms iets verkeerds op, de apotheek pikt dat eruit en vraagt wat het zou moeten zijn. Ze gaan je echt geen injectievloeistof verkopen hoor. :)

Tijdloos vindt dit leuk.
  25. NiandraLades

NiandraLades Bewuste gebruiker

Bizar inderdaad.. Maar, ik zie hier al woorden vallen als 'advocaat', 'tuchtcollege'... Is de eerste stap niet gewoon in gesprek gaan met de arts? Vragen wat zijn gedachte hierachter was? Misschien is er geen opzet in het spel?
    Kan het zijn dat hij dacht dat jij al zo veel tolerantie hebt opgebouwd door de Oxycodon, dat je daarom zo'n hoge dosering nodig hebt om de pijn echt goed te stillen? Of anders toch gewoon een (zeer grote) fout?
    Misschien zit ik er naast, maar ik zou niet direct van het slechtste uit gaan. Ik denk niet dat hij je dood wil hebben, want dat kost hem zijn baan. Los daarvan is het natuurlijk wel een hele kwalijke zaak van hem om hier zo onzorgvuldig mee om te gaan.

Fool, Tijdloos, De Dunne en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  26. Roze olifant

Sowieso dat ja.

Hoe is het nu afgelopen Tijdloos?

27. Fool

Fool Badass junkie

Dit is het in ieder geval niet. De effectiviteit en dosering van Fentanyl is amper afhankelijk van de tolerantie voor andere opiaten die je ter pijnbestrijding slikt(e), dat komt omdat het een ingewikkelde farmacologie gebruikt die zich oa bezig houdt met glutamaat(NMDA, net als ketamine).

Het is hierom zelfs gebruikelijk om iedere nieuwe patiënt, ongeacht tolerantie van andere opiaten, te laten beginnen met dezelfde dosering. Als dat dan niet genoeg is kun je om meer vragen. :)

Tijdloos vindt dit leuk.
  28. NiandraLades

NiandraLades Bewuste gebruiker

Ah oké, dat wist ik niet. :wink:

29. Tijdloos

Deze arts is niet voor mijn geval geschorst, maar door familie van een ex patiënte waar het fataal is afglopen. En zelf ben ik weer naar een andere arts waar ik op 1 lijn meezit. De pijn zal niet weggaan maar verlichting geven. Die andere arts dacht misschien wel dat de pijn helemaal weg kon gaan...

Nu op oxy wat ik aan het afbouwen ben. Heb wel oramorph als 'Rescue medicatie ' hoe minder meds des te beter.
    Ben nog steeds op dat TENS apparaat aan het wachten. Hoop dat dat ding ervoor kan zorgen dat ik meer of tot 0 kan afbouwen

Time will tell :innocent:

En met mijn klacht erbij wordt deze arts in ieder geval even 'nagekeken'

Laden...
Vergelijkbare Topics - Fentanyl ampullen
  1. De Dunne
    Reacties:
    0
    Weergaven:
    308
  2. Tijdloos
    Reacties:
    19