Festival met XTC - Te snel weer naar huis

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Newbie070

Newbie
Hoi allemaal,

ik (M24) en mijn vriendin (V21) gaan zo nu en dan wel eens naar een festival. Nu zijn onze laatste XTC ervaringen thuis en op een festival geweest.
Wat ik nu merk ik dat mijn vriendin er véél sneller klaar mee is dan ik. We gebruiken niet vaak, houden pauzes van minimaal 3 maanden, maar vaak nog meer.

Mijn vriendin heeft vaak erg last van dwang als XTC uit begint te werken. Zodra ze merkt dat de piek af begin te nemen begint ze dit al "jammer" te vinden. Op het einde merkt ze vooral onrust in haar lichaam en voelt ze zich niet meer prettig. Ze gaat zich dan een soort verzetten tegen het onprettige gevoel wat voor haar heel vermoeien is. Resultaat is dat ze er eigenlijk gelijk klaar mee is. Ze weegt +- 68Kg en neemt per keer dat we XTC gebruiken ongeveer 100-150mg in totaal op het festival.

Ik daarin tegen kan nog lekker doorgaan ook al neemt de piek af. Ik heb dan nog zin in het festival en kan nog gerust een uurtje of wat lekker door dansen, alleen zij wil naar huis.

Heeft zij gewoon "pech"? Pech dat de na-effecten bij haar er zo hard inslaan?Het feit dat ze zo onrustig wordt erna en met zichzelf in gevecht gaat en er dus gelijk klaar mee is? Of kunnen we hier nog iets aan doen? We proberen de dosering al zo laag mogelijk te houden. Zelf zat ik te denken om speed eens te proberen. Helaas minder euforie, maar waarschijnlijk veel meer kans dat het einde van het festival gehaald word :)

Ganggang

Belezen gebruiker
Ik zie 2 opties:
1. Jij begint eerder met innemen.
2. Zij begint later met innemen.

Als zij nou ongeveer 4,5 uur voor het einde van het festival begint dan houdt ze het waarschijnlijk wel tot het einde vol.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Hmmm, klinkt alsof zij gewoon een wat snellere en duidelijkere ‘crash’ ervaart en hierdoor waarschijnlijk ook meer craving, die zich dan uit in negatieve anticipatie op de uitwerking die al vroeg begint. Een probleem bij XTC waar velen mee bekend zijn.

Voor mijzelf is het ook niet onbekend en mijn zusje had hier zelfs zoveel last van dat ze steeds minder zin had om überhaupt nog MDMA te nemen op feestjes. Ik had recent een keer 6-APB meegenomen en dit viel voor ons beide beter in de party context; wat consistenter effect en een veel geleidelijkere uitwerking. Daarmee voorkom je een crash niet maar die wordt wel meer verspreid over de tijd. Het prettigere effect houdt langer aan. Verder lijkt het erg op MDMA. Misschien iets om te overwegen; tip is wel om een nieuwe drug altijd eerst thuis uit te proberen want je weet niet hoe gevoelig je reageert.

Newbie070

Newbie
Hmmm, klinkt alsof zij gewoon een wat snellere en duidelijkere ‘crash’ ervaart en hierdoor waarschijnlijk ook meer craving, die zich dan uit in negatieve anticipatie op de uitwerking die al vroeg begint. Een probleem bij XTC waar velen mee bekend zijn.

Voor mijzelf is het ook niet onbekend en mijn zusje had hier zelfs zoveel last van dat ze steeds minder zin had om überhaupt nog MDMA te nemen op feestjes. Ik had recent een keer 6-APB meegenomen en dit viel voor ons beide beter in de party context; wat consistenter effect en een veel geleidelijkere uitwerking. Daarmee voorkom je een crash niet maar die wordt wel meer verspreid over de tijd. Het prettigere effect houdt langer aan. Verder lijkt het erg op MDMA. Misschien iets om te overwegen; tip is wel om een nieuwe drug altijd eerst thuis uit te proberen want je weet niet hoe gevoelig je reageert.
Ja hier had ik zeker ook naar gekeken! Helaas overal uitverkocht en mijn mannetje heeft het ook niet haha.

5. Een ons speed meenemen en pas na afloop van het festivalseizoen thuis komen.
En het winterseizoen dan?

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Zou het een idee wezen om de begindosering niet in één keer te nemen, maar in beetjes te nemen. Je zegt dat ze 100-150 mg totaal gebruikt. Wat als ze begint met 50, 10 minuten later 25, nog 10 minuten later weer 25 (dat is dan een 'begindosis' van 100 verdeeld in 3) en dan 1,5-2 uur na inname van de eerste 50 neemt ze weer 25 en na een kwartier de andere 25. Zoiets. Echt praktisch is 't niet natuurlijk, sta je de hele avond op je horloge te kijken, maar zo komt het misschien wel geleidelijker op en neemt het wat geleidelijker af, waardoor de crash misschien minder intens is. Geen idee of het in werkelijkheid ook echt zo werkt moet ik eerlijk zeggen.

Ganggang

Belezen gebruiker
Zou het een idee wezen om de begindosering niet in één keer te nemen, maar in beetjes te nemen. Je zegt dat ze 100-150 mg totaal gebruikt. Wat als ze begint met 50, 10 minuten later 25, nog 10 minuten later weer 25 (dat is dan een 'begindosis' van 100 verdeeld in 3) en dan 1,5-2 uur na inname van de eerste 50 neemt ze weer 25 en na een kwartier de andere 25. Zoiets. Echt praktisch is 't niet natuurlijk, sta je de hele avond op je horloge te kijken, maar zo komt het misschien wel geleidelijker op en neemt het wat geleidelijker af, waardoor de crash misschien minder intens is. Geen idee of het in werkelijkheid ook echt zo werkt moet ik eerlijk zeggen.
Denk dat dit een teleurstellende ervaring wordt. De begindosis is juist belangrijk, anders kom je er niet in. Dan gaan die beetjes bijnemen ook niks uithalen.

Helemaal bij de dame in kwestie want ze is het al zat als de piek afneemt. Laat staan wat er gebeurt als het allemaal niet lekker op gang komt.

Newbie070

Newbie
Denk dat dit een teleurstellende ervaring wordt. De begindosis is juist belangrijk, anders kom je er niet in. Dan gaan die beetjes bijnemen ook niks uithalen.

Helemaal bij de dame in kwestie want ze is het al zat als de piek afneemt. Laat staan wat er gebeurt als het allemaal niet lekker op gang komt.
Klopt. Als ze niet lekker op gang komt wil ze altijd snel al bij nemen. Ik moet alles in beheer hebben, anders doet ze dat ook. Uiteindelijk gaat het altijd werken ( de ene keer natuurlijk sneller dan de andere keer) ook al neemt ze niet bij. Ik heb pillen van 220mg (getest) MDMA. Deze stamp ik helemaal fijn en maak er capsules van om in dit geval zeker te weten hoeveel MG zij/wij binnenkrijgen. Ik hoopte wat tips te ontvangen om haar come-down wat minder heftig/snel te maken, maar ze heeft gewoon minder geluk dan ik denk ik met XTC. Ik denk toch dat het de volgende keer speed gaat worden en dat we XTC gewoon eens in de zoveel tijd lekker thuis doen. Dan maakt het allemaal wat minder uit hoe lang het duurt.

Bovenaan